Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 16 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 20 Kwi 2012 11:44 

Rejestracja: 20 Sty 2011
Posty: 352
Loty: 200
Kilometry: 409 881
niebieski
Witam. Czy ktoś z Was miał kiedyś przygodę z próba odzyskania części pieniędzy za niewykorzystany bilet w Easyjet? Chodzi mi o to, czy jest sens dzwonić do nich w sprawie odzyskania np. opłat lotniskowych lub opłaty pasażerskiej. Niestety cena, która widnieje na potwierdzeniu rezerwacji nie zawiera rozbicia na poszczególne składniki i nie wiem w jaki sposób został skonstruowana. Jeśli ktoś ma doświadczenie bardzo proszę o informację. Dzięki.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 20 Kwi 2012 11:48 
Redaktor F4F
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Cze 2011
Posty: 2560
Loty: 1
Kilometry: 539
search.php?keywords=anulowanie+easyjet&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Szukaj
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 20 Kwi 2012 11:52 

Rejestracja: 20 Sty 2011
Posty: 352
Loty: 200
Kilometry: 409 881
niebieski
tak tak Hubert, to było pierwsze co zrobiłem, ale w tym wątku jest taki burdel, że trudno cokolwiek sensownego z tego wyczytać.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 20 Kwi 2012 12:00 

Rejestracja: 15 Wrz 2011
Posty: 541
Loty: 58
Kilometry: 98 553
Ja mam trochę inny problem z easyjetem, ale opiszę, bo być może postępowanie jest podobne.
Na kilka miesięcy przed lotem poinformowano mnie, że godzina lotu się zmieniła i poproszono mnie abym zaakceptowała zmianę lub zmieniła lot na inny. Żadna z tych opcji mi nie odpowiada, więc poprosiłam o zwrot pieniędzy za lot. Odpowiedziano mi, że owszem, mogę prosić o zwrot, ale wtedy pieniądze nie zostaną przelane na kartę, którą płaciłam, a zostanie utworzona "nota kredytowa". Dokładnie easyjet opisuje to tak:
Anulowania rezerwacji i odebrania noty kredytowej (strona w języku angielskim), wyłącznie dzwoniąc do telecentrum easyJet (informacje o innych numerach telefonów znajdą Państwo w sekcji Kontakt (strona w języku angielskim). Uiszczona opłata za przewóz (w tym wszystkie podatki i opłaty z wyłączeniem prowizji za płatność kartą kredytową i kosztów zmian, jeśli miały miejsce) za sektor podróży do miejsca przeznaczenia i z powrotem mogą zostać wliczone w poczet noty kredytowej. Otrzymany kredyt (strona w języku angielskim) można wykorzystać na poczet następnego lotu liniami easyJet w ciągu kolejnych sześciu miesięcy, dzwoniąc do telecentrum easyJet (informacje o innych numerach telefonów znajdą Państwo w sekcji Kontakt (strona w języku angielskim).

Szczerze mówiąc takie rozwiązanie również mnie nie satysfakcjonuje, bo najprawdopodobniej nie wykorzystam tego kredytu. A poza tym sama konieczność dzwonienia do telecentrum najpierw żeby potwierdzić chęć założenia takiego kredytu, a później aby zarezerwować lot jest po prostu wyciąganiem kasy od klienta.
Wolałabym po prostu dostać zwrot kasy za lot na kartę i koniec tematu. A tu takie ceregiele.
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 20 Kwi 2012 12:04 

Rejestracja: 20 Sty 2011
Posty: 352
Loty: 200
Kilometry: 409 881
niebieski
szczerze to nie wiem, ale patrzyłem dzisiaj na ich stronie, że połączenie kosztuje 36gr, więc nie ma tragedii. Zadzwoń tam, powiedz, że chcesz swoja kasę skoro oni nie mogą zrealizować Twojego lotu tak jak chcesz i upieraj się, że tylko kasa Cię interesuje. Spokojnie można się z nimi po polsku dogadać (tak przynajmniej ktoś tu pisał na forum oraz jest taka informacja na ich stronie). Wydaje mi się, że w końcu ustąpią. Powodzenia!
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 20 Kwi 2012 12:10 

Rejestracja: 15 Wrz 2011
Posty: 541
Loty: 58
Kilometry: 98 553
so-fly napisał(a):
szczerze to nie wiem, ale patrzyłem dzisiaj na ich stronie, że połączenie kosztuje 36gr, więc nie ma tragedii. Zadzwoń tam, powiedz, że chcesz swoja kasę skoro oni nie mogą zrealizować Twojego lotu tak jak chcesz i upieraj się, że tylko kasa Cię interesuje. Spokojnie można się z nimi po polsku dogadać (tak przynajmniej ktoś tu pisał na forum oraz jest taka informacja na ich stronie). Wydaje mi się, że w końcu ustąpią. Powodzenia!


Tak naprawdę to nie chodzi o kasę ani o dogadanie, a o sam fakt komplikacji problemu :)
Jeszcze nie zdecydowałam co z tym fantem zrobić, tym bardziej, że data lotu za parę miesięcy. Ale może masz rację, zadzwonię i wyklaruję im mój punkt widzenia.

A co do twojej sytuacji, to jeśli lot jest dość odległy w czasie, to jest mała szansa, że zmienią ci godzinę i wtedy miałbyś prawo do zwrotu. Może warto poczekać? ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 20 Kwi 2012 14:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Maj 2011
Posty: 557
Jakąś kasę na pewno oddają, ktoś o tym pisał na lotnictwo.net.pl - nie potrafię niestety znaleźć teraz tego wątku.
_________________
The best is yet to come.

Image

Moje podróże
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 20 Kwi 2012 17:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Wrz 2011
Posty: 1175
Zbanowany
jeśli coś to pomoże to podaję adres na jaki można pisać, sam miałem podobna sytuację ( wyklarowała się na plus tzn jednak lecę) customer.service@easyjet.com
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 23 Kwi 2012 16:00 

Rejestracja: 15 Wrz 2011
Posty: 541
Loty: 58
Kilometry: 98 553
Aktualizacja mojej sytuacji:

Easyjet nadal odmawia zwrotu pieniędzy na kartę. Oferują tylko wyżej wspomniany zwrot w formie kredytu i informują, że ich warunki w tym punkcie w pełni zgadzają się z obowiązującym prawem UE.
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 23 Kwi 2012 16:15 

Rejestracja: 20 Sty 2011
Posty: 352
Loty: 200
Kilometry: 409 881
niebieski
@ patrykdo

Dzięki za maila. Już do nich wysłałem zapytanie co i jak. Jak będę mieć odpowiedź, to na pewno wrzucę tutaj, może komuś jeszcze się przyda.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 05 Maj 2012 08:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lip 2011
Posty: 1070
Loty: 71
Kilometry: 81 270
niebieski
Czy macie już może jakieś informacje jak odebrać część pieniędzy za niewykorzystany bilet?
Wiem że można zmienić bilet na inny lot za dopłatą, czy istnieje zwrot np. podatków z automatu?
_________________
http://banner.flightdiary.net/skibek
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 05 Maj 2012 12:51 

Rejestracja: 15 Wrz 2011
Posty: 541
Loty: 58
Kilometry: 98 553
Skibek napisał(a):
Czy macie już może jakieś informacje jak odebrać część pieniędzy za niewykorzystany bilet?
Wiem że można zmienić bilet na inny lot za dopłatą, czy istnieje zwrot np. podatków z automatu?


Wg warunków przewozu Easyjet:

Jezeli pasazer nie odbedzie lotu po dokonaniu rezerwacji, niezaleznie od tego, czy przysluguje mu zwrot kosztów podrózy czy tez nie, ma prawo dochodzic zwrotu podatku APD (Air Passanger Duty) uiszczonego zgodnie z Artykulem 5.2, którego, w konsekwencji, linie lotnicze nie musza placic rzadowi lub innym wladzom. Zachowujemy prawo do odpisania okreslonej oplaty manipulacyjnej od kazdej naleznej kwoty zwrotu, jezeli pasazer nie odbyl podrózy, mimo dostepnosci lotu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 01 Cze 2012 16:09 

Rejestracja: 15 Wrz 2011
Posty: 541
Loty: 58
Kilometry: 98 553
Update:

Zwrot podatku APD za niewykorzystany lot w moim przypadku za 2 pasażerów wyniósł dokładnie 16 PLN :D .
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 01 Cze 2012 18:10 

Rejestracja: 12 Kwi 2010
Posty: 299
niebieski
W moim ponad 40 F, a za loty płaciłem 100 F, co nie zmienia faktu, że warto pisac :)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 16 Lis 2015 03:16 

Rejestracja: 16 Sie 2015
Posty: 11
czyli jak rozumiem - jeśli nic się nie zmieniło - z esyjeta można jedynie odzyskać podatki i nic więcej?
Góra
 Relacje PM off  
 
#16 PostWysłany: 16 Lis 2015 06:26 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8805
Tak, takie są zasady, na które się zaakceptowalo podczas kupowania biletu

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 16 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], Trendiction [Bot] oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group