Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

CPK
cpk,18,143890
Strona 49 z 114

Autor:  jaco027 [ 22 Sie 2023 18:48 ]
Temat postu:  Re: CPK

Nie, KDP nie jest warunkiem koniecznym, ani wystarczajacym do Trojportu. KDP moze rozwiaja sie swoja predkoscia i potrzebami. Warunkiem koniecznym bedzie dobre skomunikowanie WAW/WMI/RDO w 1 fazie, co da sie zrobic za 1mld, a dopiero w drugiej fazie przy 100mln PAX Trojportu IMO bedzie to konieczne i drozsze. Ale to tak pomiedzy 2035-2040. A swoja droga czy Londyn: LGW/STN/LTN Mediolan: MXP/LIN/BGY Paryz: CDG/ORY/BVA maja takowe? Nie lub minimalnie i daja sobie bardzo dobrze rade.

Autor:  Anonymous [ 22 Sie 2023 19:12 ]
Temat postu:  Re: CPK

jaco027 napisał(a):

I problem nr 1 bedzie miala cala Polska przez 7-12 lat zanim KDP sie nie zakonczy budowac.


Eeee, tu się z kolegą nie zgodzę. Nie będzie problemu. Nie będzie, bo nie będzie CPK. Spójrzmy na realne scenariusze:
Wygrywa opozycja demokratyczna - projekt Horały zostaje zatrzymany i zweryfikowany. Nie bez powodu CPK jest uważany za największe przepalanie publicznych pieniędzy. Już słychać głosy, że nawet jeśli okrojony CPK dostanie zielone światło, to 2028 dopiero zacznie się coś dziać.

Wygrywa obecny reżim - i tak najważniejsze będzie gonienie króliczka, a nie żeby CPK zbudować. Oni doskonale wiedzą, że zderzenie bombastycznych wizek z rzeczywistością będzie zabójcze, tym bardziej że następne wybory w 2027. Dlatego będziemy mieć konferencje na których będą odpalane informacje, że już, już, ale de facto to się w Baranowie nie będzie dużo dziać. Mogę Ci nawet podać harmonogram:
2024: "Pojawiły się obiektywne trudności z wywłaszczeniem gruntów, ale PKP zapowiada, że pod koniec roku zaczną się pierwsze prace przy budowie bocznicy do Baranowa."
2025: "CPK stanie się portem dronów - zapowiada pełnomocnik Horała. Już w 2028 polecimy pierwszym dronem spod Dworca Centralnego. Na polu w miejscowości Wiskitki pojawił się pierwszy spychacz".
2026: "Do docelowego miejsca została doprowadzona droga. Na razie z trylinki, ale to dopiero początek, więc nie wybrzydzajmy".
2027: "Unia nie daje! Unia nie daje! Pamiętajcie wyborcy, że chcieliśmy wybudować CPK, bardzo chcieliśmy, ale Unia nie daje".

Autor:  FUX [ 22 Sie 2023 19:31 ]
Temat postu:  Re: CPK

Grzenio1970 napisał(a):
FUX napisał(a):
Do Wrocka mam 45 min.

Warszawa 4h z zostawieniem auta, Katowice pod 3h.

Zadna frajda.

Na CPK +3h plus otoczka parkingowa o hotelowej nie wspominając.


@FUX, chyba nie czytałeś ostatnich wpisów. Czytelnicy tego wątku mieli okazje jako pierwsi (może na razie i jedyni w Polsce ) dowiedzieć się, że te 3 godziny spędzą w wagonie sypialnym, czyli takie lotnicze first class, może nawet jakieś papu i drinki dostaną, przed zaśnięciem i po przebudzeniu.

BTW. Ostatni etap dyskusji był o prezesie i alternatywie do CPK czyli CPL, ale ostatecznie niektórym było nudno, nie spodobał się i skręcił w CPK.


To jakiś żart. Potrafisz zasnąć na komendę? Bo ja nie.

Autor:  j_a [ 22 Sie 2023 20:42 ]
Temat postu:  Re: CPK

Sypialny wagon na lotnisko na trasie 3h :lol: Wchodzimy na poziom wiary, z którą jak wiadomo trudno dyskutować. Można wierzyć w latającego potwora spaghetti, można też w dowożenie na lotnisko na trasie 3h wagonami sypialnymi z serwisem restauracyjnym. :lol: Ja wolałbym limuzyną spod domu, będzie można, najlepiej w cenie biletu? Też chciałbym wierzyć w świetlaną przyszłość.

Ps. Gdyby ktoś nie chciał zrozumieć, to napiszę bez ironii. Nikt nigdzie nikogo nie wozi na trasach 3h wagonem sypialnym, nawet w ramach wstawania z kolan. Zwłaszcza takimi wagonami, których brakuje w PL, jak pokazał kolega @warsawreceiver. Natomiast w 3h można być już na docelowym lotnisku przesiadkowym, lecąc z lokalnego portu położonego niedaleko domu. Koszty to kolejna kwestia, wiemy jak konkurencja wpływa na ceny biletów lotniczych, wiemy też, że na kolei konkurencja jest czysto teoretyczna.

Autor:  Sudoku [ 23 Sie 2023 12:19 ]
Temat postu:  Re: CPK

A tymczasem na "budowie" się dzieje:
https://wiadomosci.wp.pl/odbieram-to-ja ... 957684160a

Autor:  jaco027 [ 23 Sie 2023 18:21 ]
Temat postu:  Re: CPK

Dlatego się tym bardziej dziwie podobnym analogiom. Ale zostawmy to, bo o polityce to w przypadku CPK możnaby cały czas.
Zrobiło się smutno, to może chociaż aby było tragikomicznie...
Wg CPK już do końca 2023 trwają prace na 531km KDP - Czyli ponad pół Y i cala nowa trasa Warszawa-CPK-Wrocław.
Jak tu nie wierzyć władzy, skoro robi samozaoranie: https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci-2/cat ... wieloletni
Specjalnie dzisiaj sciągnąłem to z oficjalnej strony CPK, bo może zniknąć po wyborach:

Załączniki:
KDP 2000-2035-prezentacja-16na9-256kolorow (1).gif
KDP 2000-2035-prezentacja-16na9-256kolorow (1).gif [ 252.6 KiB | Obejrzany 1503 razy ]

Autor:  jabollus [ 23 Sie 2023 18:42 ]
Temat postu:  Re: CPK

Mamy 2023 rok. Wg poniższego, powinny już trwać roboty budowlane w moim mieście, a tymczasem - brak jakichkolwiek robót:

Załączniki:
kdp.jpg
kdp.jpg [ 129.81 KiB | Obejrzany 1536 razy ]

Autor:  jaco027 [ 28 Sie 2023 16:12 ]
Temat postu:  Re: CPK

Ciag dalszy nastąpi?
Można mieć wątpliwości do zrodla, ale....
https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci ... #s=BoxOpMT

Autor:  Anonymous [ 28 Sie 2023 16:19 ]
Temat postu:  Re: CPK

Nic posłom nie ujmując to pisaliśmy od kilku miesięcy tutaj, że tereny po Okęciu to będzie ta wisienka na torcie, dla której Horała i s-ka nadal się bawią w Małego Architekta. ;)

Autor:  jaco027 [ 29 Sie 2023 19:00 ]
Temat postu:  Re: CPK

Ciag dalszy,y nastąpił... pytanie co oni teraz z tymi gruntami zrobią... 7mld PLN oddadzą za free 🫢
" Premier zapowiedział, że grunty, na których znajduje się lotnisko Okęcie, zostaną wniesione do państwowej spółki z ustawowym zakazem prywatyzacji"
https://next.gazeta.pl/next/7,151003,30 ... BoxBizImg1

Autor:  Anonymous [ 29 Sie 2023 19:47 ]
Temat postu:  Re: CPK

Dziennikarz TVP: Razem z nami w studio mecz obserwuje premier Morawiecki. Korzystając z przerwy postaramy się namówić go do udzielenia krótkiej rozmowy. Mamy do was wiele pytań różnych. A jak wygląda radykalna propozycja, musimy sobie powiedzieć, sprzedaży terenu po Okęciu?

Premier Morawiecki: Obserwowane trudności na rynku pasz i energii, postuluje się rozwiązywać w najbliższej przyszłości przez działania nieinwestycyjne i niskonakładowe. Tak więc pierwszą decyzją będzie wstrzymanie sprzedaży Okęcia na okres trzech lat, co spowoduje oszczędności na paszach, zwłaszcza tych importowanych. Z drugiej zaś strony spowoduje wyraźny, bo o siedem koma trzy procenta wzrost płac realnych. Dziękuję bardzo.

Spikerka telewizyjna: Do czasu rozpoczęcia transmisji prosimy posłuchać muzyki.

Pełnomocnik Horała, komentując telewizyjną wypowiedź Morawieckiego - No jak to, przecież pan sam przed chwilą powiedział, że to ten... no...

Premier Morawiecki: Nonsens. Ja się z panem zgadzam. To jest nonsens, ale tylko pozornie proszę pana.

Pełnomocnik Horała: Panie premierze, jak to jest możliwe, że pan tu mówi jedno, a tam drugie?

Premier Morawiecki: To jest bardzo proste. Ja to panu zaraz wytłumaczę proszę pana. Ja to państwu zaraz wytłumaczę. Więc po pierwsze, państwo są ludźmi inteligentnymi i dlatego ja z państwem mogę mówić wprost. Mogę pewne rzeczy nazywać po imieniu. Tak proszę państwa, po imieniu. Czy pan sobie na przykład zdaje sprawę, kto ogląda telewizję? Proszę pana myśmy robili badania. Wie pan co się okazało? Okazało się, że sześćdziesiąt procent ludzi nie rozumie dziennika. W związku z tym do tych ludzi trzeba mówić inaczej, trzeba mówić w ten sposób, żeby oni to zrozumieli. Trzeba pewne rzeczy nie ukrywam tego, nawet zawoalować. A poza tym ludzie nie myślą. Ludzie nie myślą. Im się wydaje, że tylko oni oglądają telewizję. Proszę pana, przecież my jesteśmy doskonale obserwowani. Nie tylko przez przyjaciół, przez wrogów też. Na przykład tacy Niemcy jak się dowiedzą, że my mamy trudności z budową CPK to wie pan co się dzieje? Proszę pana, na całym świecie ceny samolotów idą tak w górę. I my za te samoloty potem też musimy płacić takie ceny. A jeżeli my te trudności przedstawimy jako przemyślane działanie, to wtedy to w nikim nie wzbudza podejrzenia.

Pełnomocnik Horała: No, może poza naszymi obywatelami.

Premier Morawiecki: Panie pełnomocniku, nasi obywatele i tak w to nie uwierzą.

Autor:  DMW [ 30 Sie 2023 10:31 ]
Temat postu:  Re: CPK

Kolejna historyjka-bełkot kolegi @warsawreceiver Proszę modów aby w temacie o CPK usuwali tego typu nic nie wnoszące posty. Albo jak tu już ktoś proponował wydzielić temat "nabijanie się z CPK" tak aby ci którzy merytorycznie niewiele mają do powiedzenia mogli rozwinąć skrzydełka.

Autor:  jaco027 [ 30 Sie 2023 10:51 ]
Temat postu:  Re: CPK

@DMW Można również poprosić apologetow CPK, aby wnieśli coś merytorycznego do dyskusji
Bo jak na razie to było głównie powtarzanie propagandy i kontestowanie argumentów...

Autor:  DMW [ 30 Sie 2023 11:21 ]
Temat postu:  Re: CPK

Aha, czyli skoro Twoim zdaniem "apologeci CPK" nic merytorycznego nie wnoszą - to w tym momencie historyjki dla półgłówków są usprawiedliwione. :lol:

Autor:  Anonymous [ 30 Sie 2023 11:40 ]
Temat postu:  Re: CPK

Myślałem, że każdy zna ten cytat, który odrobinę zmieniłem, ale jak widać nie, więc wyjaśnię - to dialog z "Alternatyw 4". Jeden z ważniejszych dialogów w historii filmów Barei. Pokazujący zderzenie prawdy czasu prawdy ekranu w rozmowie towarzysza Jana Winnickiego z aktywem robotniczym w postaci Zygmunta Kotka i inteligencją w postaci profesora Dąb-Rozwadowskiego. Dialogi z filmów Barei są tak uderzająco podobne do tego, co się dzieje w sprawie CPK, że Bareja po raz kolejny pokazuje jak wielkim wieszczem był.

Musi się tam nieźle palić wśród apologetów obecnego reżimu po ujawnieniu afery z wyprowadzaniem gruntów po Okęciu, że zniżają się do poziomu przekręcania nicków. Cóż, nie o nas to świadczy, a o nich.

Merytorycznie - jak dokładnie jest z tą aferą:

Cytuj:
Co PiS chce zrobić z lotniskiem Okęcie? Przeczytałem dokumenty i wiem, gdzie są pułapki

Zacznijmy od tego, że rząd PiS bardzo nie chce przyznać, że zamierza zamknąć Okęcie. "Nie ma żadnej decyzji o likwidacji Lotniska Chopina" - zapewniał Marcin Horała, poseł PiS, wiceminister funduszy i polityki regionalnej odpowiedzialny za CPK.

W przekazanym do konsultacji społecznych projekcie Polityki rozwoju lotnictwa cywilnego w Polsce do 2030 r., z perspektywą do 2040 r. zapisano przecież wyraźnie: "W dniu 25 maja 2023 r. została podjęta przez Stały Komitet Rady Ministrów (SKRM) decyzja dotycząca rozstrzygnięcia na korzyść Pełnomocnika Rządu RP ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego [czyli Horały - red.] rozbieżności między Ministrem Infrastruktury, a ww. Pełnomocnikiem w zakresie konieczności przeniesienia ruchu cywilnego z Lotniska Chopina na CPK".

A jeszcze dodajmy, że w decyzji środowiskowej dla CPK wprost napisano: "Zakłada się, że planowane lotnisko [tzn. CPK] nie będzie funkcjonować jednocześnie z portem lotniczym im. Chopina".

Już w tym momencie widać, jak gigantyczny problem jest z transparentnością decyzji dotyczących CPK i Okęcia. Każdą z nich trzeba obejrzeć na wszystkie strony i pod światło, czytając między wierszami.

Szczerba i Joński ujawnili opracowany na zlecenie CPK dokument zatytułowany: "Cele i ambicje projektowe dla zagospodarowania terenów polotniskowych (sic!) Okęcia". Powstał w listopadzie 2022 r. Jest w nim wiele zapewnień o zamiarach budowy "modelowego miasta pięciominutowego", w którym autorzy obiecują idealną urbanistykę na miarę tej co w Kopenhadze oraz zapewniają, że "przygotowanie i realizacja przedsięwzięcia odbędzie się przy szerokim udziale społeczeństwa".

Jednak między całymi stronami opisów szczytnych urbanistycznych celów, przyświecających takiej inwestycji, można znaleźć w tym dokumencie zapisy, które mogą i powinny budzić niepokój.

Po pierwsze, okazuje się, że tereny Okęcia - aż 600 hektarów! - mają być wyprowadzone do spółki celowej, włączonej do grupy kapitałowej CPK. Jej zadaniem ma być "realizacja długofalowej wizji rozwojowej zawartej w masterplanie przedsięwzięcia". Czyli zagospodarowaniem gruntu skarbu państwa ma się zająć spółka córka CPK.

Już samo CPK jest spółką działającą bardzo nietransparentnie. Jako przykład mogę podać próby ustalenia, ile właściwie zarabiają poszczególni członkowie władz tej spółki. Rzecznik CPK Konrad Majszyk bronił się przed tym. W końcu odmówił udostępnienia konkretnych kwot, odsyłając do sprawozdań finansowych, w których jest tylko zbiorcza kwota wynagrodzeń zarządu, ale już nie poszczególnych osób.

Spółka córka CPK prawdopodobnie będzie jeszcze mniej transparentna, tak jak coraz więcej sekretów kryje się w kolejnych spółkach zależnych od Orlenu czy PKP.

W dokumencie ze stemplem CPK czytamy, że operator gruntów po Okęciu - czyli spółka córka CPK, która będzie władać tymi działkami - powinien mieć możliwość "udzielania odstępstw od regulacji urbanistycznych", a nawet możliwość "odstępowania od warunków technicznych, którym powinny odpowiadać budynki".

Co to znaczy? Czy na terenie po Okęciu będą mogły powstawać bloki wbrew obecnym przepisom budowlanym, na przykład ustawione tak, że nie będą spełniać dzisiejszych norm nasłonecznienia? Kto zagwarantuje, że przy takich założeniach nie powstanie blokowisko niczym z podręcznika patodeweloperki?

Do czego mogą zostać wykorzystane pieniądze ze sprzedaży gruntów Okęcia?

Horała twierdzi, że "nie ma żadnych planów sprzedaży gruntów pod Lotniskiem Chopina". Zapewnia, że "grunty te zostały wniesione do państwowej spółki z ustawowym zakazem prywatyzacji" i wskazał na specustawę o ułatwieniu procesów inwestycyjnych związanych z CPK

Tam jednak czytamy tylko, że "akcje spółki mogą zostać zbyte jedynie na rzecz spółki, której akcjonariuszem jest wyłącznie Skarb Państwa lub inna państwowa osoba prawna". Czy to wyklucza sprzedaż gruntów spółki córki? A nawet jeśli, to kto zagwarantuje, że w wypadku utrzymania władzy przez PiS parlament, który działa jak partyjna maszynka do głosowania, tego zapisu nie zmieni?

W dokumencie ujawnionym przez Szczerbę i Jońskiego czytamy, że "publiczna własność gruntów Okęcia umożliwia realizację przedsięwzięcia w oparciu o stabilny model finansowy, w którym wydatki na uzbrojenie gruntów i inne zadania publiczne (...) równoważone są przychodami ze sprzedaży (sic!) gruntów komercyjnych". A przychody ze sprzedaży tych gruntów "można powiązać z określonym zadaniem publicznym, w szczególności związanym z realizacją programów mieszkaniowych".

Co to znaczy "w szczególności"? To nie wyklucza możliwości sprzedania gruntów w innych celach. A co, jeśli większość sejmowa stwierdzi, że zadaniem publicznym jest na przykład dokapitalizowanie Orlenu? Albo kupno telewizji Polsat? Albo jeszcze czegoś, co prezes Jarosław Kaczyński jednoosobowo uzna za cel publiczny? Pokusa dla PiS-u jest potężna, a furtka pozostaje otwarta.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,30131389,o-co-chodzi-z-likwidacja-i-wyprzedaza-gruntow-po-lotnisku.html


No i teraz, może bez hejterskich prowokacji, jakiś z apologetów obecnego reżimu zmierzy się z podanymi wyżej faktami? Ale tak bez "ruków pa szwam", "działacie w interesie Niemców i Putina", "byłem w klasie Przemyka" i "zamknijcie temat, bo olaboga CPK obrażajom"? Dacie radę? W którym momencie poslowie Szczerba i Joński się pomylili?

Autor:  jaco027 [ 30 Sie 2023 11:59 ]
Temat postu:  Re: CPK

@DMW zacznij od argnamentów za CPK, zamiast przeciw userom forum. Może to coś wniesie...

Autor:  DMW [ 30 Sie 2023 13:18 ]
Temat postu:  Re: CPK

Nie czuję się merytorycznie przygotowany do tego tematu, dlatego też z dużym zainteresowaniem śledziłem Twoją wymianę argumentów z @Grzenio1970 i szkoda, że się tak banalnie zakończyła.
Natomiast podkreślam - nie jestem przeciwko jakimkolwiek userom tylko przeciwko ich niektórym głupkowatym postom.
Dlatego kolejny raz postuluję o wydzielenie wątku "prześmiewczego o CPK" tak aby tam mogli się zrealizować i nie zaśmiecali swoim hejtem poważnego tematu.

Autor:  Anonymous [ 30 Sie 2023 13:22 ]
Temat postu:  Re: CPK

jaco027 napisał(a):
@DMW zacznij od argnamentów za CPK, zamiast przeciw userom forum. Może to coś wniesie...


Nie ma żadnych argumentów, ale nie może wytrzymać jeśli pokazywane są argumenty przeciw, bo przecież według niego budowa CPK to wstawanie z kolan. Stąd coraz większa frustracja, argumenty ad personam i wprowadzanie kloacznego poziomu, po którym czuje się absmak.

Największym argumentem przeciwko CPK jest Masterplan CPK.

Autor:  DMW [ 30 Sie 2023 13:35 ]
Temat postu:  Re: CPK

Nie zrozumiałeś, niestety. Nie jestem ani przeciwko argumentom "przeciw" ani "za" tylko przeciwko obniżaniu poziomu dyskusji w czym akurat przodujesz czego dowodem Twój powyższy wpis. Sam zresztą postulowałeś aby nie robić politycznych wstawek - więc zastosuj się do swoich własnych wskazówek.

Autor:  jaco027 [ 30 Sie 2023 15:14 ]
Temat postu:  Re: CPK

@DMW Ale nawet chcialbym porozmawiac nt. CPK merytorycznie, ale jakos trace nadzieje, ze sie da. Przedstawilem pomysl alternatywny, delikatnie probujac udowodnic, ze sie da i sie zepnie, ale nawet na takie pseudo-wyliczenia trzeba poswiecic kilka godzin czasu. Moze i byloby to fajne, ale po co? Aby wlasnie ktos komentowal w tonie narodowym itd... ze tylko CPK ma sens...? Jak golym okiem widac, ze nie ma. Ze zmiany co do kluczowych elementow nastepuja co kilka tygodni/miesiecy i ze spojnosc projektu pozostawia wiele do zyczenia. Jak to komentowac powaznie? O analizie juz nawet ciezko pisac. Bo jak do niej podejsc, gdy strona zlecajaca wybrala tylko 1 z 2-3 opcji, nie przedstawiajac szerowko warunkow za i przeciw. A do tego utajniajac pewne elementy analizy lub po prostu nie pokazujac ich opinii publicznej, bo... niech kazdy sobie samm wstawi dlaczego. Wiec bawimy sie w analize i omawianie, moze 30% a moze 50% mozliwosci i podpieramy raportami robionymi na zamowienie, "pulkowniakami" ktore maja udowadniac z gory zadana teze. I to zarowno Kearney jak i IATA zostaly do tego wykorzystane. Razem z @Grzenio1970 bawilismy sie troche w analize "finansowa" RDO, tam jest przewalone 12 sasinow i wyszlo, ze RDO sie nie zepnie, albo ze inaczej zepnie sie jak je LO bedzie sponsorowal. Wiec ostatnieczine PGL sie nie zepnie. Tutaj jest ten sam case. Casus RDO pokazuje, ze tez nie licza sie analizy a wola (polityczna). I dlatego tak latwo mozna popasc w polityke i przesmiewanie pomyslu, bo jak to realnie oceniac? Zgadzam sie z opiniami tu cytowanymi, ze gdyby prywatny wlasciciel mial wylozyc za to kase to ani RDO, ani CPK by nigdy nie powstaly, a w/w pseudo-analizy zostalyby wywalone do kosza. Tak samo byloby zapewne nawet w moemncie parnerstwa publiczno-prywatnego bez gwarancji zwrotu kosztow/strat. I rozumiem w 100% @warsawreceiver, ze sie unosi i przesmiewa projekt, no bo co ma robic?
Ponawiam prosbe, jesli ktos ma argumenty za, to prosze bardzo - na stol i moze porozmawiamy powaznie.
PS. Pozwole sobie zdradzic jeden szczegol z komunikacji z @moderacja - tez prosze o rozdzielenie watkow na przesmiewczy i merytporyczny, ale kontrakrgumentem do tego rozdzielenia jest, to.... ze po takim rozdzieleniu watek merytoryczny zdechnie.... i tu ie w pelni zgadzam. Bedzie zyl tylko watek przesmiewczy.
PS2, a wlasciwie glowny nurt tego watku jest w sumie przesmiewczy, wiec raczej moznaby zarzucic, ze psujemy zabawe wtretami (pseudo)merotyrycznymi :lol:

Strona 49 z 114 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/