Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1877 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 94  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: CPK
#441 PostWysłany: 05 Maj 2021 20:07 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 950
niebieski
Cwaniaczki chcą też podciągnąć trochę z UE z KPO. 100 mln euro to za mało, żeby cokolwiek zbudować, ale zarząd będzie miał za co zlecać "analizy" :lol:
https://tvn24.pl/biznes/pieniadze/centr ... pk-5086190
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa) Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa)
Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast
 Temat postu: Re: CPK
#442 PostWysłany: 05 Maj 2021 21:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Wrz 2012
Posty: 1883
Loty: 262
Kilometry: 438 549
srebrny
Od początku było wiadomo, że zależy im na przepchnięciu tego budżetu żeby mieć możliwość wyciągania większej kasy...jakoś mnie to nie dziwi. że będą pompować kolejną kasę w lotnisko, które nigdy nie powstanie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#443 PostWysłany: 05 Maj 2021 22:22 

Rejestracja: 08 Sty 2019
Posty: 584
A mnie przeszla ostatnio przez glowe taka mysl - pokazywali w tv rozgoryczonych ludzi mieszkajacych w okolicach preznie rozbudowywanego lotniska w Radomiu, ktorzy dostali pisma, ze maja sie pakowac i wypier****, z tym ze nikt w tych pismach nie wskazal im dokad i za co maja ***** Tak sobie mysle, ze to Baranowo i Chorala, to tak tylko dla zmylenia przeciwnika, a prawdziwy CPK buduje po cichaczu sam pan Suski pod Radomiem...
_________________
Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#444 PostWysłany: 07 Maj 2021 08:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Wrz 2012
Posty: 1883
Loty: 262
Kilometry: 438 549
srebrny
Krótki artykuł o Modlinie tym razem na portalu sprzyjającym obecnej władzy:

https://niezalezna.pl/394015-niepewna-p ... lotniczego

Oczywiście oddanie udziałów zagranicznemu inwestorowi to nie jest rozwiązanie. Chyba byłoby to zbyt niebezpieczne dla wielkiego CPK i wspaniałego Radomia ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#445 PostWysłany: 07 Maj 2021 08:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2019
Posty: 347
niebieski
Mogą je oddać nawet cesarzowi Sonkingu, żeby tylko przestali sabotować to lotnisko...
Góra
 Profil Relacje PM off
le_szek lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#446 PostWysłany: 08 Maj 2021 14:06 

Rejestracja: 15 Kwi 2015
Posty: 1240
Loty: 704
Kilometry: 871 688
niebieski
HORAŁA czyli "pasterz pilnujący łąki" :idea:
https://magazyn.wp.pl/finanse/artykul/p ... ego-smieje
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#447 PostWysłany: 09 Maj 2021 18:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 10962
HON fly4free
Centralny Port Komunikacyjny to plac budowy, na którym pijany majster trzyma mapę do góry nogami
https://spidersweb.pl/bizblog/cpk-budow ... ieszkancy/
Góra
 Profil Relacje PM off
Sudoku lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#448 PostWysłany: 31 Maj 2021 19:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2019
Posty: 347
niebieski
Długi, ale jeden z najlepszych tekstów analizujących sensowność powstania CPK, który czytałem:
Cytuj:
Wielkie Centrum Logistyczne CPK?

Spróbujemy dziś pokazać kilka najistotniejszych informacji dotyczących europejskiego rynku cargo lotniczego oraz zarysować obraz sytuacji konkurencyjnej i najbardziej prawdopodobnych trendów jej zmiany. Jak przy wielu innych okazjach, poczynając od samej koncepcji CPK, jako wielkiego hubu tranzytowego dla przewozów pasażerskich realizatorzy i zwolennicy projektu wykazują zdecydowana niechęć do próby choćby ogólnego podjęcia wątku „CPK i jego szanse w walce konkurencyjnej o ruch tranzytowy”, oczywiście w powiązaniu z wątkiem „LOT i jego szanse na awans do grupy europejskich, a później globalnych liderów wśród linii sieciowych”. Staramy się odnosić do wszystkim kluczowych biznesowych, rynkowych aspektów projektu CPK. Nie jest to łatwe, gdyż osoby prowadzące projekt i za niego odpowiedzialne, w swoich przekazach i prezentowanych materiałach są wyjątkowo mało konkretne. Do „helikopterowego spojrzenia” dostępne dane są, szczególnie na pierwszym etapie dyskusji, wystarczające. A nie mamy szans na przejście do etapu drugiego, gdyż decydenci wciąż karmią nas czymś, co dawno temu nazywało się „mowa trawa”. Ostatnio w akcji informacyjno-reklamowej pojawił się nowy wątek, nowy przekaz: CPK będzie portem Trzeciej Generacji. Jak zwykle nie jest jasne, czy tylko ma szanse, a jeżeli tak, to, jak duże, czy też jest to właściwie pewne?

Aby CPK osiągnął ten cel, kluczowe znaczenie ma przekształcenie go w wielkie, globalne centrum logistyczne, multimodalne. Jądrem tego centrum musi się stać wielki hub lotniczy cargo. Niestety, w prezentowanych materiałach można znaleźć bardzo niewiele elementów analizy rynkowej, która określiłaby, jak duże ma na to szanse.

Największe europejskie huby cargo

Podajemy poniżej dane za rok 2019. Ubiegły rok z oczywistych powodów był nietypowy. Nastąpiło przesunięcie pewnej części ruchu cargo z wielkich hubów pasażerskich do hubów all-cargo, ze względu na ogromny spadek oferowania frachtowego w samolotach pasażerskich.

Image

Dla porównania Lotnisko Chopina: 98 tys. ton + 5,9%.

Bardzo wyraźnymi liderami były cztery największe europejskie huby pasażerskie. Do roku 2018 blisko nich był Stambuł, ale od czasu otwarcia nowego lotniska, ruch został podzielony pomiędzy oba porty. Ze starego portu nie korzysta już ruch pasażerski, ale nadal obsługuje on znaczną część ruchu cargo. Jednak porty tureckie, z punktu widzenia sytuacji konkurencyjnej hubu warszawskiego, nie mają istotnego znaczenia.

W Europie istnieją też cztery wielkie huby all-cargo, specjalizujące się w obsłudze tego ruchu. Wyraźnym liderem jest Lipsk. Stało się tak, dzięki temu, iż ten port jest głównym europejskim hubem DHL oraz bazą linii lotniczej all-cargo Aerologic - spółki joint venture DHL i Lufthansy Cargo. Trzy pozostałe porty specjalizujące się w ruchu cargo zostały wybrane przez linie frachtowe dzięki swojemu położeniu w centrum Europy oraz świetnym połączeniom autostradowym i kolejowym z innymi częściami naszego kontynentu. Warto zwrócić uwagę, że dwa porty – Mediolan i Bruksela – są wysoko na tej liście, ale nie dzięki rejsowym połączeniom interkontynentalnym, lecz rejsom all-cargo. Jak duże będą szanse CPK na stanie się wielkim hub-em cargo? W roku 2019 Lotnisko Chopina był maluchem, choć już wtedy flota samolotów szerokokadłubowych LOT-u była znacząca. Oczywiście stałoby się tak, gdyby LOT awansował do grupy europejskich liderów wśród linii sieciowych z bardzo dużą flotą samolotów szerokokadłubowych i to nie tylko tych najmniejszych, czyli B787, ale również znacznie większych typu B777. Jednak, jak wielokrotnie już pisaliśmy, jest to bardzo mało prawdopodobne. Również liderzy projektu CPK od dłuższego czasu przestali nas przekonywać, że CPK na pewno stanie się hubem wielkiego LOT-u.

Oznacza to, że pozostaje druga ścieżka, czyli baza jednej lub kilku wielkich linii all-cargo. Już na wstępie warto zaznaczyć, że w odróżnieniu od pierwszej sytuacji, gdy hub ogromnego przewoźnika sieciowego właściwie automatycznie staje się milionerem frachtowym wśród lotnisk, to druga możliwość jest już znacznie bardziej niepewna. Istniejące bazy all-cargo znajdują się w samym centrum Europy lub – tak, jak Lipsk – bardzo blisko. Są świetnie skomunikowane drogowo i kolejowo z największymi rynkami towarowymi. Wbrew temu, co głoszą promotorzy CPK - Warszawa nie jest w centrum Europy. Wystarczy popatrzeć na mapę, aby przekonać się, że znajduje się na jej wschodnich rubieżach – oczywiście, jeżeli chodzi o liczącą się gospodarczo część naszego kontynentu. To poważnie zmniejsza atrakcyjność CPK, jako bazy all-cargo. Znaczne oddalenie od najważniejszych rynków zdecydowanie podwyższa koszty naziemnego systemu dowozowo-rozwozowego. Kiedy analizujemy sytuację rynkową, należy koniecznie zwrócić uwagę na jeden wątek. Szczególnie, jeżeli chodzi o przewozy frachtowe, wielkie nadzieje pokłada się w rynku Azja – Europa. Sama geografia decyduje, że znacznie mniejsze znaczenie dla CPK ma rynek północnoatlantycki. Poza tym już obecnie rynek azjatycki jest zdecydowanie największy, a pod koniec tej dekady jego dominacja będzie jeszcze wyraźniejsza. A tu jest jeden gigantyczny lider. To Chiny. Tymczasem już teraz sytuacja konkurencyjna jest, w tym przypadku, bardzo ustabilizowana. Można wręcz powiedzieć, że zamrożona. Trzy największe chińskie linie sieciowe zawarły umowy joint venture z trzema grupami europejskimi. Oznacza to, że huby Grupy Lufthansy są zdecydowanie preferowane przez linie Air China, Paryż i Amsterdam przez China Eastern Airlines, a Londyn przez China Southern Airlines. Dodatkowo, na najważniejszych potencjalnie dla CPK rynkach europejskich, duże znaczenie ma joint venture cargo zawarte pomiędzy Lufthansa Cargo i Air China. Jednym z największych światowych hubów cargo jest Hong Kong. Tu działa joint venture Lufthansa Cargo – Cathay Pacific Cargo. Cathay Pacific to linia, dla której Hong Kong jest hubem. Opisana sytuacja oznacza, że wolny strzelec może się tylko starać o zbieranie resztek ze stołu Chiny – Europa.

Analogicznie wygląda rynek Europa - Japonia. Tu Grupa Lufthansy ma joint venture z największą linią japońską – ANA, a IAG z Japan Airlines. Znacznie bardziej obiecująco wygląda sytuacja na rynku Europa – Korea. Jednak już na wstępie należy zaznaczyć, że jest on znacznie mniejszy nie tylko od chińskiego, ale i japońskiego. Żadna z dwóch dużych linii koreańskich nie ma umowy joint venture z partnerem europejskim. Krótki eksperyment polegający na przejęcie przez Korean Air kontroli właścicielskiej nad CSA dowodzi, że linia tu szuka drogi lepszego dostępu do rynku europejskiego. Prawdopodobnie Korean Air testował możliwość stworzenia w Pradze swojego hubu, z którego CSA rozwoziłoby pasażerów, a transport naziemny cargo po znacznej części Europy. Ostatecznie Korean Air wycofał się z tego pomysłu. Wybrano inną drogę. Pod państwowymi auspicjami tworzona jest jedna wielka linia koreańska poprzez połączenie Korean Air i Asiany. Pierwotny scenariusz zakładał, że proces połączenia zostanie zakończony w roku 2022. Pod koniec marca 2021 ogłoszono, że będzie miało miejsce opóźnienie o dwa lata, ale plany dalej są realizowane. Jednym z prawdopodobnych powodów połączenia jest uczynienie z wielkiej linii koreańskiej znacznie bardziej atrakcyjnego partnera joint venture dla jednego z gigantów europejskich. Poza tym, w tej nowej sytuacji będzie można rozgrywać kartę „jak ty nie chcesz, że pójdziemy do twojego konkurenta”. Tak naprawdę wchodzi w grę albo Grupa Lufthansy albo Air France – KLM. Gdyby wielka linia koreańska znalazła europejskiego partnera to i ten rynek byłby dla CPK, w znacznym stopniu, zamknięty, zarówno w segmencie przewozów pasażerskich, jak i cargo. Jednak ten plan może się nie powieść. Być może wstępne zainteresowanie lotniska Incheon projektem CPK wynika ze starań, aby mieć różne możliwości lepszego dostępu do rynku europejskiego. Podkreślmy słowo „wstępne”. Koreańczycy mają wciąż otwarte różne możliwości. Ich zaangażowanie finansowe w projekt CPK jest na poziomie zero. Pamiętajmy, że geografia czyni polski port mniej atrakcyjnym. A gdyby nawet CPK stało się znacząca bazą dla koreańskich samolotów all-cargo to i tak, choćby z przyczyn konkurencyjnych, będą oni rozwijać bezpośrednie połączenia, i pasażerskie i frachtowe, do wielkich portów europejskich. Tymczasem już na pierwszy rzut oka widzimy, że kawałek koreańskiego tortu, nawet znaczący, jest za mały, aby uczynić z CPK wielkie lotnisko cargo.

Dopóki nie doczekamy się wnikliwych, wariantowych analiz rynkowych i konkurencyjnych musimy uznać, że opowieści o CPK, jako wielkim porcie cargo, sercu ogromnego centrum logistycznego, to po prostu marzenia, żeby nie powiedzieć mocniej. A opowieści, że przecież nad Polską przelatuje tyle samolotów wykonujących połączenia Europa – Azja to argument wyjątkowo słaby. Nad Holandią wykonywane jest znacznie mniej rejsów, a jednak Amsterdam jest ogromnym hubem, podczas, gdy Moskwa nim nie jest i nie będzie. A dlaczego? To inne czynniki, niż trasy samolotów decydują o sukcesach hubów. Odsyłamy do elementarza.

I na koniec dwie uwagi ogólne dotyczące akcji propagandowej „CPK widzę ogromne”. Pierwsza dotyczy lotniska Incheon, jako partnera strategicznego dla CPK. Sposób prezentowania tego faktu, niedwuznacznie sugeruje, że ten partner zarazi CPK swoim sukcesem. Że swoje osiągnięcia przeniesie do Polski. Nie wspomina się, że na przykład w przypadku cargo, rynek koreański jest ogromny, gdyż gospodarka tego kraju specjalizuje się w produkcji towarów, głównie elektroniki, które, do głównych, odległych rynków, czyli do Europy i Ameryki Północnej przewożone są drogą powietrzną. To dzięki temu Korean Air ma bardzo dużą flotę samolotów all-cargo, bo aż 23. Polska gospodarka jest zupełnie inna, a jej najważniejsi partnerzy z Unii Europejskiej położeni są blisko naszych granic. Na razie widzimy pewne oznaki koreańskiego zainteresowania polskim partnerem, ale jak dotąd, niewiele z nich jeszcze wynika. Na pewno Incheon może pomóc CPK w zastosowaniu najnowszych technologii i procedur, jednak punktem wyjścia musi być sukces biznesowy, rynkowy. Gdyby na przykład koreańscy partnerzy zainwestowali w infrastrukturę cargo na CPK, to ich zaangażowanie w rozwój naszego portu, jako bazy dla przewozów frachtowych Korea - Europa, stałoby się faktem. Jednak nawet i to mogłoby nie wystarczyć, aby nasz port stał się gigantem pod względem przewozów cargo. Poprosimy więc spółkę o wariantowe analizy. Spodziewając się oczywiście, że prośba ta zostanie zignorowana. Podobnie jak liczne poprzednie.

I druga obserwacja, najbardziej ogólna, która świetnie wychodzi na jaw w przypadku wątku „CPK – gigantyczny port cargo”. To prezentowanie każdego ważnego tematu rynkowo-biznesowego w konwencji „być może”. Oczywiście z naciskiem na „być”, i prawie zupełne ignorowanie „może”. Jednak, choćby w kwestii cargo, już po krótkiej analizie obecnej sytuacji rynkowej i konkurencyjnej widzimy, że to „może” jest ogromne. Każdy poważny inwestor, gdy ma do czynienia z takimi obawami, wykorzystałby ekspertów, również posiadających ogromne doświadczenie praktyczne, aby określić, w różnych scenariuszach rozwoju sytuacji rynkowej, jakie są szanse na powodzenie projektu. Nam, obywatelom, którzy już finansują projekt CPK, mówi się, że materiały analityczne powstaną. Tylko nie wiemy nawet kiedy? Chociaż projekt jest już realizowany. Pieniądze płyną coraz szerszym strumieniem. Tymczasem decydenci nie próbują nawet odnieść się do tak ważnych, kluczowych informacji, jak obecne prognozy rozwoju ruchu lotniczego w Europie. A są one coraz czarniejsze. Według najnowszych, bardzo niedawnych prognoz Eurocontrol, obecny optymistyczny scenariusz zakłada, że ruch w Europie wróci do poziomu z roku 2019 dopiero w roku 2024. Oznacza to pięcioletnie cofnięcie się rynku lotniczego. Wariant pośredni to ruch w roku 2024 na poziomie 95 proc. ruchu z roku 2019. Wtedy 100 proc. tamtego poziomu osiągnięte będzie w latach 2025/6. I scenariusz czarny, ale realny to ruch w roku 2024 na poziomie jedynie 75 proc. ruchu z roku 2019. Wtedy powrót do normalności, czyli do sytuacji z roku 2019 nastąpiłby dopiero w roku 2029. Tymczasem my chcielibyśmy uruchomić przed tą datą nowy, bardzo duży hub.

Czy doczekamy się wreszcie jakiegoś poważnego komentarza w tych absolutnie kluczowych kwestiach? Pamiętajmy, że idea CPK to nie tylko lotnisko w Baranowie. W tej układance są jeszcze inne, kosztowne i równie nieprzemyślane elementy. Niedługo uruchomione ma być lotnisko w Radomiu. Dla kogo? I kto zapłaci za jego klęskę finansową?
https://www.pasazer.com/news/45788/wielkie,centrum,logistyczne,cpk.html
Góra
 Profil Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#449 PostWysłany: 03 Cze 2021 01:24 

Rejestracja: 08 Sty 2019
Posty: 584
"Szanowny Panie Redaktorze oczekiwanie, że będę przepraszał i tłumaczy się holocie i popaprańcom którzy najpierw 'zaorali' nasze stocznie lotniska a dziś ironizują i martwią się o rynek promowy lotniczy i stoczniowców jest czymś zdumiewającym. Nie mam zamiaru przepraszać za moje zaangażowanie i wiarę"
Za czas jakis powyzsza formulke z naniesionymi juz zmianami wyglosi pan Horala i tak zakonczy sie ten wielki projekt..
_________________
Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#450 PostWysłany: 06 Sie 2021 09:42 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11332
Loty: 480
Kilometry: 755 414
Patryk Demski, który w marcu zrezygnował z funkcji członka zarządu CPK, odnalazł się właśnie na stanowisku Wiceprezesa zarządu ds. Strategii i Rozwoju w... Tauronie :o
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#451 PostWysłany: 06 Sie 2021 10:40 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3368
złoty
Jak to było o tej dojnej Polsce?
Góra
 Profil Relacje PM off
j_a lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#452 PostWysłany: 06 Sie 2021 11:40 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3528
srebrny
zdecydowaly kompetencje

Patryk Demski to związany z PiS były burmistrz Pelplina
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#453 PostWysłany: 06 Sie 2021 16:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
Czy wymogiem fajnego stanowiska w radzie nadzorczej jest bycie byłym burmistrzem miejscowości na P? Szukam klucza, może udałoby się gdzie z przytulić....
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Biko lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#454 PostWysłany: 20 Sie 2021 15:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 7365
HON fly4free
Nawet nie wiedziałem, że szykuje się specustawa na potrzeby CPK:

https://www.pasazer.com/news/460179/now ... ystko.html

https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12349462
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#455 PostWysłany: 21 Sie 2021 10:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2019
Posty: 347
niebieski
Im większa kasa do podziału tym ważniejsza ustawa potrzebna.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#456 PostWysłany: 07 Wrz 2021 12:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 10962
HON fly4free
Spółka CPK chce przekonać właścicieli działek z terenu przyszłego Lotniska Solidarność do Programu Dobrowolnych Nabyć (PDN).
https://grodzisknews.pl/cpk-modyfikuje- ... eszkancow/
Góra
 Profil Relacje PM off
warsawreceiver lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#457 PostWysłany: 08 Wrz 2021 08:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2019
Posty: 347
niebieski
Czyli we wrześniu 2021 CPK modyfikuje program dobrowolnych nabyć, który działa od grudnia 2020, a na który w marcu 2021 mieszkańcy się skarżyli, że w zasadzie nie wiadomo o co w nim chodzi i nie działa? Mają rozmach!

BTW: a już określili gdzie dokładnie CPK będzie usytuowany czy nadal się nad lokalizacją zastanawiają?

Przypomnę: CPK ma zostać oddany do użytku w 2027. Mamy prawie koniec 2021.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#458 PostWysłany: 08 Wrz 2021 12:08 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 950
niebieski
Mieszkańcy dostają jednak w cztery litery. Życie w takiej niepewności, dotyczącej domu i ziemi będącej często własnością od pokoleń... współczuję. Chociaż... zaraz zaraz, na kogo to oni głosowali ostatnio?

Jak pokazują wyniki z komisji obejmującej m.in. miejscowość Stanisławów w gminie Baranów, gdzie przewidywana jest lokalizacja lotniska
Cytuj:
Liczba głosów ważnych oddanych łącznie na wszystkie listy kandydatów (z kart ważnych) 778
Nr listy 2 - KW PRAWO I SPRAWIEDLIWOŚĆ -418

Dodajmy, że ponad 40% uprawnionych nie poczuła w ogóle potrzeby wzięcia udziały w wyborach, głosowało 795 z 1362 uprawnionych. Można też popatrzeć na całą gminę, okręg wyborczy itd.
https://sejmsenat2019.pkw.gov.pl/sejmse ... ejm/548587

Skoro ludzie nie widzą związku przyczynowo-skutkowego między dokonywanymi wyborami a ich konsekwencjami... cóż :roll:
https://oko.press/mieszkancy-gmin-w-kto ... iu/?u=true
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#459 PostWysłany: 10 Wrz 2021 00:37 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 950
niebieski
Jeśli zapyta mnie pani, czy jest szansa, że w 2027 roku z nowego lotniska poleci pierwszy samolot, to powiem wprost. Ta szansa jest w mojej ocenie zerowa.

P.o. dyrektora CPK rzucił papierami i przemówił ludzkim głosem :lol:

Projekt CPK to jest właśnie przykład myślenia magicznego, o którym Pan wspominał?

Niewątpliwie przez sposób komunikowania CPK staje się trudnym tematem. Mamy harmonogramy oderwane od rzeczywistości. Dominuje życzeniowe myślenie o tym projekcie, niewłaściwe podejście, w którym wstępny pomysł, wymagający gruntownej weryfikacji, staje się dogmatem.

Ja takiego podejścia do publicznych pieniędzy nie akceptuję. Takie podejście jest szkodliwe w zarządzaniu czymkolwiek i w mojej ocenie zaszkodzi projektowi.

Jak wygląda przyszłość CPK na tle opublikowanego niedawno dokumentu strategii lotniczej do 2040 roku?

W oficjalnym dokumencie rządowym jest napisane, że w 2040 roku będzie 86,1 mln pasażerów na istniejących lotniskach bez CPK, a z CPK będzie dokładnie o 3 mln więcej. Przy kapitałochłonności rzędu 30 mld zł za nowe lotnisko uzyskamy 3 mln pasażerów więcej w ramach całego, krajowego systemu. Zakładane koszty krańcowe pozyskania pasażera są zatem ogromne.

Nowa strategia lotnicza pokazała bardzo wyraźnie, że przy takich założeniach trzeba szukać alternatyw, bo zasadność inwestycji w nowe lotnisko CPK jest bardzo wątpliwa. Podkreślam, że to pokazuje dokument rządowy, który ponadto nie uwzględnia wpływu pandemii na branżę lotniczą.

https://300gospodarka.pl/wywiady/piotr- ... tnisko-cpk
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
tropikey uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#460 PostWysłany: 10 Wrz 2021 08:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2019
Posty: 347
niebieski
To ile wypłat ten były p.o. dyrektora przytulił?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1877 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 94  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group