Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 26 Lip 2018 11:31 

Rejestracja: 23 Sty 2018
Posty: 12
Witam nigdzie nie mogę znaleźc konkretnej informacji..Ile wynosi okres w którym mogę zgłosić do linii lotniczych wniosek o odszkodowanie za opóźniony lot? Generalnie chodzi o to że w tamtym roku mama leciała z Itaką do Grecji i jej lot opóźnił się o ponad 6h z przyczyn technicznych..niestety jak wróciła wynikło pare sytuacji przez które w koncu nikt się nie zajął zgłoszeniem sprawy. Pewnie ten okres minął ale nawet na przyszłość ta informacja przyda mi się, byc może przeszukałem źle forum ale nigdzie nie widze tego :/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa) Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa)
Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast
#2 PostWysłany: 26 Lip 2018 11:36 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Nie ma ograniczeń czasowych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 26 Lip 2018 11:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2015
Posty: 1449
Loty: 110
Kilometry: 152 968
srebrny
@Marcin Barłoga z tego co pamiętam to jest ograniczenie czasowe i wynosi ono 2 lata. Zatem jeszcze spokojnie masz czas na złożenie wniosku.
Góra
 Profil Relacje PM off
vincenz lubi ten post.
 
      
#4 PostWysłany: 26 Lip 2018 11:46 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2790
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
@Marcin Barłoga w Polsce masz dwa lata od daty lotu na złożenie roszczenia. Ten czas jest różny, w zależności od kraju macierzystego danej linii (np. w UK jest to 6 lat).
Góra
 Profil Relacje PM off
Cicha_Woda lubi ten post.
 
      
#5 PostWysłany: 26 Lip 2018 11:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2016
Posty: 192
A przypadkiem nie rok?...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 26 Lip 2018 11:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Maj 2013
Posty: 1361
niebieski
Mylicie się niestety.
17 marca 2017 Sąd Najwyższy orzekł, że okres przedawnienia roszczeń o odszkodowanie za utrudnienia w lotach dla osób podróżujących liniami lotniczymi zarejestrowanymi w Polsce wynosi 1 rok.

http://www.lex.pl/czytaj/-/artykul/sn-r ... enia-lotow

3-letni termin np. w Szwecji, Norwegii, Danii, Austrii, Chorwacji, Finlandii, Niemczech, Estonii, Portugalii, Rumunii, Rosji,Ukrainie.
5-letni termin np. w Bułgarii, Grecji czy Hiszpanii
6-letni termin np. w w Irlandii, Wielkiej Brytanii, Cyprze
15 lat na dochodzenie rekompensaty w Tunezji, Katarze czy Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#7 PostWysłany: 26 Lip 2018 11:59 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22450
odszkodowanie-za-spozniony-lot,1498,2646
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 26 Lip 2018 12:13 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Panowie, Wasze odpowiedzi wprowadzają w błąd.

Ograniczenie czasowe (przedawnienie roszczenia) dotyczy jedynie postępowań na drodze cywilnej, natomiast nie w postępowaniu administracyjnym – czyli przed ULC.
Należy złożyć reklamację do przewoźnika, a w przypadku nieuwzględnienia roszczenia złożyć skargę do ULC – i w takim trybie postępowania nie ma żadnego limitu czasowego. Po uzyskaniu korzystnej decyzji ULC, a przy dalszym braku wypłaty odszkodowania przez przewoźnika, należy uzyskać klauzulę wykonalności na decyzji i skierować się do komornika.

Reasumując - nie ma żadnego limitu czasowego, ograniczającego możliwość zwracania się w takiej sytuacji o odszkodowanie do przewoźnika.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#9 PostWysłany: 26 Lip 2018 12:18 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8899
Loty: 993
Kilometry: 955 401
platynowy
Właśnie chciałem o to zapytać, bo biorąc pod uwagę ile takie postępowanie może trwać przed ULC i uwzględniając wcześniejsze "boksowanie się" z naszym najmilszym przewoźnikiem (zawsze odpowiadają po miesiącu), to szanse na wywalczenie czegokolwiek byłyby marne.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 26 Lip 2018 23:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
Nawet gdyby nasze postępowanie administracyjne przed ULC miało jakiś termin przedawnienia(a nie ma, jak już zostało wskazane), to można by posiłkować się terminem przedawnienia w Grecji - tamtejszy organ ochrony praw pasażerów też jest odpowiedzialny za wykonywanie postanowień rozporządzenia(lot z kraju na jego terytorium).

A o czasie na złożenie wniosku jest już nawet na stronie ULC, na forum też kilka razy o tym rozmawialiśmy:
Cytuj:
Po jakim czasie od lotu, podczas którego przewoźnik naruszył moje prawa jako pasażera linii lotniczych, mogę złożyć skargę do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego?

Postępowanie prowadzone przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w związku z ewentualnym naruszeniem przepisów rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów (Dz.U. UE L 46 z 17 lutego 2004r.) jest prowadzone na podstawie kodeksu postępowania administracyjnego. W związku z tym, że nie jest tam uregulowana kwestia przedawnienia pasażer może złożyć skargę w każdym czasie. Pamiętać należy jednak, że Komisja Ochrony Praw Pasażerów rozpatruje sprawy, które dotyczą lotów, które miały miejsce w dacie od 17 lutego 2005r.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group