Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 10 Lip 2017 11:07 

Rejestracja: 10 Sty 2014
Posty: 558
niebieski
Czy ktoś z szanownych forumowiczów przecierał szlaki w celu uzyskania odszkodowania za opóźniony lot we włoskim ENAC?
W maju wysłałem skargę na adres comunicazione@enac.gov.it załączając dokumentację lotu jak i odpowiedź przewoźnika na złożoną do niego wcześniej skargę. Prosiłem ENAC o potwierdzenie, iż opóźnienie faktycznie nie powstało z winy przewoźnika. W odpowiedzi otrzymałem pismo z dokładnym wyliczeniem przysługujących mi praw oraz praktyczną radą:

According to the normative, in case of extended delay you have to send the claim, firstly, to the airline. Secondly, if the company doesn't reply to you within 6 weeks, or the answer is not exhaustive, you may submit a formal complaint to the Enac, Italian Civil Aviation Authority, that is the competent Authority being the flight disruption occurred in Italy. We suggest you, but only after those six weeks, to send a fax or an email to the Enac Airport Division ("Direzione Aeroportuale") where the inefficiency happened.

Jako, że miejscem zdarzenia buło FCO, przesłałem swoją prośbę/skargę do lokalnego oddziału wskazanego w piśmie: reclamilazio@enac.gov.it.
I cisza. Absolutnie nic. Nawet brak potwierdzenia otrzymania maila.
Dziś zadzwoniłem do wskazanej instytucji z chęcią uzyskania jakichkolwiek informacji. Okazuje się, że osoba odbierająca telefon nie włada ani angielskim, ani niemieckim, ani w ogóle żadnym poza włoskim :D Nie raczyła oczywiście mnie do nikogo przełączyć... Zakładam, że mój mail w języku angielskim (wraz z dokumentacją) został podobnie potraktowany.
Jakieś sugestie? Tłumaczyć maila na włoski? Szukać kogoś kto włada włoskim, żeby dzwonił w moim imieniu?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 15 Sie 2017 19:25 

Rejestracja: 10 Sty 2014
Posty: 558
niebieski
Sprawę załatwiłem, więc sam sobie odpowiem (może komuś się przyda) :)

Telefony do lokalnego oddziały ENAC oczywiście nic nie dały. Ostatecznie skontaktowałem się ponownie z centralą ENAC i poprosiłem o wskazanie dokładnego adresata mojej skargi. Miły Pan poinformował mnie, że najbardziej skuteczną drogą będzie bezpośredni kontakt do władz lotniska, które powinienem zidentyfikować tu: https://www.enac.gov.it/La_Comunicazion ... index.html
W moim przypadku osobą kontaktową okazała się Direttore Sistema Aeroporti Lazio, Pani Patrizia Terlizzi (email na wskazanej stronie). Po wysłaniu skargi na tenże adres, w ciągu 2-ch tygodni otrzymałem oczekiwaną odpowiedź.

BTW: z odszkodowania nici, ponieważ opóźnienie lotu KE wynikało z czasowego zamknięcia przestrzeni powietrznej nad Chinami. Słyszałem o takich przypadkach jeżeli lot był wykonywany do/z Chin, ale pierwszy raz spotkałem się z zamknięciem przestrzeni dla lotów nad Chinami (mój był FCO-ICN).
Góra
 Relacje PM off
travellista lubi ten post.
travellista uważa post za pomocny.
 
 
 [ 2 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group