Autor: | le_szek [ 19 Kwi 2024 12:35 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Legion1 napisał(a): przeglądam komentarze- dużo zachwytów nad P. Wilkiem i tym, że kraj będzie mu kiedyś wdzięczny ![]() Czyli standardowy pakiet "Bot pro-CPK plus" ![]() Na X-ie standard pod jego wpisami, same niewielkie konta - zwykle bez wcześniejszej aktywności, w tej chwili podbijają jedynie wątki pro-CPK (wcześniej gardłowały też ostro za Izerą, ale nawet boty nie są tak głupie, żeby to ciągnąć ![]() ![]() |
Autor: | Robaku [ 19 Kwi 2024 13:14 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
FUX napisał(a): Fanem przekopu nie byłem aczkolwiek w świetle sytuacji w Obwodzie to chyba dobrze, że jest. ALe jakie to ma znaczenie? w sytuacjia z obwodem bo nie bardzo rozumimem, możesz to rozwinąć? Czy ty myślisz, że coś tam wartościowego w sytuacji jakies konfliktu będzie wpływać? przecież to piękne miejsce, żeby walić we wszystko co tam wpływa z obwodu. Mniemam, ze umiejscowienie hiperwaznych inwestycji a nie obiektu tursytycznego ( jak tam byłem na Mierzei to aż mi się przypomniał kanal panamski w wersji superhiper mini - w Panamie wielkie statki, na mierzei kajaki - ale liczba turystów się zgadzała) blizej Swnioujscia w postaci tego portu kontenerowcowego czy też Balticpipe pokazuje jednoznacznie gdzie jest bezpiecznie, a gdzie nie jest. A chyba nikt nie ma wątpliwości patrząc na mape Polski ze łatwiej coś transportować z Gdańska i okolic na Polskę niż z zachodniopomorskiego. Nie no co do Wilka, to czasem sie trafi zastanawiajace pytanie na tt - Wilk kiedy oddasz kasę? |
Autor: | Istvan [ 19 Kwi 2024 13:38 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
KL_user napisał(a): FUX napisał(a): Fanem przekopu nie byłem aczkolwiek w świetle sytuacji w Obwodzie to chyba dobrze, że jest. Na razie to wybudowaliśmy ekstra drogi skrót dla motorówek i równie dużych jednostek. Bez pogłębienia toru wodnego i inwestycji w port w Elblągu wybudowany przekop jest przydatny dla kraju jak umarłemu kadzidło.https://inzynieria.com/geoinzynieria/pr ... w-tym-roku Robaku napisał(a): ALe jakie to ma znaczenie? w sytuacjia z obwodem bo nie bardzo rozumimem, możesz to rozwinąć? Czy ty myślisz, że coś tam wartościowego w sytuacji jakies konfliktu będzie wpływać? przecież to piękne miejsce, żeby walić we wszystko co tam wpływa z obwodu. "Jakiegos konfliktu"!? Czy Ty przespales ostatnie kilkanascie lat relacji miedzy Polska a Rosja? Juz chyba malo kto pamieta ze np miedzy 2004-2009 Cieśnina Pilawska byla zamknieta dla polskich jednostek. Nie potrzeba okretow wojennych zeby miec konflikt.https://www.rmf24.pl/ekonomia/news-jest ... rp_state=1 |
Autor: | Robaku [ 19 Kwi 2024 13:52 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
ale nadal, czy ty uważasz, ze cokolwiek będzie stacjonowalo tam w przypadku konfliktu? ale nawet handlowo czy będzie coś tam wpłyawo w przypadku konfliktu? Przeciez nawet w artykuleRMF wskazuje, na kwestie turystyczne to ja szczerze mowiacp rzy aktualnych stosunakch PL Rosyjskich nie widze zadnego wzrostu turtyki w tym obszarze. A o jakichs polaczeniach na lini Krolewiec - Elblag mozna w ogole zapomniec. |
Autor: | Istvan [ 19 Kwi 2024 14:05 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Konflikt z Rosja juz jest. A celem przekopu nie byl rozwoj turystyki do Krolewca ![]() |
Autor: | Robaku [ 19 Kwi 2024 14:08 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Mowisz o handlwoym czy wojskowym wykorzystaniu, bo jakoś tego wojskowego aspektu tego przekopu wyobrazic sobie nie mogę. A co do Handlowego to zobaczymy jak to będzie wyglada jeśli to poglębia |
Autor: | Anonymous [ 22 Kwi 2024 16:17 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
j_a napisał(a): Ktoś w ogóle na poważnie myślał o wybudowaniu tego lotniska? Z tego, co już wiemy, historię CPK za rządów PiSu możemy podzielić na 4 fazy: 1) CPK jako część wiana Morawieckiego, które miało zachęcić Kaczyńskiego do uznania Morawieckiego za delfina i wydania mu córki (premierostwo) za mąż. 2) Zdjęcie z projektu priorytetu A w momencie, gdy osiągnięto cel fazy 1. 3) Stwierdzenie, że jeśli już mają dalej ciągnąć ten wózek, to można z tego zrobić potężną skarbonkę dla członków Matki Partii. Kolejną zresztą. 4) Typowe dla PiSu wzmożenie przedwyborcze kierujące narrację na ultrapatridiotyczne nuty z końcowym wnioskiem: “Myśmy chcieli i zaplanowali, ale Tusk i Niemce to zabiją”. W żadnej z tych faz w żadnej mierze nie chodziło o budowę jakiegokolwiek, nawet najmniejszego, lotniska. I jeszcze taka wiadomość: Cytuj: CPK rezygnuje z koncepcji kolejowych szprych – Odłączamy się mentalnie od modelu piasty i szprych. To jest wizja jednego człowieka, niekoniecznie najlepsza – powiedział na spotkaniu z branżą kolejową, m.in. przedstawicielami wykonawców czy organizacji przewoźników, Zbigniew Szafrański, szef rady nadzorczej spółki CPK. W proponowanym przez poprzedni rząd planie inwestycyjnym CPK piastą miało być lotnisko w Baranowie, a szprychami wybiegające z niego w różne części kraju linie kolejowe. Dzięki nowym odcinkom torów czas dojazdu do portu z największych polskich miast miał wynieść maksymalnie 2 godz. 30 min. – Założenie, że wszystkie linie kolejowe będą się zbiegać w jednym punkcie, z perspektywy gospodarczej i społecznej nie ma uzasadnienia – mówi DGP Zbigniew Szafrański. Autorem koncepcji piasty i szprych jest Patryk Wild, dolnośląski samorządowiec, były członek zespołu doradczego pełnomocnika rządu ds. CPK, brat Mikołaja Wilda, byłego szefa spółki. Planowane linie kolejowe prowadzące do lotniska wpisano do koncepcji przyjętej przez rząd w 2017 r. Zbigniew Szafrański przekonuje teraz, że nie powstały analizy, które potwierdziłyby, że proponowany układ jest optymalny. Przypomina, że był on krytykowany przez różnych ekspertów, m.in. przez Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN. https://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/9492946,cpk-rezygnuje-z-koncepcji-kolejowych-szprych-mapa.html W końcu zaczyna się urealnianie tego politycznego koszmarku. |
Autor: | FUX [ 23 Kwi 2024 06:35 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Jak wymyślić kolej na nowo w 90 dni. https://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmias ... =BoxOpImg6 |
Autor: | j_a [ 23 Kwi 2024 07:40 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
@FUX Dobry artykuł wrzuciłeś, niestety niewielu go przeczyta. Po pierwsze jest płatny, po drugie to wyborcza.pl, bez wody święconej nie podchodź ![]() Zasadniczo jest o tym, że dwóch braci (w zasadzie jeden, pasjonat kolei z kolegą) wymyślili sobie, jak za 100 mld przeorać kolej w Polsce, po czym bez zbędnych dyskusji i analiz przyjęto to do realizacji, bo jeden z braci był wówczas prezesem CPK słuchanym przez decydentów. Małe fragmenty Innym „dogmatem Wilda" było prowadzenie wszystkich „szprych" do CPK. W efekcie budowane jest połączenie Warka - CPK (jako fragment trasy Rzeszów - Warszawa) i szybkie pociągi, zamiast jechać do stolicy, będą najpierw wjeżdżać do CPK. - Wszystko musiało iść do wielkiego centralnego węzła. A czemu szybkie pociągi nie mogą wjechać od razu do Warszawy, skąd z dworca zachodniego w 15 minut pasażerowie dostaliby się kursującymi co kilka minut pociągami na lotnisko? - zastanawia się były projektant CPK. - Odcinek KDP Warka - CPK wygląda w liczbach dramatycznie. W analizach więcej pasażerów mamy na wąskotorówce w Grójcu - opowiada osoba pracująca przy studium tej linii. (...) Tak więc dziś trwają prace projektowe warte setki milionów złotych nad całym systemem kolejowym, który wymyśliła jedna osoba. Jego koncepcję, bez żadnych analiz, rząd przyjął do realizacji jako dokument przygotowany przez rządowego pełnomocnika, którym był Mikołaj Wild, brat Patryka. - Realizujemy wizję na podstawie mapki narysowanej umownym mazakiem na kartce i opublikowanej w gazecie – podkreśla Massel. - Zostały przyjęte pewne założenia i nikt nie sprawdził, czy mają one sens - uważa Zbigniew Szafrański, były prezes PKP PLK w okresie, gdy projektowano „Igreka", dziś członek rady nadzorczej CPK. - Trudno stawiać zarzut, że ktoś tak sobie narysował, ale dlaczego nikt tego nie sprawdził, dlaczego nie ma uzasadnienia takich przebiegów? Jak to się stało, że spółka zatrudniającą wybitnych fachowców z kraju i zagranicy, od blisko siedmiu lat realizuje zatwierdzoną przez rząd wizję dwóch pasjonatów transportu, której nie bronią żadne liczby? |
Autor: | Anonymous [ 23 Kwi 2024 08:44 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
"A nie, dobrze! To jezioro damy... tutaj, a ten niech sobie stoi w zieleni". "Panie dyrektorze, to premia za poprawki do planu". W 2019 tak pisano o przekopie Mierzei Wiślanej: Cytuj: Ekspert do Spraw Morskich oraz Kapitan Żeglugi Wielkiej Rafał Zahorski, tak pisze o przekopie mierzei wiślanej : "(...)Co do przyspieszania procesu administracyjnego czy budowlanego to obserwowaliśmy go ostatnio przy Mierzei Wiślanej, gdzie każdego kto był przeciw wywalono i a następnie szukano takich ludzi by podpisali bez szemrania wszelkie zgody. Oczywiście w tej przyspieszonej ścieżce administracyjnej pominięto w ogóle zdanie Urzędu Marszałkowskiego i samego Marszałka Pomorskiego jak i również zdanie lokalnej społeczności - a ochrona środowiska została CAŁKOWICIE ZIGNOROWANA. A to się zemści i to już niebawem - sami zobaczycie co się stanie jak zaczną się jakiekolwiek prace. Trochę mi to przypomina PRL-owskie przesuwanie jeziora i lasu przy słynnej budowie osiedla. Na Mierzei najpierw wyrżnięto pas drzew a dopiero potem ogłoszono przetarg na w wariancie zaprojektuj i zbuduj. Przypomnę, że wykonawca z Turcji dał cenę 1 pln a wynikało to z tego że nawet Turcy wiedzą, że tej inwestycji nie da się zrobić.(...)" https://www.facebook.com/ObozDlaMierzei/videos/a-jezioro-damy-tu-analogia-do-przekopu-mierzei-wi%C5%9Blanej-fragm-filmu-sbarei/922642041427929/?locale=pl_PL Bareja powinien być naszym wieszczem narodowym. Jak widać PiS stosował ten sam schemat przy właściwie każdej inwestycji: gdy już ustalono jakimi metodami można z tej inwestycji wyciągać pieniądze, to wpuszczano do niej amatorów, którzy się wyżywali na materii, której kompletnie nie znali. Myślicie, że nie usłyszymy już w tym temacie frazy "Wildowie i Wilk to fachowcy w dziedzinie CPK, słuchajcie co mówią"? Usłyszymy i to nie raz i nie dwa. |
Autor: | Istvan [ 23 Kwi 2024 12:57 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Anonymous napisał(a): j_a napisał(a): Ktoś w ogóle na poważnie myślał o wybudowaniu tego lotniska? Z tego, co już wiemy, historię CPK za rządów PiSu... Oho, kolega uczulony na pis wrocil po przerwie, ale jak widac bez zmian - w dalszym ciagu dyrdymały i bełkot pisane jak przez partyjny beton. A w kontekscie powaznego myslenia o budowie ciekawie wyglada ostatnia zmiane retoryki przez Laska, ktory w ostatnim wywiadzie dla Rynku Lotniczego mowil: " To nie znaczy, że nie musimy budować lotniska centralnego i potencjału tego, który za chwilę nam się skończy, bo w 2035 roku nam się skończy nawet ten potencjał w ramach rozwiązań pomostowych. I my musimy już dzisiaj pracować nad dopasowaniem projektu nowego lotniska centralnego do rzeczywistości." Czyli jednak dochodza do wniosku, ze rozbudowa WMI+WAW wystarczy tylko na krotka meta a nowe lotnisko i tak bedzie potrzebne. |
Autor: | jaco027 [ 23 Kwi 2024 13:25 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
A czy ktos to kwestionuje? Chyba dywagujesz sam ze soba... PS. A Ty wydajesz sie byc uczulony na Laska i obecne podejscie. |
Autor: | Istvan [ 23 Kwi 2024 14:51 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
jaco027 napisał(a): A czy ktos to kwestionuje? No wlasnie niestety sek w tym, ze tak i tych kwestionujacych potrzebe nowego lotniska jest zaskakujaco sporo... Pierwsze z brzegu przyklady:Rafał Trzaskowski, wypowiedz z marca: "Okęcie plus rozbudowanie Modlina absolutnie w Warszawie by wystarczyło" https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... 20493.html albo nawet tutaj na forum: Gregggor napisał(a): zaproponowane rozbudowy to gaszenie pozarow pozostawionych przez poprzednikow. Kupujemy sobie czas na kilka lat, ale co potem. To wciaz nie rozwiazuje problemu lotnisk dla Warszawy po 2030 roku. Ostatnie wypowiedzi min. Laska o koniecznosci budowania nowego lotniska sa delikatna zmiana w jego retyroce. In plus.michcioj napisał(a): oczywiscie ze rozwiazuje. 28 milinow paxow na Okeciu to wrecz z zapasem dla linii tradycyjnych i ewentualnie czarterow long-haul w roku 2030. reszte tj. tanie linie i czartery niech sobie lataja z Modlina, jak te 8-10 mln jakims cudem z Modlina by nie wystarczylo to reszte wyrzucamy do Radomia. i pozamiatane. ps. a uczulony to jestem na zalewanie merytorycznej dyskusji przez polityczna papke i partyjne bzdury wypisywane tutaj przez niektorych. wiadomo, ze to standard dyskusji z ul. Wiejskiej czy to z prawa czy z lewa, ale tu na forum moglismy sie bardziej postarac. |
Autor: | Anonymous [ 23 Kwi 2024 15:34 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
jaco027 napisał(a): A czy ktos to kwestionuje? Chyba dywagujesz sam ze soba... Daj spokój. Tyle razy już tłumaczyliśmy, że chodzi nam o to, żeby ktoś w końcu na poważnie policzył czy CPK jest potrzebny i jeśli tak to od kiedy, i że to wyliczenie przyjmiemy niezależnie od wyniku, że każdy, kto ma chęć rozmowy by to zrozumiał. Widać nie ma tej chęci. Najlepsze jest to, że nawet sam Wild przyznał, iż ten słynny przedwyborczy 2027 rok jako data otwarcia CPK, był realistyczny w "15-20 procentach" (czyli pewnie w może 5%), a tak naprawdę nastawiali się na 2033-2035, czyli termin, który już w tej chwili, po ogarnięciu horałowskiego bordello, jest podawany jako realistyczny jeśli CPK nadal będziemy budowali. Ale oczywiście będzie krzyk, że Tusk opóźnił budowę, pewnie pod wpływem Niemców. ![]() |
Autor: | Robaku [ 23 Kwi 2024 16:20 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Istvan napisał(a): Anonymous napisał(a): j_a napisał(a): Ktoś w ogóle na poważnie myślał o wybudowaniu tego lotniska? Z tego, co już wiemy, historię CPK za rządów PiSu... Oho, kolega uczulony na pis wrocil po przerwie, ale jak widac bez zmian - w dalszym ciagu dyrdymały i bełkot pisane jak przez partyjny beton. A w kontekscie powaznego myslenia o budowie ciekawie wyglada ostatnia zmiane retoryki przez Laska, ktory w ostatnim wywiadzie dla Rynku Lotniczego mowil: " To nie znaczy, że nie musimy budować lotniska centralnego i potencjału tego, który za chwilę nam się skończy, bo w 2035 roku nam się skończy nawet ten potencjał w ramach rozwiązań pomostowych. I my musimy już dzisiaj pracować nad dopasowaniem projektu nowego lotniska centralnego do rzeczywistości." Czyli jednak dochodza do wniosku, ze rozbudowa WMI+WAW wystarczy tylko na krotka meta a nowe lotnisko i tak bedzie potrzebne. A ja kolega uczulony na PO, nadal czekam na to historię albo predykcje co do portu w Elblągu i jego gospodarczego wplywu na rozwoj Polski, ok nie przesadzajmy regionu. |
Autor: | jaco027 [ 23 Kwi 2024 17:00 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Istvan napisał(a): ...Ostatnie wypowiedzi min. Laska o koniecznosci budowania nowego lotniska sa delikatna zmiana w jego retyroce. In plus... A ja wcale nie uwazam ze in plus. I napisanie bez zadnego uzasadnienia takiej opinii, ze "in plus" jest po prostu... pozwole sobie tego nie nazywac.... eeeh... |
Autor: | Istvan [ 23 Kwi 2024 17:59 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Podstawowym uzasadnieniem jest to co sam Lasek powiedzial w cytowanym powyzej wywiadzie, o potencjale rozbudowy Okecia - link jest powyzszym poscie. Rozbudowa Okecia wystarczy do 2035 r., a sa eksperci co mowia ze i nawet krocej. Ale byc moze i Lasek, i inni, sie myla - ale w takim razie zamiast pisac "bez zadnego uzasadnienia", to Ty powiedz dlaczego jestes na nie? Robaku napisał(a): A ja kolega uczulony na PO No i tu pudlo totalne... w tak spolaryzowanym politycznym bagienku jak mamy w PL zapewne trudno sobie wyobrazic, ze mozna na kogos glosowac i od niego wymagac? Nie znajdziesz ani jednej mojej wypowiedzi w ktorej bym ocenial cos tylko przez pryzmat tego ze cos jest "pisowskie" albo "platformiane", w przeciwienstwie do kolegow partyjniakow powyzej. Super, ze czyscimy patalogie po poprzednikach (za ktore niektorzy powinni isc siedziec!). Ale serio ktos jest zadowolony z sytuacji kiedy patalogie zastepujemy indolencja? |
Autor: | jaco027 [ 23 Kwi 2024 18:16 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
primo - Nie ma linku. Ten ktory podales jest do czegos innego, ale sobie znalazlem. https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... 20690.html secundo - To ze Lasek chlapnal takiezdanie, jest tak samo przekonujace jak Wild chlapiacy podobne banialuki w co drugim (a wlasciwie) kazdym "sponsorowanym" jutubowym/socialowym medium tertio - Argumenty na nie byly juz tu podawane dzisiatki jak nie setki razy, w 90-99% sie z nimi zgadzam i sam wiele zapodalem, wystarczy siegnac do tego watku. Jest tylko 1 istotny argument ZA wyprowadzaniem ruchu z WAW/WMI/RDO - halas powodowany przez samoloty dla pobliskich osiedli/dzielnic. Plus 100 argumentow PRZECIW. |
Autor: | Istvan [ 23 Kwi 2024 18:27 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Aaa, okej ![]() ![]() Przede wszystkim, nie chodzi o "wyprowadzenie" aktualnego ruchu, tylko o zmieszczenie gdzies rosnacego ruchu. I setki razy w tym temacie bylo przytaczane, chocby na przyklad jakie jest zapotrzebowanie na sloty w Warszawie. WAW+WMI nie wystarcza. |
Autor: | jaco027 [ 23 Kwi 2024 18:34 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Proszę nie wkładaj w moje usta słów, których nie powiedziałem. Porównałem jednozdaniowca Laska do banialuk Wilda. A propos slotów... czy WAW ma być jedynym lotniskiem w EU który problem przepustowowsci slotów rozwiązuje wydając odpowiednik 8-20% PKB? Dlaczego Anglicy, Włosi, Francuzi, Hiszpanie, Niemcy nie wpadli na tak genialny pomysł aby zrujnowac swoje PKB? ...aczkolwiek Niemcy szli w tym kierunku ![]() |
Strona 95 z 114 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |