Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 19 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Status srebrny w *A
#1 PostWysłany: 29 Maj 2022 19:03 

Rejestracja: 07 Sie 2016
Posty: 19
Loty: 291
Kilometry: 441 403
Chcialbym zapytać czy status srebrny w innych programach np. Aegana albo Ethiopianie daje takie same przywileje jak FTL z M&M przy lotach LOTem ? tzn. dodatkowy bagaż, wejście do saloniku itd.

Pytanie bonusowe, da się jakoś korzystać z bonusów FTL, ale naliczać już mile/odcinki w innym programie? Raz zmieniłem program lojalnościowy tuz przed boaringiem i na bramkach zadali ode mnie dopłaty za bagaż (LO z EPWA:)
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 29 Maj 2022 22:18 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2839
srebrny
Każdy program ma własne zasady, ale generalnie Silver w *A jest warty niewiele. W tym wypadku M&M wyróżnia się na plus.

Z tym bagażem to bardzo dziwne - na pewno chodzi o dopłatę za nadany bagaż rejestrowany ? . Bo po raz pierwszy słyszę o przypadku aby obsługa na gate chciała dopłaty za nadany bagaż. Jeśli to prawda to albo była bardzo nadgorliwa obsługa, albo mają nowy system informatyczny.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Zeus uważa post za pomocny.
 
 
#3 PostWysłany: 30 Maj 2022 00:06 

Rejestracja: 07 Sie 2016
Posty: 19
Loty: 291
Kilometry: 441 403
SPLDER napisał(a):
Każdy program ma własne zasady, ale generalnie Silver w *A jest warty niewiele. W tym wypadku M&M wyróżnia się na plus.

Na moje potrzeby wystarcza, Priority Lane na EPWA, dostęp do saloników na większości lotniskach (latam głownie PL i D-A-CH). Wiadomo gdzieś dalej przydałby się GOLD, ale nie jest źle. Rozumiem że z Silverem Aegana tracę przywileje na lotach LO, LX, LH, OS ?


SPLDER napisał(a):
Z tym bagażem to bardzo dziwne - na pewno chodzi o dopłatę za nadany bagaż rejestrowany ? . Bo po raz pierwszy słyszę o przypadku aby obsługa na gate chciała dopłaty za nadany bagaż. Jeśli to prawda to albo była bardzo nadgorliwa obsługa, albo mają nowy system informatyczny.


Tak miałem taryfę SAVER w LO, czyli bez bagażu nadawanego. W ramach przywilejów nadałem bagaż. W trakcie oczekiwania na lot chciałem jeszcze zmienic miejsce i z pamięci przeglądarki podmienił mi się numer innego programu lojalnościowego - wlasnie chyba AEGANA. Po chwili jeszcze przed boardingiem obsługa gate wezwała mnie, że bagaż nieopłacony i wymagana dopłata. Ponownie zmieniliśmy kartę na FTL i poszło. Było to z dobry rok lub nawet dwa lata temu.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#4 PostWysłany: 30 Maj 2022 00:54 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5569
HON fly4free
Pytanie podstawowe: dlaczego albo po co chcesz zmienić program. Straciłeś FTL, nie jesteś dłużej w stanie go utrzymać czy inne względy?
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 30 Maj 2022 13:31 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 1917
złoty
@heretyk12
Silver A3 nie da Ci saloników w WAW czy FRA. To daje tylko FT w M&M.
Silver w A3 da Ci za to dwa albo cztery razy w roku salonik w ATH, LCA czy SKG (tam gdzie są saloniki A3) na lotach A3.
Na lotach LO silver A3 da Ci to co każdy inny silver, czyli bagaż, możliwość wyboru lepszego miejsca. itp.
Amen
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#6 PostWysłany: 30 Maj 2022 14:23 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2839
srebrny
Dodatkowy bagaż nie przysługuje oficjalnie *S innym niż FTL. Jeśli w LOT daje to jest to kwestia dobrej woli lub błędu.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#7 PostWysłany: 30 Maj 2022 14:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Sie 2018
Posty: 505
Loty: 154
Kilometry: 263 051
srebrny
Zasada jest taka, że status najlepiej mieć w linii jaką się najwięcej lata, a FTL w szczególności.
W innych można się mocno zdziwić.
I ja wiem, że czasem gdzieś indziej można takiego silvera okazyjnie trafić, ale zawsze później taki status jest w pewien sposób upośledzony.
Góra
 Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
 
#8 PostWysłany: 30 Maj 2022 17:50 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2839
srebrny
Dokładnie

Jedynym oficjalnym uprawnieniem *S obowiązującym w całym *A jest priorytet na liście oczekujących.
Pozostałe korzyści to już indywidualna dobra wola poszczególnych linii. W UA np przysługuje priority boarding w grupie po *G ale przed pozostałymi pasażerami.
Trzeba przyznać że FTL w M&M daje dość dużo na tle innych linii. Dawniej przed czasami promocji FTL za 30 segmentów FTL dawał dodatkowo priority boarding w liniach należących do M&M i wstęp do saloników kontraktowych.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 30 Maj 2022 20:33 

Rejestracja: 07 Sie 2016
Posty: 19
Loty: 291
Kilometry: 441 403
marek2011 napisał(a):
Pytanie podstawowe: dlaczego albo po co chcesz zmienić program. Straciłeś FTL, nie jesteś dłużej w stanie go utrzymać czy inne względy?


Nie straciłem FTL, jestem w stanie go utrzymać. Malo tego wyrobiłem już 30 odcinków, ale GOLDA w *A do koca roku kalendarzowego chyba nie wyrobie (teraz mam chyba 12k mil statusowych). Wpadłem wiec na pomysł ze spróbuje w innym programie w którym łatwiej o GOLDA.
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 30 Maj 2022 20:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2685
niebieski
I tutaj zaczyna się zabawa. FTL ważny dwa lata, więc można w latach 'nieparzystych' robić Golda w innych liniach. Z drugiej strony - lepiej wtedy w ogóle skupić się na *G w innych liniach i FTL sobie podarować. Jak pisano wyżej - *S daje realne (chociaż najczęściej niewielkie) benefity we 'własnych' liniach - priority boarding, czasem salonik, itp. drobiazgi.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 30 Maj 2022 21:14 

Rejestracja: 18 Sty 2017
Posty: 79
Tak, jak napisał @turczy, status tam, gdzie się najwięcej lata (a ewentualne kredyty w tej walucie, w której się ma przychody). Inne goldy *A są może i łatwiejsze w uzyskaniu, ale nie dają tego, co M&M. Swego czasu był wysyp "etiopskich senatorów", ale znienacka Ethiopian zmienił zasady kwalifikacji i "etiopczycy" zostali ze swoimi Goldami jak Himilsbach z angielskim. Była również moda na "greckie goldy", zdaje się też pomału mija. Zwróć uwagę, że najtańsza lufthansiana klasa biznesowa [P] daje okrągłe zero w programach milowych TK, TP, ET i A3 (prawdopodobnie również najtańsze economy Lufthansy są "niemilodajne" poza M&M).
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 30 Maj 2022 21:33 

Rejestracja: 07 Sie 2016
Posty: 19
Loty: 291
Kilometry: 441 403
Słuchajcie dziekuje wszystkim za wypowiedzi. Chyba już wszystko wiem. Trzeba zostać w M&M i rozkminiac jak najtaniej natrzaskac 80K mil w pól roku:) Pewnie sie nie uda, ale to już będę śledził inne watki.
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 30 Maj 2022 21:53 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5569
HON fly4free
@heretyk12
Ja akurat się kompletnie nie zgodzę z @babilas; nie licząc obecnych pandemicznych ułatwień w M&M to jeden z najgorszych programów do utrzymywania statusu *G - a akurat status z każdego programu daje pulę dokładnie takich samych, uniwersalnych przywilejów, które są najbardziej użyteczne dla większości paxów: wstęp do poczekalni, priorytetową odprawę, FT, boarding, dodatkowy bagaż... Inne rzeczy mają już tylko znaczenie, jak się z nich w skonkretyzowanym wymiarze korzysta, albo rzeczywiście jest przywiązanym na siłę z takich czy innych względów do konkretnego przewoźnika (bo np. takie bilety komuś rezerwuje pracodawca, czy nie ma innej alternatywy na danej trasie).

IMO pozostanie w M&M ma dla Ciebie tylko sens wtedy, gdy jesteś zmuszony z własnego lub niewłasnego wyboru do latania tylko LH i robisz to w niskich klasach rezerwacyjnych Y czy wspomnianej P - ale jeśli tak, to zadaj sobie pytanie czy w ogóle sprostasz. Jeśli latasz w wysokich, albo latasz głownie LO wybierz inny FFP.
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 30 Maj 2022 21:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2685
niebieski
nie do końca. jeśli już ciągniesz kilka programów, to trzeba uważnie patrzeć które loty gdzie wrzucasz. a przewidując trochę gdzie będziesz latał, celujesz w konkretne programy. W skrajności robisz równolegle FLT (raz na dwa lata?), żeby miec ciągłość i ważność mil, a Golda trzymasz w innym programie. Natomiast faktycznie nie ma już jak kiedyś, że każdy program respektował odcinki w 'bratnich' liniach, jest sporo restrykcji i w skrajności zero mil za 'obce' loty.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 30 Maj 2022 22:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Sie 2018
Posty: 505
Loty: 154
Kilometry: 263 051
srebrny
@heretyk12
Zamawiasz tanie loty Lufthansa na rok do przodu.
Jak zmienią rozkład przeglądasz system rezerwacyjny i wybierasz najdroższy jaki się uda, najlepiej w wersji coś -muc-fra-coś. Wysokie klasy rezerwacyjne po Europie dają 1250 za odcinek. Idealna przekładka daje 7000 punktów statusowych za 400 -500 złotych i 6 odcinków.
Do tego premia za ftl.
Dla długodystansowych lotów wychodzi jeszcze lepiej.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
babilas uważa post za pomocny.
 
 
#16 PostWysłany: 31 Maj 2022 00:19 

Rejestracja: 18 Sty 2017
Posty: 79
@marek2011 - Masz w ogólności rację, ale nie każdy ma ten komfort, że może sobie wybierać program/przewoźnika. Ja z POZ mogę latać w świat LH (przed pandemią sześć rotacji dziennie do FRA/MUC) i LO (przed pandemią pięć rotacji dziennie do WAW) - pomijam śladową (zanikającą) obecność SK i niecodzienną rotację KL. Z tego punktu widzenia szukanie mil w jakichś egzotycznych programach *A jest aberracją.

Na tegorocznym mnożniku Senator odświeżył mi się w początkach kwietnia, w normalne lata to zwykle jakieś lipce/sierpnie rok w rok. A ostatni raz samolot szerokokadłubowy od środka to widziałem w lutym 2020. Więc uzyskanie/odświeżenie statusu w M&M nie jest jakoś szczególnie trudne - choć oczywiście YMMV.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#17 PostWysłany: 31 Maj 2022 00:27 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2839
srebrny
Dowolny *G jest lepszy od FTL, nawet jeśli latasz wyłącznie LO i LH. Moim zdaniem robienie FTL ma sens tylko gdy nie dasz rady zdobyć *G.
Pod względem wymiany mil na loty M&M też jest dość słaby ze swoimi zbójeckimi dopłatami.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez SPLDER, 31 Maj 2022 02:55, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
marek2011 lubi ten post.
 
 
#18 PostWysłany: 31 Maj 2022 01:42 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5569
HON fly4free
turczy napisał(a):
@heretyk12
Zamawiasz tanie loty Lufthansa na rok do przodu.
Jak zmienią rozkład przeglądasz system rezerwacyjny i wybierasz najdroższy jaki się uda, najlepiej w wersji coś -muc-fra-coś. Wysokie klasy rezerwacyjne po Europie dają 1250 za odcinek


Wszystko się zgadza, tylko te same wysokie klasy rezerwacyjne uzyskane tą drogą dadzą też często podobnie dużo mil w wielu innych FFP, w których zarazem *G jest do zdobycia / utrzymania za plus minus połowę standardowej stawki w M&M, a zarazem dadzą dużo więcej mil do wydania niż LH, która wciska śmieszne ochłapy liczone od wydanej oryginalnie kasy na coś takiego.

Dla zobrazowania w pewnym uproszczeniu: powiedzmy, że w danym okresie ktoś wylatuje przeciętnie 100 k mil i ma względną swobodę/wybór opcji ze względu na swoją lokalizację/potrzeby. Co jest lepsze - wylatać je w M&M i mieć tylko tam status, czy wylatać 50 k w innym FFP *A (i tam mieć status, który z grubsza daje dokładnie to samo co SEN), a kolejne 50k np. w OW czy ST i mieć też w kieszeni konkurencyjny status oraz większą niezależność. Dla mnie odpowiedź jest oczywista.
Góra
 Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
 
#19 PostWysłany: 31 Maj 2022 09:07 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 1917
złoty
Jesli ktoś ma dylemat, który program wybrać proponuje wklepać odbyte loty z ostatniego roku do
https://www.wheretocredit.com/calculator
i zobaczyć ile to da mil w konkretnych programach (jednorazowo można wklepać 20 lotów).
Później można rozpocząć dywagacje co się komu opłaca.

Generalnie wszystko zostało tutaj powiedziane. Nie ma uniwersalnego programu, który będzie najlepszy dla wszystkich.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 19 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group