Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

CPK
cpk,18,143890
Strona 61 z 114

Autor:  j_a [ 30 Paź 2023 23:39 ]
Temat postu:  Re: CPK

A to są jakieś oddzielne spółki? CPK i lotnisko?

Aha, kiedyś coś tam było o sprzedawaniu rodowych sreber... teraz grają inną melodię ;)

Autor:  Anonymous [ 31 Paź 2023 09:00 ]
Temat postu:  Re: CPK

j_a napisał(a):
Trzy dni przed wyborami wjeżdża Horała na białym koniu i przedstawia jako udziałowca czy inwestora CPK (oczywiście nie znamy jakże istotnych szczegółów) firmę VINCI. Firmę zajmującą się mniej więcej tym samym co PPL, czyli zarządzaniem lotniskami. Czyli udziałowcem (?) CPK będzie firma zajmująca się zarządzaniem lotniskami. I teraz pytanie. Jaki to ma sens?


Oficjalne materiały z oficjalnej strony CPK:

Cytuj:
30.06.2022

Rynkowe konsultacje projektu CPK w Korei Południowej

Przedstawiciele spółki Centralny Port Komunikacyjny wzięli udział w serii spotkań z potencjalnymi inwestorami i kontrahentami zorganizowanych w Korei Południowej przez Incheon International Airport Corporation (IIAC), czyli doradcą strategicznym polskiego projektu. Efektem delegacji jest szereg nawiązanych kontaktów oraz znaczący wzrost zainteresowania inwestycjami CPK ze strony koreańskiego biznesu.

Spotkania w stolicy Korei Południowej wpisują się w proces zmierzający do wyłonienia najlepszego partnera operacyjnego i partnera finansowego dla Portu Solidarność. Z racji dotychczasowej współpracy oraz światowej renomy, Lotnisko Incheon ma w tym procesie ważne miejsce. Z jego przedstawicielami współpracujemy już od półtora roku w ramach doradztwa strategicznego i jesteśmy otwarci na przeniesienie tego współdziałania na wyższy poziom. Cieszę się, że Korea Południowa jest tak mocno zaangażowana w realizację największej inwestycji infrastrukturalnej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej

Od czasu podpisania w grudniu 2021 r. czterostronnego porozumienia obie firmy – Incheon i CPK – realizowały współpracę w ramach zintegrowanych zespołów projektowych. Podpisany wówczas dokument zakładał działania zmierzające do wspólnego przedsięwzięcia w formule joint venture, w którym Koreańczycy mieliby objąć mniejszościowy pakiet udziałów.
https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci-2/rynkowe-konsultacje-projektu-cpk-w-korei-poludniowej


To, że Horała musiał złapać jakąś spółkę i ją wcisnąć CPK przed wyborami, jest oczywiste. Inaczej ciemny lud w ogóle nie odczułby niewątpliwego sukcesu jakim było niewbicie łopaty we wrześniu 2023 mimo szumnych zapowiedzi od wielu miesięcy. Bardziej mniej interesuje co się stało po drodze z "renomowanymi światowo" Koreańczykami, przeznaczonymi od 2 lat na mniejszościowego udziałowca. Żeby nie było tak, że przylecieli na lotnisko w Radomiu, a user @RKS1926 kończył właśnie pracę i zgasił światła.

Autor:  j_a [ 31 Paź 2023 10:07 ]
Temat postu:  Re: CPK

IFM Investors to fundusz inwestujący m.in. w infrastrukturę. Inwestycje bezpieczne, nie zagrożone mocno konkurencją, długoterminowe, czyli klasyka dla funduszy emerytalnych. Nie widzę tu w pożyczki, takie inwestycje są na zasadzie sprzedaży udziałów. W PL zainwestowali w Veolię i port w Gdańsku.
https://www.ifminvestors.com/capabiliti ... structure/

Rodzi się kolejne pytanie, takie z tych narodowo-populistycznych. W czym emeryci z Australii są lepsi od naszych emerytów? Dlaczego CPK ma pracować na ich korzyść, nie naszych emerytów? Dlaczego zyski z tak ogromnej inwestycji, ponoć koła zamachowego polskiej gospodarki, mają być transferowane za granicę? Polski podatnik poniesie koszty połączeń kolejowych (przypominam, kilkukrotnie większe niż samego lotniska), dowożącej pasażerów do lotniska, a zysk z przewozu będzie trafiał do zagranicznego funduszu?

Autor:  le_szek [ 31 Paź 2023 10:41 ]
Temat postu:  Re: CPK

abelincoln napisał(a):


Widząc, że to wywiad przeprowadzany przez Sroczyńskiego, można sobie od razu oszczędzić czasu i zamknąć nie czytając.

Autor:  Robaku [ 31 Paź 2023 11:02 ]
Temat postu:  Re: CPK

A ja dosłuchałem wywiadu Janke i bawi mnie coraz bardziej,
wziął typa ze swojej szkoły przywództwa - z 2 razy podczas wywiadu szkołę podpromował, 2 razy podpromował swoją książke, a typ - rozmówca, ogólnie coś tam kiedyś miał styczności z cargo, ale nie lotniczym i z zarządzeniem lotnictwem to mialem ja więcej wspólnego bo u mnie na roku tworzyli specke -zarządznie lotnictwem, gdzie częśc mojego roku to wybrała.
A już kres mojego usmiechu wywołałą informacja rozmówcy, na pytanie Igora dot. kosztów odstapienia od projektu
Rozmówca: No właśnie tutaj nie wiemy, ale nie wynika to z braku transparentności zarządku tylko ze słabej komunikacji ;)




W każdym razie w CPK same takie szpece pracują, jak się o niej wypowiadaja np. pan Radosław Kantak, który został członkiem zarządu cpk ds. inwestycji kolejowej, co prawda ma za sobą około 15 lat doświadczenia w budowie dróg w PL, ale teraz bez ogólnie doświadczenia w rozwoju kolei będzie się zajmował inwestycją kolejową największą w PL pewnie od 100 lat.

To chyba normalne nie, że specjalizujesz się w jednej dziedzinie, a potem przerzucają cię na inny front, od razu do największej inwestycji w firmie.
Kto tak nie miał w swojej pracy, niech pierwszy rzuci kamieniem,.

Autor:  Anonymous [ 31 Paź 2023 11:21 ]
Temat postu:  Re: CPK

Od momentu poznania fachowości członków komisji Macierewicza jestem nieustannie zdania, że merytoryczność wszelkiej maści specjalistów związanych z Matką partią legitymacyjnie i mentalnie, jest na poziomie światowym.

Autor:  le_szek [ 31 Paź 2023 11:22 ]
Temat postu:  Re: CPK

A zwróciliście uwagę na "eksperta" od Sroczyńskiego?
Jego eksperckość polega przede wszystkim na byciu naczelnym portaliku zajmującego się reklamowaniem NBP, dostał też nagrodę NBP za artykuł o CPK. Ot, takie samonapędzające się kółko grające.

Załączniki:
Screenshot 2023-10-31 at 09-43-27 Filip Lamański Autor w serwisie Obserwator Gospodarczy.jpg
Screenshot 2023-10-31 at 09-43-27 Filip Lamański Autor w serwisie Obserwator Gospodarczy.jpg [ 228.18 KiB | Obejrzany 1350 razy ]

Autor:  j_a [ 31 Paź 2023 11:44 ]
Temat postu:  Re: CPK

Dobre z tym wywiadem. Dwóch "ekspertów" sobie pogadało. Najlepsze było pytanie
Cytuj:
Te największe samoloty nie mogą przylatywać o drugiej w nocy, kiedy jest luźniej?


:lol: :lol:

Szkoda, że szanowny pan dziennikarz nie zadał pytania, dlaczego przez ostatnich kilka lat wstrzymano inwestycje na Okęciu. Np. rozbudowę terminali, bo to podobno jest wąskie gardło, ale nie... trzeba zbudować nowe lotnisko :roll:

Ps. Pytanie logiczne. Przecież każdy lubi lądować o 2 w nocy. Nawet jak ktoś jest spoza Warszawy, złapie pociąg koło 4 i na 8 do roboty nawet zdąży :lol:

Autor:  Przemm [ 31 Paź 2023 12:32 ]
Temat postu:  Re: CPK

Nawiązując do posta @le_szek można poczytać, kto wchodził w skład kapituły konkursu im. W. Grabskiego:
https://www.press.pl/tresc/64213,nbp-ni ... nomicznego

A na stronie nbp (https://nbp.pl/grabski/) czytamy, że "Kapitułę Konkursu tworzą wybitni eksperci i komentatorzy ekonomiczni". Pięknie.

Autor:  le_szek [ 31 Paź 2023 13:07 ]
Temat postu:  Re: CPK

Faktycznie wybitni :lol:
BTW, co do wspominanego wcześniej raportu E&Y:

Cytuj:
Wspomniany raport EY zawiera szereg zastrzeżeń "EY przyjął założenie, że wszystkie otrzymane dane, analizy oraz informacje są prawdziwe, poprawne i kompletne i w związku z tym nie dokonywał ich weryfikacji ani korekty, poza wyeliminowaniem oczywistych błędów, widocznych bez konieczności dokonywania analizy"
https://twitter.com/argiessone/status/1719030444698542327

Autor:  j_a [ 31 Paź 2023 13:15 ]
Temat postu:  Re: CPK

Słyszałeś o aferze mobbingowej w Press? Pewnie nie czytałeś, bo to było w Wyborcza.pl. Zresztą kto by się przejmował jakimiś dziennikarzami ;)
Nagrody chyba straciły swój urok, raczej nikt szanujący się nie chce być dziś kojarzony z tym środowiskiem
https://polskiemedia.org/afera-mobbingo ... and-press/

Autor:  Anonymous [ 31 Paź 2023 15:24 ]
Temat postu:  Re: CPK

Zauważcie dlaczego właśnie teraz jest wysyp tych wszystkich Janków, gości Sroczyńskich i innych "niezależnych" ekspertów, że larum grają, bo CPK zabierają. Przez 8 lat CPK obrosło nie tylko posadkami Horały&spółki, ale także tymi wszystkimi "ekspertyzami", instytutami, "niezależnymi" artykułami sponsorowanymi, zwykłymi reklamami, datkami na portal czy inny jutub. Nagle te wszystkie Janki zdały sobie sprawę, że teraz tego nie będzie, że teraz trzeba będzie zdobywać czytelnika normalnie, pisząc rzetelne artykuły. Nie do pomyślenia to jest.

W CPK od 8 lat w ogóle nie chodziło o jakieś tam lotnisko. To była zwyczajna wydmuszka.

Autor:  Robaku [ 31 Paź 2023 20:21 ]
Temat postu:  Re: CPK

Errata do inwestorów :)

https://wiadomosci.wp.pl/minister-marci ... wiadomosci


Zwłaszcza ost. akapit ciekawy.
wiec już zaczyna wyczuwać o co tutaj chodziło i jak się rozłoży ew. odszkodowanie za "zerwanie " umowy

Autor:  Anonymous [ 31 Paź 2023 21:40 ]
Temat postu:  Re: CPK

Cytuj:
Przy australijskim funduszu IFM znaleźliśmy ciekawostkę, o której Horała nie wspominał.

Dyrektorem wykonawczym funduszu w Warszawie jest od 2022 roku Marcin A. Piasecki. Według notki biograficznej na stronach korporacyjnych to on jest "odpowiedzialny za inicjowanie, realizację i zarządzanie inwestycjami infrastrukturalnymi IFM Investors w całej Europie".

Przedstawia się go jako byłego wiceprezesa Polskiego Funduszu Rozwoju (red. - podmiot skarbu państwa), byłego doradcę premiera w sprawach polityki gospodarczej oraz przed laty byłego menedżera Kulczyk Investments.


Tak, tego Polskiego Funduszu Rozwoju, który, jak się niedawno okazało, ma 5 miliardów manka, a wcześniej finansował poza budżetem różne dziwne interesy podpięte pod covidowe Tarcze Finansowe. Tego Polskiego Funduszu Rozwoju, który jest oczkiem w głowie Morawieckiego.

Ja się wcale nie zdziwię jeśli się okaże, że wybranie tego całego funduszu to było działanie na tzw. słupa, pozwalające ostatni raz wyprowadzić Morawieckiemu (lub jego żoneczce) i Horale jakąś forsę z CPK, choćby w postaci odszkodowania.

Autor:  Anonymous [ 02 Lis 2023 00:56 ]
Temat postu:  Re: CPK


Autor:  j_a [ 02 Lis 2023 08:46 ]
Temat postu:  Re: CPK

Naprawdę niektórzy nie widzą tej pokrętnej logiki? Wstrzymane inwestycje na Okęciu, bo w planach CPK. Potem opowiadanie, że Okęcie "pęka w szwach" jako główny argument za CPK.

Autor:  Anonymous [ 02 Lis 2023 09:54 ]
Temat postu:  Re: CPK

@j_a, daj spokój. Z wiarą w św. CPK nie da się rozmawiać merytorycznie. O "niezależnym" fachowcu Mikoszu pisaliśmy ledwie kilka dni temu i co?

Pocieszające, że chyba skończył się zapas "niezależnych" ekspertów jeśli ponownie Mikosz wskoczył na początek kolejki. :lol:

Autor:  tropikey [ 02 Lis 2023 12:55 ]
Temat postu:  Re: CPK

Dziś u Strzyczkowskiego w "Co Państwo na to?" (o 12:00) audycja o kontynuowaniu (lub nie) budowy CPK.

Autor:  abelincoln [ 02 Lis 2023 12:56 ]
Temat postu:  Re: CPK

W 357 od 12:00 będzie audycja o CPK. Z jednej strony strony pan Lasek, z drugiej ktoś z CPK, prowadzi pan Strzyczkowski. Jakby ktoś był zainteresowany słuchaniem tych samych argumentów z obu stron, polecam allegrowicza :D

Ktoś mnie ubiegł :D

Autor:  Przemm [ 02 Lis 2023 13:29 ]
Temat postu:  Re: CPK

Anonymous napisał(a):
@j_a, daj spokój. Z wiarą w św. CPK nie da się rozmawiać merytorycznie. O "niezależnym" fachowcu Mikoszu pisaliśmy ledwie kilka dni temu i co?
Pocieszające, że chyba skończył się zapas "niezależnych" ekspertów jeśli ponownie Mikosz wskoczył na początek kolejki. :lol:


W cudzysłów należałoby wziąć też słowo fachowiec, wg mnie fachowcem to może i jest ale nic, w tym i jego doświadczenie zawodowe, nie wskazuje na to, że jest fachowcem w branży lotniczej. Może i amatorsko się nią interesował, ale zawodowo, wg ogólnie dostępnych danych, dopiero w 2009 roku przez 1,5 roku pracował dla Lot jako prezes. Potem jeszcze 2,5 roku był prezesem Lotu oraz też Kenia Airways (lata 2017-1019). Nie liczę zasiadania zarządzie aeroklubu czy w radzie nadzorczej LOTAMS (był wtedy prezesem Lotu) co swoją drogą było kuriozalne: LOTAMS jako spółka, zawierała czy negocjowała umowy z Lot reprezentowanym m.in. prezesa Lotu a tenże prezes Lot był w radzie nadzorczej LOTAMS mającą kontrolę a nawet możliwość powoływania czy odwoływania prezesa tej spółki.

A sam wywiad (czy rozmowa): w opisie aksjomat, że Okęcie się zatyka. Ze cargo ważne jest. No jest i co z tego? Gdyby chciał podać konkrety, to mógłby sobie zanotować ile frachtu wożono w B767 i B787 w jego "czasach lotowskich" ale po co - lepiej ogólnikami zbywać. A może ten sam B787 lądujący w przyszłym CPK będzie mieć pod pokładem nie 10 czy 12 ton ale dwa razy więcej frachtu, bo nagle wszyscy będą wysyłać towary do CPK a nie do warszawy na lotnisko Okęcie im Chopina?

Nie zgadzam się z argumentacją, że skoro już wydaliśmy pieniądze, to nie trzeba projektu zatrzymywać (rozumiem, że raczej chodziło o anulowanie a nie zawieszenie), bo wydane pieniądze stracimy. Otóż uważam, że zawsze należy patrzeć na sens i koszty ale jeśli wydano jakiś niewielki procent przewidywanej sumy, to lepiej zatrzymać i anulować bezsensowny projekt, który będzie generować olbrzymie koszty niż brnąć w bezsensie i wydawać na niego pieniądze - to tak ogólnie.

Natomiast co do ogólników, z którymi się można zgodzić: należy spowodować, by projekt ten przestał być polityczny, w tym, żeby nie spowodować arbitralnego zamknięcia projektu "bo tak" czy "bo to projekt polityczny rządu PiS". Tu należy kierować się racjonalnymi przesłankami a nie tym, kogo lubimy a kogo nie.

Strona 61 z 114 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/