Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 26 Lip 2022 14:04 

Rejestracja: 27 Lis 2015
Posty: 146
Niedawno wróciłem z kolejnego wyjazdu do Islandii i po raz pierwszy dane było mi jeździć hybrydą typu plugin (dostałem darmowy upgrade z Dustera). Samochód jak samochód, pozwala na przykład cichutko poruszać się po kempingu po północy. Sądzę jednak, że samochody tego typu mogą potencjalnie znacznie zmienić (na gorsze) podróżowanie po interiorze przez to, że napęd elektryczny wydaje się być lepiej przystosowany do pokonywania brodów, a to spowoduje znacznie większy ruch.
Do tej pory, dojeżdżając do brodu zastanawiałem się, czy bród jest na tyle płytki, że silnik nie zassie wody i nie zrujnuje mnie finansowo, czy woda nie wleje się do kabiny i czy nie utknę w rzece w mule/piasku.
W hybrydzie jednak stres jest o wiele mniejszy: włączam tryb EV i blokadę napędu i odpada najbardziej kosztowne ryzyko uszkodzenia silnika. W razie utknięcia wystarczy poczekać na Islandczyka w dużym samochodzie.
Tydzień temu poziom wody w rzekach podniosły deszcze, na F208 było najwięcej wody, odkąd pamiętam, a w ostatnim brodzie do Landmannalaugar utknął Duster, tymczasem bród ten przejechałem w hybrydzie bez żadnego stresu.
Tak więc z jednej strony fajnie, że pojawiło się nowe, bezpieczniejsze narzędzie do jazdy po interiorze, z drugiej może to ośmielić znacznie więcej ludzi do przejazdu przez rzeki. Ciekawe, jak to się rozwinie.
Czy jest tu może jakaś osoba znająca się na samochodach elektrycznych/hybrydach, która mogłaby rzucić dodatkowe światło na tę sprawę? Może miałem farta i w rzeczywistości brodzenie hybrydami jest bardziej ryzykowne?
JaZ
_________________
Islandzki album: https://www.flickr.com/photos/jaz99/alb ... 7963495014
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 26 Lip 2022 14:17 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 2876
srebrny
Zalanie silnika spalinowego jest tak samo niebezpieczne jak jest wylaczony. Moze nie zassie powietrza do komory spalania ale przeciez ma wydech i filtry wlotu powietrza. Ja bym tak na hybrydzie nie polegał. Elektryk to moze, ale hybryda ma normalny silnik (bez rozrusznika)
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group