Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 100 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 24 Kwi 2014 21:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Sty 2012
Posty: 3890
złoty
Cześć,

Byłem już bliski rezygnacji z opisu podróży, która odbyłem z początkiem marca, wiadomo powrót do rzeczywistości, obowiązki służbowe, domowe itp, ale żeby nie ulec wymówkom zapisuje tą relację. Swoją rolę odegrał doping ze strony DMW, Darek dzięki!

RTW marzył mi się od dawna, chodził po głowie chodził i przy okazji jednego z BigSale'i AirAsia , bodajże w sierpniu, zakupiłem lot z Kuala Lumpur do Melbourne. Wpisywało się to w pierwszy z warunków brzegowych jakie sobie poczyniłem:
- chcę postawić stopę na kontynencie australijskim
- nie chcę płacić za wizy (czytaj omijam Stany)
- chcę zobaczyć na żywo mecz NBA (w powiązaniu z powyższym oznacza to że musze jechać przez Toronto

Wizualizacja za gcmap:
Załącznik:
RTW.gif

Pierwszy zakupiony lot KUL-MEL stanowił kanwę, do której doklejałem kolejne segmenty czatując na kolejne BigSale, Friday Frenzy i inne "P1-ki". Momentami uruchamiałem mile M&M w porywającej liczbie 12000 z zawrotna dopłata 137zl - ah te oplaty do nagrod w Ameryce Pln.
Po dobraniu kolejnych odcinków , trasa przedstawiała się jak kumulacja kilku city break'ów:

04.03 KRK - FRA; Lufthansa , B733
04.03 FRA - ICN; Lufthansa , B748
05.03 ICN - MNL; Asiana, B767
06.03 MNL - KUL; Zest Air, A320
06.03 KUL - MEL; AirAsiaX, A330
08.03 MEL - SYD, Tiger Australia, A320
10.03 SYD - YVR; Air Canada, B772 - pierwszy raz przez Pacyfik, lot AC034; 12500 km.. 14 h, oh yeah!
11.03 YVR - YYC; Air Canada, E190
11.03 YYC - YYZ; Air Canada, A321
13.03 YYZ - FRA; Lufthansa, A346
14.03 FRA - KRK; Lufthansa, B733

Cała trasa to 44 505 km.

Jest to moja pierwsza relacja na forum , tym bardziej mile widziane są Wasze komentarze :)


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off
17 ludzi lubi ten post.
hudyts uważa post za pomocny.
 
 
#2 PostWysłany: 24 Kwi 2014 21:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Maj 2011
Posty: 1903
srebrny
Bardzo chętnie przeczytam jak to wyglądało dzień po dniu.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#3 PostWysłany: 24 Kwi 2014 22:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Cze 2012
Posty: 3395
Loty: 67
Kilometry: 146 355
srebrny
Ja również chętnie rzucę okiem, ale niezły speed run musiałeś mieć, żeby w 10 dni wszystko oblecieć. Zadowolony chociaż? Czy żałujesz, że za krótko?
Góra
 Relacje PM off
tom971 lubi ten post.
 
 
#4 PostWysłany: 24 Kwi 2014 22:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 2146
Loty: 807
Kilometry: 1 954 890
niebieski
Świetne, czekamy na opis. Widzę, że typowo lotniczo, bo na miejscu wszędzie krótko. Interesuje mnie przede wszystkim lot Asiana i AC034 :)
_________________
Relacje: weekend w Australii i na Alasce.
Góra
 Relacje PM off
tom971 lubi ten post.
 
 
#5 PostWysłany: 24 Kwi 2014 22:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Sty 2012
Posty: 3890
złoty
Niva napisał(a):
Ja również chętnie rzucę okiem, ale niezły speed run musiałeś mieć, żeby w 10 dni wszystko oblecieć. Zadowolony chociaż? Czy żałujesz, że za krótko?

Pierwsze 3 dni rzeczywiście dynamika spora, w dzień chodzenie a spanie podczas nocnych lotów.
Bardzo zadowolony; a żalu o czas trwania nie ma żadnego - to był swego rodzaju rekonesans przed jesiennymi/świątecznymi wakacjami - tym razem z całą rodziną. Ale o tym co zostało wybrane w którymś z odcinków.
przemos74 napisał(a):
Interesuje mnie przede wszystkim lot Asiana i AC034 :)

Będzie Asiana i AC034 z przygodami :)
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#6 PostWysłany: 24 Kwi 2014 22:10 

Rejestracja: 02 Sty 2014
Posty: 108
tom971 napisał(a):
Pierwszy zakupiony lot KUL-MEL stanowił kanwę, do której doklejałem kolejne segmenty czatując na kolejne BigSale, Friday Frenzy i inne "P1-ki". Momentami uruchamiałem mile M&M w porywającej liczbie 12000 z zawrotna dopłata 137zl - ah te oplaty do nagrod w Ameryce Pln.

możesz coś więcej powiedzieć na ten temat?
ile ostatecznie całość Cię wyniosła jeśli można wiedzieć?
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 24 Kwi 2014 22:12 

Rejestracja: 01 Lip 2012
Posty: 220
Loty: 65
Kilometry: 183 102
niebieski
Rowniez chetnie przeczytam. Ile noclegow miales na ladzie, jaki byl koszt przelotow, ile czasu kompletowales bilety?
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 24 Kwi 2014 22:36 

Rejestracja: 09 Lut 2011
Posty: 364
A ile w sumie dałeś złotówek za wszystkie bilety? :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 24 Kwi 2014 22:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Sty 2012
Posty: 3890
złoty
michal985 napisał(a):
możesz coś więcej powiedzieć na ten temat?
ile ostatecznie całość Cię wyniosła jeśli można wiedzieć?

W obrębie Azji i Australii czatowałem na promocje AirAsia/Cebu/Tiger, a Kanady WestJet'a.
Uff, nie liczyłem jeszcze:) co prawda karta kredytowa spłacona w połowie kwietnia ale odwlekam chwilę koncowej kalkulacji do ostatniego odcinka z podsumowaniem, jedno jest pewne: weekend majowy spędzam w domu..
travelIsFUN napisał(a):
Ile noclegow miales na ladzie, jaki byl koszt przelotow, ile czasu kompletowales bilety?

Noclegi - tylko MEL, SYD, YYZ reszta w powietrzu :) , tam gdzie będzie to możliwe podam ceny, zakupy od sierpnia do listopada, lot za mile w Kanadzie skompletowany na 13 dni przed wyjazdem.
Góra
 Relacje PM off
sebikm lubi ten post.
 
 
#10 PostWysłany: 24 Kwi 2014 23:05 

Rejestracja: 02 Sty 2014
Posty: 108
byłeś w stanie coś faktycznie zobaczyć przez te 10 dni? :-)
mi osobiście szkoda by było być w tych wszystkich miejscach i zobaczyć każde z nich tylko trochę albo wcale...
no ale każdy ma inne priorytety ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 24 Kwi 2014 23:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Sty 2012
Posty: 3890
złoty
Dzień 1 (Polska, Niemcy)

Przy pakowaniu rzucam okiem na pogodę w odwiedzanych miejscach. W KUL +35 C w Toronto -10 C. Spora rozpiętość. W plecaku (jade z podrecznym) lądują tshirty, bielizna , kosmetyki, klapki - przez większość podróży nic więcej nie będę potrzebować. Puchowa kurtka do ręki, przydała się w Seulu i Kanadzie, oj jak była potrzebna.. , resztę drogi spędziła przytroczona do plecaka przekraczając go gabarytami.

Dzień przed wyjazdem rozmawiam z sąsiadem pod blokiem i okazuje się że nazajutrz wyrusza z Balic w delegację; przesiada się we Frankfurcie i lecimy tym samym LH1365 o 10:35. Oznaczało to że sprawę transportu mam załatwioną bez konieczności telepania się tramwajem i przesiadki w 292 :) Na Balice zajeżdżam jak król.

Przed terminalem praca wre. Buduje się hotel, stacja, przebudowuje terminal. Prace trwają też na airside; remontowane są drogi kołowania, miejsca postojowe ogólny rozgardiasz, który cieszy, bo to znak że idzie nowe.
Na miejscu parkuje B737-300 D-ABXY "Hof" , do samolotu wiezieni jesteśmy autobusami, zajmuję miejsce 18C.
Image

Pożywne śniadanie obfitujące w cukier, potas i witaminę C, jeśli chodzi o piwo to moim zdaniem jedno z najsmaczniejszych serwowanych w przestworzach, by the way: serwują gdzieś na pokładzie Delirium Tremens?
Image

We Frankfurcie mam 4h, wychodzę poza lotnisko, pogoda lepsza niż w Krakowie, spacer w kierunku zachodnim wzdłuż ogrodzenia za którym znajduje się baza Lufthansy.
Przy bramie 21 odwiedzających wita sporych gabarytów ogon.
Image

Wracam na lotnisko, muszę się jeszcze zalistować się na lot Air Canada SYD-YVR, który jako jedyny został wydany na oldschoolowym papierze i wymaga telefonicznego dopisania się na listę pasażerów na konkretną datę. Żeby nie dzwonić odnajduję biuro AC w hali odpraw. Mimo, że stoję w kolejce sam to ta nie posuwa się dobre 10 minut, agentka dwoi się i troi, pracuje na 2 telefony. Zaprasza mnie ignorując telefon.. Przedstawiam sprawę , mój paszport zdradza narodowość i słyszę propozycję używania języka polskiego :) Agentka jest Polką. Wszystkie operacje z Kanady miały opóźnienie tego dnia i próbowała poupychać pasażerów w dalszą drogę po Europie. Mówię że nie ma sprawy i że pewnie niektórzy są w większej potrzebie niż ja więc niech się nie krępuje i odbiera. Pani bierze manual w rękę , upewnia się że nie chodzi o Sydney YQY, jeszcze ze dwa razy upewnia się czy wiem że to bilet one way.. 20 minut i gotowe. W międzyczasie odbiera telefony i przebokowuje około 5 osób.
Przechodzę ochronę, udaję się do strefy bramek Z - Pier A to 800 metrowa odnoga terminala 1 na 7 pozycji szerokokadłubowych.
Przy moim gacie stoi już Boeing 747-800 D-ABYA o nazwie "Brandenburg" - dokładnie ten sam egzemplarz, który ledwo po dostawie do linii przywiózł reprezentację Niemiec w piłce nożnej do Gdańska na Euro2012
Image

Mam miejsce 34A, pierwszy rząd w segmencie, minus taki że dostają je rodzice z infantami, plus ze można wyciągnąć nogi. Tym razem całą drogę 'mój' infant przesypia w kołysce bez płaczu.
Serwis rozpoczyna się od snacka z napojem, następnie podawana jest kolacja. Do wyboru 2 dania. Ja biorę Bibimbap z kiełkami, grzybami i szpinakiem, do tego sałata Mat Kimchi (kapusta kwaszona z chili)
Image

Sąsiadująca Koreanka wciąga z uśmiechem już drugą puszkę napoju bez angielskiej nazwy, zagaduję co to jest , "SHIKE i musisz spróbować" sama zamawia mi słodki napój z pływającymi ziarenkami ryżu
Image

Lecimy nad Tybetem
Image

Pode mną Ułan Bator
Image

Na 2 godziny przed lądowanie podawane jest ciepłe, niewarte wspomnienia śniadanie, omlet.
Zaczynamy zniżanie, przy podejściu do Incheon widać wyspy połączone z lądem futurystycznymi mostami
Image

Siadamy gładko, jest południe czasu lokalnego. Do kolejnego lotu na Filipiny niecałe 8h..
Góra
 Relacje PM off
8 ludzi lubi ten post.
 
 
#12 PostWysłany: 24 Kwi 2014 23:43 
Redaktor F4F
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Lis 2010
Posty: 6010
Loty: 228
Kilometry: 534 135
Gratki tom. Widzę, że tempo zwiedzania coś a'la nasze NRT w 7h :)
Ważne że się udało i że jesteś zadowolony :]
_________________
Image

https://www.instagram.com/jiku_ty_dziku/ | Serduszka i piwo :D
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#13 PostWysłany: 24 Kwi 2014 23:49 

Rejestracja: 11 Mar 2013
Posty: 55
Loty: 11
Kilometry: 36 075
Fajna relacja, gratuluje pomyslu na podrozowanie:)
Góra
 Relacje PM off
tom971 lubi ten post.
 
 
#14 PostWysłany: 24 Kwi 2014 23:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lip 2010
Posty: 426
niebieski
O wow! Czekam na wiecej:smile:

I jestem bardzo ciekawa podsumowania.
Góra
 Relacje PM off
tom971 lubi ten post.
 
 
#15 PostWysłany: 25 Kwi 2014 08:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lis 2011
Posty: 264
niebieski
Jestem bardzo ciekawa co zobaczyles przez te 10 dni (mam nadzieje ze bylo to nie tylko wnetrze samolotu oraz lotniska).
Ale ogolnie pomysl CRAZY! :)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
tom971 lubi ten post.
 
 
#16 PostWysłany: 25 Kwi 2014 08:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Lip 2013
Posty: 126
Loty: 19
Kilometry: 36 462
wow, pomysł fajny :)
Ja bym nigdy się nie zdecydowała na taki stosunek godzin w samolocie do godzin "na miejscu", ale jestem bardzo ciekawa dalszej relacji.
Góra
 Relacje PM off
tom971 lubi ten post.
 
 
#17 PostWysłany: 25 Kwi 2014 10:04 

Rejestracja: 12 Lut 2014
Posty: 151
również czekam na ciąg dalszy :D i podsumowanie z kosztami podróży
Góra
 Relacje PM off
tom971 lubi ten post.
 
 
#18 PostWysłany: 25 Kwi 2014 18:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Mar 2014
Posty: 53
Loty: 6
Kilometry: 8 842
Z niecierpliwością czekam na ciąg dalszy :)
Góra
 Relacje PM off
tom971 lubi ten post.
 
 
#19 PostWysłany: 25 Kwi 2014 22:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Sty 2012
Posty: 3890
złoty
Dzień 2 (Korea Płd - Seul)

Kupuję bilet RT na kolejkę AREX Express do centrum - 16000 KRW (48zł) jedzie 43 minuty do stacji Seoul Station, tu da się obniżyć koszt transportu do centrum o połowe dzięki Commuter Train, który staje na około 8 stacjach po drodze. Czas przejazdu wydłuża się o 10 minut.
Image

Księżycowy krajobraz po opuszczeniu wyspy Incheon, ogromne łachy piachu, gdzieniegdzie przepływa rzeka
Image

Po wjechaniu na stały ląd zaczynają sie blokowiska, wysokie , szarawe , licujące ze wszechobecnymi skałami
Image

Numery bloków idą w tysiące
Image

Dworzec 'centralny' czysty i przestronny
Image

Plac przed dworcem
Image

Na placu kilka grup z mikrofonami śpiewem zachwala swoje idee, tutaj chrześcijanie. Alternatywa jest prosta. "Jesus = heaven, unbeliever = hell"
Image

Kieruję się na północ. Widok z ulicy przyległej do dworca na Bramę Południową, dosyć duży ruch na ulicach.
Image

Dochodzę do Bramy południowej – Sungnyemun
Image

Historia bramy
Image

Widok na Seulski Ratusz spod Bramy Południowej
Image

Wchodzę na Namdaemun Market
Image

Na Namdaemun Market królują tekstylia, garnki, artykuły spożywcze. Tu stoisko z korzeniami żeń szenia w zalewach
Image

Stoisko z tekstyliami, sprzedawca ma przy szyi umocowany mikrofon, na bieżąco zachwala klientce szalik, który ta przymierza. Przechodnie słyszą ten komentarz z głośników..
Image

Nad miastem góruje Seoul Tower, na góre można wjechać kolejką gondolową
Image

Gmach koreańskiej poczty
Image

Spaceruje w okolicach ratusza, widzę że po drugiej stronie ulicy Teoppyeongno pod bramą zaczyna się zbierać tłum ludzi. Mam szczęście bo trafiam na coś w rodzaju zmiany warty pod wejściem do pałacu Deosugung
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Wracam na stacje kolejki , droga powrotna wiedzie obok bramy południowej
Image

Dworcowa poczekalnia
Image

Powrót na Incheon, słońce chyli się ku zachodowi
Image


W oczekiwaniu na lot na Incheon można odbyć zajęcia z wykonywania koreańskich laleczek lub orientalnej grafiki
Image

Image

Po foceniu laleczek idę do gate'a, podstawiony samolot to HL 7248 - B767-300
Image

Boarding zaczyna się od przydługawego powitania po koreańsku i bardzo głębokiego ukłonu obsługi bramki, tego momentu nie zdążyłem uchwycić
Image

Zajmujemy miejsca w 19 letnim samolocie, widać zużycie - luki same się otwierają a do zamknięcia potrzebne są 2 stewki, bynajmniej nie od ciężaru bagażu
Image

Kołujemy na drogę startową, lot potrwa niecałe 4 h
Image

Serwis podczas lotu to jedna z mocniejszych stron Asiany, ponownie życzę sobie Bibimbap, oczywiście z Mat-Kimchi, w misce u góry rosół z mintaja, który jak przystało na mintaja był w kostce, zanim go stewka nie zalała wrzątkiem, wyszedł z tego gorący kubek o smaku rybnym:)

Image

Non stop podczas lotu lecą wiadomości, większość dotyczy kolejnych rozmów pokojowych z Korea Północną, spotkań rozdzielonych rodzin lub planowanych ćwiczeń wojskowych ze Stanami Zjednoczonymi.
Crew w połowie filipińskie, w połowie koreańskie. Pasażerowie w 80% to Filipińczycy, jestem jedynym Europejczykiem na pokładzie.
Image

Gigantyczna kolejka na imigracyjnym spowodowana wieczorną falą przylotów. Oficer nie dowierza trójce ludzi w kolejce przede mną , że przyjechali w celach turystycznych, muszą pokazywać rezerwacje hotelowe, potwierdzenia transferów i trwa to dobry kwadrans, i tak kończy się odesłaniem na rozmowę do supervisora. Wybija północ , jestem w Manili, wychodzę przed halę przylotów, dopada mnie tropikalny upał :)
Image
Góra
 Relacje PM off
12 ludzi lubi ten post.
 
 
#20 PostWysłany: 26 Kwi 2014 09:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2013
Posty: 990
Loty: 19
Kilometry: 23 057
niebieski
Uhh, ja na twoim miejscu żałowałbym, że tak krótko. Czekam na więcej :)
_________________
Pytania o Gdańsk/trójmiasto? Śmiało, spróbuję pomóc.
Góra
 Relacje PM off
tom971 lubi ten post.
 
 
 [ 100 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group