Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 36 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 06 Cze 2014 00:25 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1843
niebieski
lukzas napisał(a):
Ponad 3k. Cos nie tak z tymi liniami?

-- 06 Cze 2014 00:22 --

blasto napisał(a):
lukzas napisał(a):
Dokladnie to Melbourne, ale lot ten sam...


Cóż, bilet oparty na błędzie. Skoro go anulowali to - jak widać - mogą, choć nie powinni. Ty możesz iść do sądu, jeśli Ci to nie odpowiada. Natomiast tłumaczenie z maila pośrednika niedorzeczne, bo co ma zmiana taryf do biletu kupionego przed nią...
Od strony praktycznej wygląda to tak, że nie polecisz i dostaniesz zwrot kasy.


Moge isc do sadu, ale jak napisalem chyba nie warto. Przed ta sytuacja wydawalo mi sie oczywiste, ze jesli robie rezerwacje i ja oplacam to na dana taryfe, a nie na inna i powinien byc to problem posrednika, a nie moj. Rownie dobrze mogliby zadzwonic w sierpniu i powiedziec, ze sie zmienila taryfa. W tym wypadku czy te rezerwacje sa cos warte?


Tak jak pisałem - linie anulowały bilety ze względu na błąd, a nie na zmianę taryf, więc tłumaczenie jest idiotyczne. Nie zmienia to faktu, że jeśli bilet został anulowany Twoje rezerwacje są nic nie warte.
Góra
 Relacje PM off  
 
#22 PostWysłany: 06 Cze 2014 00:29 

Rejestracja: 19 Lut 2014
Posty: 314
lukzas napisał(a):
Tez nie wiem, ale dostalem takiego emaila:

"Szanowny Panie , z przykrością informuje że linia lotnicza xxx , z dniem dzisiejszym zmieniła poziomy swoich taryf bez uprzedzenia agentów. Tym samym bilety do Państwa rezerwacji na tę linię kosztują xxx PLN za dwie osoby. Wcześniej przesłane bilety zostały anulowane i unieważnione . Prosze o informację czy mamy dokonać zwrotu całej wpłaconej kwoty czy chce Pan dopłacic różnice i zachować rezerwację .

Bardzo przepraszam za zaistniałą sytuację , ale linie lotnicze zastrzegają sobie prawo do zmian poziomów taryf."


Pitu pitu. Jeśli wylot z EU to zmiana taryfy przez linie lotnicza PO wystawieniu etixa łamie art 261 - vide http://ec.europa.eu/transport/passenger ... rency.html stąd wymóg takiej dopłaty jest bezzasadny.


Ostatnio edytowany przez smok1, 06 Cze 2014 00:31, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#23 PostWysłany: 06 Cze 2014 00:30 

Rejestracja: 05 Cze 2014
Posty: 12
juliaka napisał(a):
Same linie spoko, ale ceny podejrzanie niskie jak na nich. Troche wlasnie wygladalo jak blad...


Czyli promocje nie maja sensu i cale szukanie tanich lotow, bo moze byc blad? Pewnie, ze wygladalo na blad, ale jesli wystawiaja bilet, a pozniej odkrecaja to chyba cos jest nie tak. Posrednicy chyba maja wiedza jakie sa ceny, to mogliby sie dowiedziec zanim wydadza bilet, a ja zaplace za dolot i hotel. Tymbardziej, ze to nie linia anulowala bilet tylko oni, bo pewnie musieliby doplacic do interesu.

-- 06 Cze 2014 00:44 --

smok1 napisał(a):
lukzas napisał(a):
Tez nie wiem, ale dostalem takiego emaila:

"Szanowny Panie , z przykrością informuje że linia lotnicza xxx , z dniem dzisiejszym zmieniła poziomy swoich taryf bez uprzedzenia agentów. Tym samym bilety do Państwa rezerwacji na tę linię kosztują xxx PLN za dwie osoby. Wcześniej przesłane bilety zostały anulowane i unieważnione . Prosze o informację czy mamy dokonać zwrotu całej wpłaconej kwoty czy chce Pan dopłacic różnice i zachować rezerwację .

Bardzo przepraszam za zaistniałą sytuację , ale linie lotnicze zastrzegają sobie prawo do zmian poziomów taryf."


Pitu pitu. Jeśli wylot z EU to zmiana taryfy przez linie lotnicza PO wystawieniu etixa łamie art 261 - vide http://ec.europa.eu/transport/passenger ... rency.html stąd wymóg takiej dopłaty jest bezzasadny.


Wydaje mi sie, ze linia o calej sprawie nic nie wie i to nie oni anulowali bilet. Z tego co widze eticket zostal wystawiony na taryfie, ktora nie jest promocyjna. Problem powstal w momencie, gdy agent dowiedzial sie o zmianach taryf i zobaczyl, ze beda musieli zaplacic linii wiecej za wystawiony bilet niz ja im zaplacilem. Nie wiem jak te przepisy maja sie do tego, ale posrednik nie jest linia i ma wlasny regulamin dlatego podejrzewam, ze nijak.
Góra
 Relacje PM off  
 
#24 PostWysłany: 06 Cze 2014 00:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lip 2010
Posty: 425
niebieski
lukzas napisał(a):
juliaka napisał(a):
Same linie spoko, ale ceny podejrzanie niskie jak na nich. Troche wlasnie wygladalo jak blad...


Czyli promocje nie maja sensu i cale szukanie tanich lotow, bo moze byc blad? Pewnie, ze wygladalo na blad, ale jesli wystawiaja bilet, a pozniej odkrecaja to chyba cos jest nie tak. Posrednicy chyba maja wiedza jakie sa ceny, to mogliby sie dowiedziec zanim wydadza bilet, a ja zaplace za dolot i hotel. Tymbardziej, ze to nie linia anulowala bilet tylko oni, bo pewnie musieliby doplacic do interesu.





Jasne, ja sama rozwazalam te opcje, bo uznazlam ze skoro tego typu przewoznicy oglaszaja sie z tym to moze jednak to nie blad. Albo ze wezma za to odpowiedzialnosc. Mimo to ostatecznie sie nie zdecydowalam.

Posrednik strzelil sobie w kolano. Przez takie akcje traci zaufanie.

Kiedy miales leciec?
Góra
 Relacje PM off  
 
#25 PostWysłany: 06 Cze 2014 01:09 

Rejestracja: 05 Cze 2014
Posty: 12
Na miesiac w polowie wrzesnia ze stopoverem w Brunei na 3 dni. Nie sadze, aby ktokolwiek kto sie jeszcze nie przejechal przestal u nich bookowac.

Wyglada na to, ze klepia wszystko recznie i jak nie zdaza na czas kupic biletu to pozniej nie pozostaje im nic jak wymuszac doplate. Swoja droga to wyglada na to, ze oni tego w ogole nie rezerwuja w zaden sposob u przewoznika, tylko jak dostana kase to dopiero im placa, a jak podskoczy cena to ty sie martw. Co innego anulowane calej akcji z powodu bledu, ale z drugiej strony linie chyba rzadko decyduja sie na taki krok. Pamietam byla akcja z BA, ze anulowali tylko tym co mieli posrednikow, a kupionych bezposrednio u nich nie. Powod pewnie ten sam co u mnie.

Z Opodo tez ktos dostal maila rownie durnego po otrzymaniu biletow:

"Dear , I would like to inform you that for security precautions, we carry out random checks on bookings made through Opodo. As your booking was going through these checks the fare has increased. There is currently a difference in fare of £200.70 for adult ticket and and £20.00 per infant ticket that we would need to collect from you if you wish to confirm the reservation. Please note that the fare is subject to change any time."
Góra
 Relacje PM off  
 
#26 PostWysłany: 06 Cze 2014 01:34 

Rejestracja: 31 Gru 2012
Posty: 16
Rowniez zakupilem bilet do Melbourne w tej "promocji". Z tymże kupiłem bezposrednio na stronie linii lotniczych. Eticket przyszedl bez problemu w ciagu kilkunastu minut. Lot jest potiwerdzony w checkmytrip. Karta obciazona poprawnie kwota 453£. Kupowalem ponad 48 godzin temu.
Wiec biorac to pod uwage, to nie jestem w stanie powiedziec czy to posrednik czy sama linia wycfouje sie w Twoim przypadku. Mam nadzieje, ze zakonczy sie to pozytywnie dla Ciebie...
Góra
 Relacje PM off  
 
#27 PostWysłany: 06 Cze 2014 01:43 

Rejestracja: 05 Cze 2014
Posty: 12
Dzieki za info. No to chyba jasne, ze linia nie anulowala biletu z powodu bledu, tylko posrednik. Chcialem zarezerwowac na stronie linii, ale cos mi nie smigalo i skonczylo sie na empiku. Udanego pobytu w Australii zycze.
Góra
 Relacje PM off  
 
#28 PostWysłany: 06 Cze 2014 11:00 

Rejestracja: 02 Kwi 2013
Posty: 884
Zbanowany
Empiktravel nie ma podstaw do anulowania biletu.
Na początek poproś o pomoc rzecznika konsumentów.
Góra
 Relacje PM off  
 
#29 PostWysłany: 06 Cze 2014 16:04 

Rejestracja: 05 Cze 2014
Posty: 12
Dzwonilem do federacji konsumenckiej i dwoch rzecznikow. Moge grzecznie prosic o zadoscuczynienie co jak sie dowiedzialem skonczy sie prawdopodobnie odmowa, bo nie maja takiego obowiazku. Tak jak napisal kolega wyzej moge sie udac do sadu i z pomoca rzecznika domagac sie przywrocenia biletu, odszkodowania itp. ale to moze trwac bardzo dlugo.

Mam nauczke i podobnie jak conleche bede kupowal prosto od przewoznika. Zreszta zawsze tak robie z tym, ze nie dzialalo mi multicity wiec odpuscilem. Przewoznik nie anuluje tak po prostu biletow bo podlega pod prawo, o ktorym wspomnial smok1.
Góra
 Relacje PM off  
 
#30 PostWysłany: 07 Lut 2015 19:28 

Rejestracja: 24 Sty 2012
Posty: 22
Mam następujący problem,

kupiłem dwa dni temu bilet za pośrednictwem tickets.pl, zapłaciłem kartą, niemal od razu dostałem e-ticket, sprawdziłem status rezerwacji na stronie linii lotniczej i miała status, 'potwierdzonej'.

dzisiaj niestety dostałem maila z informacją o anulacji rezerwacji, o następującej treści:

Cytuj:
Szanowny Kliencie,

Dziękujemy za korzystanie z usług naszego serwisu.

Niestety musimy powiadomić Pana, iż rezerwacja o numerze xxxxx została anulowana. Przyczyną wynikłej sytuacji był błąd w globalnym systemie rezerwacji. Ponieważ agencja nie posiada wpływu na wynikłą sytuację dokonaliśmy zwrotu środków za zamówienie. Najmocniej przepraszamy za wynikłe niedogodności.

W wyniku jakichkolwiek pytań, prosimy o kontakt z wydziałem wsparcia Tickets.pl w
wygodny dla Pana sposób.
Z przyjemnością udzielimy wszelkiej dodatkowej informacji i damy odpowiedź na
Pańskie pytania.



w regulaminie tickets.pl widnieje następujący zapis:

Cytuj:
Informacja, oprogramowanie, produkcja i usługi opublikowane na portalu mogą zawierać pewne nieścisłości lub błędy, w tym błędy cenowe. Tickets.pl nie gwarantuje dokładności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wszelkiego rodzaju błędy i nieścisłości dotyczące podróży lotniczych, opisy i informacje, które są wyświetlane na portalu (w tym, bez ograniczeń, ceny, zdjęcia, ogólny opis towarów itp.). Portal pozostawia sobie prawo do korekty błędów cenowych na portalu oraz/lub w rezerwacjach dokonanych w niepoprawnej cenie, w danym wypadku sugerujemy zachowanie rezerwacji w trybie oczekiwania poprawnej ceny lub anulowanie rezerwacji bez naliczenia grzywny.

Przewoźnicy i inni dostawcy, którzy proponują usługi turystyczne i inne usługi na tym portalu, są niezależnymi kontrahentami, a nie agentami lub pracownikami naszej firmy. Tickets.pl nie ponosi odpowiedzialność za czyny, błędy, przeoczenia, oświadczenia, gwarancje, naruszenia lub zaniedbania od takich dostawców, a takze za urazy, śmierć, otrzymane obrażenia lub inne szkody, czy też straty wynikające z powyższego.



I w związku z tym moje pytanie, czy pośrednik ma prawo do takiego działania jak opisane powyżej(po wystawieniu e-ticket'u)? Ewentualnie na jakie zapisy prawne warto się powołać? W międzyczasie poniosłem koszty związane z wizą i dolotami. Chodzi o lot z Seulu do Władywostoku liniami S7 airlines - więc przewoźnik raczej nie podlega pod prawo europejskie - jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie.


Ostatnio edytowany przez PM20110100, 08 Lut 2015 07:12, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#31 PostWysłany: 07 Lut 2015 19:46 

Rejestracja: 02 Lut 2014
Posty: 311
Nie masz żadnych podstaw oczekiwać, że Twoje roszczenia jako zasadne w obliczu powołanego regulaminu będą uwzględnione.
Zaakceptowałeś regulamin, a anulacja opiera się wprost na jego zapisach / mocy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#32 PostWysłany: 07 Lut 2015 20:20 

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1023
niebieski
Nie zgadzam sie. Trzeba sprawdzic czy nie jest to tzw. klauzula abuzywna, ktora nawet jesli jest w regulaminie to jest z mocy prawa niewazna. Tylko, ze wtedy najlepiej zrobic pozew sadowy. W przypadku polskich podmiotow najlepiej wystapic z konkretnym roszczeniem finansowym przez e-sąd w Lublinie- koszt PLN 30.
_________________
Życie jest dobre, ale dobre życie jest lepsze!
Góra
 Relacje PM off
dj3500 lubi ten post.
 
 
#33 PostWysłany: 07 Lut 2015 21:53 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 3606
złoty
Dokladnie i wciaz mnie dziwi,ze masy na slepo uznaja regulamin za "slowo objawione".

Chociaz innych nie wprowadzajcie w blad,skoro sami bladzicie.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#34 PostWysłany: 08 Lut 2015 08:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Mar 2010
Posty: 750
Loty: 245
Kilometry: 250 572
Zbanowany
niebieski
Tickets.pl to ukraiński pośrednik
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#35 PostWysłany: 08 Lut 2015 08:57 

Rejestracja: 02 Lut 2014
Posty: 311
01ERES napisał(a):
Nie zgadzam sie. Trzeba sprawdzic czy nie jest to tzw. klauzula abuzywna, ktora nawet jesli jest w regulaminie to jest z mocy prawa niewazna. Tylko, ze wtedy najlepiej zrobic pozew sadowy. W przypadku polskich podmiotow najlepiej wystapic z konkretnym roszczeniem finansowym przez e-sąd w Lublinie- koszt PLN 30.


jacek96 napisał(a):
Dokladnie i wciaz mnie dziwi,ze masy na slepo uznaja regulamin za "slowo objawione".

Chociaz innych nie wprowadzajcie w blad,skoro sami bladzicie.


zatem jeśli sprawdziliście, że ma to podstawy prawne i szansę, załóżcie sprawę tickets.pl przed e-sądem z w/w powodów
nie zapomnijcie potem (proszę) podać jaki był wynik
może się to bardzo przydać błądzącym
Góra
 Relacje PM off  
 
#36 PostWysłany: 08 Lut 2015 09:20 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
Ja bym zaczęła od sprawdzenia, jaki podmiot widnieje w niezbyt sensownie przetłumaczonym jęz. angielskiego regulaminie oraz odszukania adresu do doręczeń. I co widzimy:

Adres prawny

SP. Z O.O. "Tickets.PL" 00-819, Polska, Warszawa, ul. Złota 61. (biuro nie pracuje bezpośrednio z konsumentem)
PANDA INVESTMENTS (UK) LTD, Las Suite, 5 Percy Street, London, United Kingdom W1T 1DG

Zastrzeżeniem dotyczącym polskiej spółki bym się nie przejmowała, patrząc na przedmiot jej działalności i używane oznaczenia. Natomiast wśród klauzul abuzywnych przyjrzałabym się np. 301. Przeszukałabym w tym celu bazę klauzul udostępnioną przez UOKIK z filtrowaniem wg branż.

A potem zastanowiłabym się, jakie (nominalnie) właściwie jest moje roszczenie i jak sformułować argumenty.

Tyle tytułem wędki, a nie ryby czy niekonstruktywnej krytyki. ;-)
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 36 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group