Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 92 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 30 Kwi 2018 14:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2074
niebieski
Cytuj:
co więcej mogę?


Naprawienia całkowitej szkody- jaka była ich wysokość? noclegi były bezzwrotne?
Pośrednik z Polski więc będzie łatwiej znaleźć osobę, która się tym zajmie. Wystarczy dobry cywilista.

(zwrot dopłaty żądaj od przewoźnika a jak nie to chargeback)


Ostatnio edytowany przez lukas63, 30 Kwi 2018 14:09, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
akot lubi ten post.
 
 
#22 PostWysłany: 30 Kwi 2018 14:09 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7275
srebrny
Cytuj:
co więcej mogę?

Możesz domagać się odszkodowań.
Góra
 Relacje PM off
akot lubi ten post.
 
 
#23 PostWysłany: 30 Kwi 2018 14:12 

Rejestracja: 20 Gru 2012
Posty: 299
lukas63 napisał(a):
Cytuj:
co więcej mogę?


Naprawienia całkowitej szkody- jaka była ich wysokość? noclegi były bezzwrotne?
Pośrednik z Polski więc będzie łatwiej znaleźć osobę, która się tym zajmie. Wystarczy dobry cywilista.

dwa hotele zwrotne, jeden hotel bezzwrotny, promy bezzwrotne, samochód zaliczka bezzwrotna, nocleg w brukseli, flibco na lotnisko , wizzair z BRU.
Góra
 Relacje PM off  
 
#24 PostWysłany: 30 Kwi 2018 14:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 4717
Zbanowany
srebrny
akot napisał(a):
2.przy stanowisku zażądano dopłaty w kwocie 280euro od osoby- nie chciałem płacić,próbowałem grać na zwłokę, wspomagać się agentami telefonicznymi tickets.pl.

6. wróciłem do stanowiska Ethiphiana i z pracownikiem ethiphiana, który wziął ze sobą jakąś kartkę z numerami e-ticketów znowu do Check-in. Znowu nic z tego. Czas uciekał. Pracownik Check-in stwierdził,że w ethiophianie mają burdel i nic nie poradzi a czas odprawy się kończył.

Prawdopodobnie gdybys im od razu zaplacil i nie gral na zwloke, pewnie bys polecial, gdyz takie procedury trwaja i nie da sie pozniej zalatwic w kilka minut. ;)
To, ze Ethiopian ma silny burdel w systemach jest prawda. :mrgreen:

ethiopian-airlines-opinie-recenzje-uwagi,226,92806&p=925055&hilit=ethiopian#p925055

Mimo wszystko wspolczuje.
_________________
Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe, uderzy w ciebie ze zdwojoną silą i nie bądź tchórzem i kłamcą.

Znów prymitywne ataki!

Socotra / Afganistan
Afryka / Goryle
Wyprawa na Biegun lodołamaczem atomowym, Antarktyda, Polska Stacja Arctowski, Arktyka etc.
Fotorelacje na życzenie przez PW
Góra
 Relacje PM off  
 
#25 PostWysłany: 30 Kwi 2018 14:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2074
niebieski
Podlicz wszystko to co bezzwrotne (oprócz dopłaty do biletu, bo przewoźnik powinien oddać lub należy zrobić chargeback) - będziesz znał kwotę szkody i potencjalnego odszkodowania - dobry prawnik powinien pokusić się także o zadośćuczynienie za zmarnowany urlop - jeżeli całość będzie opiewać do 5 tyś zł (odszkodowanie i zadośćuczynienie) minimalne koszty prawnika będę na kwotę 900zł jeżeli zgodzi się zrobić sprawę na minimalnych stawkach z rozporządzenia (najlepiej szukać wśród młodych adwokatów czy radców co dopiero otworzyli działalnosć, bo większe prawdopodobieństwo, że zrobią za taką kwotę)
Góra
 Relacje PM off
akot lubi ten post.
 
 
#26 PostWysłany: 30 Kwi 2018 14:56 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 5240
Loty: 380
Kilometry: 771 429
Charge to natychmiast zrób, nie ma na co czekać :)
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off
akot lubi ten post.
 
 
#27 PostWysłany: 30 Kwi 2018 15:22 

Rejestracja: 07 Lut 2012
Posty: 113
Niezależnie jak to się skończy - współczuje - napisz Twój finał potomnym proszę.
Góra
 Relacje PM off  
 
#28 PostWysłany: 30 Kwi 2018 15:33 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5552
HON fly4free
Problem jest złożony, zasadnicze pytanie jest takie, czy bilet miał status open for use bo tylko taki oznacza "rezerwację" potwierdzoną i dającą prawo do skorzystania z niej w danej dacie. To jest też podstawa do ewentualnego odszkodowania zryczałtowanego za denied boarding i oceny innych potencjalnych roszczeń.

Mogło być niestety tak, że ET zmienił status biletu z powodu EF ale nie skasował go jako takiego (podobnie zrobiła np. Alitalia przy okazji jednego z ostatnich EF RTW) - bilet jest ważny rok i można w tym czasie dokonywać w nim zmian, ale nie stanowi ważnej podstawy do odbycia podróży konkretnymi lotami/w konkretnej dacie, aż do czasu potwierdzenia przez linię lotniczą - mniej wprawni pośrednicy, w tym właśnie tickets.pl (wiem to z własnego doświadczenia) potrafią tego nie zauważać nawet, i gdy się pyta konsultanta czy rezerwacja jest okej, potwierdzają, że tak.

Odpowiedź na to pytanie w zasadzie implikuje dopiero odpowiedzi na kolejne.
Góra
 Relacje PM off
11 ludzi lubi ten post.
 
 
#29 PostWysłany: 30 Kwi 2018 15:55 

Rejestracja: 20 Gru 2012
Posty: 299
miałem coś takiego na bilecie i nic nie wzbudzało moich podejrzeń.

Class ECONOMY
Seat Number CHECK-IN
REQUIRED
Baggage Allowance 2PC
Booking Status
CONFIRMED
Fare Basis TLPRBE
Not Valid Before 28APR18
Not Valid After 28APR18
Góra
 Relacje PM off  
 
#30 PostWysłany: 30 Kwi 2018 16:07 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3325
srebrny
co pokazuje saudia?
Góra
 Relacje PM off  
 
#31 PostWysłany: 30 Kwi 2018 16:24 

Rejestracja: 20 Gru 2012
Posty: 299
saudia tej linii nie widzi
Góra
 Relacje PM off  
 
#32 PostWysłany: 30 Kwi 2018 16:34 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3325
srebrny
po numerze etixa?
Góra
 Relacje PM off  
 
#33 PostWysłany: 30 Kwi 2018 16:40 

Rejestracja: 20 Gru 2012
Posty: 299
nie widzi, tu tylko przez etihad.com można zobaczyć lub na tripcase.com
Góra
 Relacje PM off  
 
#34 PostWysłany: 30 Kwi 2018 17:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2074
niebieski
Dla konsumenta nie ma znaczenia jaki miał status bilet. Ostatecznie pośrednik będzie odpowiadał z niewywiązania się z umowy.
Góra
 Relacje PM off
akot lubi ten post.
 
 
#35 PostWysłany: 30 Kwi 2018 20:28 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5552
HON fly4free
lukas63 napisał(a):
Dla konsumenta nie ma znaczenia jaki miał status bilet.

Ma znaczenie - można mieć np. ważny bilet , ale niepotwierdzoną rezerwację na dane rejsy z jakiś względów.

Ostatecznie pośrednik będzie odpowiadał z niewywiązania się z umowy.


Umowę przewozu zawiera się z linią lotniczą, a nie pośrednikiem - pośrednik m.in. nie odpowiada za zmiany wprowadzone na bilecie bezpośrednio przez przewoźnika, który w każdej chwili może przejąć "kontrolę" nad biletem wystawionym za pośrednictwem podmiotu trzeciego, nie ma także żadnego wypływu na ewentualną odmowę wejścia na pokład.

Natomiast to nie oznacza, że pośrednik w tym wypadku nie ponosi w ogóle odpowiedzialności - powtarzam, sprawa jest złożona i bez precyzyjnej wiedzy o tym, co dokładnie się stało, trudno rozstrzygać w decydujący sposób poszczególne kwestie.
Góra
 Relacje PM off
akot lubi ten post.
 
 
#36 PostWysłany: 30 Kwi 2018 21:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2074
niebieski
Cytuj:
Umowę przewozu zawiera się z linią lotniczą, a nie pośrednikiem - pośrednik m.in. nie odpowiada za zmiany wprowadzone na bilecie bezpośrednio przez przewoźnika, który w każdej chwili może przejąć "kontrolę" nad biletem wystawionym za pośrednictwem podmiotu trzeciego, nie ma także żadnego wypływu na ewentualną odmowę wejścia na pokład


Napisałem ostatecznie będzie odpowiadał pośrednik w kontekście braku biletu, kiedy linia lotnicza nie uzna się za stronę, gdyż nie było ważnego biletu. (częste przecież były przypadki kiedy linia informowała pośrednika, że wystawiony bilet z jakichś względów nie jest ważny a pośrednik zapominał o poinformowaniu konsumenta o tym fakcie).
Góra
 Relacje PM off
akot lubi ten post.
akot uważa post za pomocny.
 
 
#37 PostWysłany: 30 Kwi 2018 22:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 6473
HON fly4free
Popieram @gruby_inversia i @lukas63, przy czym nie jestem przekonany, czy pomysł tego drugiego, by rozmawiać z początkującym prawnikiem (by było taniej) jest właściwy. Ta sprawa jest na tyle skomplikowana, że potrzebny będzie ktoś nie tylko znający się na prawie lotniczym i konsumenckim, ale przede wszystkim ogarniający kulisy przewozów lotniczych. Do tego dochodzi kwestia lokalizacji ewentualnego sporu - tego nie da się chyba skierować do sądu w Polsce.
Sam miałem kiedyś podobny dylemat, gdy martwy obecnie Air Berlin nie chciał wypłacić przysługującego mi odszkodowania. Znalazłem wówczas prawnika niemieckiego, który jest również forumowiczem Flyer Talk. Skutecznie załatwił sprawę w sądzie w Berlinie, a wszystkie koszty zostały mi ostatecznie zwrócone przez przewoźnika. Możesz zapytać na forum FT (np. w dziale Destinations) - może odezwie się jakiś belgijski prawnik-pasjonat lotnictwa. Mogę też podesłać Ci namiar na tego gościa z Niemiec.

Wysłane z mojego P9 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Relacje PM off
akot lubi ten post.
 
 
#38 PostWysłany: 30 Kwi 2018 22:47 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7275
srebrny
Przeciwko przewoźnikowi nie, przeciwko pośrednikowi oczywiście tak.
Góra
 Relacje PM off
akot lubi ten post.
 
 
#39 PostWysłany: 30 Kwi 2018 23:28 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5552
HON fly4free
Można z grubsza na podstawie tych informacji założyć jeden z dwóch scenariuszy:
1) Bilet był ważny i otwarty do użytku (status kuponów "O") do momentu wstawienia się na lotnisku, a cała akcja była wynikiem decyzji obsługi ET w BRU (z powodu oflagowania rezerwacji jako EF lub coś w tym stylu, tego mogło nie być widać w zewnętrznych systemach) -> w takim wypadku trzeba pamiętać, że przewoźnik zawsze może zvoidować bilet nawet w ostatniej chwili przed odlotem, oczywiście pytanie wtedy czy ma i jakie do tego podstawy, czy narusza w ten sposób kontrakt przewozu itp. - spór dotyczy wtedy pasażera i linii lotniczej na bazie zawartej umowy przewozu, nie ma nic wspólnego z pośrednikiem
2) Bilet już wcześniej nie miał prawidłowego statusu "O" (kupony mogły być oznaczone np. A, S albo V), czyli nie dawał możliwości podroży bez dodatkowego potwierdzenia/rewalidacji/wydania nowego dokumentu, stąd reakcja pracowników ET - chcesz lecieć, możesz skorzystać z biletu, ale musisz dopłacić i wtedy ci go ponownie "uaktywnimy" -> tu zarówno kwestia relacji pax-linia (czy przewoźnik mógł tak zrobić w tym wypadku, jaki ma to wpływ na zawarty kontrakt, aspekty prawne błędu taryfowego, brak jakiegokolwiek wcześniejszego poinformowania paxa itp), jak i pośrednika, który nie był w stanie profesjonalnie wcześniej zweryfikować statusu biletu / nie poinformował klienta o zaistniałych zmianach i potencjalnych z tym problemach.

btw @akot czy przed tym lotem z BRU próbowałeś wcześniej odprawić się on-line na stronie ET?
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
akot uważa post za pomocny.
 
 
#40 PostWysłany: 01 Maj 2018 02:31 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3325
srebrny
generalnie to trzeba sie bylo zdecydowac, albo place i lece (bylo wiadomo ze moga sie upomniec o doplate), albo wczesniej pisze z ota i anuluje bilet, niech sobie ota wyjasni status z et (a jesli stwierdza ze bilet ok i bez doplat, to mam to na pismie)

a wyszlo albo rybka, albo... lece, ale nie chce doplacac, wiec biore ich na przeczekanie. tylko komu bardziej zalezalo, zeby dostac bp, szczegolnie majac bezzwrotne hotele etc?

spodziewam sie ze predko sie to nie wyjasni, ota sie pewnie wykpi ze u nich wszystko ok, et bedzie dlugo analizowac, po czym stwierdzi ze za pozno byla doplata, albo blad w systemie lotniska, wiec u nich tez ok.

ja bym przywalil od razu, czyli do et o 600e i zwrot doplaty, do ota o pelen zwrot za bilet i pozostale koszty dolotow, hoteli etc. to co jest wymierne i policzone/udokumentowane, bo odszkodowanie za 'straty moralne' to w sadzie. chargeback moze byc nieskuteczny na tym etapie, bo sytuacja jest niejasna.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 92 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group