Autor: | becek [ 14 Cze 2020 13:07 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
le_szek napisał(a): Ale nawet jeśli nie będzie superszybkiego pociągu, będą mogli wypożyczyć jeden z miliona polskich samochodów elektrycznych, by błyskawicznie, cichutko i ekologicznie dojechać do Warszawy ![]() Wróć, samochodami elektrycznymi zajmuje się Sasin: https://businessinsider.com.pl/motoryza ... ja/zr5rcx6 Kolejne 30 baniek przytulone przez odpowiednie osoby. Cytuj: Wedle ostatnich zapowiedzi Zaremby, prototyp miał zostać zaprezentowany do czerwca 2020 roku. To już zresztą kolejny termin, bo w 2017 r. Zaremba twierdził w rozmowie z BI Polska, że prototyp pojawi się w 2018 r., a "krótkie serie produkcyjne" wyjadą na ulice w 2019 r. Rok później prezes EMP zapowiadał prototyp na 2019 r. W 2019 r. prototypu nie było, ale pojawiła się kolejna zapowiedź ze strony spółki. Produkcja miałaby ruszyć przed 2023 r., chociaż wcześniej planowo sprzedawać e-auto już w 2022 r. Do tej pory działanie spółki ElectroMobility Poland finansowały państwowe koncerny: PGE, Tauron, Enea i Energa. Łącznie firmy te przeznaczyły na EMP 70 mln zł, z czego do końca 2019 r. spółka wydała 30,7 mln zł według danych serwisu Moto.pl. I tak właśnie wyglądają owe "wielkie inwestycje" obecnego rządu. to samo ze stoczniami https://www.money.pl/gospodarka/stepka-pod-prom-stoi-od-2017-r-stocznia-istnieje-tylko-teoretycznie-6353635877484161a.html https://gs24.pl/wybuduja-prom-w-szczecinie-wedlug-zagranicznego-projektu-zapewnial-minister-grobarczyk/ar/c3-14330681 odkupili stocznie i prze 3 lata nie potrafili zaprojektowaćnowego promu a co dopiero go zbudować ciężko wiec zakładać ze z CPK będzie inaczej |
Autor: | Maktravel [ 14 Cze 2020 13:28 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
1. Kraj skłócony politycznie i społecznie. 2. Energia, czas i pieniądze marnowane na różne "fajerwerki". 3. Osoby myślące samodzielnie raczej nie są mile widziane wśród decydentów. 4. Wizje niepokrywające się z aktualnymi potrzebami. 5. Emigracja ludzi wykształconych. 6. Kłótnie typu co pierwsze "jajko czy kura", np. (odległe) mega dochody z mega projektów za 30 lat wspomogą rozwój ochrony zdrowia vs. zdrowsi ludzie już teraz - wypracują dobre/lepsze projekty. 7. Ciągłe szukanie wrogów (wewnętrznych i zewnętrznych), a tym samym rozpraszanie energii społecznej. |
Autor: | j_a [ 14 Cze 2020 23:41 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Don_Bartoss 2nd ed. napisał(a): @j_a, czy znasz jakieś inne państwo, w którym przepustowość największego lotniska byłaby niewystarczająca? Co się wtedy robi? Rozbudowuje się. A Okęcie ma jeszcze sporą rezerwę. Zwłaszcza, że koronawirus zmieni sporo w podróżowaniu. Nie sądzę, żeby inwestycja w super-lotnisko podniosła jakość życia w Polsce. Te pieniądze wydane na programy w ochronie i profilaktyce zdrowia tak, podniosą jakość życia. |
Autor: | Don_Bartoss 2nd ed. [ 14 Cze 2020 23:50 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
@j_a, nie rozmydlaj dyskusji rozważaniami na co byłoby lepiej przeznaczyć te środki, bo tutaj każdy będzie miał swoją opinię. Dyskusja dotyczy CPK i pojawił się argument, że można rozbudować Lotnisko Chopina. Rzecz w tym, że nie można. Kryzys potrwa maksymalnie 2 lata, CPK ma zostać oddane do użytku jak dawno będzie "po obiedzie". Bez demagogii i chwytów rodem z debaty "TVP czy onkologia" proszę. |
Autor: | TomaszD [ 15 Cze 2020 00:23 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
A kto będzie latał na CPK, jaka linia zrobi tutaj hub ? Mamy ładne plany, szprychy, tylko zapomniano zrobić analizę rozwoju LOT a to chyba podstawa do planowania tak dużego lotniska dla tak małego ( i bardzo czułego na cenę ) rynku lotniczego. |
Autor: | Astarloa12 [ 15 Cze 2020 00:40 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Uwierzę jak zobaczę elektrownię atomową w Polsce. Za czasów PO powołano spółkę mającą zająć się budową takowej elektrowni. Co przez 8 lat (PO) i i 4 lata (PiS) zrobili w tym temacie? To samo będzie z CPK. Jak to było? "Socjalizm jest to ustrój, w którym bohatersko pokonuje się trudności nieznane w żadnym innym ustroju" Obecna ekipa rządząca w 100% wypełnia powyższą definicję. |
Autor: | Przemm [ 15 Cze 2020 06:33 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Don_Bartoss 2nd ed. napisał(a): Dyskusja dotyczy CPK i pojawił się argument, że można rozbudować Lotnisko Chopina. Rzecz w tym, że nie można. Zasadnicze pytania wg mnie, na które od początku dyskusji CPK nie znalazłem odpowiedzi i rzeczowej analizy, to: 1. Jaka jest przepustowość Okęcia? 2. Co tak naprawdę jest newralgicznego jeśli chodzi o przepustowość Okęcia? 3. Jakie są możliwości rozbudowy i jaki to da efekt? Czytam powtarzane przez decydentów ztwierdzenia "Okęcie zapycha się", "nie można go rozbudować" i "musi być CPK" ale to tylko stwierdzenia. Ponadto, jeśli budowa CPK ma trwać te 10 lat, to trzeba by nakreślić scenariusz dostosowywania Okęcia do spodziewanych przewozów i rozbudowywać je, aby funkcjonowało sensownie do otwarcia CPK. Z moich zeszło- i tegorocznych lotów - nie było ich wiele ale w różne dni tygodnia i o różnych porach - to zatykania się nie stwierdziłem a wręcz przeciwnie. Jednak zdaje sobie sprawę, że strefa wylotów poza Schengen jest niewielka i obsłużenie 8 czy 10 szerokokadłubowych samolotów w krótkim czasie może być problemem, jednak to moje obserwacje a nie rzeczowe argumenty tych, którzy decydują o nowym lotnisku. Na forum pojawiały się też różne spostrzeżenia i analizy ale to było na tym forum a nie oficjalny raport, na który powoływali się decydenci. |
Autor: | Legion1 [ 15 Cze 2020 06:40 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
@Przemm i takiej analizy raczej nigdy się nie doczekamy. Przy CPK zawsze używane były głównie argumenty o tym, że docelowo będzie stamtąd latać najpierw do 45 mln pasażerów rocznie, a liczba ta może wzrosnąć nawet do 100 mln (padały takie deklaracje) tylko skąd i na jakiej podstawie takie założenia? Tego nie wiem. Może argumenty są na takiej samej zasadzie jak argumenty przewagi Radomia nad Modlinem - 200 km bliżej do Grecji i Włoch ![]() Co do wielkich inwestycji obecnego rządu nie można zapominać o ostatnim pomyśle - podbój kosmosu. Zapewne niedługo będą wypływac kolejne państwowe pieniądze tym razem na budowę satelity, a może i promu kosmicznego ![]() |
Autor: | Zjadacz [ 15 Cze 2020 07:03 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Ja kiedyś natrafiłem na takie raporty w tym temacie https://www.pwc.pl/pl/pdf/publikacje/20 ... t-2018.pdf https://www.sobieski.org.pl/wp-content/ ... PK-PDF.pdf |
Autor: | j_a [ 15 Cze 2020 07:09 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Don_Bartoss 2nd ed. napisał(a): @j_a, nie rozmydlaj dyskusji rozważaniami na co byłoby lepiej przeznaczyć te środki... Kiedy w obecnej sytuacji trudno jest uniknąć takich dywagacji. Lotnisko zbudują Chińczycy? Za cenę jakich koneksji politycznych? Jakiejś delegacji z tego kraju wyrwalo się coś o szukaniu taniej siły roboczej w naszym regionie. Teraz łatwo by iść w demagogię, idąc tropem pracy za miskę ryżu. Dziś nie jest pora na gigantomanię. A pytania kosztem czego ma być finansowana ta inwestycja muszą się pojawiać. |
Autor: | p.wl [ 15 Cze 2020 07:31 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Prawda jest taka, ze LOT jest dosc niewielka linia lotnicza, mniejsza od regionalnego Aegeana (ktory przewozi 30% pasazerow wiecej, obsluguje wieksza liczbe tras i lotnisk). I chocby nie wiem, jak sie natezal, to... CPK Baranow nie zapelni. 45 mln pasazerow to wielkosc ruchu w MUC, MIA, czy tez SYD. le_szek napisał(a): Prawdziwymi celami są: propaganda i dojenie. Takie tam luzne skojarzenia. "Wystarczy nie kraść." "Nie, nie, nie! Ja jestem uczciwy. Zapłacili za 3-0, będzie 3-0!" "Wbij sobie w ten twój oszczędny [...] łeb - pieniądze należy zdobywać legalnie, a nie lewymi kombinacjami. [...] Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach. [...] Dostajemy |
Autor: | SPLDER [ 15 Cze 2020 09:11 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Po zapowiedzi odrzucenia planu ratowania Alitalii (a taki sam manewr chcieli zastosować nasi rządzący w przypadku LOTu) może się okazać że zmartwieniem będzie nie tyle wielkość LOTu nieadekwatna do planowanego CPK, ale brak jakiejkolwiek narodowej linii lotniczej w Polsce. To pokazuje absurdalność całego pomysłu, którego powodzenie opiera się na rozwoju linii lotniczej będącej na skraju upadłości. |
Autor: | TomaszD [ 15 Cze 2020 11:49 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Don_Bartoss 2nd ed. napisał(a): "Dyskusja dotyczy CPK i pojawił się argument, że można rozbudować Lotnisko Chopina. Rzecz w tym, że nie można." Jest taka możliwość - zagłębienie S2 -> nowe miejsce na pas startowy, terminal satelicki na działkach. Lotnisko spokojnie da się rozbudować, niestety jest to utrudnione. Koszty przebudowy POW + rozbudowa Okęcia będą niższe od budowy CPK w szczerym polu. Wielkim błędem poprzednich urzędników było brak myślenia o WAW przy budowie S2. |
Autor: | Biko [ 15 Cze 2020 13:58 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Koronawirus na szczęście oddalił zakup Condora UFFF ![]() Natomiast czas na odłożenie CPK na wiele lat by dać odetchnąć lokalnym lotniskom . Wystarczyło dobudować 2 lub nawet 3 równoległy pas do tzw. X na Okęciu .......zamiast obwodnicy która mogła być zbudowana dalej albo nawet przebiegać tunelem pod pasem - idealny dojazd z każdej autostrady z pominięciem centrum Warszawy ![]() Chopin Airport byłby najbliżej położonym centrum miasta hubem w Europie , dodając jeszcze tunel PKP z bezpośrednimi połączeniami kolejowymi na całą Polskę...........o minimalnych kosztach nie wspomnę ![]() |
Autor: | brzemia [ 15 Cze 2020 14:28 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
A kto by na prowizjach zarobił? |
Autor: | QbaqBA [ 15 Cze 2020 21:06 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Przemm napisał(a): Don_Bartoss 2nd ed. napisał(a): Dyskusja dotyczy CPK i pojawił się argument, że można rozbudować Lotnisko Chopina. Rzecz w tym, że nie można. Zasadnicze pytania wg mnie, na które od początku dyskusji CPK nie znalazłem odpowiedzi i rzeczowej analizy, to: 1. Jaka jest przepustowość Okęcia? 2. Co tak naprawdę jest newralgicznego jeśli chodzi o przepustowość Okęcia? 3. Jakie są możliwości rozbudowy i jaki to da efekt? Czytam powtarzane przez decydentów ztwierdzenia "Okęcie zapycha się", "nie można go rozbudować" i "musi być CPK" ale to tylko stwierdzenia. Ponadto, jeśli budowa CPK ma trwać te 10 lat, to trzeba by nakreślić scenariusz dostosowywania Okęcia do spodziewanych przewozów i rozbudowywać je, aby funkcjonowało sensownie do otwarcia CPK. Z moich zeszło- i tegorocznych lotów - nie było ich wiele ale w różne dni tygodnia i o różnych porach - to zatykania się nie stwierdziłem a wręcz przeciwnie. Jednak zdaje sobie sprawę, że strefa wylotów poza Schengen jest niewielka i obsłużenie 8 czy 10 szerokokadłubowych samolotów w krótkim czasie może być problemem, jednak to moje obserwacje a nie rzeczowe argumenty tych, którzy decydują o nowym lotnisku. Na forum pojawiały się też różne spostrzeżenia i analizy ale to było na tym forum a nie oficjalny raport, na który powoływali się decydenci. 1 - limity środowiskowe to 600 operacji/doba. Już przed wirusem były regularnie przekraczane 2 - przepustowość płyty, terminala, układ pasów, pojemność przestrzeni powietrznej 3 - znikome. Pojawia się gdzieniegdzie koncepcja 3go pasa po przesunięciu obwodnicy, ale raczej nierealna. Poza tym nie rozwiąże ona kwestii limitów środowiskowych. W oparciu o jakie kryteria "zatykania się nie stwierdziłeś, a wręcz przeciwnie"? Żeby nie było - nie jestem fanem koncepcji CPK, uważam też że jej zrealizowanie jest mało prawdopodobne. |
Autor: | le_szek [ 15 Cze 2020 21:19 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
QbaqBA napisał(a): Już przed wirusem były regularnie przekraczane Sugerujesz więc, że po wirusie będą przekraczane jeszcze bardziej? |
Autor: | Don_Bartoss 2nd ed. [ 15 Cze 2020 21:27 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Prognozy mówią, że pod koniec 2021 r. możemy wrócić do poziomów zapotrzebowania na ropę z 2019 r. Ale niech te prognozy okażą się za bardzo optymistyczne i wróćmy do poziomów w 2023 roku. Nie ma to znaczenia. 2019 r. Lotnisko Chopina przeczekało na oparach przepustowości. Rozpoczęcie projektu, którego ukończenie planowane jest na 2028 r. to nie fanaberia, tylko konieczność. |
Autor: | Anonymous [ 16 Cze 2020 09:01 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Ja tylko przypomnę, że od wielu lat plan był taki, że remedium na brak w miarę łatwej możliwości rozbudowy Okęcia (w miarę łatwa jest tylko rozbudowa terminalu non-Schengen) jest rozbudowa i ucywilizowanie Modlina, gdzie docelowo miały się przenieść wszystkie lowcosty (co de facto i tak było zagraniem pod LOT, ale da się to jakoś sensownie wytłumaczyć obroną krajowego przewoźnika). I teraz pytanie skierowane do aktualnie rządzących jest takie: co im w Modlinie przeszkadza, że od lat torpedują rozbudowę tego lotniska? Odnośnie dojazdu koleją do CPK: od prawie 7 lat kolej nie jest w stanie zbudować 5-kilometrowej odnogi z Modlina pod terminal, więc z czym do ludzi? |
Autor: | Legion1 [ 16 Cze 2020 09:32 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
@warsawreceiver nie są w stanie zbudować bo jest im to nie na rękę. Co mają do Modlina? Ciężko mi powiedzieć. Może chodzi o to, że zostając przy układzie z rozbudową Modlina i Okęcia będzie mniejsze pole manewru to wyprowadzania kasy. No, a tak lobbują za Radomiem i budową CPK bo daje to większe pole do popisu w przypadku kwot, które na to pójdą. Oczywiście to jest moje subiektywne zdanie. |
Strona 6 z 114 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |