Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 27 Cze 2018 12:21 

Rejestracja: 06 Gru 2011
Posty: 279
Loty: 2
Kilometry: 9 598
niebieski
@boots
Nigdy chyba nie przewoziłem bagażu o wartości ponad limit. Dlatego też może nie spotkalem się z opłatą za taką usługę. Konwencja prawi że linia lotnicza MOŻE takiej opłaty zarządać.

Deklaracje stosuję żeby było jasne iż coś takiego rzeczywiście jest w moim bagażu i udostępniam bagaż pracownikowi by to sprawdził. Bo, co oczywiste linia może w razie incydentu zapytać: "a skąd mamy wiedzieć iż faktycznie to było w walizce paxa?"
Nie chodzi o jakieś wybitnie drogie rzeczy, ale jak miałem okazje się przekonać, śmierdzący śpiwór kogoś skusił..

Anonymous napisał(a):
Tak z ciekawości komu tylko w Wizzair okradziono co najmniej 3-krotnie bagaż nadawany, ale też nie nadał realnie czy "hipotetycznie" niczego co kusi np. bizuterii czy lustrzanki :?:

Sorry, z tylu glowy mam wyrok na Anglików co "jak wszyscy" postarali się o odszkodowanie za np. jakość posiłków na wczasach podrzucając do posiłku robala

Z tego co mi wiadomo dowód nadania masz i poki co nikt o braku w/w kwitu jako czynnika uniemożliwiającego wypłatę odszkodowania nie pisał


Masz kwitek za nadanie bagażu, ale bez realnej wartości zawartości. Linia lotnicza jak zagubi Twój bagaż może Ci wypłacić wedle Konwencji 19 SDR za każdy kilogram ubytku wagi, gdy nie masz deklaracji.

Na przykładzie kilogramowego, puchowego śpiwora to zwrot 600pln przy deklaracji do około 110pln bez deklaracji.
Góra
 Relacje PM off  
 
#22 PostWysłany: 27 Cze 2018 12:26 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7261
srebrny
Bez deklaracji interesu (płatnej zresztą) odpowiedzialność przewoźnika za bagaż ogranicza się do 1131 SDR. I jeśli wartość Twojego bagażu mieści się w tej kwocie, to nie ma absolutnie żadnego sensu sporządzanie deklaracji interesu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#23 PostWysłany: 27 Cze 2018 12:37 

Rejestracja: 06 Gru 2011
Posty: 279
Loty: 2
Kilometry: 9 598
niebieski
@boots

Sens jest taki jak opisałem w poprzednim poście.
Jak straciłem śpiwór którego wartość nie przekracza 1131SDR, to dostałem informację iż bez niej nie mogą wypłacić nawet po przedstawieniu rachunku pełnej kwoty za niego, tylko stawkę 19SDR za kilogram, bo nie można jednoznacznie stwierdzić co było zawartością walizki. Gdybym miał deklarację to nie byłoby problemu.

Analogicznie jak zamawiasz przesyłkę kurierską, to wpisujesz zawartość paczki i jej wartość.

Deklaracja nie musi być płatna (może gdy nie przekracza bagaż wartości 1131SDR to się nie płaci).
W USA na lotach United wiem że są płatne takie deklaracje. Nie wiem od czego to zależy gdyż nie znam polityki każdej linii w tej sprawie. Ja jak składam deklarację to ani razu jeszcze za nią nie płaciłem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#24 PostWysłany: 27 Cze 2018 12:41 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7261
srebrny
Mam wrażenie, że nie zrozumiałeś zapisów Konwencji Montrealskiej, lub zostałeś wprowadzony w błąd.

Przewoźnik przewozi Twój bagaż, a nie ładunek.
Góra
 Relacje PM off  
 
#25 PostWysłany: 27 Cze 2018 12:53 

Rejestracja: 06 Gru 2011
Posty: 279
Loty: 2
Kilometry: 9 598
niebieski
Nie wykluczam że zostałem wprowadzony w błąd przez pracownika Wizzair, gdyż praca customer care na tym polega by przesiać jak najwięcej reklamacji od petentów i wypłacić jak najmniej.

poniżej cytaty:

"Uprzejmie wyjaśniam, że deklarację interesu wypełnia się na lotnisku i wpisuję w niej przedmioty pasażera, ich rodzaj, markę, wartość ilość. Sporządzenie deklaracji jest dobrowolne i stanowi podstawę do odszkodowania w przypadku kradzieży(...)."

"W związku z Pana reklamacją jesteśmy skłonni zwrócić Panu xxxx w związku z uszkodzeniem bagażu. Pozostałe roszczenia uznajemy za bezzasadne w związku z brakiem dowodów."



Oczywiście PIR sporządzony, ubytek wagi odnotowany, rachunek przedstawiony.
Od tego czasu stosuję deklarację, gdyż na pewno nie zaszkodzi to przy /odpukać/ niemiłej sytuacji zagubienia bagażu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#26 PostWysłany: 27 Cze 2018 13:03 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7261
srebrny
Cytuj:
Pozostałe roszczenia uznajemy za bezzasadne w związku z brakiem dowodów."

Nie przedstawiłeś ich?

Zacytuję istotne fragmenty Konwencji. (limit SDR jest aktualnie zwiększony)
Cytuj:
Artykuł 22
Granice odpowiedzialności odnoszące się do opóźnienia, bagażu i ładunku
1. W przypadku szkody wynikłej z opóźnienia określonej w artykule 19 w przewozie
osób, odpowiedzialność przewoźnika jest w przypadku każdego pasażera ograniczona do
4 150 Specjalnych Praw Ciągnienia.

2. W przewozie bagażu, odpowiedzialność przewoźnika w przypadku zniszczenia, utraty,
uszkodzenia lub opóźnienia jest ograniczona do 1 000 Specjalnych Praw Ciągnienia w
przypadku każdego pasażera, chyba że pasażer złożył, w chwili gdy przekazany bagaż został
wydany przewoźnikowi, specjalną deklarację interesu w dostawie do miejsca przeznaczenia i
dokonał dodatkowej opłaty, w przypadku istnienia takiego wymogu. W takim przypadku
przewoźnik ponosi odpowiedzialność do kwoty nieprzekraczającej kwoty zadeklarowanej,
chyba że udowodni, że suma ta jest większa niż rzeczywisty interes pasażera w dostawie do
miejsca przeznaczenia.


3. W przewozie ładunku, odpowiedzialność przewoźnika w przypadku zniszczenia, utraty,
uszkodzenia lub opóźnienia jest ograniczona do kwoty 17 Specjalnych Praw Ciągnienia za
kilogram, chyba że nadawca złożył, w chwili gdy pakunek został wydany przewoźnikowi,
specjalną deklarację interesu w dostawie do miejsca przeznaczenia i dokonał dodatkowej
opłaty, w przypadku istnienia takiego wymogu. W takim przypadku przewoźnik ponosi
odpowiedzialność do kwoty nieprzekraczającej kwoty zadeklarowanej, chyba że udowodni,
że suma ta jest większa niż rzeczywisty interes nadawcy w dostawie do miejsca
przeznaczenia.

4. W przypadku zniszczenia, utraty, uszkodzenia lub opóźnienia części ładunku lub
jakichkolwiek w nim zawartych przedmiotów, masa brana pod uwagę przy określaniu
wysokości, do jakiej ograniczona jest odpowiedzialność przewoźnika, jest wyłącznie
całkowitą masą odpowiedniego pakunku lub pakunków. Jednakże, gdy zniszczenie, utrata,
uszkodzenie lub opóźnienia części ładunku lub jakichkolwiek w nim zawartych przedmiotów,
wpływa na wartość innych pakunków objętych tym samym lotniczym listem przewozowym
lub potwierdzeniem przyjęcia tego ładunku lub, jeśli nie zostały one wystawione, takim
samym zapisem zawartym w innym środku określonym w artykule 4 ustęp 2, przy określeniu
granic odpowiedzialności, zostaje także wzięta pod uwagę całkowita masa takiego pakunku
lub pakunków.

5. Powyższe postanowienia ustępów 1 i 2 niniejszego artykułu nie mają zastosowania,
jeśli zostanie udowodnione, że szkoda wynikła z działania lub zaniechania przewoźnika, jego
pracowników lub agentów, dokonanych z zamiarem spowodowania szkody lub lekkomyślnie
i ze świadomością, że szkoda najprawdopodobniej powstanie, pod warunkiem, że w
przypadku takiego działania lub zaniechania taki pracownik lub agent działał w zakresie
swojego zatrudnienia.

6. Ograniczenia ustanowione w artykule 21 i w niniejszym artykule nie stanowią
przeszkody dla sądu w zasądzeniu dodatkowo, zgodnie ze swym własnym prawem, całości
lub części kosztów sądowych i innych wydatków procesowych poniesionych przez powoda,
włącznie z odsetkami. Powyższe postanowienie nie ma zastosowania, jeśli kwota
przyznanego odszkodowania, z wyłączeniem kosztów sądowych i innych wydatków
procesowych, nie przekracza kwoty, którą przewoźnik zaoferował na piśmie powodowi w
terminie sześciu miesięcy od daty zaistnienia zdarzenia, które spowodowało szkodę lub przed
wszczęciem kroków sądowych, jeśli nastąpiło to później.


Dodatkowo:
ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 889/2002 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY

Cytuj:
Zniszczenie, utrata lub uszkodzenie bagażu:

Przewoźnik lotniczy jest odpowiedzialny za zniszczenie, utratę lub uszkodzenie bagażu do wysokości 1 000 SDR (kwota w przeliczeniu na walutę lokalną). W przypadku bagażu odprawionego przewoźnik jest odpowiedzialny nawet, jeżeli nie zawinił, z wyjątkiem sytuacji, kiedy nadany bagaż był wadliwy. W przypadku bagażu nieodprawionego, przewoźnik jest odpowiedzialny jedynie, gdy ponosi winę.

Podwyższony limit odpowiedzialności za bagaż:

Pasażer może skorzystać z podwyższonego limitu odpowiedzialności przewoźnika za bagaż, poprzez złożenie specjalnej deklaracji przy odprawie bagażu i wniesienie dodatkowej opłaty
.
Góra
 Relacje PM off
HandSome lubi ten post.
 
 
#27 PostWysłany: 27 Cze 2018 13:16 

Rejestracja: 06 Gru 2011
Posty: 279
Loty: 2
Kilometry: 9 598
niebieski
To co piszesz to prawda. Uzależnianie wypłaty pełnego odszkodowania od sporządzenia deklaracji, podczas gdy wartość bagażu nie przekracza limitu jest bezzasadna. Po prostu mnie wymanewrowali "i co nam Pan zrobi".
Taka jest praktyka Wizzaira, co już pisał nasz kolega na forum w innym temacie.
Pewnie dopiero idą na ustępstwo po złożeniu sprawy w sądzie.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group