Autor: | bartek. [ 05 Kwi 2014 06:47 ] |
Temat postu: | Dziennik lotów (FD, FM itd) - pytanie o szczegóły lotów |
Hej, niestety mój charakter nakazuje mi być bardzo skrypulatny w tym co robię i wciąż nie jestem pewien kilku kwestii związanych z dziennikami. Może ktoś zaopiniuje, albo poda argumenty za lub przeciw. Oto moje dylematy i zacznę od najprostszego ![]() 1. Połączenia CODESHARE, np. lecimy SIN-BKK samolotem Singapore Airlines, na codeshare LO - nr lotu z codeshrare LO XXXX - airline Singapore Airlines to proste ![]() 2. Połączenia LOTu wykonywane przez EUROLOT. - nr lotu jest tylko LO więc wiadomo - jaki podać Airline? Wydawałoby się, że Eurolot, ale: a) to nie codeshare b) bilety można kupić tylko w LOT c) dostajemy mile jak za metal LOTu (!!!) d) warunki na pokładzie, gazetki pokładowe itd. są od LOTu e) pracownicy obsługi są od Eurolotu W związku z czym, wydaje mi się, że jednak wrzucanie tego jako LOT jest bardziej prawidłowe 3. Podobna sytuacja dla np. Austrian / Tyrolean Właściwie wszystkie loty Austrian są wykonywane przez Tyrolean, która jest spółką-córką. Samoloty też są zarejestrowane na Tyrolean (poza jednym). Mile też są naliczane do Austriana. Różnica jest taka, że loty mają podwójne numery lotu. Nie da się kupić biletów na stocku Tyrolean. Metal ma logo Austrian i mały dopisek Tyrolean, nawet kocyki mają logo austrian.... Jak to księgować? ![]() 4. No i jest np. Lufthansa Cityline.. I tu nie ma wątpliwości raczej, że zapisujemy to do Lufthansy, bo nie ma innej możliwości nabycia biletu, mile są też naliczne itd......i to jest właśnie odpowiednik naszego Eurolotu.... 5. Franchising - np. AirAsia mamy kilka AirAsia jak: FD - Thai AK - Malaysian D7 - AirAsia X QZ - Indonesian itd. Wszystkie są transparente na stronie. Mają jednak różne kody lotów. Nie wiem też czy przy jakiś zmianach tras robią problemy jeżeli trasy są między różnymi spółkami. Księgować osobno, czy jako wspólne AirAsia po prostu i nadawać odpowiednie numery lotu tylko? ![]() 6. Podobna sytuacja np. JetStar Jest australijski i azjatycki mimo wspólnej strony. Tutaj jednak jakoś nie widzę możliwości wpisywania tego pod jedną marką tylko osobno Jetstar Asia Airways i Jetstar Airways. A co Wy myślicie i czy macie swoje dylematy w tej kwestii? ![]() |
Autor: | wntl [ 05 Kwi 2014 08:31 ] |
Temat postu: | Re: Dziennik lotów (FD, FM itd) - pytanie o szczegóły lotów |
Ja się podepne pod temat z pytaniem ![]() Miałem lot OSL-KKN, z międzylądowaniem w TOS. Do FD powinienem wpisać OSL-TOS + TOS-KKN, czy tylko OSL-KKN ? ![]() |
Autor: | bartek. [ 05 Kwi 2014 08:38 ] |
Temat postu: | Re: Dziennik lotów (FD, FM itd) - pytanie o szczegóły lotów |
wntl napisał(a): Miałem lot OSL-KKN, z międzylądowaniem w TOS. Do FD powinienem wpisać OSL-TOS + TOS-KKN, czy tylko OSL-KKN ? ![]() Ja takie wpisuje jako 2 loty jak najbardziej. |
Autor: | shiver [ 07 Kwi 2014 11:18 ] |
Temat postu: | Re: Dziennik lotów (FD, FM itd) - pytanie o szczegóły lotów |
Może nie latam tak ciekawymi liniami ale dla mnie sprawa jest prosta. Numer rejsu mam na bilecie. Przewoźnika mam napisanego Nie ma żadnych "ale". Jak lecę Lufthansą Cityline to nie Lufthansą. Jak Eurolotem to nie LOTem. Numer rejsu nie ma nic do rzeczy. Tak przynajmniej ja to prowadzę. EDIT: Każde lądowanie to miejsce startowe / końcowe. Stopy, technical stopy, lądowania awaryjne, awaryjne powroty na lotnisko wylotu byłyby dla mnie powodami do wpisania lotu(ów) zgodnie z faktycznymi lotniskami startu - lądowania maszyny i numerem lotu wg biletu. |
Autor: | bartek. [ 07 Kwi 2014 18:00 ] |
Temat postu: | Re: Dziennik lotów (FD, FM itd) - pytanie o szczegóły lotów |
ale i na Eurolocie jest na samolocie znaczke LOTu i Austrian itd. ![]() |
Autor: | shiver [ 08 Kwi 2014 08:16 ] |
Temat postu: | Re: Dziennik lotów (FD, FM itd) - pytanie o szczegóły lotów |
Ok, doprecyzowałem co mam na myśli w powyższym poście. Ja tam nie dyskutuję z innym podejściem, zwłaszcza że przypadki typu Austrian / Tyrolean czy DLH/CLH są dyskusyjne, bo np. airfleets pokazuje je u linii "matki". Ale dashe Eurolotu są dla mnie oczywiste - ta sama linia jest właścicielem maszyny, obsługuje samolot i ma na nim swoje logo. |
Autor: | bartek. [ 08 Kwi 2014 13:55 ] |
Temat postu: | Re: Dziennik lotów (FD, FM itd) - pytanie o szczegóły lotów |
Ale ma tez logo lotu i sa rozdawane np lotowskie gazetki ![]() Swoja droga, AirAsia trzeba rozbijać na Thai, indinesian itd bo na samolocie obok logo jest zawsze napisane pod oknem pilota ktora to dokładnie linia ![]() Głupie to wszystko. Stare czasy bez outsourcingu były lepsze ![]() |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |