Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

CPK
cpk,18,143890
Strona 48 z 114

Autor:  Grzenio1970 [ 21 Sie 2023 12:49 ]
Temat postu:  Re: CPK

Przyszły emeryt z Wrocławia chętnie latałby z Wrocławia, ale np. w tym roku cztery podróże rozpoczynające się na WAW ponieważ nie ma przewoźnika we WRO, na dwie dokupiony bilet w LOT z przylotem dzień wcześniej, więc doszedł hotel, na pozostałe dwie przyjazd samochodem, w jednym przypadku również dzień wcześniej gdyż na A2 na odcinku Warszawa-Łódź wszystko jest możliwe.
Z każdym razem próbuje dobrać pociąg ale wychodzić wyłącznie jakieś nieporozumienie czasowe.

Autor:  Anonymous [ 21 Sie 2023 13:21 ]
Temat postu:  Re: CPK

Grzenio1970 napisał(a):
dodajemy koszt budowy kolejnego pasa, który według speców z SSC wymaga wpuszczenia S2 pod ziemię, podobno @warsawreceiver wie ile to kosztuje ale nie chce powiedzieć.


Nigdzie nic takiego nie powiedziałem. Albo świadomie manipulujesz, albo nie rozumiesz co to znaczy "może się okazać" czy "potrzeba analizy, by stwierdzić". I jedno, i drugie dyskwalifikuje cię jako rozmówcę.

Grzenio1970 napisał(a):
I pomińmy wagony sypialne by @warsawreceiver, tutaj nie chodzi o kolej transsyberyjską czy Orient Express do Konstantynopola, lecz coś sprawnego co w trzy godziny dowiezie do WAW/WMI/RDO.


Nie, nie pomińmy. Kolejny, który sobie paluszkiem wybiera konkretne niepasujące mu założenia Masterplanu i usiłuje wmówić, że to jest wymysł nie Horały, a kogoś innego. Posiadanie wagonów sypialnych przez PKP wynika bezpośrednio z Masterplanu! Jeśli ktoś od Horały zakłada, że znakomita większość ruchu do/z CPK będzie się odbywać KDP i że CPK będzie lotniskiem 24-godzinnym, to z tego logicznie wynika, że zaistnieje duża ilość połączeń nocnych, czyli że PKP będzie potrzebowało wagonów sypialnych i sypialno-kuszetkowych. No chyba że w przypływie jakiegoś geniuszu Horały będzie to oznaczać, że większość ruchu będzie się odbywać prywatnymi samochodami (no ale po co wtedy KDP z wielgachnym węzłem w Baranowie), ale ja tego geniuszu nie kupuję.

Istnieje też możliwość, że nie doczytałeś, że nie chodziło o wagony sypialne w połączeniu WMI/WAW/RDO, a CPK, co byłoby kolejnym dowodem na to, że nie czytasz tego, co próbujesz zmanipulować i że rozmowa z tobą jest bezsensowna.

Grzenio1970 napisał(a):
Last but not least - brak kosztu stacji przelotowej w neoWAW, oczywiście z jakimś kilometrami torów pod ziemią. To będą miliardy.


PKP już zapowiedziało budowę drugiej średnicówki w Warszawie (pisałem o tym, ale oczywiście nie doczytałeś) z uwzględnieniem zmian w obecnej stacji na Okęciu/dobudowaniu nowej, więc o brakujące miliardy zapytaj PKP.

Ogólnie: to nie jest tak, że możesz sobie z Masterplanu wybrać co stosowne, a resztę pominąć. CPK według Horały zepnie się tylko i wyłącznie gdy będą spełnione wszystkie warunki: WAW przestanie działać, CPK i KDP będą na 100% zbudowane, LOT przejmie główny samolotowy ruch pasażerski i cargo (czyli że kupi ponad 200 samolotów), a PKP - znakomitą większość ruchu z/do lotniska (czyli ogarnie cały tabor). Jeden element tej układanki i cały planik runie.

Autor:  Grzenio1970 [ 21 Sie 2023 15:03 ]
Temat postu:  Re: CPK

Spokojnie czytam Twoje wpisy.

Anonymous napisał(a):
Ogólnie: to nie jest tak, że możesz sobie z Masterplanu wybrać co stosowne, a resztę pominąć.

Nie rozumiesz lub przeoczyłeś, to jest zabawa w prezesa, który proponuje CPL (neoWAW/WMI/RDO) zamiast CPK, więc z masterplanu w zasadzie ważna jest liczba pasażerów i rozwiązania logistyczne plus kwota inwestycji dla wyliczenia oszczędności. Nic więcej.

Anonymous napisał(a):
A może się okazać, jak kiedyś pisałem, że zmodernizowane Okęcie (trzeci pas i terminal na miejscu rządowej wygódki) plus rozbudowany Modlin z Radomiem wystarczyłyby jeszcze na kilkadziesiąt lat...

Anonymous napisał(a):
Widziałem analizy trzeciego pasa w miejscu ogródków działkowych i schroniska na Paluchu.

Poprosiłem o koszty. Twoja odpowiedź:
Anonymous napisał(a):
A teraz do brzegu, czyli do merytoryki. Czeka cię długa lektura tego tematu, tak na początek.

Czyli coś proponujesz, nawet widziałeś analizy ale kosztów nie znasz.
A jeśli wyjdzie bombastyczne kosztowo w stosunku do osiągniętych efektów?

Anonymous napisał(a):
Istnieje też możliwość, że nie doczytałeś, że nie chodziło o wagony sypialne w połączeniu WMI/WAW/RDO, a CPK, co byłoby kolejnym dowodem na to, że nie czytasz tego, co próbujesz zmanipulować i że rozmowa z tobą jest bezsensowna.


Ty ciagle o tej manipulacji, której nie ma.
Pytania żebym dobrze zrozumiał.
1. Czy z masterplanu wywnioskowałeś, że będą potrzebne wagony sypialne lub kuszetki na dwie-trzy godziny jazdy nocnym na CPK?
2. Czy potrzeba wagonów sypialnych na kilka godzin jazdy jest wyraźnie wpisana w masterplan?

W jego skrócie nic nie znalazłem.
https://us-ms.gr-cdn.com/getresponse-Ge ... 9cb497.pdf

Poza tym ustaliśmy, że KDP to infrastruktura (tory, stacje, itp.).
Na jakiej podstawie zakładasz, że musi obsługiwać tylko PKP/ Intercity? Czy jest to w masterplanie?

Anonymous napisał(a):
PKP już zapowiedziało budowę drugiej średnicówki w Warszawie (pisałem o tym, ale oczywiście nie doczytałeś) z uwzględnieniem zmian w obecnej stacji na Okęciu/dobudowaniu nowej, więc o brakujące miliardy zapytaj PKP.

Widziałem. Rozbudowa dotyczy stacji Okęcie czy również stacji Lotnisko Chopin?

Autor:  Anonymous [ 21 Sie 2023 15:09 ]
Temat postu:  Re: CPK

Ręce mi opadły. Przepraszam czytelników, że próbowałem z nim rozmawiać merytorycznie. Więcej prób nie podejmę.

Autor:  Grzenio1970 [ 21 Sie 2023 15:11 ]
Temat postu:  Re: CPK

i na tym skończyła się merytoryka

Autor:  j_a [ 22 Sie 2023 14:15 ]
Temat postu:  Re: CPK

Grzenio1970 napisał(a):
Przyszły emeryt z Wrocławia chętnie latałby z Wrocławia, ale np. w tym roku cztery podróże rozpoczynające się na WAW ponieważ nie ma przewoźnika we WRO, na dwie dokupiony bilet w LOT z przylotem dzień wcześniej, więc doszedł hotel, na pozostałe dwie przyjazd samochodem, w jednym przypadku również dzień wcześniej gdyż na A2 na odcinku Warszawa-Łódź wszystko jest możliwe.
Z każdym razem próbuje dobrać pociąg ale wychodzić wyłącznie jakieś nieporozumienie czasowe.


Wniosek? Należy zwiększać ilość połączeń z lokalnych lotnisk, zamiast je zamykać i budować lotnisko, do którego nikt nie będzie miał dogodnego dojazdu. Cały czas piszę, że też jestem za tym. Chyba że chcemy dokopać Warszawiakom, żeby zobaczyli jak podróżuje się z innych miast :lol:

Hotel w Warszawie (czy innym dużym mieście) spokojnie da się znaleźć w odpowiadającej cenie. Taki przy lotnisku pośrodku niczego... wątpię.

Jeszcze jedna uwaga. Były porównania do innych lotnisk w EU. Jest pewna różnica. Większość krajów na zachodzie Europy ma zdecydowanie lepiej rozwiniętą sieć połączeń kolejowych. U nas te połączenia trzeba dopiero zbudować, efekt jest niepewny a dotychczasowe doświadczenia z budową i remontami trakcji kolejowej nie napawają optymizmem. Bardzo delikatnie mówiąc.

Autor:  Legion1 [ 22 Sie 2023 15:51 ]
Temat postu:  Re: CPK

Niestety problem rozmowy na rzeczowe argumenty z osobami popierającymi obecną władzę i ślepo kupującymi wszystko co mówią jest taki, że nie da się z nimi w ogóle rozmawiać. Dziś miałem krótką wymianę zdań ze znajomym z pracy (zagorzałym zwolennikiem obecnego rządu) - (Ja) przecież CPK nie powstanie nigdy i tak naprawdę wiele przemawia za tym, że budowa nie ma sensu bo...(i tutaj chciałem coś więcej powiedzieć, ale nie zdążyłem)
- (kolega przerywając mi) tak bo Ty jesteś jak T. (polityk) wolisz żeby Niemcy się rozwijali! Z takimi nigdy nie zbudujemy potęgi tylko wszystko nam Niemcy ukradną!

No i na tym jakakolwiek wymiana zdań się zakończyła ;)

Autor:  DMW [ 22 Sie 2023 16:17 ]
Temat postu:  Re: CPK

Równie dobrze można zamieścić podobną historyjkę ze "znajomym" z przeciwnego obozu. Tylko po co? Miało tutaj nie być politycznych wtrętów. Z dużą uwagą śledziłem merytoryczne wpisy kolegów @jaco027 i @Grzenio1970, pozostali krzykacze jak widać wymiękli.

Autor:  Anonymous [ 22 Sie 2023 16:22 ]
Temat postu:  Re: CPK

W ogóle zapomnieliśmy o głównym celu CPK, czyli wyprowadzaniu pieniędzy z budżetu państwa i uwłaszczaniu się na państwowym majątku:

Cytuj:
Dla kogo rządowa spółka CPK od wielkiego lotniska w Baranowie już drugi rok usiłuje przejąć nieruchomości wśród najdroższych rezydencji na skraju Kampinoskiego Parku Narodowego pod Warszawą? - PGR-u tu rolnikom nie urządzą - komentują zdziwieni sąsiedzi, a powiat stawia opór.

– Trudno było nie słyszeć o tej sprawie. Występowali o dokumentację, ale urząd naszej gminy nic do tej zamiany gruntów nie ma. Jesteśmy z boku. To są tereny skarbu państwa, które były dotąd we władaniu powiatu – mówi „Stołecznej" Maciej Patrycy z wydziału geodezji i gospodarki gruntami w urzędzie Izabelina. Dodaje, że do zamiany spółka CPK wybrała nieruchomości z najwyższej półki: położone w strefie rezydencjonalnej, a więc najdroższe i z możliwością zabudowy.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,30081925,po-co-spolka-cpk-siega-po-najdrozsze-dzialki-wsrod-willi-w-puszczy.html


- Powiedz mi, po co jest ten CPK?
- Właśnie, po co?
- Otóż to. Nikt nie wie po co i nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ten CPK? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa To jest CPK na skalę naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym Cepekiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to jest nasze, przez nas wykonane, i to nie jest nasze ostatnie słowo! I nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest CPK społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije do jesieni na świeżym powietrzu. I co się wtedy zrobi?
- Protokół zniszczenia.
- Zapamiętaj: Prawdziwe pieniądze zarabia się na drogich, słomianych inwestycjach! (...) Jako konsultanci dostajemy działeczkę w Izabelinie. To co, koniaczek?
- Dwa! Stać mnie!

Autor:  DMW [ 22 Sie 2023 16:35 ]
Temat postu:  Re: CPK

O! łatwe i przyswajalne, co tam analizy i cyferki, tak trzymaj :lol:

Autor:  benedetti [ 22 Sie 2023 16:37 ]
Temat postu:  Re: CPK

NIe ma to jak najpierw dostać cyferki i odpowiedzieć, że to nie o cyferki (tylko) chodzi, a następnie dostać nie cyferki i mówić, że to chodzi (przede wszystkim) o cyferki.

Autor:  marcino123 [ 22 Sie 2023 16:40 ]
Temat postu:  Re: CPK

Ten temat miał właśnie piąte urodziny :shock:
Chyba jakoś wiosną wykupili grunty dopiero, to ile do wbicia pierwszej łopaty i co się stanie jeżeli w październiku dojdzie do zmiany rządzących ?

Autor:  Anonymous [ 22 Sie 2023 16:44 ]
Temat postu:  Re: CPK

Sprzątanie będzie. I pewnie z kilkanaście spraw karnych.

Autor:  FUX [ 22 Sie 2023 17:20 ]
Temat postu:  Re: CPK

Ja się dziwię tej dyskusji.
Tutaj nie chodzi o wybudowanie tylko o jak najdłuższe BUDOWANIE.

Jak z oświatą czy służbą zdrowia.
Nie zarabia się w niej tylko na niej.


Na marginesie, to po raz drugi od nastu lat wylatuję z Wrocka w przyszłym tygodniu.
Rejsowo, nie czarterowo.

W zasadzie to rządzi Okęcie i Pyrzowice.
Niby nie jest daleko, ale.....


Do Wrocka mam 45 min.

Warszawa 4h z zostawieniem auta, Katowice pod 3h.

Zadna frajda.

Na CPK +3h plus otoczka parkingowa o hotelowej nie wspominając.

Autor:  jaco027 [ 22 Sie 2023 17:43 ]
Temat postu:  Re: CPK

Prawdę mówiąc wczoraj już miałem napisaną odpowiedź do @Grzenio1970 - starałem się merytorycznie, ale w formie pastiszu rozmowy prezesa z doradca...ale...
Jak zobaczyłem, co tu się wypisuje, to mi się całkowicie odechciało merytoryki. Pozwolę sobie na polityczna paralalelę, chociaż powody tutaj nie były tożsame: tak zohydzić, że nie chce się uczestniczyć. Podobne do czegoś :?:
Pozostawię tu tylko cyferki x2 - dla tych, co jednak wolą cyferki. Bawiąc się swoim "kalkulatorkiem" wychodzi, że można zrobić w Warszawie: LON: LGW/STN/LTN lub Mediolan MXP/LIN/BGY a ew. Paryż CDG/ORY/BVA - a po dodaniu drugiego pasa... sami zobaczcie.
Tez zachodzę w glowę, po co CPK?
Ja bym od takiej, ale profesjonalnej analizy wyszedł (skoro można ją zrobić w kilka godzin hobbbystycznie bez przygotowania) i potem poprosił ARUP/BC/K/PWC/McK&C i innych o analizę 2-3 wariantową. Po wydaniu 100 baniek i porównaniu byłoby ZIOBRO wątpliwosci. A jak by bardzo chcieli, to mogliby umieścic, 5 pytanie w referendum. Może wyszłoby 5x NIE... czyli... czerpanie z wzorców...https://www.polskieradio.pl/39/156/arty ... komunistow
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Załączniki:
WAW-1pas-WMI+RDO-MAX-70mlnPAX-1mlncargo.png
WAW-1pas-WMI+RDO-MAX-70mlnPAX-1mlncargo.png [ 612.56 KiB | Obejrzany 892 razy ]
WAW-2pasy-WMI+RDO-MAX-100mlnPAX-3mlncargo.png
WAW-2pasy-WMI+RDO-MAX-100mlnPAX-3mlncargo.png [ 719.96 KiB | Obejrzany 892 razy ]

Autor:  Anonymous [ 22 Sie 2023 17:53 ]
Temat postu:  Re: CPK

jaco027 napisał(a):
to mi sie calkowicie odechcialo merytoryki.


Mnie również.

Był cień nadziei, że to się rozwinie w jakiś panel merytoryczny, ale niestety się nie dało, co w sumie nie może dziwić w przypadku projektu tak politycznego, gdzie zwolennicy nie mają żadnych argumentów, więc tak zohydzają rozmowę, żeby jej nie ciągnąć. Słowo Prezesa, że wstajemy z kolan, ma wystarczyć.

Ciągle mam jednak nadzieję, że finałem CPK będzie całościowa analiza odpowiednich komórek analitycznych czy to lotnisko jest potrzebne, a jeśli tak, to w jakiej formie, oraz ukaranie winnych tak potężnych malwersacji publicznego majątku i finansów.

Autor:  Tomasz101 [ 22 Sie 2023 18:07 ]
Temat postu:  Re: CPK

marcino123 napisał(a):
Ten temat miał właśnie piąte urodziny :shock:
Chyba jakoś wiosną wykupili grunty dopiero, to ile do wbicia pierwszej łopaty i co się stanie jeżeli w październiku dojdzie do zmiany rządzących ?
No i bardzo dobrze.
Nie byłoby dla wszystkich lepiej jakby w sprawie przekopu mierzei albo RDO też wciąż byli na etapie wykupu gruntów?

Albo w drugą stronę byloby tak fajnie jakby nasze państwo wyprodukowalo jednak ten milion czegoś w rodzaju dacii spring w cenie po np. 250 000 PLN za sztukę?

Niekiedy lepiej poprzestać na marzeniu, bez realizacji.

Autor:  Grzenio1970 [ 22 Sie 2023 18:14 ]
Temat postu:  CPK

FUX napisał(a):
Do Wrocka mam 45 min.

Warszawa 4h z zostawieniem auta, Katowice pod 3h.

Zadna frajda.

Na CPK +3h plus otoczka parkingowa o hotelowej nie wspominając.


@FUX, chyba nie czytałeś ostatnich wpisów. Czytelnicy tego wątku mieli okazje jako pierwsi (może na razie i jedyni w Polsce ) dowiedzieć się, że te 3 godziny spędzą w wagonie sypialnym, czyli takie lotnicze first class, może nawet jakieś papu i drinki dostaną, przed zaśnięciem i po przebudzeniu.

BTW. Ostatni etap dyskusji był o prezesie i alternatywie do CPK czyli CPL, ale ostatecznie niektórym było nudno, nie spodobał się i skręcił w CPK.

Autor:  jaco027 [ 22 Sie 2023 18:26 ]
Temat postu:  Re: CPK

@Grzenio1970 Pewnie dlatego skrecili, ze kontrargumentem do kol. @FUX musialoby byc:
1.
CPK: 3h KDP do CPK + MCT na intermodal 120min = 5h z WRO do CPK ale od 2035, bo w 2028 z Y bedzie tylko Warszawa-CPK-Lodz
hoteli nie bedzie na 2028 - patrz IST
airport city w postasci kadlubkowej, moze jakies parkingi - pewnie wszystko dopiero kolo 2035
2.
A alternatywa realna jest NA TERAZ:
WRO-WAW by LO 1h + WAW MCT 45-60min = 2h max

I problem nr 1 bedzie miala cala Polska przez 7-12 lat zanim KDP sie nie zakonczy budowac.
A realnie do KDP (max 350km/h - przlotowa 250km/h) to bedzie Y, reszta (max 250km/h, przlotowa 160-200km/h - wiec obecne standardy) i w pierwszej fazie Lomza-Ostroleka i Rzeszow-Przemysl :-) .... czyli wszystko co sie na PLK robi to do wora

Autor:  Grzenio1970 [ 22 Sie 2023 18:40 ]
Temat postu:  Re: CPK

@jaco027, zaproponowałeś zabawę w prezesa, której głównym celem było osiągniecie mniej więcej tego co CPK ale za mniej miliardów.
Nie było to jakoś ubrane w ramy czasowe.
Zresztą KDP też w tym było jako warunek powodzenia CPL neoWAW/WMI/RDO

Twoje:
"Ale powtorze warunkiem sukcesu newWAW nie bedzie powstanie KDP" - blad u mnie powinno byc "...warunkiem sukcesu newWAW bedzie KDP"

Trochę bardziej niż na czuja wydaje się, że w wyniku ograniczeń rozbudowy neoWAW, optymalnym rozwiązaniem byłoby rozdzielenie ruchu w miarę równo pomiędzy te trzy lotniska, z wyciśnięciem maxa z WAW, ale bez budowy kolejnego terminala i pasa. Oczywiście plus transport XXI wieku pomiędzy nimi.

Strona 48 z 114 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/