Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 21 Sty 2015 19:27 

Rejestracja: 02 Lis 2012
Posty: 46
Witam,
Leciałem niedawno z Warszawy do Bangkoku przez Belgrad i Abu Dhabi i z powrotem wraz z żoną. Bilety kupowałem przez pośrednika flighttix.pl i wówczas wszystkie loty miały numery Etihadu (EY ...) i adnotację, że loty z WAW-BEG i BEG-AUH i w drodze powrotnej BEG-WAW są obsługiwane przez Air Serbia.
W drodze do Bangkoku okazało się, że zabrakło dla nas miejsca w samolocie i zostaliśmy przeniesieni do następnego lotu, który planowo miał być 1,5 h później. Ze względu na opóźnienie jednak okazało się że dolecieliśmy prawie 6h później. Dostaliśmy kupony na jedzenie na lotnisku i to w zasadzie tyle... Napisałem do Etihadu zażalenie na tą sytuację ale nie dostałem jeszcze odpowiedzi.
W drodze powrotnej natomiast mój plecak wyjechał z jedną kieszonką w połowie rozsuniętą i okazało się, że zniknęło z niego narzędzie wielofunckyjne Leathermana (scyzoryk, kombinerki itd. - dość drogie, wartość około 400 zł)... Zgłosiłem zaginięcie jeszcze na lotnisku i poinformowano mnie że powinienem zgłosić szkodę do Air Serbia.
Zastanawiam się jednak czy nie powinienem zgłosić szkody do Etihadu?
Na karcie pokładowej jest co prawda numer lotu Air Serbii, ale w rezerwacji mam numery lotów Etihad, no i przy zgłaszaniu szkody mógłbym ponarzekać że cała podróż pozostawiła złe wrażenie i może wydębić jakieś vouchery na następne loty czy coś takiego...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa) Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa)
Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast
#2 PostWysłany: 21 Sty 2015 22:59 

Rejestracja: 22 Maj 2013
Posty: 755
Loty: 91
Kilometry: 180 493
niebieski
Skoro leciałeś na trasie z UE i dotarłeś na miejsce docelowe ponad 3h później niż planowo, to może Ci przysługiwać odszkodowanie (bodajże 600€/os.) na mocy EU261/2004 (patrz tu: http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_Del ... Regulation). Zwłaszcza że to ze względu na overbooking.

Inna sprawa to trudność wydębienia go od takiej linii jak Etihad :/
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 22 Sty 2015 18:31 

Rejestracja: 02 Lis 2012
Posty: 46
Nie wiedziałem o możliwości odszkodowania. Poczekam i zobaczę co Etihad odpisze. Macie może doświadczenie w pisaniu skarg do Etihadu w jakim czasie odpowiadają i czy w ogóle odpowiadają?
Do kogo najlepiej zwrócić się z kradzieżą z bagażu rejestrowanego? Etihad czy Air Serbia?
Mam ubezpieczenie podróżne do karty kredytowej Miles and more i twierdzą że nadanie bagażu to wyłącza ich odpowiedzialność i że nie należy się odszkodowanie za kradzież z bagażu z ich strony i mam zwrócić się do linii lotniczych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 22 Sty 2015 19:21 

Cytuj:
departing from an EU member state, or
travelling to an EU member state on an airline based in an EU member state


czyli jezeli leciales linia Air Serbia (poza EU) z Belgradu (poza EU) to to nijak ma sie do Twojego problemu, dostales vouchery super, poczekaj co etihad napisze moze da ci jakis kupon na znizke na przyszlosc, z reszta bilety te co kupiles to byly tak zwane bilety z bledem wiec jak zakladam ze za samo wpuszczenie cie na poklad Etihad zrobil mila przysluge

co do kradziezy w bagazu to inna sprawa, pisz zazalenia do obu lini, a takze do ubezpieczyciela majac na celu zwrot kosztow tego co ci tam ukradli
Góra
 PM off  
      
#5 PostWysłany: 22 Sty 2015 19:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Mar 2010
Posty: 750
Loty: 264
Kilometry: 273 201
Zbanowany
niebieski
"Regulacje obejmują pasażerów lotów wewnątrzunijnych lub zaczynających się albo kończących w jednym z państw Unii Europejskiej." http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 22 Sty 2015 20:17 

Rejestracja: 22 Maj 2013
Posty: 755
Loty: 91
Kilometry: 180 493
niebieski
Ale kolega miał bilet na trasie Warszawa-Bangkok, i dotarł do Bangkoku ze sporym opóźnieniem.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 22 Sty 2015 20:34 

Rejestracja: 02 Lis 2012
Posty: 46
Anonymous napisał(a):
Cytuj:

czyli jezeli leciales linia Air Serbia (poza EU) z Belgradu (poza EU) to to nijak ma sie do Twojego problemu, dostales vouchery super, poczekaj co etihad napisze moze da ci jakis kupon na znizke na przyszlosc, z reszta bilety te co kupiles to byly tak zwane bilety z bledem wiec jak zakladam ze za samo wpuszczenie cie na poklad Etihad zrobil mila przysluge

co do kradziezy w bagazu to inna sprawa, pisz zazalenia do obu lini, a takze do ubezpieczyciela majac na celu zwrot kosztow tego co ci tam ukradli


Wylot był z Warszawy, przez Belgrad, więc wydaje mi się że to jednak liczy się jako wylot z kraju UE. Ekspertem jednak nie jestem i nie spieram się.
Poczekam na ich odpowiedz, wydaje mi się że niespecjalnie się wykazali dając voucher na jedzenie. W kolejce do transfer desk czekaliśmy ponad godzinę, a tam osoba nie potrafiła wyjaśnić dlaczego nie ma dla nas miejsc, nie przeprosiła za zaistniała sytuację i generalnie byli niespecjalnie uprżejmi. Od jednej z bardziej "renomowanych" linii lotniczych wydaje mi sie ze mozna oczekiwac czegoś więcej..
Co to znaczy bilety z błedem? Za tą przysługę (a raczej usługę;) im zapłaciłem, więc nie do końca rozumiem...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 27 Lut 2015 19:03 

Rejestracja: 23 Lut 2014
Posty: 11
Pisz reklamację (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś) do AirSerbia, mają 30 dni na odpowiedź. W przypadku jej braku lub gdyby była satysfakcjonująca pisz do ULC.
W moim przypadku (lot Ateny-Belgrad-Wawa opóźniony przylot o ok. 11h - kontuzja 2giego pilota podczas tankowania samolotu w Atenach) Air Serbia nie odpowiedziała na reklamację, więc po 30 dniach skierowałem sprawę do ULC, a oni przesłali ją do swego greckiego odpowiednika. Ku mojemu zdziwieniu po ok 3 tyg. dostałem info od Air Serbia, że wypłacą odszkodowanie (400euro/os), a po kolejnym tygodniu kaska była na koncie. Wniosek: bez postraszenia ich urzędami nic nie osiągniemy.
Góra
 Profil Relacje PM off
dj3500 lubi ten post.
 
      
#9 PostWysłany: 08 Kwi 2015 22:45 

Rejestracja: 02 Lis 2012
Posty: 46
Witam ponownie, mały update jak wygląda sytuacja: jakiś czas temu dostałem odpowiedz od etihadu i air serbii że zbadają sprawę zaginionej zawartości bagażu - jakiś miesiąc temu. Od tamtej pory ze strony Etihadu cisza, natomiast tuż przed Wielkanocą dostałem wiadomość od Air Serbia, że przyznają odszkodowanie 50 euro. Mie pokrywa to jednak wartości zaginionego przedmiotu więc zapytałem na jakiej podstawie przyznali takie odszkodowanie i poprosiłem o wskazanie miejsca gdzie mogę kupić takie urządzenie za 50 euro. Było to kilka dni temu i dotychczas nie dostałem zadnej odpowiedzi.
Jeśli chodzi o overbooking, zero kontaktu ze strony Etihadu. Generalnie jestem zawiedziony ich postawą...
Zastanawiam się jak długo są przetrzymywane dane o przylotach samolotów? nie mam żadnego potwierdzenia że samolot faktycznie wylądował 6 h później...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 08 Kwi 2015 23:00 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1850
srebrny
fajnie, że wogóle coś Ci dali... bierz jak jeszcze chcą dać.
Też mam złe doświadczenia z Etihad, kiedyś na ok. 30h lot (z dwiema przesiadkami) rezerwowałem jedzenie dla dziecka. Niestety tylko w jednym z samolotów (w Air Berlin) dziecko dostało jedzenie dla dzieci, we wszystkich innych (i to w obie strony!) tylko standard (nie mamy Pana płaszcza i co nam Pan zrobi?). Napisałem kilka maili jaki jestem zawiedziony i nawet nie dostałem odpowiedzi, że im przykro. Tak więc jak dostałeś odpowiedź i jeszcze chcą Ci coś dać to bierz, bo mogą zaraz przestać odpowiadać na Twoje listy i przecież nie pójdziesz do arabskiego sądu o 100euro.

Jeżeli nie masz rachunku zakupu tego urządzenia (stosunkowo świeżego) to raczej bardzo ciężko będzie Ci cokolwiek więcej od nich uzyskać. Sprawdź jeszcze czy przypadkiem przy okazji ubezpieczenia podróżnego nie miałeś ubezpieczenia bagażu. Często jest w pakiecie i przy okazji kradzieży z bagażu powierzonego licencjonowanemu przewoźnikowi ubezpieczyciel zwróci Ci jakąś kwotę.

Jeżeli chodzi o overbooking to walcz przez ULC, moim zdaniem należy Ci się wysokie odszkodowanie (chyba 600e/osoba).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 08 Kwi 2015 23:05 

Rejestracja: 02 Lis 2012
Posty: 46
Odszkodowanie za skradziony przedmiot jest od Air Serbia.
Jutro zadzwonie do ULC i zapytam czy i jak mogą pomóc.
Nie mam jednak żadnego pisemnego potiwerdzenia, o któej godzinie samolot faktycznie wylądował w Bangkoku. Nie wiem, skąd można by coś takiego uzyskać?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 08 Kwi 2015 23:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Paź 2012
Posty: 480
Loty: 53
Kilometry: 142 596
niebieski
Tutaj http://www.flightradar24.com/data/ wklepujesz numer lotu i szukasz po dacie, tam będzie, o której dany lot wylądował w Bangkoku.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez madziaro, 08 Kwi 2015 23:10, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 08 Kwi 2015 23:09 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1850
srebrny
Air Serbia i Etihad to teraz jedność (Etihad jest chyba większościowym udziałowcem).

Nie martw się o potwierdzenie wylądowania samolotu - ULC ma dostęp do takich danych, nawet bardzo historycznych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 08 Kwi 2015 23:23 

Rejestracja: 02 Lis 2012
Posty: 46
Dzięki madziaro, znajduje mi jednak tylko na tydzień wstecz. Lot był 4.01.2015.


Edit:
flightaware.com - historia z 4 mies po darmowej rejestracji;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 09 Kwi 2015 09:59 

Rejestracja: 02 Lis 2012
Posty: 46
Wybaczcie post pod postem. Dzwoniłem do ULC i niestety nie mogą mi pomóc na podstawie Unijnej dyrektywy jako że lot miał się odbyć poza Unią i przy locie linią z poza Unii. Gdyby odmówiono mi wejścia na pokład w Warszawie, wówczas pomogliby mi w otrzymaniu odszkodowania za całą trasę. Bardzo miła Pani zasugerowała jednak sprawdzenie regulacji w kraju z którego miał się odbyć lot oraz skorzystanie z konwencji Montrealskiej. Przyznała jednak że szanse żeby cokolwiek uzyskać są niezbyt duże...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 09 Kwi 2015 10:18 

Rejestracja: 16 Lis 2011
Posty: 1798
niebieski
Moja przygoda z Etihad to zniszczony plecak - od razu po odebraniu go z tasmy poszedlem do okienka reklamacyjnego i krotko mowiac nie dalem sie stamtad przegonic poki nie przyjeli reklamacji (calosc byla kupowana w Jet Airways ale ten akurat lot byl wykonywany przez Etihad, poza tym na Hindusow wolalem sie nie zdawac bo pewnie spusciliby mnie na drzewo - ich podejscie do klienta jest karygodne).

Calosc zajela ponad 1,5 miesiaca, co 5 dni pisalem maile ponaglajace, jesli sprawa zamierala. Jesli potrzebujesz, moge podrzucic ci ich magiczne formularze - mozna sprobowac na bezczela wyslac roszczenie uzywajac ich papierow.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 23 Wrz 2015 17:38 

Rejestracja: 02 Lis 2012
Posty: 46
Wydaje się, że wkrótce uda się zakończyć sprawę. Kilka razy co prawda musiałem pisac do Etihadu na twiterze i facebooku, ale w końcu odpowiedzieli na moje zgłoszenie. Nie pisałemdo nich jakoś regularnie, tylko od czasu do czasu jak sobie przypomniałem o tej sprawie.
Nie napisali nic o overboardingu a jedynie o opóźnieniu, które było spowodowane zła pogodą w dniu poprzedzającym lot. Jako "gest dobrej woli" zaoferowali po 20k mil dla obojga pasażerów. Etihad ma podpisaną umowę z PointsPay, gdzie te mile można wymienić na gotówkę.
Wątpie, żeby udało się wydębić od nich nic więcej, ale chyba dobre i to.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 23 Wrz 2015 17:42 

Rejestracja: 22 Maj 2013
Posty: 755
Loty: 91
Kilometry: 180 493
niebieski
To jakieś 1000 zł (via PointsPay) - nie tak tragicznie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 23 Wrz 2015 17:55 

Rejestracja: 02 Lis 2012
Posty: 46
Właśnie jeszcze trwa aktywowanie mojego konta na PointsPay, ale kurs wymiany jaki znalazłem jest zmienny i wynosi 1,2-1,5 mili za 1 usd cent. To właśnie jakoś coś ponad 500 zł od osoby. Szału nie ma, ale lepsze to niż nic:)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group