Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 01 Sty 2017 21:32 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8990
Czy można zwrócić bilet kolejowy PKP po odjeździe pociągu, jeśli nie został zupełnie wykorzystany?

Cytuj:
Problem przy zakładaniu wątku: Mam pewną sprawę do użytkowników będących dzisiaj w Zakopanem, przed chwilą dowiedziałem się że moi rodzice nie zdążyli na pociąg EIC odjeżdżający z Zakopanego o 17.14 (awaria samochodu na trasie, utknęli totalnie) - czy ktoś byłby tak miły i mógłby podskoczyć do kasy PKP w Zakopanem potwierdzić, że bilet nie został wykorzystany? Bilet internetowy, więc mogę wysłać przez PW plik pdf.


Ostatnio edytowany przez michzak, 04 Lut 2017 21:41, edytowano w sumie 1 raz
Nieaktualna lub błędna treść zawarta w poście - aktualizacja lub poprawa danych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Stena Line: 24-godzinny rejs przez Bałtyk z noclegiem na statku od 119 PLN/osoba (kod zniżkowy) Stena Line: 24-godzinny rejs przez Bałtyk z noclegiem na statku od 119 PLN/osoba (kod zniżkowy)
Przygoda w Wietnamie: Ho Chi Minh, Da Nang i Hanoi w jednej podróży z Warszawy za 3365 PLN Przygoda w Wietnamie: Ho Chi Minh, Da Nang i Hanoi w jednej podróży z Warszawy za 3365 PLN
#2 PostWysłany: 01 Sty 2017 21:35 

Rejestracja: 04 Sty 2013
Posty: 2243
Loty: 285
Kilometry: 460 659
złoty
Wydaje mi się, że to nic nie da. Przerabiałem sytuację przegapionego odjazdu PKP IC i nic nie zwrócili.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 02 Sty 2017 01:52 

Rejestracja: 25 Lip 2016
Posty: 409
Ja kiedys podobna sprawe zalatwilem w formie reklamacji. W systemie widac, ze bilet nie zostal wykorzystany, bo nie byl 'zczytany'. Potrącili 20% i reszte oddali na konto.
Góra
 Profil Relacje PM off
michzak uważa post za pomocny.
 
      
#4 PostWysłany: 02 Sty 2017 02:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5647
HON fly4free
Jeżeli bilet był kupiony przez internet to również tą samą droga można bez problemu dokonać jego zwrotu także po terminie podróży, przy czym Intercity potrąci sobie 20% jego ceny tytułem odstępnego.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#5 PostWysłany: 17 Sty 2017 17:54 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 2131
niebieski
Warto mieć poświadczenie (pieczątkę) na niewykorzystanym bilecie, wystawioną przez kasę z miejscowości wyjazdu. Jeśli jej nie ma - dołączyć kopię drugiego biletu (tego, którego kupili na następny pociąg). Napisać reklamację. Trochę to potrwa (30 - 45 dni), ale oddadzą pieniądze -15% odstępnego.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 17 Sty 2017 18:01 

Rejestracja: 12 Lis 2012
Posty: 1030
Loty: 28
Kilometry: 19 093
niebieski
spóźniłem się na EIC Sawa , bilet przepadł , pisałem reklamację ,reklamacja nie uznana także może być ciężko z odzyskaniem pieniędzy , twój bilet gdybyś go zwrócił przed odjazdem mógłby zostać sprzedany następnemu klientowi a tak spółka przynajmniej nie jest stratna nie pojechałeś nie zwróciłeś przed odjazdem więc jesteś stratny
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 17 Sty 2017 18:09 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 2131
niebieski
Ja nie pojechałem, bo padało, a miał to być jednodniowy, turystyczny wypad. W dniu odjazdu nie można już zwrócić biletu za pomocą systemu sprzedaży internetowej. Bez problemu dostałem zwrot - przejechałem się tylko na stację i poprosiłem o poświadczenie niewykorzystania biletu. Nadmienię, iż było to już po godzinie odjazdu pociągu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 17 Sty 2017 18:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 4474
srebrny
A po 3 tygodniach od odjazdu ? Przerabiał ktoś ? ;)
Bo dotąd myślałem, że "po ptokach"
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 17 Sty 2017 18:55 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 2131
niebieski
Masz 30 dni na reklamację. Ale bez żadnych dowodów, że bilet nie został wykorzystany (a nie tylko nie sprawdzony przez obsługę) masz marne szanse.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#10 PostWysłany: 17 Sty 2017 19:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Kwi 2011
Posty: 1648
srebrny
mezo23 napisał(a):
spóźniłem się na EIC Sawa , bilet przepadł , pisałem reklamację ,reklamacja nie uznana także może być ciężko z odzyskaniem pieniędzy [...]

Jeśli masz dowód, że nie wykorzystałeś biletu (potwierdzenie z kasy bądź inny bilet) reklamacja musi zostać uznana. Jeśli nie masz żadnego dowodu, nie dziw się, że nikt nie chce ci zwrócić pieniędzy. Każdy po odbytej podróży mógłby w ten sposób odzyskiwać pieniądządze za bilety.

d-t-x napisał(a):
Ja nie pojechałem, bo padało, a miał to być jednodniowy, turystyczny wypad. W dniu odjazdu nie można już zwrócić biletu za pomocą systemu sprzedaży internetowej. [...]

Można zwrócić nawet w dniu odjazdu, ale nie później niż 15 minut przed planowaną godziną odjazdu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 17 Sty 2017 19:32 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 2131
niebieski
A tak, racja. W IC 15 min. przed odjazdem, w Przewozach Regionalnych do dnia przejazdu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 17 Sty 2017 19:45 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2790
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
Ja miałem dowód w postaci biletów na PB na tej samej trasie tego samego dnia (spóźniłem się na pociąg EIC) i mimo to IC nie uznało mojej reklamacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 17 Sty 2017 20:21 

d-t-x napisał(a):
Ja nie pojechałem, bo padało, a miał to być jednodniowy, turystyczny wypad. W dniu odjazdu nie można już zwrócić biletu za pomocą systemu sprzedaży internetowej. Bez problemu dostałem zwrot - przejechałem się tylko na stację i poprosiłem o poświadczenie niewykorzystania biletu. Nadmienię, iż było to już po godzinie odjazdu pociągu.


Podobnie, ale tak prosto nie było:
- spóźniłem się na pociąg intercity o jakieś 5 minut (bilet zakupiłem online), licząc, że zdążę na 15 minut przed go nie anulowałem
- na stacji wyjazdu Warszawa Zachodnia w kasie IC zakupiłem nowy bilet na późniejszy pociąg, kasjerka na bilecie dopisała parafkę
- po powrocie do domu wypełniłem druk reklamacji
https://www.intercity.pl/pl/dokumenty/Z ... mularz.pdf
załączając zakupiony online niewykorzystany bilet oraz wykorzystany zakupiony w kasie bilet (reklamację z załącznikami pozostawiłem w kasie PKP IC, gdzie mieszkam)
- po kilkunastu dniach na wskazany adres otrzymałem pozytywną odpowiedz, następnego dnia po kasa na koncie

Załączniki:
PKP.PNG
PKP.PNG [ 48.97 KiB | Obejrzany 67809 razy ]
Góra
 PM off
mashacra lubi ten post.
 
      
#14 PostWysłany: 02 Lut 2017 20:46 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8990
@‌kemot‌ Informacyjnie, odrzucili moją prośbę o zwrot za niewykorzystany bilet niestety :(

Cytuj:
Szanowny Panie,

W związku z nadesłanym wnioskiem uprzejmie informujemy, że nie możemy dokonać zwrotu za bilet xxxxxxxxxxx, z uwagi na brak rezygnacji.

Wyjaśniamy, że podstawą do zwrotu za bilet bez względu na przyczynę jego niewykorzystania jest realizacja rezygnacji. W razie odstąpienia od umowy przewozu należy w systemie dokonać rezygnacji, korzystając z przycisku "Rezygnuj" nie później niż 15 min przed odjazdem pociągu. Jeśli nie jest możliwe rozwiązanie umowy przewozu za pomocą systemu e-IC, to dokonanie rezygnacji Podróżny powinien uzyskać na bilecie poprzez odpowiednie poświadczenie pracownika PKP Intercity, stanowiące podstawę do dokonania zwrotu. Potwierdzenie można otrzymać na stacji miejscowości wyjazdu, po odjeździe pociągu, do końca terminu ważności biletu w przypadku kategorii TLK, IC, EIC lub do godziny po odjeździe pociągu, w przypadku kategorii EIP. W ofercie SuperPromo poświadczenie można uzyskać w ciągu 30 minut po odjeździe pociągu.

Przedstawiony bilet nie został poświadczony. Z biletu nie zrezygnowano w systemie e-IC.
Mając na uwadze powyższe nie mamy podstaw do rozpatrzenia wniosku zgodnie z oczekiwaniami.

Podstawa prawna: Regulamin internetowej sprzedaży biletów PKP Intercity S.A.

Zgodnie z zapisem art. 75 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. - Prawo przewozowe (Dz. U. Z 2000r. Nr 50, poz. 601 z późn. zm.) Podróżny może dochodzić roszczeń na drodze postępowania sądowego. Adres właściwego sądu: Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawa w Warszawie, II Wydział Cywilny, ul. Marszałkowska 82, 00-517 Warszawa”


Cytuj:
W związku z nadesłanym wnioskiem uprzejmie informujemy, że nie możemy dokonać zwrotu za niewykorzystany bilet nr eICxxxxxxxxxx, z uwagi na brak rezygnacji z biletu.

Wyjaśniamy, że podstawą do zwrotu za niewykorzystany bilet internetowy jest realizacja rezygnacji z biletu poprzez system e-IC. W razie odstąpienia od umowy przewozu (rezygnacji z podróży) należy w systemie dokonać rezygnacji, korzystając z przycisku "Rezygnuj" nie później niż 15 min przed odjazdem pociągu. Po upływie czasu umożliwiającego rozwiązanie umowy przewozu za pomocą systemu e-IC, Podróżny powinien uzyskać na bilecie poprzez odpowiednie poświadczenie pracownika PKP Intercity, stanowiące podstawę do dokonania zwrotu.

Bez względu na przyczynę niewykorzystania biletu, powinien on posiadać potwierdzenie dokonane przez osoby upoważnione przez PKP Intercity.

Potwierdzenie biletu na przejazd pociągiem TLK, IC, EIC można otrzymać na stacji miejscowości wyjazdu lub nabycia biletu w terminie jego ważności.

Potwierdzenie biletu na przejazd pociągiem EIP można otrzymać na stacji miejscowości wyjazdu lub nabycia biletu w czasie 60 minut od terminu wyjazdu wskazanego na bilecie.

Potwierdzenie biletu na przejazd pociągiem EIC oraz EIP w ofercie SuperPromo można otrzymać na stacji miejscowości wyjazdu lub nabycia biletu w czasie 30 minut od terminu wyjazdu wskazanego na bilecie.

Przedstawiony bilet nie został poświadczony i zwrócony w terminie ważności. Z biletu nie zrezygnowano w systemie e-IC.
Mając na uwadze powyższe nie mamy podstaw do rozpatrzenia wniosku zgodnie z Pana oczekiwaniami.
Wyrażamy nadzieję, że powyższe informacje okażą się wystarczające.


Ale spróbować zawsze warto było ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 02 Lut 2017 20:51 

koncentrator napisał(a):
.........
Jeśli nie masz żadnego dowodu, nie dziw się, że nikt nie chce ci zwrócić pieniędzy. Każdy po odbytej podróży mógłby w ten sposób odzyskiwać pieniądze za bilety.




Już napisano dlaczego, zresztą "NIE TYLKO Polak potrafi/łby mieć ciastko i zjeść ciastko"
Góra
 PM off  
      
#16 PostWysłany: 03 Lut 2017 08:55 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2790
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
@‌gorny77‌ ja sie spoznilem na Pendolino i musialem jechac PolskimBusem. Mimo, ze wyslalem bilety na PB jako dowod, ze nie jechalem tym pociagiem to reklamacje i tak mi odrzucono.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 03 Lut 2017 10:31 

Bo dalej brak potwierdzenia od KOLEJARZA czy kasjerki kolejowej i zapewne tylko opcja pociąg -pociąg
Góra
 PM off  
      
#18 PostWysłany: 17 Paź 2017 01:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Maj 2012
Posty: 793
Loty: 146
Kilometry: 246 015
niebieski
Anulowałem bilet przed godziną odjazdu. Płaciłem kartą. Mam potwierdzenie, że należy mi się zwrot 53 zł (cena biletu 63 zł). Mam pisać wniosek czy wystarczy wydrukować potwierdzenie i udać się do kasy ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 17 Paź 2017 07:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2011
Posty: 5594
Loty: 169
Kilometry: 241 913
niebieski
Bilet internetowy?
_________________
Blbec je blbec a blbcem zůstane
Ja tu tylko sprzątam
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 17 Paź 2017 08:28 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 2131
niebieski
Skoro piszesz o drukowaniu potwierdzenia to znaczy, że zwróciłeś bilet internetowy. Nic nie rób, mniej więcej w ciągu 48 godzin pieniądze wrócą na konto.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group