Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 234 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Następna
Autor Wiadomość
#41 PostWysłany: 27 Lip 2016 15:41 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8990
Z tego co wrzucono wcześniej: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=333 wcale tak nie wynika...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Miesiąc na Phuket za 4040 PLN. Loty z Warszawy (z dużym bagażem) i noclegi w 4* hotelu Miesiąc na Phuket za 4040 PLN. Loty z Warszawy (z dużym bagażem) i noclegi w 4* hotelu
Bezpośrednie loty first minute do Nowego Jorku i Miami z Berlina od 1541 PLN. Dużo terminów Bezpośrednie loty first minute do Nowego Jorku i Miami z Berlina od 1541 PLN. Dużo terminów
#42 PostWysłany: 27 Lip 2016 15:47 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 2131
niebieski
namteH napisał(a):
A może to chodzi o to, że Poznaniacy wstydzą się latać z POZ i, coś a'la WAW/WMI, i wolą się tłuc do RFNu? :mrgreen:

Ja latałem w kominiarce, ale i tak musiałem ją zdjąć na security :p
Góra
 Profil Relacje PM off
namteH lubi ten post.
 
      
#43 PostWysłany: 27 Lip 2016 18:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2012
Posty: 1134
Loty: 392
Kilometry: 429 122
niebieski
zulu napisał(a):
Skoro nie potrafisz przeanalizować innych przykładów gdzie jak widać ktoś założył że się da i przede wszystkim coś w tym kierunku zrobił to o czym mówimy ?

Wspomniałem, że analizujesz złe przykłady. Modlin, Bergamo, Rygge, Torp to lotniska typowo lowcostowe dla dużych metropolii, rządzące się zupełnie innymi prawami i mierzące sukces innymi miarami niż taki Poznań. Prosty przykład - takie Rygge czy Modlin może w każdej chwili "zniknąć" i nic tak naprawdę wielkiego się nie stanie. Lotnisko w Poznaniu istnieć będzie i nie zniknie w podobny sposób.

Jeśli podajesz przykład Norwegii, to Poznań można porównać do Kristiansand, a nie do Rygge/Torp.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#44 PostWysłany: 27 Lip 2016 19:37 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1632
niebieski
Nowe połączenia pojawią się w POZ tylko w 2 opcjach:
- linie zobaczą potencjał lokalny. Z tym może być ciężko bo jak podstawisz 3-4 kolejne połączenia to i tak 80% tych co latają z WAW i BER będzie tam jeździć bo nie będzie dla nich oferty (EK, QR, TK czy inne dogodne przesiadki) lub przy wakacyjnych kierunkach nie będzie tego co akurat sobie klienci wymyślą lub będzie w wysokiej cenie (bo w WAW i BER wyprzedawane są lasty). Jak chcesz lecieć do Azji, czy USA, to nie będzie Cie interesować kolejne połączenie Wizza, czy Ryana. Wbrew pozorom sam Poznań to mały rynek bo ok 500k mieszkańców. A na okolice nie ma co liczyć bo wystarczy, że oddalisz się na wschód/zachód to konkurencyjność WAW i BER rośnie wykładniczo zgodnie z odległością od POZ. Poza tym podstawiając rotację z typowym samolotem ~180 miejsc musisz też sprzedać te droższe bo na LF30% w biletach <80 PLN daleko biznes nie zajedzie. A widać takich klientów nie ma.

- władze lokalne zdecydują się dotować przez jakiś czas biznes lotniczy. A widać nie mają na to ochoty lub nie widzą w tym korzyści.

- a o pasażerach z Berlina to niech Poznań zapomni. Nie wiem po jakiej cenie musiały by być bilety aby ktoś się na to masowo zdecydował. Nie ta mentalność. To tak jakby mówić, że mieszkańcy Warszawy mieli by latać z białoruskiego Brześcia. To tylko ok 220 km, a miasto ma ok 320k mieszkańców (6 co do wielkości). Powodzenia. I nie chodzi mi o kwestie wizowe. :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#45 PostWysłany: 27 Lip 2016 20:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Mar 2014
Posty: 1616
Loty: 165
Kilometry: 329 540
niebieski
To chyba również kwestia zarządzania lotniskiem. Mi jakoś bliskość Berlina nieszczególnie przemawia do wyobraźni, bo poza PB który aż tak często nie jeździ pozostały dojazd wychodzi całkiem drogo:
- samochód : koszt autostrady w obie strony 72 zł, paliwo + parking
- pociąg : 100 zł w jedną stronę + transport na lotnisko
- prywatne busy 100/120 zł w jedną stronę
także do każdego lotu trzeba dołożyć już realne pieniądze od osoby.
A jako poznaniak latam z innych lotnisk nie dlatego, że jest tam taniej, a dlatego że z POZ mało gdzie można niestety polecieć. Choć samo lotnisko chwali się 60 różnymi kierunkami, tylko zapomina zaznaczyć, że większość to czartery.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
wersus79 lubi ten post.
 
      
#46 PostWysłany: 27 Lip 2016 21:30 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1632
niebieski
Wg. mnie zarząd i samorząd jedyne co może robić to pompować więcej pieniędzy w dotacje lub w takie finansowanie lotniska aby ceny były niższe.

@dziabulek
Absolutnie się z Tobą zgadzam ale spójrz na to z takiej strony.
Myślę, że >98% polskich pasażerów, sytuuje się w jednej z poniższych grup klientów (mogą się zazębiać):
- biznes
- emigracja
- klient wymagający
- łowca okazji
- urlopowy czarterowiec

I teraz patrząc na POZ:
1. Biznes: budżet większy, a czas to pieniądz więc lata lokalnie z POZ, połączenia przez MUC, FRA, WAW i CPH zapewne pozwalają sensownie skomunikować znaczną część tej klienteli do większości biznesowych miejsc w Europie.
2. Emigracja: siatka Wizza i Ryana z POZ też obsłuży większość tej klienteli.
3. Wymagający: ma pieniądze i ceni komfort, chce polecieć gdzieś dalej (loty międzykontynentalne) i może za to więcej zapłacić. On lecąc na MLE, SEZ czy gdziekolwiek dalej woli to zrobić bardziej komfortowo z 1 przesiadką z WAW czy BER. Pojedzie autem (przy rodzinie to nie jest aż taki wydatek), zanocuje w hotelu, pójdzie wieczorem do knajpy na kolacje, po drodze coś zobaczy itp. z POZ nie za bardzo jest dla niego oferta, chyba, że z kolejną przesiadką ale to cena idzie już mooocno w górę, a czas i komfort też mimo wszystko nie jest najlepszy.
4. Łowca okazji: ważne aby było tanio, może być blisko lub egzotycznie byle najtaniej. On jak wyłapie tani bilet to prześpi się na lotnisku, pojedzie PB czy BlaBla byle najtaniej. W plecaku ma konserwy i chińskie zupki. Ile ofert naprawdę fajnych okazji tu na forum czy głównej jest z Berlina a ile z Poznania? Z POZ taki za dużo chyba nie polata, a nawet jak poleci to przy kolejnej okazji poleci też z Berlina.
5. Czerterowiec: ważne aby było ciepło i tanie. Może i by chciał na Maderę czy Azory ale w sumie lasty w Grecji i w Turcji też są fajne, a są fajne bo tanie. Więc często zmieni plany aby polecieć taniej. Tu oferta biur z POZ jest wystarczająca. A jeśli ktoś chce coś bardziej egzotycznego to musi dopłacać i rusza z WAW czy BER bo w POZ nie ma opcji. Czyli awansuje bliżej grupy 3. Nawet jak biura na początek sezonu zapowiadają nowości to jak w styczniu jest LF ok. 20% to te nowości są wycinane z siatki bo nikt dopłacać do biznesu nie będzie. Jak ktoś faktycznie będzie chciał nowość, poleci i z Warszawy, a jak nie to po raz kolejny poleci do Grecji :)

Tyle i tylko tyle. Żadne zaklinanie, że klient jest nie pomoże. Bo klienci są różni i widać danego segmentu nie starczy na wiele nowości.


Ostatnio edytowany przez kumkwat_kwiat, 27 Lip 2016 21:31, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#47 PostWysłany: 27 Lip 2016 21:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 1206
Loty: 12
Kilometry: 8 834
niebieski
Djorkaeff napisał(a):
zulu napisał(a):
Skoro nie potrafisz przeanalizować innych przykładów gdzie jak widać ktoś założył że się da i przede wszystkim coś w tym kierunku zrobił to o czym mówimy ?

Wspomniałem, że analizujesz złe przykłady. Modlin, Bergamo, Rygge, Torp to lotniska typowo lowcostowe dla dużych metropolii, rządzące się zupełnie innymi prawami i mierzące sukces innymi miarami niż taki Poznań. Prosty przykład - takie Rygge czy Modlin może w każdej chwili "zniknąć" i nic tak naprawdę wielkiego się nie stanie. Lotnisko w Poznaniu istnieć będzie i nie zniknie w podobny sposób.

Jeśli podajesz przykład Norwegii, to Poznań można porównać do Kristiansand, a nie do Rygge/Torp.
Cały czas Twoja szklanka jest do połowy pusta. Co stoi na przeszkodzie by Poznań był lotniskiem lowcostowym ? NIC. Tylko ty Tego nie chcesz zrozumieć. Dla linii "regularnych" Poznań jest mało atrakcyjny lub oferta tego typu już wypełniła rynek więc najlepsza droga to zwrócić się w kierunku tanich linii. Dlaczego Wrocław wygrywa z Poznaniem ? Bo zaoferował atrakcyjniejszą ofertę. Póki w Poznaniu swojej nie zmienią będą zmierzać w kierunku małego prowincjonalnego lotniska o bardzo ograniczonej ofercie.


Ostatnio edytowany przez krasnal, 29 Lip 2016 07:21, edytowano w sumie 1 raz
Wypowiedź z błędami językowymi lub niezrozumiała – błędy ortograficzne/stylistyczne/interpunkcyjne.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#48 PostWysłany: 27 Lip 2016 21:42 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1632
niebieski
zulu napisał(a):
Co stoi na przeszkodzie by Poznań był lotniskiem lowcostowym ? NIC.


Stoją 2 ogromne przeszkody, tylko Ty ich nie widzisz:
- liczba klientów gotowych zapłacić takie ceny aby nowe połączenia były wystarczająco rentowne
- samorząd (lub inna organizacja), który jest w stanie wyłożyć pieniądze na to, że jeśli tych klientów zabraknie (lub przychody będą za niskie) to liniom lotniczym będzie się opłacało utrzymywać połączenie.

Linie naprawdę potrafią liczyć i jeśli ich zysk (nawet w dłuższej perspektywie) na nowych trasach z POZ byłby wystarczający to te trasy by się pojawiły.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#49 PostWysłany: 27 Lip 2016 22:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 1206
Loty: 12
Kilometry: 8 834
niebieski
@kumkwat_kwiat
1. Dlaczego twierdzisz że czegoś nie widzę ? Zacytuj mnie w tej materii lub udowodnij że tak wynika z moich słów.
2. Liczba klientów: czyżby Wrocław był aż tak większy od Poznania ? No nie rozśmieszaj mnie !
3. Pieniądze: Miasto będące stolicą Wielkopolski + całe województwo nie mają kasy na dorzucenie się do lowcostów ? Ciekawe że taki Rzeszów czy Lublin stać a Poznań nie stać.

Chcieć to móc i od tego trzeba zacząć. Czy Poznań chce ?

Panna która czeka aż się jakiś amant do ożenku trafi musi albo być ładna albo ... jak ładna nie jest to nosić krótszą spódniczkę. Może być nawet i brzydka i mieć krzywe nogi jak ma bogatego ojca to się jakiś amant znajdzie. :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#50 PostWysłany: 27 Lip 2016 22:33 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1632
niebieski
@zulu
Ad 1. Nie widzisz przeszkód, aby POZ był lowcostowym lotniskiem. Ja je widzę i zapewne są skoro takim lotniskiem nie jest. Cytat jest w moim poprzednim wpisie, a dowód w punkcie 3.
Ad 2. TAK, Wrocław jest ponad 17% większy (niecałe 93,5k mieszkańców) od Poznania. Uważam, że to znaczna różnica.
Ad 3. Nie twierdze, że pieniędzy nie ma. Nawet jeśli są, to miasto (czy inna instytucja) nie chce ich na ten cel wydawać. Niezaprzeczalnie, bez względu na przyczynę takiego stanu, dla mnie jest to przeszkoda w rozwoju tego lotniska.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#51 PostWysłany: 27 Lip 2016 22:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
@kumkwat_kwiat

Ad.2.
Ja bym porównał liczbę mieszkańców regionu a nie samego miasta.

Ad.3.
Trzeba by zobaczyć jak te pieniądze miałyby być wydane. "Promocja regionu"? Przecież to bujda na resorach. A czy może czegoś brakuje lotnisku, jakiś element techniczny, coś co np ma Berlin czy Wrocław?
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#52 PostWysłany: 27 Lip 2016 22:56 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1632
niebieski
@namteH

Ad 2. Jasne, najlepiej policzyć liczbę mieszkańców w promieniu X od lotniska, ale na to czasu nie mam. Bo województwami też dobrze nie jest. Wielkopolskie jest ludniejsze, ale z Konina to ludzie prędzej do WAW przyjadą. A do WRO będą mieć bliżej mieszkańcy Nysy, Brzegu, Rawicza czy Kępna, mimo, że to inne województwa.

Ad 3. Cokolwiek by nie było to widać dogadać się nie potrafią. Bo jeśli by chodziło o jeden element techniczny to triada linie-lotnisko-samorząd dały powinny dać radę się dogadać. Jak choćby ILS w WMI.
Góra
 Profil Relacje PM off
rw30 lubi ten post.
 
      
#53 PostWysłany: 27 Lip 2016 23:20 

Rejestracja: 10 Maj 2014
Posty: 1743
Loty: 106
Kilometry: 170 376
niebieski
Ja stoję w rozkroku :) między Poznaniem i Wrocławiem, do jednego i do drugiego mam tyle samo ale dojazd do Poznania jest bardziej uciążliwy i go nie lubię, co nie znaczy, że nie latam z Poznania bo latam. Nie oszukujmy, Poznań stawia na te kierunki, które mu się kalkulują ze względu na Polaków tam obecnych czyli Wielka Brytania i Irlandia. Nie wiem czemu Wizz się wycofał z Bergamo.
Gdybym miła wybór kierunków to przecież wolałabym dopłacić do Poznania niż jechać do Berlina ale takiego wyboru nie mam ;)
_________________
http://ineedatrip.pl/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#54 PostWysłany: 27 Lip 2016 23:49 

Rejestracja: 27 Lip 2016
Posty: 5
"roku" przez takich pseudo moderatorów to forum sie nie rozwija.

Dojazd do Poznania jest uciązliwy? mam bliżej do wrocławia i jechanie tam lub przez bez obwodnicy to masochizm.
Poznań to oprócz ochrony najlepsze lotnisko w Polsce mimo kłód rzucanych pod nogi dalej idą do przodu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#55 PostWysłany: 28 Lip 2016 07:04 

Rejestracja: 08 Paź 2013
Posty: 573
Loty: 65
Kilometry: 132 127
niebieski
Ashtar napisał(a):
najlepsze lotnisko w Polsce mimo kłód rzucanych pod nogi dalej idą do przodu.


Że niby w czym najlepsze? Chyba że chodzi o ciszę i spokój, to zdecydowanie jest liderem w Polsce. W sobotnie popołudnie jest jeden lot co 2-3 godziny więc nie ma tłoku, brak kolejek, można prawie medytować.

W zasadzie to co napisałem jest już nieaktualne bo nie będzie połączenia do Bergamo więc będą jeśli pamięć mnie nie myli 3 loty w sobotnie popołudnie.

Przy okazji połączenie do Bergamo miało pełne obłożenie więc to raczej kwestia dopłat miasta. Wizz zabrał samolot na inne lotnisko gdzie będzie miał podobne obłożenie ale lepsze dopłaty. Dla nich to prosta polityka.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#56 PostWysłany: 28 Lip 2016 07:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Mar 2014
Posty: 1616
Loty: 165
Kilometry: 329 540
niebieski
@kumkwat_kwiat dobry wpis w którym wymieniłeś rodzaje turystów i to dlaczego ew nie poleca z POZ, tyle tylko, że takie rodzaje turystów są również w innych miastach, które mają więcej połączeń niż POZ.
Tak czy siak trochę szkoda takiego a nie innego rozwoju. Pamiętajmy też, że działa to czasem w dwie strony jedna to wyloty z Polski, ale druga to przyloty. Pewnie jakaś część osób lecąca z np Madrytu to byliby hiszpańscy turyści, który odwiedzili by POZ i zostawili tu swoją kasę. Wiadomo potencjałem turystycznym miasto nie przebije Krakowa czy Gdańska, ale z pewnością ma ciekawe rzeczy do zaoferowania. A brak tych połączeń skutecznie zniechęca do odwiedzin.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
wersus79 lubi ten post.
 
      
#57 PostWysłany: 28 Lip 2016 07:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 1206
Loty: 12
Kilometry: 8 834
niebieski
kumkwat_kwiat napisał(a):
@zulu
Ad 1. Nie widzisz przeszkód, aby POZ był lowcostowym lotniskiem. Ja je widzę i zapewne są skoro takim lotniskiem nie jest. Cytat jest w moim poprzednim wpisie, a dowód w punkcie 3.
Ad 2. TAK, Wrocław jest ponad 17% większy (niecałe 93,5k mieszkańców) od Poznania. Uważam, że to znaczna różnica.
Ad 3. Nie twierdze, że pieniędzy nie ma. Nawet jeśli są, to miasto (czy inna instytucja) nie chce ich na ten cel wydawać. Niezaprzeczalnie, bez względu na przyczynę takiego stanu, dla mnie jest to przeszkoda w rozwoju tego lotniska.


ad 1. Oczywiście że nie ma przeszkód. Trzeba usiąść do negocjacji z firmami. Zapytać się o ich oczekiwania. Zastanowić się czy skórka jest warta wyprawki. Ponegocjować. I ubić interes. To wszystko. Trzeba tylko CHCIEĆ ! Skoro można iść na rękę takiemu Volkwagenowi jak buduje fabrykę to można i Wizzairowi. W końcu ruch lotniczy również generuje miejsca pracy związane z obsługą. No ale na otwarciu budowy fabryki oficiele się kawioru nażrą a tu chyba nie bardzo.

ad 2. Oczywiście jak zaczniemy rozbijać kisiel na atomy to wyjdzie że ilość kawalerów lub samotnych panien w Poznaniu jest większa niż we Wrocławiu a to przekłada się na mniejsza ilość lotów bo samemu się nie chce lecieć a we dwójkę to już inna bajka. Potem przealizujemy właścicieli zwierząt domowych i wyjdzie że w Poznaniu mają więcej kotów i psów i nie lecą bo muszą siedzieć z nimi w domu bo nie ma kto nakarmić lub wyprowadzić psa jak właściciel w podróży. Litości.

ad 3. No i tu dotykamy sedna sprawy. Dziś linie wybierają lotniska a nie lotniska linie. Sprawa jest identyczna jak z dwoma tancbudami. Jak chcesz by ludziska do ciebie przyszli to o ile Twoja oferta nie różni się od konkurencyjnej knajpy musisz czymś ludzi zachęcić np. organizujesz jakieś imprezy, reklamujesz się w mediach, dajesz darmowego drinka, dziewczyny wchodzą za free, bilety do któreś godziny są tańsze, itd. itp. Tu jest dokładnie ale to dokładnie tak samo. Nie ma atrakcyjnej oferty dla linii to i linie nie widzą sensu rozwijać tu swojej obecności co napisałem w pierwszym poście.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#58 PostWysłany: 28 Lip 2016 13:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2011
Posty: 1982
srebrny
JarekGdynia napisał(a):
Ashtar napisał(a):
A porównania z wrocławiem śmiechu warte tam 95% ruchu lotniczego to UK

Skąd masz takie dane?

Zeby nie bylo watpliwosci: w 2015 r. UK+Irlandia to bylo 37% oferowanych miejsc z POZ i 31% z WRO.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
dziabulek uważa post za pomocny.
 
      
#59 PostWysłany: 28 Lip 2016 18:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
zulu napisał(a):
... Puki w Poznaniu ...

Dlatego się POZ nie rozwija - ludzie boją się Puków !!
Mając do wyboru lot z POZ lub GDN, wyjeżdżając z Bydgoszczy, wolę jechać do Gdańska. 1:50 vs. 2:20 bez ścigania. Tym bardziej że w 2:40 mogę być już na Okęciu (z malutkim ściganiem). Do tego godziny odlotów i przylotów np takiej LH (i chyba SAS też) są prawie identyczne w GDN i POZ, czyli cokolwiek wybiorę to trafiam na te same przesiadki. Jak dla mnie be sensu, szkoda nawet sprawdzać wyloty z obu lotnisk, chyba że są już problemy z miejscami.
Ale przede wszystkim te Puki. W Gdańsku Puków nie ma.
;-)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
namteH lubi ten post.
 
      
#60 PostWysłany: 28 Lip 2016 22:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Mar 2014
Posty: 1616
Loty: 165
Kilometry: 329 540
niebieski
Matko a co to Puki ?
Co do dojazdu z BYD to już budują S5 na całej długości, więc kto wie czy Ci się nie zrewiduje czas dojazdu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 234 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group