Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 440 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 22  Następna
Autor Wiadomość
#101 PostWysłany: 23 Maj 2016 21:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 2449
srebrny
cccc napisał(a):
@rw30
[1]Ano wlasnie skupiami sie i sama nazwa tego postingu mowi za siebie: opinie, recenzje, uwagi.
[2]Widocznie ani nie mieszkales, ani pewnie nie pracowales w tych krajach, albo za malo rozmawiales z dziewczynami pracujacymi w tych liniach. Proponuje tak na prawde spotkac sie na terenie neutralnym i poufnie porozmawiac z dziewczynami pracujacymi w tych liniach.?


po kolei:
[ad. 1]tak, ale chodzi raczej o opinie/recenzje/uwagi nt końcowej usługi świadczonej przez dane linie, a nie o to w jakich warunkach mieszkają stewardessy. Wydaje mi się, że to dyskusja na inny wątek. Ale, skoro koniecznie chcesz pociągnąć temat, to ok, poświęcę dla Ciebie te 15 minut i skrobnę to co wiem.

[ad. 2]pudło!
choć na stałe nigdy na Bliskim Wschodzie nie mieszkałem, to bywam tu ostatnimi laty dość często, dużo częściej niż chcialbym być. I to z powodów zawodowych właśnie.
A z dziewczynami pracującymi w tych liniach rozmawiam dość często - moja znajoma pracuje w Emirates, przez nią poznałem kilka innych dziewczyn tam pracujących. Także poparcia dla mojej opinii nie muszę szukać w niesprawdzonych artykułach pisanych przez nie-wiadomo-kogo, tak jak robisz to Ty.


let's roll! :

Inna i niestety b. przykra strona tych super linii z krajow arabskich jak Emirates, Qatar Airways, czy Etihad Airways, to personal jest niezle wykorzystywany. Podobno zatrudniane sa tylko dziewczyny stanu wolnego, w umowach o prace musza podpisywac i ze przez nastepne 5 lat pozostana niezamezne.

Nie sądzę żeby mężatki w ogóle się ubiegały o stanowisko, które wiąże się z przeprowadzką do innego kraju, zamieszkania w takim jakby akademiku dla dorosłych i bycia zmuszonym do podróży przez parę lat parę razy w tygodniu.
W Emirates kontrakty są 3 letnie, nie sądzę żeby pracodawcę interesował stan cywilny pracownika po zakończeniu umowy o pracę. Ale pewności nie mam, nie interesowałem się :)


Dziewczyny po zajsciu w ciaze musza natychmiast meldowac pracodawcy i zostaja bez zadnych skrupolow zwalniane.

hmmm, cóż, to smutne. Ale to Bliski Wschód, nie komunistyczna Europa. Byłeś, widziałeś ,nie powinno Cię to dziwić. Ciąża wyklucza raczej pracę w tym zawodzie, więc sorry. Ale, pocieszę Cię, antykoncepcja jest obecnie dość zaawansowana, i cywilizacja w dużym stopniu poradzila sobie z problemem tzw. niechcianych ciąż.



Pracodawca kontroluje zycie prywatne, przy wyjsciu na lad, musza sie trzymac ostrych zasad, nierzadko przebywac w specjalnie kontrolowanych hotelach, czy gettach dla obcokrajowcow i wyjscia na miasto sa zabraniane.


Absolutna bzdura. Akurat warunki na 'postojach' w miejscu docelowym lotu mają bardzo dobre, długi wypoczynek [np przy lotach do Europy mają 24 godziny przerwy. Nie wiem dokładnie jak przy krótszych], 'diety' wyjazdowe etc. 'Specjalnie kontrolowane hotele', a to co za jedne ?


Pozwolenia na prace sa z reguly krotkoterminowe z mozliwoscia nieprzedluzenia.

są takie jak długość kontraktu
Nie ma zadnych zwiazkow, czy organizacji broniacych i chroniacych praw pracownika, a przepisy dla wlasnych obywateli z Emiratow czy Kataru obcokrajowcow nie obowiazuja.
a w jakichkolwiek firmach na bliskim wschodzie są związki zawodowe albo obowiązują obcokrajowców przepisy takie jak miejscowych? panie, weź pan

Z reguly pracuje sie wiecej godzin, niz w liniach europejskich. eee, chyba nie. Anyway, miałem kiedyś znajomą która latała w Ryanie - tam to dopiero są kiepskie warunki. Tzn kasa w sumie nienajgorsza, ale poza tym, w porównaniu do Emirates, to smiech na sali

Zatrudniane sa dziewczyny z okolo 140 krajow, nierzadko z tych b. biednych.
No po prostu szok! Jak oni mogą! Powinni zatrudniać same Norweżki i Szwajcarki
Zarobki na poczatek, w zaleznosci od kraju okolo 800 - 1200.- USD za ok. 100 godzin pracy miesiecznie.
sama podstawa dla Polek jest trochę wyższa, jeśli dobrze pamiętam. + dodatkowa kasa za loty + spoko mieszkanie służbowe + parę 24 godzinnych postojów w miesiącu w ciekawych miejscach, które większość z nas zna tylko ze zdjęć w national geographic. IMHO całkiem nienajgorsze warunki, biorąc pod uwagę że praca, poza tym że fizycznie męcząca, szczególnie skomplikowana nie jest, wymagania nie są porażające a IQ dużego procentu tych ludzi nie poraża.

Mimo to Emirates, jak sami podaja, dostaja ok. 400 000 podan o prace rocznie!
Jakbym był młodo osobo bez pomysłu na siebie to wiesz co - też bym złożył.

25 minut z życia bezpowrotnie zabrane. Kiedyś się o nie upomnę :mrgreen:
pozdrawiam serdecznie z Abu Dhabi
_________________
"lepiej nie jechać i nie żałować niż jechać i żałować" - Tony Halik
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#102 PostWysłany: 24 Maj 2016 16:49 

Rejestracja: 02 Wrz 2012
Posty: 234
Loty: 41
Kilometry: 73 062
Zbanowany
rw30 napisał(a):
sama podstawa dla Polek jest trochę wyższa, jeśli dobrze pamiętam. + dodatkowa kasa za loty + spoko mieszkanie służbowe + parę 24 godzinnych postojów w miesiącu w ciekawych miejscach, które większość z nas zna tylko ze zdjęć w national geographic. IMHO całkiem nienajgorsze warunki, biorąc pod uwagę że praca, poza tym że fizycznie męcząca, szczególnie skomplikowana nie jest, wymagania nie są porażające a IQ dużego procentu tych ludzi nie poraża.



A słyszałeś o czymś takim jak ODPOWIEDZIALNOŚĆ w pracy? Zdajesz sobie sprawę jaka niesamowita odpowiedzialność ciąży na załodze? Ataki serca, awantury, ciągłe sprawy pasażerów. O sytuacjach krytycznych jak porwanie, terroryzm czy wypadki tudzież incydenty nie wspominam. Wiesz, że za to wszystko odpowiadają właśnie stewardessy?

Biorąc pod uwagę powyższe 1200 usd to jakaś kpina..............i w takiej linii
Góra
 Relacje PM off
cccc lubi ten post.
cccc uważa post za pomocny.
 
 
#103 PostWysłany: 24 Maj 2016 17:33 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 2628
srebrny
Za ataki serca i terorystyczne, to minimum 3500$ sie nalezy, a za prace dla Arabow dodatkowo 1500$ :mrgreen:
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#104 PostWysłany: 24 Maj 2016 17:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 2449
srebrny
ile porwan czy aktow terroru czy indcydentow wydarzylo sie podczas lotow linii Emirates ostatnio? co?

i ile wg Ciebie powinna wynosic pensja? i co to znaczy 'taka linia'?

-- 24 Maj 2016 17:37 --

jacek96 napisał(a):
Za ataki serca i terorystyczne, to minimum 3500$ sie nalezy, a za prace dla Arabow dodatkowo 1500$ :mrgreen:


i jeszcze jakis dodatek za prace dla ...............takiej linii!!!! jak myslisz, @jacek96, 500$ styknie?
_________________
"lepiej nie jechać i nie żałować niż jechać i żałować" - Tony Halik
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#105 PostWysłany: 24 Maj 2016 17:42 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 2628
srebrny
Linia wedlug niektorych bardzo slaba, wiec 500$ dodatku do pensji styknie ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#106 PostWysłany: 24 Maj 2016 17:51 

Rejestracja: 02 Wrz 2012
Posty: 234
Loty: 41
Kilometry: 73 062
Zbanowany
rw30 napisał(a):
ile porwan czy aktow terroru czy indcydentow wydarzylo sie podczas lotow linii Emirates ostatnio? co?

i ile wg Ciebie powinna wynosic pensja? i co to znaczy 'taka linia'?



Po pierwsze: zdanie rozpoczynamy wielką literą.

Co do meritum: a jakie znaczenie ma to, że akty terroru się rzadko zdarzają? Ważne jest to, że takie sytuacje są potencjalne w każdej linii i załoga musi być na to przygotowana i ma przez to wielką odpowiedzialność. A skąd wiesz ile incydentów z awanturującymi się pasażerami czy grożącymi zamachami tudzież potrzebującymi jakiejkolwiek pomocy przecieka do mediów?


Nie wiem ile powinna wynosić pensja. Wiem, że jakieś 1200 usd za taką pracę to są zwykłe ochłapy. "taka linia" czyli renomowana a więc w domyśle ta która powinna słono płacić. Nie płaci.
Góra
 Relacje PM off
cccc lubi ten post.
cccc uważa post za pomocny.
 
 
#107 PostWysłany: 24 Maj 2016 18:23 

Rejestracja: 03 Wrz 2015
Posty: 311
Zbanowany
'praca dla takiej linii' to samo mozna by powiedziec o bellboy pracujacym dla 'The Peninsula' w porownaniu do bellboy'a w 'Hiltonie'
- jak sadze dla samych napiwkow a nie placy podstawowej (ktora moze byc nizsza) chetnych bedzie wiecej w przypadku piewszego hotelu. W Abu Dhabi pracownicy SPG maja wlasne zamkniete osiedle willi a nie jakies akademiki.

Pewnie wielu z was ucieklo by do takiej 'niewolniczej' pracy w Emirates jesli by sie zalapalo na przyjecie do pracy. Maja rowniez darmowy bilet na wakacji z rodzina tam gdzie lataja linie, jak ktos ma ambicje to nie ma problemu awansowac czy przeskoczyc do innej lepszej pracy. Ostatnio duzo widze Polek/Polakow jako szefow pokladu w lowcostach wiec jakies ambicje mamy a od dna trzeba czasami zaczynac.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 24 Maj 2016 18:28, edytowano w sumie 1 raz
P/P
Góra
 Relacje PM off  
 
#108 PostWysłany: 24 Maj 2016 18:33 

Wielokrotnie latałem Emirates do Azji i na Bliski Wschód, głównie z WAW i PRG. Zaletą latania z Pragi było to, że do Dubaju leciało się B777 podczas gdy z Warszawy średniodystansowcem. Wiem, że teraz to uległo zmianie i z WAW można odlecieć B777. W każdym razie dolot do Dubaju nie wyróżniał się niczym szczególnym, natomiast na długich dystansach Emirates udowadniał, że liczne nagrody nie wzięły się znikąd. Smaczne i obfite posiłki, fajny system ICE. Obsługa zawsze uśmiechnięta i nie strzela fochów. Jeżeli miałbym porównywać LH i Emirates, to za wyborem tej drugiej przemawia właśnie czynnik ludzki i jakość posiłków.
Ówczesna przewaga nad Qatarem polegała na tym, że Qatar dowoził z WAW do Dohy starymi, niekomfortowymi Airbusami.
Góra
 PM off  
 
#109 PostWysłany: 08 Cze 2016 15:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Mar 2015
Posty: 321
Ponieważ zdarzało mi się w tych "akademikach" wielokrotnie nocować to dorzucę swoje 3 grosze ;) Warunki finansowe przemilczę, bo nie mam upoważnienia do rozpowszechniania. Mogę tylko powiedzieć, że mój przyjaciel na mieszkanie w Skopje zarobił pracując w Emirates w niecałe 5 lat bynajmniej nie biedując na miejscu. Praca jest faktycznie męcząca i monotonna. Do tego zaburzenia krążenia i rytmu dobowego, prowadzące do apatii itd. Jak się wszystko zsumuje to faktycznie stawki nie są rewelacyjne. Zwłaszcza jeżeli porównać je, ze stawkami dla autochtonów, którzy zdecydowaliby się pracować na takim stanowisku (są dwa razy wyższe niż dla przyjezdnych).

Wraz ze stażem pracy i kolejnymi awansami warunki zakwaterowania coraz lepsze, choć na początku duże mieszkanie z 3ma sypialniami, salonem, kuchnią i łazienką też akademika wg mnie nie przypomina. O getcie też nie można mówić, bo budynki są porozrzucane po całym mieście (do tego co 20 minut jeździ busik zabierający z nich ludzi na lotnisko). W każdym w którym byłam, była całkiem dobrze wyposażona siłownia a w kilku basen na dachu. Jak awansujesz na stanowisko pracy w biznesie w B777 to masz już prawo do własnego dwupokojowego mieszkania.
A jak nie lubisz swoich kolegów, to złe Araby sypną groszem i dopłacą do wynajmu czegoś na wolnym rynku.
Nie idealizuje tej pracy, Emirates lubią mieć załogę pod kontrolą, mają karty zniżkowe do określonych knajp w mieście, więc nie opłaca chodzić im się gdzie indziej. Znam kilka par wśród stewardów i faktycznie żeby razem mieszkać muszą trochę pokombinować ale też się da.

Podsumowując, znam bardziej wymagające profesję, ze znacznie gorszymi warunkami.
A jak już chcecie się zaprzyjaźniać z CC, to pamiętajcie mają możliwość kupić bilety dla rodziny i znajomych za 50% ceny ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#110 PostWysłany: 08 Cze 2016 16:11 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 7368
CC mogą kupić dla znajomych bilety? To nie tylko rodzina wchodzila w grę?

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
_________________
Odpoczynek od forum
Góra
 Relacje PM off  
 
#111 PostWysłany: 08 Cze 2016 20:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Lut 2014
Posty: 679
Loty: 42
Kilometry: 72 437
srebrny
Dziewczyna kolegi z pracy jest stewką w Locie. Kumpel w każdej kieszeni spodni ma małpki z whiskaczem (Jamesonem chyba - zielony napój na J ;) ) i plecak pełny żelków z logiem przewoźnika ;). Kiedy leci razem z panną, obowiązuje go strój - koszula spodnie, ale biznesem leci na krótkich dystansach za 400 PLN RT (w eko 200, bez ubrania :P). Dziewczyna raz na jakiś czas (chyba rok) może wpisać 1,2 osoby na listę ludzi, którzy mogą latać w takich cenach. W BA natomiast podczas lotu z pilotem płacisz tylko opłaty lotniskowe, podatki i fuel surcharge (grr), ale za to w przypadku wolnych miejsc w biznesie masz free upgrade ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#112 PostWysłany: 09 Cze 2016 08:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Mar 2015
Posty: 321
@michzak nie tylko. W zeszłym roku zmieniły się zasady i do połowy stycznia podawali numery paszportów i nazwiska osób dla których chcą mieć zniżkę. w tym roku kalendarzowym. Jest tylko limit takich biletów.
Góra
 Relacje PM off  
 
#113 PostWysłany: 09 Cze 2016 08:37 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 7368
Nie wiesz może czy coś takiego działa np. w LO?

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
_________________
Odpoczynek od forum
Góra
 Relacje PM off  
 
#114 PostWysłany: 09 Cze 2016 08:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Mar 2015
Posty: 321
Wiem że działa w LH i to nie tylko dla CC ;)
W nielocie nie mam znajomych, ale kolega wyżej (@apadlo) pisze że działa.
Góra
 Relacje PM off
michzak lubi ten post.
michzak uważa post za pomocny.
 
 
#115 PostWysłany: 09 Cze 2016 21:44 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1182
srebrny
@michzak: działa ale jest mocno ograniczone.
Góra
 Relacje PM off  
 
#116 PostWysłany: 23 Cze 2016 19:49 

Rejestracja: 02 Wrz 2012
Posty: 234
Loty: 41
Kilometry: 73 062
Zbanowany
Kupując bilet przez serwis gotogate miałem opcję zakupienie usługi w której mógłbym przebukować bilet w razie nieprzewidzianych zdarzeń? Da radę to jeszcze jakoś dokupić? Emirates posiada jakąś polską infolinię?
Góra
 Relacje PM off  
 
#117 PostWysłany: 23 Cze 2016 19:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Mar 2013
Posty: 91
Loty: 77
Kilometry: 250 316
+48 22 3060808
Góra
 Relacje PM off  
 
#118 PostWysłany: 04 Lip 2016 13:24 

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 3206
platynowy
Prezes Emirates zapowiada, że "wkrótce" do Warszawy zaczną latać na A380.
Słowo klucz wzięte w cudzysłów ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#119 PostWysłany: 06 Sie 2016 11:23 

Rejestracja: 05 Paź 2012
Posty: 47
Loty: 31
Kilometry: 70 108
cccc napisał(a):
Ja lecialem w zeszlym roku Qatar-em na trasie ZRH-DOH-KTM-DOH-ZRH. Sliczne Stewardessy, service i jedzenie znakomite, a alkohol byl do wyboru i koloru bez ograniczen.
Inna i niestety b. przykra strona tych super linii z krajow arabskich jak Emirates, Qatar Airways, czy Etihad Airways, to personal jest niezle wykorzystywany. Podobno zatrudniane sa tylko dziewczyny stanu wolnego, w umowach o prace musza podpisywac i ze przez nastepne 5 lat pozostana niezamezne. Dziewczyny po zajsciu w ciaze musza natychmiast meldowac pracodawcy i zostaja bez zadnych skrupolow zwalniane. De facto, nawet na slub potzebuja zgode szefa. Pracodawca kontroluje zycie prywatne, przy wyjsciu na lad, musza sie trzymac ostrych zasad, nierzadko przebywac w specjalnie kontrolowanych hotelach, czy gettach dla obcokrajowcow i wyjscia na miasto sa zabraniane. Przy jakimkolwiek sprzeciwie grozi natychmiastowe wyrzucenie z pracy. Pozwolenia na prace sa z reguly krotkoterminowe z mozliwoscia nieprzedluzenia. Nie ma zadnych zwiazkow, czy organizacji broniacych i chroniacych praw pracownika, a przepisy dla wlasnych obywateli z Emiratow czy Kataru obcokrajowcow nie obowiazuja. Z reguly pracuje sie wiecej godzin, niz w liniach europejskich. Zatrudniane sa dziewczyny z okolo 140 krajow, nierzadko z tych b. biednych. Zarobki na poczatek, w zaleznosci od kraju okolo 800 - 1200.- USD za ok. 100 godzin pracy miesiecznie. Mimo to Emirates, jak sami podaja, dostaja ok. 400 000 podan o prace rocznie!


Drogi cccc,

Sam fakt, że wrzucasz do jednego worka warunki pracy pomiędzy trzema róznymi przewodnikami swiadczy o tym, że tak naprawdę masz więcej "wiedzy" zasłyszanej niżeli autentycznej ;)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#120 PostWysłany: 13 Sie 2016 11:26 

Rejestracja: 13 Sie 2016
Posty: 3
kemot napisał(a):
Prezes Emirates zapowiada, że "wkrótce" do Warszawy zaczną latać na A380.
Słowo klucz wzięte w cudzysłów ;)


Mam bilet do DXB na 29.12.2016 i w systemie widnieje 777, ale przecież zawsze mogą zaktualizować dane - pytanie tylko kiedy Chopin dobuduje drugi rękaw przy stanowisku Emirates do obsługi górnego pokładu? ;)

Mam pytanie, czy często ważą podręczny i wymiar w Emirates? Problem w tym że mój plecak foto ma 50x32x24cm, a limit w EK to 7kg i 55x38x20 cm - myślicie że mogą przywalić się do tych 4cm? Sumarycznie boki w końcu mieszczą się w ich limicie 115cm z zapasem.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 440 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 22  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group