Autor: | Anonymous [ 20 Maj 2024 15:54 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Powtórzę jeszcze raz: Anonymous napisał(a): Tak samo, gdy napisałem: nie wiem czy do obecnego meteora dotarło, że terminala CPK z tych wszystkich wizek prezentowanych na lotniskach przed wyborami po prostu nie będzie, bo projektant Foster już dawno się z tego wycofał to oznacza, że nie będzie tego konkretnego terminala z tych konkretnych wizek, a nie że nie będzie w ogóle żadnego terminala. Jeżeli Lasek stwierdził, że CPK będzie budowane i nadal jest projektowane i jeżeli nawet Foster będzie chciał wrócić do gry, to i tak terminal będzie inny, bo projekt będzie inny (już wprost zapowiedziano rezygnację z bardzo szerokiej stacji kolejowej w podziemiu i będzie nie bardzo szeroka stacja kolejowa w podziemiu). Analfabetyzm, nawet wtórny, można wyleczyć. |
Autor: | Istvan [ 20 Maj 2024 15:58 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
jaco027 napisał(a): @Istvan raczyles jednak wyrwac czesc zdania z konteksu Ach no tak, kontekst zmienia wszystko - teraz to juz nie jest jechanie po Wilku. No i jeszcze trzecia osoba. Bo oczywiscie Ty w ogole tak nie myslisz, a zasadniczno to sie pewnie nawet z tym nie zgadzasz? No prosze cie ![]() |
Autor: | jaco027 [ 20 Maj 2024 16:20 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Myslalem, ze jednak dyskutujemy CPK, ale niech tam: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kontekst i ciekawiej: https://en.wikipedia.org/wiki/Context_(linguistics) |
Autor: | jabollus [ 20 Maj 2024 17:16 ] | ||
Temat postu: | Re: CPK | ||
Takie info
|
Autor: | QbaqBA [ 21 Maj 2024 03:45 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Przemm napisał(a): Jeśli nie wiesz, czym się zajmujemy (ta wypowiedź odnosiła się do moich słów) zawodowo, to skąd ta sugestia, żeby porozmawiać z kimś z branży lotniczej o szczegółach procesu certyfikacji - czyż nie jest to założenie, że nie znamy się na tym, w tym na tworzeniu dokumentacji operacyjnej? A może znamy się, może przez lata ja tworzyliśmy albo współtworzyliśmy? Sugeruję więcej konsekwencji i unikanie robienia założeń co do ludzi, o których - jak sam twierdzisz - nie wiesz czym się zajmują czyli na czym się znają. Przemm napisał(a): w przypadku trudności ze zrozumieniem można poprosić mądrzejszych o wyjaśnienia zamiast pisać coś bez sensu. Przemm napisał(a): (w tym poprosić o wyjaśnienia mądrzejszych w razie konieczności) Sugestię że jestem za mało mądry zrozumiałem. Nie boli mnie to, dlatego jako głupszemu wytłumacz mi proszę co chciałeś przekazać swoim postem? Identyfikujesz się jako osoba z branży lotniczej do której się odwoływałem i chciałbyś wskazać, że te kilkaset tysięcy na "papierologię" to dużo? Certyfikacja przewoźnika = wyłącznie tworzenie dokumentacji operacyjnej? Przemm napisał(a): A w swojej wypowiedzi nie krytykowałem wydania na dokumentację kilkuset tysięcy (PLN) Jeśli dobrze zrozumiałem chociażby powyższy cytat z Twojej wypowiedzi, to chyba nie..? Ale niniejszym proszę mądrzejszego o wyjaśnienie. A może chodzi o to, że odpowiadałeś kiedyś za proces chociażby tego uzyskania AOC? Za tworzenie nie tylko INOPów czy dokumentacji technicznej, ale też uzyskiwanie wszystkich pozwoleń niezbędnych dla funkcjonowania linii? Bo serio nie do końca rozumiem na którą część mojej wypowiedzi się obruszasz? Pewnie to ten niedobór IQ. Sorry. Bo że z dokumentacją operacyjną/techniczną etc miałeś do czynienia i z grubsza czym się zajmowałeś zawodowo można wywnioskować z Twoich wpisów, tylko nie wiem co to ma do czego... Przemm napisał(a): wskazywania jako sukces spółki tego, że spółka wynajęła ludzi, aby to stworzyć. Każdy głupi (że tak kolokwialnie to określę) potrafi wynająć fachowca ale niekoniecznie pokazuje to jako główny sukces. A to jest przez Wilka wskazywane w którymkolwiek miejscu jako sukces, czy wyjaśnienie działań na które zostały spożytkowane kwoty (jak rozumiem zgadzamy się, że raczej niewygórowane i racjonalne), które są mu zarzucane w tym serio żenującym twitcie jako praktycznie zmalwersowane? Takie było zadanie tej spółki na tamtym etapie - stworzyć podmiot, który w razie czego przejmie wszystkie aktywa LOT, a który nie będzie objęty zakazami KE w razie ewentualnej konieczności uzyskania pomocy publicznej. A że ryzyko wsparcia taką pomocą w pewnym momencie ustało (pandemia w odwrocie, można latać etc), to cel istnienia podmiotu ustał, stąd decyzja o zakończeniu projektu. Właśnie żeby nie generować dalszych kosztów bez sensu. Czy Twoim zdaniem mieli dalej ładować w niego hajs, tylko po to żeby udowodnić że dobre papiery złożyli i uzyskali ten certyfikat? Wtedy by nie było pretensji o "malwersacje"? Czy może właśnie wtedy byłyby uzasadnione? Czy problemem jest, że zatrudniono do tego ludzi? Też nie rozumiem, Wilk sam miał to pisać? Ja wiem, że w LOT są zatrudnieni pracownicy, którzy robią tego typu rzeczy w ramach swoich zadań pracowniczych, ale właśnie - w LOT. To inny podmiot. Mieliby świadczyć pracę na rzecz innego pracodawcy? Na jakiej podstawie? Może trzeba by ich zatrudnić, tudzież "wynająć" - jak sam to ująłeś..? Mam nadzieję, że powyższe pytania nie urażą Twojej mądrości i uda mi się poznać na nie odpowiedzi. Chętnie się dkoształcę. Przemm napisał(a): Aczkolwiek pisanie bez sensu nie jest zakazane, zwłaszcza jeżeli nikomu nie szkodzi. Uf, dzięki! PS. nigdy w życiu (a już zwłaszcza po greenbergu) nie przeszłoby mi przez myśl, że przyjdzie mi zabierać jakikolwiek głos w obronie Wilka. Ale gdzieś chyba są jakieś granice obiektywizmu... jaco027 napisał(a): Zmiany - no chyba juz nowa ekipa odeszla od wersji: - Baranow - centralny hub przesiadkowy w Polsce, Skąd to wywnioskowałeś? Gdzieś jest info, że CPK ma nie być hubem przesiadkowym? Albo że gdzieś w Polsce ma powstać inny? jaco027 napisał(a): - CPK jako alternatywa dla lotnisk regionalnych Trochę logicznym wydaje się takie założenie, ale na szybko nie znajduje teraz w necie info że faktycznie takie przyjęto przy tworzeniu założeń CPK "w wersji PIS". jaco027 napisał(a): - KDP - jest urelaniane - nie ma planow ostatecznych - zdaje sie ze na to potrzeba tez troche czasu (ale zalazenia sa), ale i to co bylo wczesniej, to bylo wrzucenie wszystkiego co sie rusza np. w PKP PLK do wielkiego wora podciagniecie pod KDP Ale jaki konkret jest? Bo ja się odnoszę do Komisji Infrastruktury jeszcze z bodaj kwietnia, gdzie były z grubsza przedstawiane własnie założenia o których wspominasz - co z komponentu kolejowego pozostanie w planie i na moje kaprawe ucho było tam spokojnie z 70% założeń CPK "w wersji PIS". To taka rewolucyjna zmiana? jaco027 napisał(a): - skalowalnosc - terminala - juz sa przebakiwania, ze pierwotny byl przewymiarowany i byc moze nie potrzeba tyle pirsow na poczatkowym etapie. Mowa byla o przewymiarowaniu stacji kolejowej dla CPK - tez przebakiwania o zmianach Tak, z tego co wiem tu faktycznie ma dojśc do sporej redukcji jaco027 napisał(a): Materialy zrodlowe - prosze - chocby tu: https://intermodalnews.pl/2024/02/20/be ... kolejowym/ https://www.money.pl/gospodarka/prawdzi ... 4128a.html https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/ ... trzeb.html https://www.rynek-lotniczy.pl/szukaj.html?searchVal=CPK Co konkretnie mam wyczytać w tych linkach? Tylko takich konkretnych serio informacji, nie "faktów medialnych". Poza nierealnoscią harmonogramów, co raczej dla wszystkich jest i było oczywiste. jaco027 napisał(a): Nie rozumiem? No bo krytykujesz i jednoczesnie... pochwalasz? Pochwalam decyzję o rozbudowie, krytykuję jej kształt. Obawiam się, że nie przyniesie zakładanych korzyści i wygeneruje sporo nowych problemów. jaco027 napisał(a): wszystko spuszczasz po brzytwie Nadal nie wiem co spuszczam po brzytwie. jaco027 napisał(a): To tak na szybko - relanie WAW ma na dzisiaj 2 glowne problemy: normy halasu (i ogolnie halas nad aglomeracja) i dostepnosc slotow. Obydwa sa lekko powizane. Nie lekko. Są nierozerwalnie powiązane. Przy czym gdyby nawet zlekceważyć pierwszy, to drugi i tak się pojawi, choć ciut później. jaco027 napisał(a): Ale, jak podawalem przyklady innych dwu/tri/szescioportow w EU raczyles sie nie odniesc wcale Nie jest to prawdą. Żaden z przykładów które podałeś nie funkcjonuje skutecznie, a i tak większość z nich powstawała gdy nie było tak rygorystycznych przepisów dotyczących administracyjnych podziałów ruchu i przydzielania slotów. jaco027 napisał(a): jak to jest mozliwe, ze jednak teraz normy sreodowiskowe, ilosc operacji i sciezki nie beda problemem na WAW i WMI jesli ilosc PAXow na samym waw ma sie zwiekszyc z obecnego maxa 20mln PAX do 35-40mln PAX? Panowie L i M (oraz zespol PPL/CPK) zapomnieli o tym? ![]() To jest bardzo zasadne pytanie i odpowiedź na nie jest smutno prosta - nadal są problemem. Dlatego te 35-40 mln PAX w WAW traktuję nadal jako zaklinanie rzeczywistości i fakt medialny, bo na kilka konceptów zaradzenia problemowi które do mnie dotarły, żaden z nich się nie broni... No, chyba że znów "cel uświęci środki" i "zrobimy jak ma być", a konsekwencje spadną potem na kogoś innego. Pożyjemy zobaczymy. jaco027 napisał(a): Jescze raz sie spytam, gdzie bylibysmy w 2028 na WAW, jesli wszystkie hurraoptymistyczne plany CPK/KDP/Y nie zostyalyby dowiezione na koniec 2027? Moim zdaniem wcale nie tak daleko głębiej w dupie niż i tak będziemy. Niestety kluczowy moment został przespany i teraz jest takie trochę "szybko, zanim zorientują się że to kompletnie bez sensu". No, chyba że "uratuje" nas jakieś tąpnięcie na rynku i odwrót ludzi od latania. Co też jest niewykluczone, ale z dzisiejszej perspektywy to wróżenie z fusów... |
Autor: | FUX [ 21 Maj 2024 05:53 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Od kilku stron można zaobserwować kaskadowe, wielopiętrowe cytowanie i odpowiadanie nań, z którego niewiele wynika prócz poprawiania sobie nastroju piszących. Jest moc. ![]() |
Autor: | Istvan [ 21 Maj 2024 10:20 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Lepsze kaskadowe, wielopiętrowe posty wypunktowujace jak niektorzy rozmijaja sie z prawda, niz wrzucanie linkow do twitterowych postow ruskich trolli... |
Autor: | Przemm [ 21 Maj 2024 10:27 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Wg informacji mediów, spółka CPK będąca wnioskodawcą w postepowaniu o wydanie decyzji lokalizacyjnej, dostarczyła uzupełnienie wniosku. A zatem, jeśli to, co dosłano, okaże się wystarczające, to by oznaczało, że wniosek jest kompletny. https://next.gazeta.pl/next/7,151003,30 ... 6214248926 https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... 20997.html W końcu października złożono wniosek. Już w lutym urząd poinformował CPK, że wniosek wymaga uzupełnienia i - jak rozumiem - wezwał do uzupełnienia a 20 maja dostarczono uzupełnienie. Jeśli wniosek okaże się kompletny, to ciekawe kiedy może być decyzja? |
Autor: | j_a [ 28 Maj 2024 00:04 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Ostateczny argument w sprawie budowy CPK, game changer po prostu ![]() W trakcie poniedziałkowego przemówienia w Koninie prezydent Andrzej Duda wiele mówił o rozwoju. Jego wystąpienie zdominowały tematy inwestycyjne, w tym plany budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Prezydent rysował przed Polakami niezwykle ambitne wizje. - Jeżeli będziemy się rozwijali i będziemy coraz zamożniejsi, to coraz więcej ludzi nie tylko będzie chciało korzystać z transportu lotniczego, ale proszę państwa, będzie miało swoje samoloty - mówił. - Ci z naszych rodaków, którzy doczekają się prywatnych aeroplanów - zaznaczył Duda - "będą potrzebowali lotnisk, będą potrzebowali miejsc, gdzie te samoloty będą mogły być parkowane, przetrzymywane". https://tvn24.pl/polska/andrzej-duda-w- ... -st7936816 Tego można posłuchać, ale na własną odpowiedzialność ![]() |
Autor: | jaco027 [ 28 Maj 2024 09:00 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Sorry za wtret /polityczny/, ale ad vocem do powyższego. Bo to w sumie jest hit nad hity!!! Kiedys jeden premier powiedzial: Cytuj: Prawdziwego mężczyznę poznaje się nie po tym, jak zaczyna, ale jak kończy. Obawiam sie, ze w powyzszym przypadku obydwa konce historii sie chwieja... ![]() https://www.bankier.pl/wiadomosc/Prokur ... 97977.html PS. Aby nie bylo, obiecuje nastepny post juz w temacie CPK. |
Autor: | dlugi_szmul [ 29 Maj 2024 19:44 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Wybaczcie lenistwo ale nie chce mi się przedzierać przez 100 stron. Jest gdzies rzetelna i konkretna analiza mozliwosci rozbudowy Okęcia? |
Autor: | jaco027 [ 29 Maj 2024 20:28 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
@dlugi_szmul Przepraszam ale na co liczysz? Na to, ze ktorys forumowicz lub jakas firma konsultingowa dokonala oceny projektu, ktory pojawil sie jakies 2-3 tygodnie temu? I jakie sa wymogi, aby byla a) rzetelna b) konkretna ? E: tu masz garsc informacji: https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... 20891.html |
Autor: | le_szek [ 30 Maj 2024 16:24 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
jaco027 napisał(a): @dlugi_szmul Przepraszam ale na co liczysz? Na kałszkwał, no a na co? |
Autor: | Gregggor [ 31 Maj 2024 11:05 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
My tu gadu gadu, a kolejne przetargi na audyty zewnetrzne sa unieważniane, w tym tygodniu dla części kolejowej i marketingu: https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... 21045.html Oficjalne komunikaty w kwietniu mowily, ze wydluzenie terminow wynikalo z checi "otrzymania jak największej liczby ofert od potencjalnych audytorow". W rzeczywistosci okazalo sie, ze nie udalo im sie zdobyc chocby jednej oferty. Dwa dni temu (29/05) mialy byc rozstrzygniete dwa kolejne przetargi: na audyty projektów i z obszaru lotniskowego. Ale wyglada na to ze i tam bedzie fiasto. Przez pol roku pracy ekipa Laska nie byla w stanie rozpoczac chocby jednego audytu zewnetrznego... A tymczasem zdaje sie, ze zbliza sie "wiekopomna chwila" ![]() |
Autor: | ibartek [ 04 Cze 2024 19:43 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
no i budujo... Donald Tusk podjął decyzję w sprawie budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego — przekazał "Puls Biznesu". Premier ma dać w tej sprawie zielone światło, zmienić ma się jednak termin oddania CPK do użytku. https://wiadomosci.onet.pl/kraj/co-dale ... je/745d4g2 |
Autor: | correos [ 05 Cze 2024 13:19 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
https://businessinsider.com.pl/gospodar ... ka/q7leef7 |
Autor: | Polbos [ 05 Cze 2024 18:49 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
ale będą teraz szpagaty ![]() |
Autor: | Istvan [ 05 Cze 2024 21:00 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Trzaskowski juz troche zmienil zdanie: https://tvn24.pl/tvnwarszawa/wlochy/trz ... -st7949246 Ale jednoczesnie wspomnial o chyba nowym, dosc abstrakcyjnym pomysle: "I takie zapewnienia rząd składa, że oba te projekty - ten zupełnie inny, racjonalny projekt CPK oraz utrzymanie Okęcia - mogą się wzajemnie uzupełniać - zaznaczył Trzaskowski." Czyli co, juz nie triport, tylko quadroport "CPK+Okecie+Modlin+Radom"....? ![]() |
Autor: | Grzenio1970 [ 05 Cze 2024 21:20 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Lasek dodaje do tego jeszcze Łódź więc może nawet pięcioport. Blado to wygląda jeśli nawet zapowiadanych audytów nie potrafią zorganizować. ![]() |
Autor: | Przemm [ 06 Cze 2024 06:51 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
@Istvan W jakim znaczeniu pomysł pozostawienia lotniska Okęcie jest wg Ciebie abstrakcyjny? Jako oderwany od rzeczywistości czy raczej niemożliwy do zrozumienia? Mam na ten temat inne zdanie i uważam, że można rozważyć pozostawienie Okęcia wzorem Le Bourget. I tu, i tam działają spółki świadczące usługi lotnicze, w tym duża baza obsługowa czy spółka świadcząca wynajem samolotów dyspozycyjnych-biznesowych. A zatem nie rozumiesz tej idei, uważasz ją za oderwaną od rzeczywistości, czy zastosowałeś jeszcze inne znaczenie słowa abstrakcyjny? |
Strona 101 z 114 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |