Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 75 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 26 Paź 2015 13:31 

Rejestracja: 15 Sie 2015
Posty: 324
niebieski
Hej, czy ktoś przerabiał z LOTem dwie rezerwacje na różne loty w podobnym czasie tego samego dnia?
Zakupiłem lot do Nowego Jorku z powrotem do Budapesztu (bo tak było taniej). Wszystko naszym przewoźnikiem LOT. Plan był taki, że wysiadam w Warszawie i wracam samolotem na osobnej rezerwacji do Krakowa.
Zakupiłem ostatnio lot z WAW do KRK, a na drugi dzień dostałem e-maile z info, abym się skontaktował z CallCenter LOT. Wyłapali, że w podobnym czasie tego samego dnia mam rezerwacje na dwa loty i muszę któryś z nich potwierdzić. Jeśli bym potwierdził Kraków, to skasowaliby mi cały bilet do/z Nowego Jorku więc potwierdziłem Budapeszt i skasowali mi rezerwację do KRK (bo nie mogę jednocześnie zajmować miejsc w dwóch samolotach). Z kolei poinformowano mnie, że zwrócą mi jedynie TAX za bilet, a nie koszt całego biletu.
Ktoś miał podobną sytuację? Czy mają do tego prawo i zwrotu jedynie podatków?
Zupełnie nie byłem świadomy, że nie mogę dokupić sobie drugiego lotu...


Ostatnio edytowany przez krasnal, 08 Kwi 2017 12:52, edytowano w sumie 1 raz
Tytuł ogólny
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Podróż na Majorkę za 1351 PLN. Loty SWISS z Wrocławia i 5 nocy w hotelu Podróż na Majorkę za 1351 PLN. Loty SWISS z Wrocławia i 5 nocy w hotelu
Loty do Johannesburga z dużym bagażem z Berlina od 2345 PLN Loty do Johannesburga z dużym bagażem z Berlina od 2345 PLN
#2 PostWysłany: 26 Paź 2015 13:37 

Czy dobrze rozumiem, że pierwsza rezerwacja była: WAW-JFK-WAW-BUD a druga: WAW-KRK przy czym odcinek do BUD i do KRK w bardzo podobnym czasie? Jeśli tak, to nie rozumiem Twojego zdziwienia.
Góra
 PM off  
      
#3 PostWysłany: 26 Paź 2015 13:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2923
Loty: 476
Kilometry: 1 136 630
niebieski
Ja rozumiem zdziwienie. Zdarza mi sie miec dwa bilety na te same daty na inne loty w jednej lini lotniczej, nie LOT i nie ma z tym zadnego problemu. Na pewno spodziewalabym sie zwrotu calej kwoty, jesli to oni anuluja bilet. Trzeba sprawdzic, ktory punkt regulaminu pozwala im na to.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Profil Relacje PM off
sko1czek lubi ten post.
 
      
#4 PostWysłany: 26 Paź 2015 13:57 

Rejestracja: 29 Wrz 2015
Posty: 21
Sprawa wydaje się oczywista i nic nie zrobisz. Procedura postępowania z strony linii lotniczej jest oczywista, dbają po prostu o swój interes. Systemy informatyczne bez kłopotu pozwalają wychwycić tzw. "podejrzane" transakcje. A nie jest normalną procedurą fakt, że na nakładające się terminy lotów ten sam pasażer zamierza lecieć na dwóch różnych trasach.

Skierowali do Ciebie zapytanie, podjąłeś decyzję - lot, na którym Ciebie nie będzie został skasowany i dostaniesz zwrot tylko części pieniędzy (wszystko w zgodzie z prawem oraz regulaminem linii lotniczych).

Nie mają Tobie obowiązku zwracać 100% kwoty, jeśli stwierdzili, że Ty dokonałeś dwóch rezerwacji na terminy, które nakładają się na siebie. To Twój błąd, Twoje działanie - tak nie należy postępować, ryzyko bierze się na siebie.

Generalnie nie ma sensu się tym przejmować, na przyszłość należy wyciągnąć odpowiednie wnioski i nie popełnić kolejnego błędu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 26 Paź 2015 13:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Wrz 2012
Posty: 1519
Loty: 618
Kilometry: 991 353
srebrny
@singielka_1976 A ja rozumiem zdziwienie. Skoro zapłacił za oba bilety, to dlaczego trzeba jeden z nich anulować i jeszcze nie będzie pełnego zwrotu.
Jak kupuję bilety do teatru, to nawet jeśli idę sam, mogę sobie cały rząd wykupić.
Jeśli teatr to nie to samo, to może Pendolino- też chyba mogę zarezerwować więcej miejsc na swoje nazwisko nawet w dwóch jadących jednocześnie pociągach.
A jeśli LOT nie życzy sobie takich równoległych rezerwacji, to niech odda CAŁĄ kasę.

Do autora postu: trzeba przejrzeć odpowiedni regulamin sprzedaży LOT.
Góra
 Profil Relacje PM off
d-t-x lubi ten post.
 
      
#6 PostWysłany: 26 Paź 2015 13:59 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2012
Posty: 2245
Moim zdaniem nie trzeba decydować się teraz - przekaż LOTowi, że nie podjąłeś decyzji, którym polecisz i zamknąć temat do dnia wylotu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 26 Paź 2015 14:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2923
Loty: 476
Kilometry: 1 136 630
niebieski
Regulamin:

3.3. KOLEJNOŚĆ ODCINKÓW BILETU
Taryfy przewoźnika wymagają, aby poszczególne rejsy odbywały się z zachowaniem ich kolejności. Jeżeli poprzedzający odcinek trasy nie został jednak przebyty lub też został przebyty nie w takiej kolejności, jaka została przewidziana w sekwencji poszczególnych rejsów podanych w bilecie, opłata za ten rejs zostanie naliczona w wysokości ceny za faktycznie przebytą trasę obowiązująca w dniu dokonania oryginalnej rezerwacji. Jeśli wyliczona w ten sposób taryfa jest wyższa niż cena obliczona dla trasy podanej w bilecie, dalszy przewóz może zostać uzależniony od uiszczenia powstałej różnicy w cenie.


Czyli LOT moglby przeliczyc cene biletu na trasie do WAW, bez odcinka do BUD. Ale to nie oznacza, ze moze automatycznie anulowac drugi bilet. W koncu pasazer moze zgadzac sie z ewentualnym przeliczeniem i ciagle moze wybrac lot do Krakowa.

11.3.
ZWROTY Z PRZYCZYN LEŻĄCYCH PO STRONIE PRZEWOŹNIKA
Jeżeli przewoźnik:
- odwołuje lot lub
- nie może wykonać lotu w rozsądnym czasie zgodnie z ustalonym rozkładem lub
- omija rozkładowy punkt lądowania, który jest miejscem docelowym albo miejscem przerwy
w podróży pasażera lub
- nie jest w stanie zapewnić pasażerowi miejsca, które zostało zarezerwowane lub
- powoduje, że pasażer traci połączenie, na które ma potwierdzoną rezerwację,

wysokość zwrotu będzie odpowiadać:
a) jeżeli bilet jest całkowicie niewykorzystany – kwocie równej opłacie pobranej od pasażera (bez żadnych potrąceń);
b) jeżeli bilet jest częściowo wykorzystany, wyższej kwocie wynikającej z porównania:
- taryfy za przelot w jedną stronę (pomniejszonej o ewentualnie zastosowane zniżki) od miejsca przerwy do miejsca przeznaczenia albo następnego punktu zatrzymania, z
- różnicą pomiędzy opłaconą taryfą za całą podróż a taryfą, którą należałoby opłacić za podróż na wykorzystanych odcinkach.

11.4.
ZWROTY NA ŻYCZENIE PASAŻERA
Jeżeli pasażer żąda zwrotu należności za bilet z powodów innych niż wymienione w pkt. 11.3,
a zastosowana taryfa nie wyłącza prawa do zwrotu, wysokość zwrotu wynosić będzie:

a) jeżeli żaden z odcinków biletu nie został wykorzystany – kwotę równą taryfie pobranej od pasażera pomniejszoną o ewentualne opłaty wynikające z warunków stosowania danej taryfy specjalnej lub
o opłatę manipulacyjną pobieraną przy zwrotach, jeśli taka ma zastosowanie;

b) jeżeli bilet jest częściowo wykorzystany, a przepisy taryfowe na to pozwalają – kwotę stanowiącą różnicę pomiędzy taryfą zapłaconą a taryfą stosowaną dla trasy przebytej w oparciu o przedstawiony do zwrotu bilet pomniejszoną o ewentualne opłaty wynikające ze stosowania danej taryfy specjalnej lub o opłatę manipulacyjną pobieraną przy zwrotach, jeżeli taka ma zastosowanie.


Nie za bardzo widze, ktory punkt dotyczacy zwrotow mialby tu zastosowanie.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Profil Relacje PM off
sko1czek lubi ten post.
 
      
#8 PostWysłany: 26 Paź 2015 14:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Wrz 2012
Posty: 1519
Loty: 618
Kilometry: 991 353
srebrny
LOT sobie pewnie dośpiewa, że jest to zwrot na życzenie pasażera. Jak pokazała Aga, nie ma żadnego punktu o skasowaniu biletu, bo masz jednocześnie miejsce w innym samolocie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 26 Paź 2015 14:17 

Rejestracja: 15 Sie 2015
Posty: 324
niebieski
[quote="Aga_podrozniczka"]Regulamin:


Czyli LOT moglby przeliczyc cene biletu na trasie do WAW, bez odcinka do BUD. Ale to nie oznacza, ze moze automatycznie anulowac drugi bilet. W koncu pasazer moze zgadzac sie z ewentualnym przeliczeniem i ciagle moze wybrac lot do Krakowa.

----
LOT przeliczył mi cenę na trasie do WAW bez BUD, i musiałbym dopłacić ponad 800 zł ! i wtedy mogłbym zostawić lot do KRK. Jednak przy takiej kwocie dopłaty wybiorę Pendolino.

-- 26 Paź 2015 13:19 --

[quote="marcelo"]

Nie do końca zgodzę się z tym, że to mój błąd. System mógł to od razu wychwycić i nie sprzedać mi biletu. Nie miałem pojęcia, że tak nie można. To oni kasują mi bilet i uważam, że powinni zwrócić 100%, ale wnioski na przyszłość wyciągnąłem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 26 Paź 2015 14:20 

Rejestracja: 29 Wrz 2015
Posty: 21
Też czytałem ten regulamin i faktycznie nie widzę powodu dlaczego Tobie mieliby skasować ten bilet. Widać, że Ty próbujesz lecieć w podobnym czasie dwoma różnymi samolotami (co jest praktycznie niemożliwe), jednakże ja nie widzę, który Ty punkt regulaminu naruszasz. Nie masz obowiązku stawiać się na ostatnim odcinku lotu "kombinowanego, tak samo nie mogą Tobie zabronić w tym czasie lecieć inną trasą, za którą zapłaciłeś niezależnie.

Najlepiej byłoby jeśli Ty byś posiadał dowód na to, że linia lotnicza skasowała Tobie jedną rezerwacją i nie zamierza Tobie zwrócić w pełni kosztów.

Jeśli Twój przypadek nie jest uregulowany regulaminem, to linia lotnicza nie może "tworzyć" prawa "na bieżąco". Jeśli skasowali Tobie bilet, to masz prawo zażądać informacji, który punkt regulaminu Ty naruszyłeś, przez co nie otrzymasz 100% zwrotu kosztów biletu. Wcześniej zabezpiecz aktualną kopię regulaminu. No i wyślij zapytanie do linii lotniczej dlaczego Tobie skasowali rezerwację, dlaczego nie możesz liczyć na zwrot 100% kosztów i z których punktów regulaminu (ogólnych warunków przewozu) wynika ich procedura działania.

Ciężko się doszukać prawnego aspektu, który Ty naruszyłeś.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 26 Paź 2015 14:28 

Rejestracja: 15 Sie 2015
Posty: 324
niebieski
marcelo napisał(a):

Ciężko się doszukać prawnego aspektu, który Ty naruszyłeś.



Złożyłem reklamację na stronie LOTu i poczekam na odpowiedź.
W regulaminie nie znalazłem żadnej podstawy prawnej...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 26 Paź 2015 14:38 

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 183
Wniosek z tego taki, że dokonując nakładających się na siebie czasowo rezerwacji lepiej jest podawać linii różne swoje maile i telefony. Plus wstrzymać się z podawaniem w rezerwacji numerów z programów lojalnościowych (lepiej zrobić to przy check-inie).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 26 Paź 2015 14:42 

Rejestracja: 29 Wrz 2015
Posty: 21
Ogólnie mówiąc, ja bym tematu nie odpuścił. Może to nie jest problem samego LOT-u, a konkretnego pracownika. Różnego tego typu "dziwne sytuacje" spotyka się w relacjach z wieloma instytucjami. Spróbuj działać wg. następującego schematu, on się sprawdził niedawno w moich relacjach z bankiem, gdy nie chciano mi wypłacić środków finansowych z karty typu prepaid. Okazało się, że to pracownik był źródłem problemu, a nie bank ani moja osoba. Wszystko pozytywnie się zakończyło.

1) Zbierz komplet informacji, potwierdzających wszystko co możliwe (łącznie z tym, że LOT się z Tobą kontaktował, Ty odpowiedziałeś, oni skasowali Tobie jedną rezerwację, nie chcą zwrócić 100% kosztów).

2) Zadzwoń grzecznie na infolinię, może trafisz na innego pracownika i opisz dokładnie problem. Nie musisz odpowiadac na pytania typu dlaczego dwa loty nakładają się na siebie, po prostu możesz stwierdzić, że Twoja prywatna sprawa. Naciskaj ich na to, który punkt regulaminu Ty złamałeś i dlaczego nie otrzymasz zwrotu 100% kosztów.

3) Jeśli to nie pomoże, proponuję opisać sytuację na forumprawne.org (tutaj na 99% ktoś Tobie bezpłatnie doradzi jak wygląda Twoja sytuacja, co masz zrobić). Z góry mówię, że ja nie reklamuję tego forum, tylko doradzam na własnym przykładzie, gdzie szukać pomocy prawnej.

4) Wyślij oficjalne reklamacje do linii lotniczych: pocztą tradycyjną (list polecony) oraz kopię poprzez wiadomość e-mail. Dodaj niezbędne załączniki.

5) Jeśli to możliwe, spróbuj udać się z tym wszystkim do dowolnego oddziału LOT-u (tak na wszelki wypadek). Im więcej osób zaznajomionych z problemem, tym większa szansa na sukces.

Na którymś etapie trafisz na kogoś mądrego, który albo udowodni Tobie, który punkt warunków przewozu Ty naruszyłeś, albo po prostu przeprosi Cię i zwróci pełny zwrot środków pieniężnych bądź zaproponuję jakieś alternatywne rozwiązanie, korzystne dla Ciebie.

6) W szczególnym przypadku skieruj sprawę do właściwego organu odpowiedzialnego za ochronę interesów konsumentów.

Osobiście mi to wygląda na to, że ktoś przekroczył swoje kompetencje w relacjach z konsumentem. Jeśli oni Tobie kasują rezerwację i nie chcą zwrócić Tobie 100% kosztów, a nie wynika to z żadnego zapisu w regulaminie, to po prostu robią to bezprawnie.

Jeśli działają bezprawnie, ktoś mądry w pewnym momencie uświadomi sobie ten fakt, widząc zdeterminowanego klienta i coś Tobie zaproponuje.

Ostatnią rzeczą o czym marzy linia lotnicza to zły PR i na pewno by nie chcieli ryzykować płacenia potencjalnej rekompensaty z powodu sporu z klientem, gdyby okazało się, że linia lotnicza zadziałała bezprawnie.
Góra
 Profil Relacje PM off
Iris lubi ten post.
 
      
#14 PostWysłany: 26 Paź 2015 14:44 

Nie trzeba być sprzedawcą biletów ani agentem, żeby wiedzieć, że takie myki nie przejdą, zwłaszcza w LOcie.
Podobnie jak to, że linie nie chcą i unikają jak mogą kilku rezerwacji podobnych rejsów dla tego samego pasażera.Podkreślam: rezerwacji a nie kupienia biletów.
Tak samo jak to, że linie napiętnują agentów, którzy mają dużą sprzedaż biletów gdzie pasażer wykorzystuje tylko lot tam a na powrocie się nie stawia (wiadomo, że zazwyczaj opłaca się kupić bilet w dwie strony z tzw. fikcyjnym powrotem niż 1way.).

I doprawdy dziwi mnie zdziwienie zwłaszcza podróżników i tych mocno oblatanych :D .
Góra
 PM off  
      
#15 PostWysłany: 26 Paź 2015 14:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1571
Loty: 565
Kilometry: 709 491
niebieski
Cytuj:
5.1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
Taryfa obejmuje opłatę za przewóz lotniczy z portu lotniczego w miejscu rozpoczęcia podróży do portu lotniczego w miejscu zakończenia podróży, chyba że uzgodniono inaczej.
Cytuj:
5.2. STOSOWANIE TARYF
Zmiana trasy lub daty podróży może wpłynąć na zmianę opłaconej taryfy. Niektóre taryfy zniżkowe mogą być częściowo lub całkowicie bezzwrotne, więc ich wybór powinien być dokonany w taki sposób, aby warunki taryfy odpowiadały potrzebom pasażera. Gdy pobrana opłata nie odpowiada taryfie, którą należało zastosować, powstała różnica będzie dopłacona przewoźnikowi albo zwrócona przez przewoźnika, zgodnie z warunkami zastosowanej taryfy.
Cytuj:
6.1. WYMOGI ZWIĄZANE Z REZERWACJĄ
6.1.2. Warunki niektórych taryf mogą ograniczać lub wykluczać prawo pasażera do zmiany rezerwacji. Szczegółowe warunki określają postanowienia poszczególnych taryf.
Cytuj:
6.5. ODWOŁANIE DALSZYCH REZERWACJI
Jeżeli pasażer nie poinformował przewoźnika przed rozpoczęciem podróży o zmianie planów podróży i nie wykorzystał rezerwacji, a zastosowana taryfa nie dopuszcza takich zmian, przewoźnik ma prawo anulować dokonane przez siebie rezerwacje na dalsze odcinki podróży;
Pasażer nie poinformował LOTu. LOT dowiedział się sam o zmianie planów podróży. Pasażer nie chce wykorzystać całej rezerwacji NYC-BUD. Taryfa nie dopuszcza takich zmian bezpłatnie. LOT dokonał ponownego przeliczenia.

Generalnie uważam, że LOT jest się w stanie wybronić. Zobaczymy co zamieszczą w odpowedzi na reklamację, ale myślę, że LOT przywoła m.in. powyższe punkty z "Ogólnych warunków przewozu pasażerów i bagażu".
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 26 Paź 2015 14:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2923
Loty: 476
Kilometry: 1 136 630
niebieski
Ale to wszystko dotyczy pierwszej rezerwacji. Te punkty regulaminu nie daja przyzwolenia na anulowanie osobnego biletu do Krakowa.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 26 Paź 2015 14:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Gru 2013
Posty: 1845
Loty: 76
Kilometry: 125 391
niebieski
A jeśli na dzień dzisiejszy nie wiem czy tego dnia będę musiał być w Bud czy w Krk to co? Wg obecnych planów mam mieć po powrocie z USA spotkanie biznesowe w BUD i taki kupiłem bilet. W międzyczasie okazało się, że tego dnia może będę niezbędny w KRK. To co, nie mogę sobie wcześniej zabezpieczyć ewentualnej podroży? Dziwny ten nasz przewoźnik...
_________________
Image
MOJE RELACJE Z PODRÓŻY
Góra
 Profil Relacje PM off
namteH lubi ten post.
 
      
#18 PostWysłany: 26 Paź 2015 14:54 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1850
srebrny
jakbym tego nie czytał to nie widzę podstaw do odwołania lotu przed jakimkolwiek zrealizowanym lotem.
Nie wiem też na podstawie jakiego przepisu nie mogę sobie kupić 5 biletów o tej samej porze na 5 różnych lotów, a zdecydować dopiero w ostatniej chwili, który z nich wybiorę. Przecież za wszystkie uczciwie zapłaciłem. Dlaczego Lot prosi już teraz o decyzję? A może jak będzie ładna pogoda to sobie polecę do BUD, a jak będzie padać to polecę do KRK (i dopiero wtedy Lot może mnie obciążyć za zmianę lotu NYC-WAW-BUD, pytanie czy system jest na tyle mądry, że na check-in do KRK się to pojawi, nie sądzę). A już zupełnie nie rozumiem dlaczego nie oddano 100% biletu skoro pytanie wyszło od Lot, na pewno śliske dla Lotu i jak ktoś by się uparł to zapewne w sądzie odzyskał pieniądze ale wiadomo, że dla kilku setek nikt nie będzie się bujał po sądach...
Góra
 Profil Relacje PM off
dj3500 lubi ten post.
 
      
#19 PostWysłany: 26 Paź 2015 14:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1571
Loty: 565
Kilometry: 709 491
niebieski
Tomek Zien napisał(a):
A jeśli na dzień dzisiejszy nie wiem czy tego dnia będę musiał być w Bud czy w Krk to co? Wg obecnych planów mam mieć po powrocie z USA spotkanie biznesowe w BUD i taki kupiłem bilet. W międzyczasie okazało się, że tego dnia może będę niezbędny w KRK. To co, nie mogę sobie wcześniej zabezpieczyć ewentualnej podroży? Dziwny ten nasz przewoźnik...
Po to wymyślono taryfy biznesowe ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Tomek Zien lubi ten post.
 
      
#20 PostWysłany: 26 Paź 2015 14:58 

Rejestracja: 15 Sie 2015
Posty: 324
niebieski
krrnadam napisał(a):
Wniosek z tego taki, że dokonując nakładających się na siebie czasowo rezerwacji lepiej jest podawać linii różne swoje maile i telefony. Plus wstrzymać się z podawaniem w rezerwacji numerów z programów lojalnościowych (lepiej zrobić to przy check-inie).


Dobra rada ;)

Chociaż i tak nie rozumiem, czemu LOT "nie chce" mnie wpuścić do swojego samolotu. Przecież za free bym nie poleciał. Kasę za bilet dostali.
Myślę, że moja sytuacja będzie dla innych podpowiedzią przy planowaniu podróży.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 75 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], jasiub oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group