Autor: | Istvan [ 16 Paź 2024 00:38 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Jak Donald Tusk i Maciej Lasek (na szczescie) zmieniali zdanie ws. CPK: https://www.money.pl/gospodarka/oto-jak ... 2608a.html |
Autor: | benedetti [ 16 Paź 2024 11:51 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
No to może IATA: TKM? |
Autor: | j_a [ 22 Paź 2024 15:04 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Istvan napisał(a): Jak Donald Tusk i Maciej Lasek (na szczescie) zmieniali zdanie ws. CPK: https://www.money.pl/gospodarka/oto-jak ... 2608a.html Raczej juz trudno wycofać się, skoro utopiliśmy w tym propagandowym pomyśle CPK tyle kasy. Ograniczanie strat, nie przekonanie się do antyrynlowyxh projektów, jak sądzę. Nikt nie pomyślał, że fajnie byłoby zobaczyć wyniki jakiegoś konkursu projektów na terminal? Konkurs, komisja, nie tylko samo nazwisko z osiągnięciami sprzed dekad. |
Autor: | Gregggor [ 22 Paź 2024 15:21 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Wrecz przeciwnie, jesli projekt nie mialby ekonomicznego sensu i przy okazji spolecznego poparcia, to byla i wciaz jest mozliwosc zamkniecia go. Gros wydatkow CPK wciaz przed nami. Nie bardzo wiem o co Ci chodzi odnosnie konkursu na terminal... Przeciez oficjalne rozstrzygniecie bylo 14 listopada 2022 r., do konkursu stanelo wiele innych znanych firm, lista byla znana publicznie. A gdyby cos bylo nie tak z procedura konkursowa, to chyba te liczne tegoroczne audyty juz by cos pokazaly? |
Autor: | j_a [ 22 Paź 2024 16:08 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Społeczne poparcie zostało w znacznym stopniu kupione. Mam nadzieję, że poznamy kiedys szczegóły. Jakoś słabo pamiętam te konkursy, na ale wtedy łatwiej było usłyszeć propagandę niż szczegóły negocjacji, "ciemny lud" nie był od patrzenia władzy na ręce . Masz rację, audyty to w sporym stopniu porażka. Po części zaplanowana przez poprzednie władze CPK, które w jakimś stopniu zaangażowały większość firm z branży. Teraz nie mogą kontrolować samych siebie, tak w uproszczeniu to nie było komu tego skontrolować. Na koniec, to że obecnie rządzący przełamują niektóre populistyczne pomysły poprzedniej władzy, nie świadczy, że były one dobre w sensie ekonomicznym. |
Autor: | michcioj [ 22 Paź 2024 17:08 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
ah kurde z tym CPK, tyle lat temu dowiedzialem sie, ze CPK to bedzie hub miedzy Wschodem a Zachodem. wiem to juz tyle lat ja juz tyle lat czekam na te chociaz 15 nowych kierunkow dla LOTu. |
Autor: | jaco027 [ 22 Paź 2024 18:48 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
15 nowych kierunków mówisz... najpierw LO musi kupic nowe szerokokadlubowce i mieć na to kasę, a B czy A mieć sloty na ich produkcję. A propos samego CPK, tak sledze polulistyczne pomysły Kambodży, bo miałem nieprzyjemność korzystania z nowego lotniska SAI zamiast starego REP. Bezsens do kwadratu i to w szczerym polu. Wypisz wymaluj Baranów. Ale co tam, oni idą dalej, teraz czas na Phnom Penh... no jakbym czytal nasza rodzina propagane o CPK. Wystarczy duzy hub I komuna bedzie mortem miedzy wschodem I zachodem. ![]() I tylko dzieki hubowi beda nowym Singapurem. Deja vu.... https://www.khmertimeskh.com/501577694/ ... singapore/ |
Autor: | Przemm [ 22 Paź 2024 20:10 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
@jaco027 Gdyby Lot miał sprawne wszystkie B787 (a nie tak jak od lat, że 2 a czasem 3 są dłuższy czas nielotami z powodu problemów z silnikami) to bez żadnych zakupów mógłby otworzyć przynajmniej dwa nowe połączenia dalekiego zasięgu. A biorąc pod uwagę, że zawiesza tymczasowo loty do Pekinu, to tym bardziej. Owszem, Lot ostatnio pozyskiwał nowe Embraery oraz B737 max ale flota dalekiego zasięgu jak na razie ma się dość stabilnie, żeby nie mówić o stagnacji. W tzw. strategii na najbliższe lata zapowiadał wzrost we flocie dalekiego zasięgu, która miała stanowić około 25% całości liczącej ponad 100 samolotów, więc może od przyszłego roku będzie wysyp Dreamlinerów? Nie wspominając o tym, że trzy lata temu zrezygnował z odbioru dwóch nowych B787-9. Minął rok czy dwa i okazało się, że mu samolotów brakuje do tego stopnia, że posiłkuje się dzierżawą A330 czy ponad dwudziestoletniego B777. Co do wspomnianej rozbudowy lotnisk w Kambodży, to byłem ciekaw, jak się ma nowe lotnisko w Siam Reap. A zdaje się, że nie dalej niż rok temu, w tym wątku jeden z forumowiczów argumentował za CPK słowami, że "nawet taka Kambodża buduje nowe lotniska". |
Autor: | jaco027 [ 22 Paź 2024 20:51 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Ale zeby mieć czym obslugiwac CPK, a jeszcze lepiej aby w końcu ta strategia LO ruszyła, to trzeba więcej niż sprawne 2 maszyny z remontów i 2 z wet lease. Może tak z 2-3 razy więcej grubasów niz obecnie. A do tego jeszcze kilka grubasów cargo... A co do Kambodży i jej zwolenników. Zapraszam do przetestowania SAI, może minie ochota na CPK. Zobaczymy czy TIA w 2025 będzie taka sama pomyłka... geograficzna, strategiczna, finansowa... |
Autor: | Gregggor [ 23 Paź 2024 00:23 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Co Wy z ta Kambodżą ![]() Ale zeby nie bylo calkiem OT, to polecam poczytac o innej ciekawostce w temacie przekretow i lotnisk: otwarte w tym roku lotnisko Bokeo International Airport, na granicy Laosu, Tajlandii i Mjanmy, w tzw. Zlotym Trojkacie. (zrodlo takie sobie, ale na szybko nic lepszego nie znalazlem;) https://www.westislandblog.com/kings-ro ... n-in-laos/ https://laotiantimes.com/2024/02/05/bok ... ellations/ |
Autor: | jaco027 [ 23 Paź 2024 10:25 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
No z Kambodża, bo wypisz wymaluj ta sama propaganda co w PL. A przepraszam, my jesteśmy lepsi. Inni jeszcze nie wpadli na pomysł przestawienia całego systemu komunikacyjnego i infrastruktury na nowy środek kraju w szczerym polu. Nawet komuna tego nie wymyśliła. ![]() |
Autor: | Maciek737 [ 23 Paź 2024 11:10 ] |
Temat postu: | CPK |
Jeśli rozkłady byłyby planowane falami, a LO umożliwił rail+fly, to perspektywicznie ma to głęboki sens w przeciwieństwie do projektowania "ślepych" podrzędnych linii kolejowych do portów lotniczych jak w KRK, LUZ. Mamy szansę uniknąć błędów, które popełnili Amerykanie podczas budowy swojej infrastruktury i skorzystać z premii, którą daje budowa w obecnych czasach. |
Autor: | Gregggor [ 23 Paź 2024 11:22 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
jaco027 napisał(a): No z Kambodża, bo wypisz wymaluj ta sama propaganda co w PL. A przepraszam, my jesteśmy lepsi. Inni jeszcze nie wpadli na pomysł przestawienia całego systemu komunikacyjnego i infrastruktury na nowy środek kraju w szczerym polu. Nawet komuna tego nie wymyśliła. ![]() Podziwiam za śledzenie propagandy w Kambodży ![]() Szanuje Twoje zdanie, ale po ponad 2000 postow w temacie chyba nie bede juz wchodzil w polemike odnosnienie sensownosci CPK. Rok analiz i audytow aktualnego rzadu, lata analiz poprzedniego rzadu i wciaz wracamy do punktu wyjscia i planow ktore siegaja jeszcze rzadow SLD z 2003 roku, z konkluzja ze CPK jest potrzebne i powinno byc budowane w tej lokalizacji... A "eksperci" forumowi wciaz wiedza swoje ![]() |
Autor: | jaco027 [ 23 Paź 2024 11:50 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Ja nie wiem lepiej. 500% są mądrzejścił ode mnie w temacie. Ale 2003 to pewnie planowanie beż WMI i RDO. Ten balast jakoś trzeba zagospodarować. A i wtedy chyba nie wymyślono przestawienia całej infra kolejowej kraju na Baranów. Zgadzam się że jakieś rozwiązanie za WAW jest potrzebne. Ale mając obecny stan rzeczy i LO w stanie jakim jest... Poproszę o analizę ze lepiej wydać 50-150mld PLN, zamiast circa 5-10mld PLN.... @greggor Akurat komunistyczna propaganda Kambodży mnie... *^€<€<=& Ale będąc na miejscu rzuciło mi się to i owo w oczy na temat SAI I TIA. Polecam kontakt organoleptyczny z tematem. Bardzo szybko mona zmienić zdanie nt. CPK ![]() @Maciek737 Też chciałbym być takim hurraoptymistą jak Ty, że planowanie fali rail+fly usprawni cala komunikację kolejowa w CALYM kraju przez hub Baranów. Ale... to już chyba w kilku branżowych artykułach opracowanaich zostało udowodnione jako bezsens i pomysł 2 braci. |
Autor: | michcioj [ 23 Paź 2024 12:27 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
jaco027 napisał(a): 15 nowych kierunków mówisz... najpierw LO musi kupic nowe szerokokadlubowce i mieć na to kasę, a B czy A mieć sloty na ich produkcję. to mial byc zart, oczywiscie ze nikt z wielkich fanow CPK niczym sasin czy inny wilk nie podali tych kierunkow, bo ich poprostu nie ma. |
Autor: | maverickk [ 24 Paź 2024 08:44 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Niemcy wbrew ekonomii, ekologii i logice wyłączają elektrownie atomowe. Z perspektywy czasu wiemy, że stoją za tym ruscy. My budujemy CPK również wbrew ekonomii i logice, o ekologii już nie wspominając. I wcale bym się nie zdziwił, gdyby za kilkanaście lat okazało się, że za WIlkiem i kudłatym PR-owcem z kartonikiem również stało FSB. Lotniska w Kambodży, podobnie jak KDP w Laosie zostały wybudowane przez Chińczyków i za Chińskie pieniądze. To jest strategia CHRL mająca na celu ekonomiczne uzależnienie i poszerzenie swojej strefy wpływów w regionie. |
Autor: | FUX [ 24 Paź 2024 12:41 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Zawsze za kimś ktoś stoi. Niestety. |
Autor: | Maciek737 [ 24 Paź 2024 12:54 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Dodaj jeszcze, że za Wilkiem i Milczarskim, który to za swojego panowania zapraszał ambasadora Kułebę i lubował się w budowaniu relacji niemalże jako strona MSZ. Powyższy post to jest esencja partyjnego kibolstwa na modłę silnych razem. Warto dostrzegać subtelności, że nawet jeśli z Rosji wspierano Cpk, to dlatego, żeby osłabić obecny rząd, który równie prymitywnie krytykował inicjatywę cpk. Poniżej artykuł z Newsweeka: ![]() Dostępność transportowa to imperatyw w krajach skandynawskich, Hiszpanii, nie ruslandzie. ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Gregggor [ 24 Paź 2024 15:12 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Dzis wpadlem na ciekawy, ekspercki glos w dyskusji: https://www.polskasky.pl/en/post/aviati ... of-gravity Mateusz Klimek, ex manager siatki LOTu, Iberii, American Airlines a teraz w Lufthansie (tlumaczenie z google ![]() "W Polsce brakuje spójnej, odpornej na polityczne naciski, długoterminowej i konsekwentnie realizowanej strategii lotniczej. Temat CPK (Centralny Port Komunikacyjny) co kilka lat powraca w dyskursie publicznym, i chociaż go popieram, uważam, że postępy są zbyt wolne, a proces niestety został upolityczniony. (...) Projekt był omawiany zbyt długo, brakuje konkretów, realistycznego harmonogramu i spójnej wizji. Podczas gdy trwają dyskusje i polityczne manewry, liczba pasażerów rośnie, a rynek nie znosi próżni. Niestety, udział rynkowy LOT-u się kurczy, częściowo z powodu braku infrastruktury potrzebnej do rozwoju. Moim zdaniem, z geopolitycznego punktu widzenia, Warszawa ma realną szansę stać się hubem o europejskim znaczeniu. (...) Obecnie Lotnisko Chopina jest zbyt małe, transfery są niewygodne, a brak odpowiedniej infrastruktury utrudnia obsługę wielu dużych samolotów jednocześnie. Przypomina mi to sytuację sprzed wybudowania obecnego terminalu — zatłoczenie w godzinach szczytu niewiele różni się od tego w starym terminalu w 2005 roku. Mam nadzieję, że CPK zostanie zbudowane, wraz z węzłem kolejowym, który nie będzie zbyt ambitny, łączącym go z kluczowymi obszarami miejskimi w Polsce. To doskonale wpisuje się w globalny trend redukcji krótkich lotów krajowych ze względu na politykę środowiskową." |
Autor: | j_a [ 24 Paź 2024 19:23 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
A ja się nie zgodzę z tymi opiniami. Skoro menager linii lotniczych coś opiniuje, to czy to jest obiektywna, najkorzystniejsza opinia dla pasażerów? Czy chodzi o słupki w Excelu i wynik linii lotniczych, czy długoterminowe korzyści dla kraju? Tak tylko pytam, ku zastanowieniu czy warto bezkrytycznie patrzeć na wszystkie takie opinie. Fajnie, że cyferki będą rosły, tłumy pasażerów transferowych będą się przelewały, ale czy dla mnie jako pasażera ma to znaczenie? Albo szerzej, czy budżet na tym zarobi, czy jak najbardziej lubi biznes, nakłady zostaną upaństwowione, a zyski sprywatyzowane? |
Strona 105 z 114 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |