Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 104 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Offline
#81 PostWysłany: 04 Lip 2023 16:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 2172
Loty: 374
Kilometry: 650 963
HON fly4free
Miałem BUD-HEL-PDX RT.

Propozycja to BUD-LHR-PDX, powrót PDX-ORD-HEL-BUD.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Phuket w porze suchej❗😲 12 dni na wyspie za 3690 PLN ✈️ + 5⭐ 🛏️ Phuket w porze suchej❗😲 12 dni na wyspie za 3690 PLN ✈️ + 5⭐ 🛏️
🔥 Mega okazja 🚨 Kaukaz za grosze🚨 City break w Gruzji za 307 PLN 😍 🔥 Mega okazja 🚨 Kaukaz za grosze🚨 City break w Gruzji za 307 PLN 😍
Offline
#82 PostWysłany: 04 Lip 2023 17:00 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3687
złoty
Probowales zmienic na wylot z pl?

Wyslane z telefonu przez Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#83 PostWysłany: 04 Lip 2023 17:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 2172
Loty: 374
Kilometry: 650 963
HON fly4free
Tak. Nie da się.

No I'm sorry we dont have exceptional rerouting in this case for the Europe flights .
Góra
 Profil Relacje PM off
brzemia lubi ten post.
brzemia uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#84 PostWysłany: 05 Lip 2023 11:46 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3687
złoty
Udało się pozmieniać. Zamiast przesiadki w SEA mam LAX.

Wyslane z telefonu przez Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off
Garmond lubi ten post.
Garmond uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#85 PostWysłany: 30 Wrz 2023 22:36 

Rejestracja: 30 Wrz 2023
Posty: 2
Zakupiłem najtańszy lot w dwie strony, z A do B pod koniec października oraz z B do A kilka dni później. Moje plany niestety się zmieniły i nie mogę skorzystać z pierwszego lotu (z A do B) ale za to mogę skorzystać z powrotu (B do A). Według polityki lini lotniczej tracę całe połączenie (oba loty) ponieważ nie podróżuję w jedną stronę, co jest sytuacją absurdalną.

Próbowałem "odłączyć" od siebie te loty tak aby miały oddzielny booking reference, niestety tak się nie da. Również nie mam możliwości zmiany czegokolwiek związanego z tym lotem. Poinformowano mnie że albo lecę albo wszystko tracę.

Wiem też że samo wykonanie check in w ich aplikacji nie pozwoli mi na zachowanie podróży, więc zastanawiam się do jakiego kroku mógłbym się posunąć aby zachować lot powrotny.
Do lotniska A mam blisko, to lotnisko jest małe i oferuje wyłącznie jedno połączenie do jednego miasta, więc mógłbym przejść check in (wtedy skanowany jest mój bilet) ale w momencie wejścia na pokład samolotu mogę po prostu poinformować cabin crew że otrzymałem telefon i mam family emergency i nie mogę lecieć. Mógłbym taką sytuację nawet zasymulować po przejściu przez bramkę już siedząc w samolocie.
Nadal w takim wypadku stracę lot z B do A?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#86 PostWysłany: 30 Wrz 2023 22:37 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25305
Tak, stracisz lot z B do A.
Góra
 Profil Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
 
      
Offline
#87 PostWysłany: 07 Paź 2023 18:01 

Rejestracja: 10 Mar 2013
Posty: 82
igore napisał(a):
Tak. Nie da się.

No I'm sorry we dont have exceptional rerouting in this case for the Europe flights .


Niestety potwierdzam. Ktos w innym watku wspomnial ze udalo mu sie zmienic WAW na KRK przy zmianie rozkladowej. U mnie zadne argumenty nie byly wystarczajace.
_________________
http://my.flightmemory.com/image/dankle.gif
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#88 PostWysłany: 17 Lis 2023 14:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Wrz 2011
Posty: 3511
HON fly4free
Próbuję pomóc koledze który miał kupione bilety w C z deala z Budapesztu do USA.
Zmienił pracę, nie może lecieć, taryfa bezzwrotna.
Zmiana godziny o 5 minut od czasu zakupu - wg infolinii bez szans na anulowanie lotu.
Jeżeli zrezygnuje przed lotem otrzyma zwrot podatków - wyliczyli mniej niż 10% oryginalnej kwoty zakupu.

Macie jakieś pomysły co w tej sytuacji można jeszcze zrobić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#89 PostWysłany: 17 Lis 2023 14:55 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3687
złoty
Zmiana nazwiska? Chetnie polecę

Wyslane z telefonu przez Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#90 PostWysłany: 17 Lis 2023 14:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Wrz 2011
Posty: 3511
HON fly4free
:-) Jasne.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#91 PostWysłany: 13 Gru 2023 18:28 

Rejestracja: 16 Maj 2021
Posty: 297
niebieski
Podróż: Warszawa - Mexico City (z przesiadkami w Helsinkach i Dallas). Bilet na jednej rezerwacji, zakupiony bezpośrednio w Finnair. Economy, 3600zł (kupione na 3 miesiące przed. Lecieliśmy w 6 osób)

Ogólna ocena 4/5 (choć nie mam większego porównania, bo to był mój pierwszy lot długodystansowy).

Na przesiadkę w Helsinkach było 55 minut. Gdyby nie zgoda obsługi kontroli paszportowej na przejście bez kolejki (przez bramki bodajże dla personelu pokładowego), to moglibyśmy nie zdążyć.

Na pokładzie:
Wygodne, rozkładane fotele. Wystarczająco miejsca na nogi. Przy moim 190cm wzrostu niepotrzebnie wykupiłem miejsce przy wyjściu ewakuacyjnym.

Posiłki zamówiliśmy i normalne, i koszerne (ogólna ocena 3/5). Koszerny był o tyle lepszy , że więcej dodatków (budyń czekoladowy, mus jabłkowy, itp).

System rozrywki pokładowej całkiem OK - w tym hity kinowe, seriale HBO.

W pakiecie także kocyk i słuchawki (ale słabej jakości)

Do Dallas dolecieliśmy z 20 minutowym opóźnieniem, więc po wylądowaniu na przesiadkę zostało już tylko 80 minut.
W kolejce do kontroli paszportowej czekaliśmy z 40 minut, następnie do kontroli bezpieczeństa ok. 20. Koniec końców nie zdążyliśmy na lot przesiadkowy do Mexico City.

Przy stanowisku Finnair w podobnej jak my sytuacji znalazło się kilkanaście osób. Część z nich, poprzez infolinię telefoniczną Finnair , załatwiła sobie miejsca w ostatnim tego dnia locie do MEX.

Dla naszej grupy dostaliśmy vouchery na hotel i kolację i nowe bilety na pierwsze połączenie następnego dnia do MEX.

Więc ogólnie miłe zaskoczenie takim obrotem sprawy, chociaż wszystko zajęło w sumie aż 3 godziny.

Połączenia powrotne takie same. Tym razem wszystko punktualnie i na czas. Lot z Dallas do Helsinek był słabo obłożony- kilkanaście wolnych miejsc (więc można było się rozłożyć na 3 fotelach-do czego nawet sama obsługa zachęcała)

Jedynie bagaż rejestrowany przepadł po drodze i dotarł z 1 dniowym opóźnieniem (kurierem na adres domowy w Wawie).

W związku z opóźnieniem HEL-DFW i dotarciem do celu 16 godzin później zawnioskowałem do Finnair o odszkodowanie. Odpisali , że się nie należy , bo opóźnienia były po stronie obsługi naziemnej lotniska (odpowiedź AirCompensa była podobna).



- W związku z całą tą podróżą pojawia się kilka pytań. Będę wdzięczny za odpowiedź:

1. W którym miejscu/momencie powinna nastąpić weryfikacja wagi bagażu podręcznego? W naszej taryfie mogło być być maksymalnie 8 kg, ale nikt z obsługi, na żadnym lotnisku tego nie sprawdzał? To wyjątek czy reguła?

2. Czy można coś zrobić na przyszłość , wychodząc ze spóźnionego samolotu i mając mało czasu na przesiadkę? Np. zagadać do personelu przy bramkach wyjściowych z samolotu, żeby skontaktowali się z obsługą tego drugiego boardingu? Praktykuje się coś takiego, żeby drugie połączenie czekało?

3. Co się dzieje z bagażem rejestrowanym w sytuacji niezdążenia na lot przesiadkowy? Gdybyśmy takowy bagaż mieli w tamtą stronę, to w wyniku spóźnienia się na lot DFW-MEX , bagaż poleciałby do MEX czy zostałby w DFW?

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#92 PostWysłany: 13 Gru 2023 19:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2051
Loty: 323
Kilometry: 623 243
niebieski
Jestem totalnie w szoku, że
A) trzeba było kogokolwiek prosić na HEL o przepuszczenia - ja ostatnio dwa razy lecąc z WAW do USA, miałem najpierw okolo 45 minut na przesiadke i zdażyłem spokojnie, a następnym razem czekali na nas bo wylądowaliśmy na HEL , 5 min przed zamknięciem gate na lot do Dallas, bo było 6 osób lecącycch do Dallas ( wszyscy do tego biznesowi) i czekali na nas
b) nie zdązyłeś na przesiadke w Dallas, bo tak samo ostatnio mialem,że czekałem okolo 20 minut na imigracji, okolo 10 minut na security a zdążyłem na spokojnie, mając właśnie okolo 60 minut na przesiadke, ze jeszcze po mnie osoby wchodziły, ale fakt mialem lot domestic

Co do odszkodowania, to wydaje mi się, że to nie jest twój problem, że obsługa naziemna do tego doprowadziła, aczkolwiek nie mialem takiej sytuacji także nie wiem jak się zachowuja inne linie lotnicze w podobnych sytuajach.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez Robaku, 13 Gru 2023 19:40, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#93 PostWysłany: 13 Gru 2023 19:35 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3687
złoty
U mnie bylo to samo z transferem w HEL

Wyslane z telefonu przez Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#94 PostWysłany: 13 Gru 2023 20:16 

Rejestracja: 23 Wrz 2018
Posty: 182
srebrny
Ja raz nie zdążyłem w Hel na lot przesiadkowy do GDN, z powodu długiej kontroli na lotnisku, lot z bkk. finair też odrzucił reklamację. Ale temat jest w Kuluttajariitalautakunta, na obecnym etapie wniosek został wstępnie zweryfikowany i czeka na dalsze procesowanie. Choć szanse na cokolwiek oceniam na minimalne, to jednak jestem ciekawy wyniku postepowania.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#95 PostWysłany: 09 Sty 2024 18:01 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9731
HON fly4free
Ku przestrodze historia: https://loyaltylobby.com/2024/01/09/rea ... n-hel-ivl/

W skrócie: AY obciążył paxa ze statusem Emerald (najwyższy status w OW) opłatą 60 euro za nadanie przy gejcie za ciężkiej kabinówki na locie krajowym (12 vs 8 kg limit), którą pax z uwagi na status mógłby nadać za free bez względu na taryfę biletu. Oczywiście polityka bagażowa i reguły regułami, ale w tej sytuacji to już jest IMO aberracja,

Z "przymusowymi" nadaniami przy boardingu oczywiście można się spotkać w wielu liniach (np. LO, OS z moich ostatnich doświadczeń), ale dzieje się to za darmo, przynajmniej wtedy gdy sprawa dotyczy paxa statusowego.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#96 PostWysłany: 19 Sty 2024 18:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Wrz 2011
Posty: 3511
HON fly4free
Jakiś czas temu miałem przyjemność przetestować biznes klasę w A350 narodowego przewoźnika Finlandii.

Samolot nowy, fotele eleganckie, duży monitor, dodatki może nie najwyższej klasy, ale wystarczające.
Kabina 1-2-1.
Jedzenie smaczne - nie ma się do czego doczepić.
Wizytę w saloniku linii w HEL opisałem w stosownym wątku.
Ogólne wrażenie dobre - może nie jest to najlepszy produkt na rynku, ale radzi sobie lepiej niż przyzwoicie.
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
9 ludzi lubi ten post.
tropikey uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#97 PostWysłany: 19 Sty 2024 19:32 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3687
złoty
Miło powspominać. Naprawdę produkt 1 klasa.

Wyslane z telefonu przez Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#98 PostWysłany: 07 Sie 2024 16:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Sty 2011
Posty: 421
niebieski
Hej
Mam lot europejski łączony WAW-HEL-DUB
Najtańsza taryfa, czyli "teczka pod fotel"
Czy w tej linii zdarza się zachowywać jak w lowcostach jeśli chodzi o wymiary /wagę plecaka oraz fakt, jeśli oprócz plecaka większego niż dopuszczalny dodatkowo wezmę np drugą siatkę z zakupami - nie przejmować się, czy już nawet w liniach tradycyjnych "różnie bywa"?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#99 PostWysłany: 07 Sie 2024 16:46 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9731
HON fly4free
AY jest znany z dość skrupulatnego sprawdzania bagaży, zwłaszcza w przypadku wylotów z HEL. Obsługa ma nawet specjalne ręczne wagi, za pomocą których kontroluje wagę bagażu podręcznego przy boardingu. W lipcu wylatywałem do US i widziałem, że w kolejce dla klasy ekonomicznej wszystkim sprawdzali bagaże. Czytałem też o przypadku pasażera statusowego, który miał bezpłatną możliwość nadania bagażu wliczoną w bilet, ale nie skorzystał z niej tylko zabrał bagaż jako kabinowy - był rozmiarowo ok, ale cięższy niż limit podręcznego i bez skrupułów mimo statusu i sytuacji został obciążony opłatą przy bramce. Więc raczej podchodziłbym b. ostrożnie co do przekraczania limitow wynikających z taryfy.
Góra
 Profil Relacje PM off
jacek96 lubi ten post.
 
      
Offline
#100 PostWysłany: 15 Sie 2024 11:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Sty 2011
Posty: 421
niebieski
Ja już po podróży: niepotrzebnie ograniczyłem bagaż plecaka. Na obu lotach nie czepiali się, na locie z pełnym obłożeniem z HEL apelowali tylko o umieszczenie pod fotelem. Zdecydowanie nie nazwałbym tego "skrupulatnym" co sugeruje, że są na poziomie Ryanaira lub gorzej. Być może na lotach długodystansowych jest inaczej, tu mogłem napchać plecak z laptopem i sporo ubrań, wywaliłem większość bagażu po przeczytaniu opinii :))
Góra
 Profil Relacje PM off
Aramise lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 104 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group