Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 39 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 19 Lis 2018 16:33 

Rejestracja: 19 Lis 2018
Posty: 12
Cześć,
mam pytanie może ktoś z was miał podobną historię. Kupiliśmy z dziewczyną tanio lot z Warszawy do Bangkoku z przesiadką w Kijowie obsługiwany przez Ukraine International Airlines. W pierwszą stronę bez problemów dotarliśmy do Bangkoku na czas. Problem pojawił się przy powrocie. W dniu wylotu 01.11.2018 (planowo o 12:05) dostałem SMS, ze lot jest opóżniony i planowany wylot jest o 19:15. Ostatecznie skończyło się wylotem o godzinie 24.
Przez opóżnienie nie zdążylośmy na lot z Kijowa do Warszawy i ostatecznie na miejscu w Polsce (po przebookowaniu biletów przez UIA na lot o 14:30 02.11.2019) zanleźlismy się nie 01.11.2018 ok 21:30 a dopiero 02.11.2018 o godzinie 15:30. Pytanie dotyczy tego czy z tytułu opóźnienia przysługuje nam prawo do odszkodowania za oczekiwanie i stracony czas.
W Kijowie mieliśmy być około 17:55 01.01.2018 a ostatecznie wylądowaliśmy około 04:30 02.01.2018 --> ponad 10 godzin opóźnienia.


Dodam, że na lotnisku w BKK nie było pracowników UiA i nie dostaliśmy żadnych kuponów, brak informacji o przyczynie opóżnienia itd.
Będę wdzieczny za każdą odpowiedź, która rzuci trochę światła na sprawe :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 19 Lis 2018 16:52 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4832
platynowy
Należy się, o ile regulamin przewoźnika to przewiduje.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 19 Lis 2018 16:54 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 13438
Loty: 344
Kilometry: 446 066
odszkodowanie-za-spozniony-lot,1498,2646
_________________
Podróże małe i duże! -> www.lata.my
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 19 Lis 2018 17:02 

Rejestracja: 19 Lis 2018
Posty: 12
No właśnie jeżeli chodzi o rozporządzenie WE 261/2004, czy obowiązuje jeżeli lot odbył się z lotniska znajdującego się poza terytorium UE i był obsługiwany przez linię lotniczą zarejestrowaną poza UE? Czy ktoś miał doczynienia z UiA jeżeli chodzi o taką właśnie sytuację?
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 19 Lis 2018 17:05 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4832
platynowy
Nie obowiązuje.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 19 Lis 2018 17:30 

Rejestracja: 19 Lis 2018
Posty: 12
Regulamin UiA:

17.4. Usługi świadczone pasażerowi w przypadku opóźnienia lotu

17.4.1. Linie lotnicze zapewniają pasażerowi pomoc określoną w ust. 1 i ust. 4 pkt 17.3.5 niniejszego artykułu, jeżeli lot jest opóźniony o:
dwie godziny lub więcej od planowego czasu odlotu w przypadku lotu o zasięgu do 1500 km włącznie;
trzy godziny lub więcej od planowego czasu odlotu w przypadku lotów o zasięgu od 1500 do 3500 kilometrów włącznie;
cztery godziny lub więcej od planowego czasu odlotu w przypadku lotu o zasięgu powyżej 3500 kilometrów.
17.4.2. Jeżeli działanie opóźnionego lotu jest odroczone na jeden dzień, następujący po dniu jego eksploatacji, zgodnie z harmonogramem i wskazanym na bilecie, linia lotnicza zapewnia pasażerom zakwaterowanie, wyżywienie i transfer w drodze do hotelu: lotnisko - hotel - Lotnisko.
17.4.3. Jeżeli opóźnienie lotu przekracza pięć godzin, pasażerom oferowane są usługi zgodnie z pkt 17.2.2. tego artykułu.

AD. 17.2.2
17.2. Reimbursement to a Passenger in Case of Denied Transportation
17.2.1. In cases where the air carrier has advance knowledge that a passenger with a confirmed reservation will be denied boarding, the air carrier shall first communicate with passengers to find passengers who are willing to refuse their confirmed reservation in return for a remuneration agreed between the passenger who voluntarily refuses to board the aircraft and the airline.
17.2.2. Except the payment of remuneration the airline shall offer a passenger to choose:
1) Reimbursement of the value of transportation within seven days which shall be paid in cash, by electronic bank transfer, bank order, bank cheque or electronic voucher or, if there is witnessed written consent of the passenger, in the form of travel cheques – full cost of the ticket at price it was purchased, for unused part of the ticket and for used part or part of the ticket, if the flight does not meet demands of the passenger, and also if there is necessity to provide return transportation to initial point of departure at the first opportunity.
2) Rerouting is fulfilled upon relevant transport conditions:
to final destination point at the first opportunity;
by passenger’s request to the final destination point at a later time, and upon the availability of spare seats on the flight.

Czy ktoś może pomóc bo nie do końca rozumiem z powyższego czego mogę się domagać i czego się spodziwać :(
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 19 Lis 2018 17:38 

Rejestracja: 19 Lis 2018
Posty: 12
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :)
Czyli jeśli przebookowali bilety i ostatecznie dotarłem do Warszawy z 20h+ opóźnieniem to wywiązali się ze swoich obowiązków (17.2.2.2) i nie przysługuje mi prawo do odszkodwania?
Sorry ale to moja pierwsza taka sytuacja i chciałem zasięgnąć opini i wiedzy osób bardziej doświadczonych ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 19 Lis 2018 17:49 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1593
srebrny
@man122 Jeśli opóźnienie jest winą linii (usterka, overbooking itp.), a nie np. pogody, to odszkodowanie przysługuje, jeśli wierzyć cytowanym postom.

FemmeFatale napisał(a):
Sudoku napisał(a):
Oficjalnie się nie należy, bo UIA jest linią spoza UE, ale trzeba próbować. Ktoś ostatnio wspominał, że podpisali porozumienie, że będą się stosować do przepisów dyrektywy 261.


UIA zawarło porozumienie z EASA, które zmusza ich do realizowania przepisów unijnych. Nie tylko w zakresie licencji załogi, ale i Rozporządzenia (WE) 261/2004. Od czasu zawarcia porozumienia na stronie oficjalnej UIA widnieje informacja o prawach pasażera wynikających z tych przepisów - https://new.flyuia.com/ua/en/informatio ... ger-rights ;) Także od niedawna się należy, choć nadal nie mają ukraińskiego odpowiednika KOPP ULC.
_________________
Odwiedź mój blog Odlotowe Podróże!
http://www.odlotowe-podroze.blogspot.com

Odlotowe Podróże na Facebooku
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 19 Lis 2018 17:55 

Rejestracja: 14 Mar 2014
Posty: 1238
Loty: 85
Kilometry: 125 454
srebrny
Słuchaj UIA prawdopodobnie respektuje rozporządzenie UE odnośnie opóżnień itp, pomimo, że nie jest przwoźnikiem wspólnotowym. Musisz to jeszcze gdzieś potwierdzić, ja miałem podobny przypadek z inną linią z UA. Rzekomo tylko UIA respktuje unijne prawo w tym zakresie. Nawet jest baner reklamowy jednej z firm odszkodowawczych "Jeżeli Twój lot z linią Ukraine Airlines był opóźniony i chcesz otrzymać odszkodowanie, jesteś we właściwym miejscu. Oto wszystko, co musisz wiedzieć o sposobie dochodzenia odszkodowania od Ukraine Airlines"
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 19 Lis 2018 18:53 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1593
srebrny
@boots przeczytałem treść i z tego powodu nie podaję wyłącznie linku, lecz również wypowiedzi innych użytkowników sugerujące, że odszkodowanie również się należy, choć nie jest wymienione w linku.
_________________
Odwiedź mój blog Odlotowe Podróże!
http://www.odlotowe-podroze.blogspot.com

Odlotowe Podróże na Facebooku
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 19 Lis 2018 19:23 

Rejestracja: 19 Lis 2018
Posty: 12
Z tego co wiem opóźnienie wynikało z usterki technicznej samolotu jeszcze na Ukrainie, ponieważ ponieważ przylot samolotu do BKK był opóźniony
tak samo jak nasz lot. Lotnisko w Kijowie funkcjonowano w tym czasie normalnie bo inne loty startowały bez opóźnień.

@boots mam pytanko bo w regulaminie 17.2.2 jest napisane:
"17.2.2. Except the payment of remuneration the airline shall offer a passenger to choose:
1) Reimbursement of the value of transportation within seven days which shall be paid in cash, by electronic bank transfer, bank order, bank cheque or electronic voucher or, if there is witnessed written consent of the passenger, in the form of travel cheques – full cost of the ticket at price it was purchased, for unused part of the ticket and for used part or part of the ticket, if the flight does not meet demands of the passenger, and also if there is necessity to provide return transportation to initial point of departure at the first opportunity.
2) Rerouting is fulfilled upon relevant transport conditions:
to final destination point at the first opportunity;
by passenger’s request to the final destination point at a later time, and upon the availability of spare seats on the flight."

Skupiając się na wytłuszczonym fragmencie "Except the payment of renumeration"
Renumeration - and monetary value of the noncash incentives.

Jeżeli dobrze rozumiem, jest tam napisane Except.

Czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć na pytanie Tak, masz szanse na odszkodowanie bo..., lub Nie masz na co liczyć bo....
W tym momencie wiem tyle co wiedziałem na początku :D
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 19 Lis 2018 19:44 

Rejestracja: 14 Mar 2014
Posty: 1238
Loty: 85
Kilometry: 125 454
srebrny
Tak masz szansę...kolega zaraz odpisze, że nie masz....działaj, spróbuj to Twoja kasa, jak chcesz na spokojnie to popatrz tu zadzwoń i popytaj. https://www.airhelp.com/pl/airlines/ukraine-airlines/
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 19 Lis 2018 20:08 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4832
platynowy
-- 19 Lis 2018 19:06 --

@man122
Odszkodowanie Ci się nie należy. A czy je dostaniesz, czy nie - to już inna kwestia.

-- 19 Lis 2018 19:08 --

silvershark napisał(a):
@boots przeczytałem treść i z tego powodu nie podaję wyłącznie linku, lecz również wypowiedzi innych użytkowników sugerujące, że odszkodowanie również się należy, choć nie jest wymienione w linku.

Wiele osób pisze w necie różne głupoty. Jeśli piszą, że się należy, to zapytaj ich o podstawę prawną tego twierdzenia.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 19 Lis 2018 20:22 

Rejestracja: 09 Paź 2013
Posty: 1801
Loty: 177
Kilometry: 576 272
złoty
napisz do nich,zloz reklamacje- pisanie nic nie kosztuje

UIA staraja sie byc porzadna linia i jakas tam szansa jest na odszkodowanie lub chociaz na bon rabatowy itp
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 27 Lis 2018 15:09 

Rejestracja: 30 Lip 2012
Posty: 375
Odszkodowania we wszystkich ukraińskich liniach są takie same jak w Unii Europejskiej, ponieważ wytyczne Rozporządzenia (EU-WE) 261/2004 ratyfikowano tam Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury №735 z dnia 30 listopada 2011 roku i Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości №2219/22531 z dnia 28 grudnia 2012 roku. Wszystkie loty odbywające się po ratyfikacji są objęte normami, które znamy z Unii Europejskiej. Regulaminy linii lotniczych zostały do tego dostosowane. Nawet w Motor Sich zawarli w regulaminie te prawa pasażera i kwoty odszkodowań. Chcecie linków? No to proszę: https://www.flyuia.com/pl/pl/informatio ... ger-rights ;)
Góra
 Relacje PM off
jabollus lubi ten post.
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#16 PostWysłany: 27 Lis 2018 15:19 

Rejestracja: 14 Mar 2014
Posty: 1238
Loty: 85
Kilometry: 125 454
srebrny
W praktyce poza UIA nie do wyrwania od ukraińskiej linii lotniczej, przerabiałem to z Bravo Airways, nawet agencje specjalistyczne olewają temat tego kraju. Ten link czytałem wcześniej i dotyczy właśnie tej firmy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#17 PostWysłany: 27 Lis 2018 15:48 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4832
platynowy
FemmeFatale napisał(a):
Odszkodowania we wszystkich ukraińskich liniach są takie same jak w Unii Europejskiej,(...) Chcecie linków? No to proszę: https://www.flyuia.com/pl/pl/informatio ... ger-rights ;)

Nie są. A w linku, który podałeś jest wyraźnie napisane, czego można oczekiwać w przypadku opóźnienia lotu:

Cytuj:
IN CASE OF FLIGHT DELAY
Information about the reason for the delay of your flight and its estimated departure time.
Refreshment/meal according to UIA rules and 2 free of charge telephone calls, telex or fax messages or E-mails if the technical conditions of the airport allow.
Re-routing to the final destination or reimbursement of the full cost of the ticket if the flight does not meet your demands anymore – when the time of delay exceeds 5 hrs. Please take into account that the passengers of charter flights need to contact their travel agency
Hotel accommodation, if the delay time involves night stop.

I nie ma tu ani słowa o odszkodowaniu.

Odszkodowanie można uzyskać jedynie w przypadku odwołanego lotu.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#18 PostWysłany: 27 Lis 2018 15:50 

Rejestracja: 30 Lip 2012
Posty: 375
krystoferson112 napisał(a):
W praktyce poza UIA nie do wyrwania od ukraińskiej linii lotniczej, przerabiałem to z Bravo Airways, nawet agencje specjalistyczne olewają temat tego kraju. Ten link czytałem wcześniej i dotyczy właśnie tej firmy.


Link tak, ale dotyczy wszystkich. Na przykład Motor Sich to prawidłowo zaimplementował - https://flymotorsich.com/en/pages/rules :) Bravo Airlines zapewne również, skoro zmuszono ich prawnie. Zatem pozostaje Ci uderzyć do ukraińskiego sądu i nie powinno być większych kłopotów.
Góra
 Relacje PM off  
 
#19 PostWysłany: 27 Lis 2018 17:05 

Rejestracja: 19 Lis 2018
Posty: 12
W przypadku opóźnienia w regulaminie jest napisane:

17.4.3. Jeżeli opóźnienie lotu przekracza pięć godzin, pasażerom oferowane są usługi zgodnie z pkt 17.2.2. tego artykułu.

17.2.2. Except the payment of remuneration the airline shall offer a passenger to choose:
1) Reimbursement of the value of transportation within seven days which shall be paid in cash, by electronic bank transfer, bank order, bank cheque or electronic voucher or, if there is witnessed written consent of the passenger, in the form of travel cheques – full cost of the ticket at price it was purchased, for unused part of the ticket and for used part or part of the ticket, if the flight does not meet demands of the passenger, and also if there is necessity to provide return transportation to initial point of departure at the first opportunity.
2) Rerouting is fulfilled upon relevant transport conditions:
to final destination point at the first opportunity;
by passenger’s request to the final destination point at a later time, and upon the availability of spare seats on the flight."

Wygląda tak jakby oprócz do wyboru podpunkt A lub B jest przewidziany enigmatyczny payment of remuneration :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#20 PostWysłany: 27 Lis 2018 18:33 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 5077
Loty: 788
Kilometry: 741 471
platynowy
Czyli im ktoś ma wyższe wynagrodzenie, tym więcej dostanie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 39 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group