Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

CPK
cpk,18,143890
Strona 13 z 114

Autor:  Legion1 [ 09 Wrz 2020 09:08 ]
Temat postu:  Re: CPK

Ja właśnie nie wierzę w to wszystko głównie ze względu na to, że wszyscy chyba wiemy w jakim tempie idą duże inwestycje w naszym kraju. No, a tutaj zapowiedzi są takie, że w kilka lat zrobimy więcej niż przez kilkadziesiąt lat (przykład nawet tego odcinka kolei do Łodzi).
Co do innych lotnisk. Jeśli sprawdzą się zapowiedzi obecnej władzy i wydzielone zostanie Województwo Warszawskie to już zapowiedziane zostało, że stolicą Województwa Mazowieckiego będzie Radom ;) więc myślę, że znowu jak bumerang wróci temat lotniska w Radomiu i tego, że stamtąd wszystkim bliżej do wakacyjnych kierunków - bo ostatnio trochę ciszej o tym lotnisku.

Autor:  Kashpir [ 09 Wrz 2020 09:45 ]
Temat postu:  Re: CPK

Horała: Nie odpuszczamy CPK https://www.bankier.pl/wiadomosc/Horala ... 58494.html

Autor:  Legion1 [ 09 Wrz 2020 10:03 ]
Temat postu:  Re: CPK

Czyli jeszcze dobre 3 lata zarząd CPK będzie brał kasę za tworzenie projektów, konferencje i opowiadanie jak to w 4 lata zbudujemy ogromne lotnisko. Akurat w 2023 roku są kolejne wybory parlamentarne ;)
Zakładam, że to oczywiście czysty przypadek, że akurat dopiero w 2023 roku ma być wbicie pierwszej łopaty.

Autor:  brzemia [ 09 Wrz 2020 10:09 ]
Temat postu:  Re: CPK

Genialne. Łopaty nie wbiją i będzie wina nowej ekipy ;)

Autor:  Sudoku [ 09 Wrz 2020 11:35 ]
Temat postu:  Re: CPK

Legion1 napisał(a):
więc myślę, że znowu jak bumerang wróci temat lotniska w Radomiu i tego, że stamtąd wszystkim bliżej do wakacyjnych kierunków - bo ostatnio trochę ciszej o tym lotnisku.

Obawiam się, że jak jeszcze te 3 lata porządzą, to ludzie nie będą latać na południe na wakacje, ale na północ do pracy. Tylko wtedy będą mieli z Radomia dalej...

Autor:  Legion1 [ 09 Wrz 2020 12:20 ]
Temat postu:  Re: CPK

@brzemia to może być tez idealna kiełbasa wyborcza. Hasła w stylu "tylko ciągłość władzy zapewni dokończenie tego mega projektu" ;) Bo mogą mówić, że jak przegrają w 2023 wybory to projekt nie ruszy i wszystkie przygotowania i kasa pójdą na marne, a tak to akurat przez następną kadencję zbudują CPK ;)

Autor:  le_szek [ 09 Wrz 2020 17:59 ]
Temat postu:  Re: CPK

Legion1 napisał(a):
Hasła w stylu "tylko ciągłość władzy zapewni dokończenie tego mega projektu" ;)


To już nawet przerabialiśmy przy okazji województwa częstochowskiego - przed wyborami w 2015 jeden z pisowskich posłów obiecywał, że jak PiS wygra, odtworzy województwo częstochowskie. Po wyborach zmienił śpiewkę w stylu, że nie mówił, że to będzie od razu,tylko do końca kadencji. Potem przed kolejnymi wyborami mówił, że to sprawa na następną kadencję, jeśli tylko PiS znów wygra. PiS znów wygrał, województwa nie ma, ale na pewno będzie (choć oczywiście nie ma żadnych prac w tym kierunku). Ale elektorat tej partii ma to do siebie, że i tak to łyka i powtarza, że to sukces.

Autor:  zywiec2018 [ 09 Wrz 2020 18:04 ]
Temat postu:  Re: CPK

Jak nie ma jak jest.
Dwa razy obiecać to jak raz zrobić.

Autor:  Anonymous [ 09 Wrz 2020 18:10 ]
Temat postu:  Re: CPK

Legion1 napisał(a):
Hasła w stylu "tylko ciągłość władzy zapewni dokończenie tego mega projektu" ;)


Problem w tym, że w zasadzie CPK mało kto chce. Branża lotnicza nie (LOT i PPL się nie liczy, bo mówią co im każą), mieszkańcy nie, warszawiacy nie, nawet Radom woli mieć swój grajdołek. To samo jest zresztą z przekopem mierzei - autochtoni na ten pomysł pomstują.

Autor:  V3ntr [ 10 Wrz 2020 13:17 ]
Temat postu:  Re: CPK

Pół żartem - pół serio w sprawie TVN24 i promu

Cytat:
Realizacja tej inwestycji w żaden sposób nie jest zahamowana

No jak można zahamować coś co nawet nie ruszyło z miejsca ;)
Niestety z CPK będzie tak samo.
Zamiast w Modlinie zrobić drugi pas to robią mega-wał znaczy mega-lotnisko.

Autor:  Anonymous [ 10 Wrz 2020 15:07 ]
Temat postu:  Re: CPK

A propos Radomia: gdy się wzięli za remont, stwierdzili, że to będzie świetna alternatywa dla Okęcia z powodu wyremontowania linii kolejowej i przystosowania jej do większych prędkości. Co z tych planów wyszło?

Cytuj:
Poseł Suski o modernizacji linii Warszawa – Radom: Najwyżej pojadą lokomotywy spalinowe

Poseł Marek Suski jest kandydatem na nowego marszałka nowego województwa mazowieckiego z siedzibą w Radomiu. Stąd pewnie takie zainteresowanie linią kolejową, która połączyłaby dwie stolice. Właśnie województwa mazowieckiego i województwa warszawskiego.

Linia nie byłaby nowa, ale zmodernizowana. A chodzi o ósemkę. Jak już pisaliśmy na łamach InfoRail.pl pociągi mają wrócić na nią do końca roku. Tyle że postępy prac są mizerne i raczej będzie trudno dotrzymać ten termin. Ale poseł Suski, być może przyszły marszałek, twierdzi, że się uda. Na antenie lokalnego Radia Radom powiedział, że jeden z jego kolegów nawet samolotem latał i sprawdzał, jak jest dobrze na planu budowy.

Wnioski z tej inspekcji są bardzo ciekawe i nawet zaskakujące. Poseł Suski bowiem stwierdził, że jeśli remont się opóźni to pociągi poprowadzą lokomotywy z silnikami spalinowymi. Teoretycznie jest to możliwe, tyle że obaj przewoźnicy zainteresowani kursowaniem między Warszawą a Radomiem, a więc Koleje Mazowieckie i PKP Intercity, mogą mieć z tym pewne problemy.

Pierwszy z nich lokomotyw spalinowych nie ma. A składy spalinowe, które ma wykorzystywane są na innych trasach i do obsługi połączeń Warszawa – Radom raczej nie zostaną skierowane. Drugi lokomotywy spalinowe ma. Ale "na styk". Oczywiście można pożyczyć od innych przewoźników. Mimo wszystko pomysł posła Suskiego wydaje się być abstrakcyjny i absurdalny.

Poseł Frysztak zawiadamia NIK

Wnioskuję, aby NIK skontrolował remont linii kolejowej nr 8 – poinformował tymczasem poseł Konrad Frysztak. Jak stwierdził opóźnienia przy modernizacji linii kolejowej nr 8 na odcinku Czachówek Południowy - Warka oraz Warka - Radom są ogromne. Natomiast wbrew postępowi prac, radomianie wciąż są przekonywani, że pociągiem do stolicy pojedziemy na przełomie 2020 i 2021 roku. Wciąż nie ma nowych torów, trakcji kolejowych oraz nowych tuneli i wiaduktów.

Czytaj więcej: http://inforail.pl/posel-suski-o-modern ... 26999.html


"Towarzysze! Gdybyśmy mieli mięso to byśmy robili konserwy, ale nie mamy blachy!"

Autor:  Anonymous [ 21 Wrz 2020 08:58 ]
Temat postu:  Re: CPK

Cytuj:
Nie schodzimy z kursu

– Prognozy ruchu lotniczego będą aktualizowane po covidzie, to oczywiste – stwierdził Horała. – Wpływ pandemii na plany CPK może okazać się paradoksalnie korzystny. Gorzej inwestuje się w boomie. Teraz łatwiejszy jest dostęp do wykonawców, niższe są ceny materiałów i usług, łatwiej prowadzić różne działania.
https://www.portalsamorzadowy.pl/inwestycje/polskie-megalotnisko-leci-dalej,215179.html


Tylko LOTu może zabraknąć, ale to szczegół.

Autor:  cool_aka_romeo [ 21 Wrz 2020 10:19 ]
Temat postu:  Re: CPK

Napiszę jeszcze raz, ale Staszek Bareja powinien być przy budowie tego lotniska :) Netflix kupiłby od razu 10 sezonów :)
Niesamowitą sytuacją w skali świata jest brak kompetencji np. Horały i jego świty do prowadzenia takiego projektu. Najbardziej boli, że to wszystko z nasze pieniądze... :/

Autor:  Anonymous [ 30 Wrz 2020 16:14 ]
Temat postu:  Re: CPK

Ciąg dalszy sprawy remontu linii PKP do Radomia, anonsowanej wcześniej przeze mnie:

Cytuj:
Pociągi nie wrócą do Radomia w grudniu. PKP PLK nie ma nawet pozwoleń

Jeszcze kilka tygodni temu PKP PLK utrzymywały, że w grudniu 2020 roku pociągi wrócą na trasę Warszawa – Radom. Teraz już tak nie twierdzą. Pociągi, które w ocenie posła Marka Suskiego mogły być prowadzone lokomotywami spalinowymi, nie wrócą w tym roku.

PKP PLK odpowiadając na zapytanie o informację publiczną jednego z mieszkańców Radomia napisały, że wznowienie ruchu między Radomiem a Warszawą w grudniu 2020 roku nie jest możliwe. Jak należy przypuszczać nawet lokomotywa spalinowa nie pojedzie po wiadukcie, którego nie ma.

PKP PLK podały natomiast, że budowa wiaduktów w Radomiu rozpocznie się niezwłocznie po wydaniu decyzji o pozwoleniu na budowę. Jak wynika z powyższego Spółka nie ma nawet stosownych pozwoleń. W tym kontekście dziwnie wyglądają zapowiedzi sprzed kilku tygodniu o możliwości uruchomienia połączeń w grudniu br.

Przejezdność po jednym torze ma zostać uzyskana w ciągu 5 miesięcy, zaś w ciągu kilku następnych kilku miesięcy po dwóch torach. Czyli nie wiadomo kiedy. Obstawiamy grudzień, ale 2022 roku. Mamy zatem kolejną inwestycję na coraz dłuższej liście opóźnień.

Decyzje o pozwoleniu na budowę musi wydać wojewoda mazowiecki. Dziwi trochę zatem obstrukcja polityka związanego z obozem rządzącym.

Dodatkowo warto wskazać, że PKP PLK nie mają także pozwoleń na budowę przystanków Radom Północny i Radom Gołębiów.

Czytaj więcej: http://inforail.pl/pociagi-nie-wroca-do ... 27484.html


Jeśli ktoś jeszcze wierzy w CPK i szprychy, to może czas się zacząć budzić.

Autor:  cool_aka_romeo [ 30 Wrz 2020 16:33 ]
Temat postu:  Re: CPK

Temat CPK wyrasta na mój ulubiony :) Forumowy Monty Python :)

Autor:  Tom Jed [ 30 Wrz 2020 19:54 ]
Temat postu:  Re: CPK

Przeciez z Warszawy do Radomia i tak szybciej byloby samolotem - zwlaszcza z Okecia, bo jest bardziej na poludnie, niz Modlin ???

Autor:  j_a [ 30 Wrz 2020 22:15 ]
Temat postu:  Re: CPK

https://wyborcza.pl/7,155287,26355735,l ... 1-L.1.duzy

... Ostatni raz LOT otrzymał pomoc publiczną w 2012 r., gdy był na skraju bankructwa. Dostał 527 mln zł. Od tamtej pory nie minęło więc jeszcze 10 lat, a tyle powinno się odczekać przed przyjęciem kolejnego państwowego dofinansowania.

Kolejne pytanie dotyczy tego, jak LOT zamierza kompensować przyjęcie pomocy? W 2012 roku musiał oddać część rynku, czyli zrezygnować z części połączeń na trzy lata. Nie mógł otwierać żadnych nowych i rosnąć. Czy podobnie będzie tym razem? To oznaczałoby koniec dynamicznego wzrostu LOT-u na co najmniej kilka lat. A także straciłby moc argument za budową Centralnego Portu Komunikacyjnego - że potrzebny jest dlatego, że LOT się nie mieści na Okęciu i nie może się tam rozwijać. ...

Autor:  Anonymous [ 01 Paź 2020 07:13 ]
Temat postu:  Re: CPK

Tom Jed napisał(a):
Przeciez z Warszawy do Radomia i tak szybciej byloby samolotem - zwlaszcza z Okecia, bo jest bardziej na poludnie, niz Modlin ???


Tylko najpierw radomskie lotnisko muszą ponownie oddać do użytku. :D

Autor:  j_a [ 02 Paź 2020 12:21 ]
Temat postu:  Re: CPK

https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... 1-L.1.duzy
Fragmenty
Rzeczywiście spółka CPK wciąż bije rekordy. W pierwszej połowie tego roku przeciętne wynagrodzenie wynosiło tu miesięcznie 11,2 tys. zł. Tak wynika z odpowiedzi na interpelację posła Koalicji Obywatelskiej Michała Jarosa. Na wypłaty poszło w sumie 12 mln zł. "W 2019 r. było oszczędniej: tylko 99 osób i jedyne 12 mln 188 tys. 725 zł 48 gr. To wszystko, nie licząc zleceń i umów o dzieło" - podsumował poseł.
Najwięcej zarabia zarząd. Jego członkowie niecałe 30 tys. zł na rękę, prezes Mikołaj Wild jeszcze więcej. Na tym nie koniec. Według Wirtualnej Polski, która powołuje się na raport CPK, "spółka utworzyła rezerwę na premie dla zarządu w kwocie 792 tys. zł. Szefom CPK w przygotowaniu inwestycji, pomagają wynajęci doradcy biznesowi. Za usługi zapłacono im ponad 4 mln zł. Twórcy portu dbają o jego dobry wizerunek i relacje z otoczeniem. Wydatki na cele reprezentacyjne, usługi marketingowe, usługi w zakresie public relations przekroczyły 2 mln zł".
"Puls Biznesu" podsumowuje: "150 mln zł z kasy spółki budującej port poszło na kapitał zapasowy, czyli m.in. na pokrycie strat". Okazuje się, że w CPK rozdysponowali już niemal całość ze 300 mln zł, które w zeszłym roku przekazał z budżetu państwa premier Mateusz Morawiecki.
- Nie da się zaplanować, zaprojektować i wybudować portu przesiadkowego i sieci prawie 1800 km nowych linii kolejowych, nie zatrudniając inżynierów, informatyków, prawników, rzeczoznawców, ekspertów w swoich branżach - przekonuje Konrad Majszyk. A oto fachowcy: Patryk Demski, do 2018 r. PiS-owski burmistrz Pelplina, teraz członek zarządu CPK ds. nieruchomości. Jest też Sylwia Matusiak, była radna PiS w powiecie wołomińskim, obecnie członkini zarządu ds. marketingu i PR.
W CPK od blisko roku nie ma członka zarządu ds. budowy samego lotniska. A od lipca także od "szprych", czyli nowych torów. Tę funkcję pełnił powszechnie ceniony w branży Piotr Malepszak, spec od rozbijania kolejowego betonu i niedasizmu. Z naszych informacji wynika, że nie był jednak w stanie dłużej firmować swoim nazwiskiem projektu budowy nowych linii, który rozrósł się z początkowych 450 km do blisko 1800 km, a wciąż nie wiadomo, jak i z czego miałby być finansowany. Na początku czerwca zrezygnował Piotr Borys, dyrektor Biura Realizacji Inwestycji Kolejowych w CPK i prawa ręka Malepszaka w spółce. - Bo uznał, że nie uda się zbudować nowych tras kolejowych w terminie.



Dodając miliard euro dla LOT-u... skomentuję to tak

:mrgreen:

Autor:  Anonymous [ 05 Paź 2020 11:59 ]
Temat postu:  Re: CPK

Cytuj:
Za chwilę będziemy mieć najdroższe na świecie lotnisko w budowie i utrzymaniu. 24 mln zł rocznie kosztują nas same tylko pensje za pilnowanie łąki w Baranowie - mówili posłowie Koalicji Obywatelskiej przed siedzibą spółki Centralny Port Komunikacyjny, gdzie weszli z kontrolą.

Maciej Lasek i Paweł Poncyljusz z Koalicji Obywatelskiej weszli w poniedziałek (5 października) rano z kontrolą poselską do siedziby rządowej spółki CPK.

(...)

Poseł Maciej Lasek, zawodowy pilot, przypomniał, że według pierwotnych zapowiedzi budowa centralnego lotniska w Baranowie miała już trwać od dawna. Tymczasem według aktualnych zapowiedzi pierwsza łopata ma być tu wbita dopiero za trzy lata. Politycy PiS, a także prezydent Andrzej Duda (podczas niedawnej kampanii wyborczej), nadal twierdzą, że samoloty wystartują z Baranowa w 2027 r.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,26369022,kontrola-poselska-w-rzadowej-spolce-od-centralnego-lotniska.html


To są pieniądze pani, pana, społeczeństwa...

Strona 13 z 114 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/