Autor: | le_szek [ 12 Sie 2018 12:02 ] |
Temat postu: | CPK |
kemot napisał(a): Problem owszem leży w niewystarczającej liczbie rąk do pracy w LS/WAS ale tylko w części, olbrzymim problemem jest po prostu Lotnisko Chopina, którego infrastuktura jest nieprzygotowana na obsługę tak dużej liczby pasażerów i które to lotnisko w szczycie sezonu staje się niewydolne, a przyczyny opóźnień tak prozaiczne jak chociażby to, że ze względu na wąski gardła w bagażowni tworzą się najzwyklejsze w świecie korki do wyrzucenia bagażu na karuzele. Nie, nie jestem orędownikiem dobrej zmiany. Po prostu nie neguję czegoś dla samej zasady ("bo to pomysł naszego wroga") bo widzę i wiem jak jest. Warszawa potrzebuje porządnego lotniska, a w sytuacji w której na istniejącym nie ma możliwości wybudowania nowego pasa startowego równoległego (!) do jednego z dwóch już istniejących (jeszcze nie tak dawno taka możliwość była, ale pogrzebano ją wraz z budową obwodnicy na poziomie ziemi zamiast w tunelu) to nie ma sensu pchać bez końca środków w lotnisko z dwoma krzyżującymi się drogami startowymi bo niedługo to nie LS czy sortownia bagażu tylko właśnie liczba możliwych do wykonania operacji startów/lądowań stanie się problemem nie do przeskoczenia i zatrzyma rozwój połączeń lotniczych w stolicy i największym mieście naszego kraju.. Ciekawe byłoby porównanie kosztu budowy od nowa problematycznego odcinka drogi i nowego pasa startowego + rozbudowa terminala z podawanym (czyli zapewne 2-3 razy niższym niż faktyczny) kosztem budowy CPK wraz z koniecznymi inwestycjami drogowo-kolejowymi. |
Autor: | imdbmi [ 12 Sie 2018 14:06 ] |
Temat postu: | Re: [LO] LOT - opinie, recenzje, uwagi |
jeden problem, lotnisko jest blisko miasta https://www.lotnisko-chopina.pl/pl/aktu ... egoly.html |
Autor: | le_szek [ 13 Wrz 2018 11:04 ] |
Temat postu: | Re: Prasówka: ciekawe artykuły o lotnictwie |
tropikey napisał(a): Czyli na razie mamy: - pełnomocnika rządu ds. budowy CPK; - prezesa spółki odpowiedzialnej za budowę CPK. Pora na: - prezesa spółki odpowiedzialnej za część projektową CPK; - prezesa spółki odpowiedzialnej za budowę części lotniczej CPK; - prezesa spółki odpowiedzialnej za budowę części drogowej CPK; - prezesa spółki odpowiedzialnej za budowę części kolejowej CPK; - prezesa spółki odpowiedzialnej za budowę części pozostałej CPK (czyli Aeorocity czy jak tam wymyślali); I tak dalej, i tak dalej... |
Autor: | hubson [ 13 Wrz 2018 13:43 ] |
Temat postu: | Re: Prasówka: ciekawe artykuły o lotnictwie |
Plus zespoły doradców. : D tropikey napisał(a): jakoś ostatnio trafiam na CPK i dziś kolejny artykuł ![]() http://serwisy.gazetaprawna.pl/transpor ... iedla.html |
Autor: | tropikey [ 10 Cze 2019 09:28 ] |
Temat postu: | Re: Prasówka: ciekawe artykuły o lotnictwie |
już prawie miesiąc nie było nic o CPK, więc jeśli ktoś się stęsknił - proszę bardzo ![]() https://serwisy.gazetaprawna.pl/transpo ... ojekt.html |
Autor: | ibartek [ 26 Cze 2019 22:58 ] | ||
Temat postu: | Re: Prasówka: ciekawe artykuły o lotnictwie | ||
skrzat napisał(a): ladne te projekty, duzo szkla, swiatla, przestrzeni, zielono, np z biura pani Hadid. tylko ze od razu sie nasuwa porownanie wizualizacja kontra rzeczywistosc, jak ponizej. oby sie nie skonczylo tym samym, czyli jakims prostym klockiem, bo taniej, a projekty maja tylko budowac dobry PR wokol cpk.
|
Autor: | kumkwat_kwiat [ 27 Cze 2019 23:09 ] |
Temat postu: | Re: Prasówka: ciekawe artykuły o lotnictwie |
@ibartek @skrzat Wizualizacja przyjmie wszystko. A potem nadchodzi zderzenie z budżetem i rzeczywistość. W Warszawie i okolicach jest aż za dużo takich przykładów. |
Autor: | michcioj [ 01 Sie 2019 01:36 ] |
Temat postu: | CPK CPK |
rattaman napisał(a): Ale dlaczego tak skromnie. Ja bym wolał żeby LO kierował lwią część swojej oferty do klientów spoza Polski, koncentrował się na całym rynku europejskim i był jedną z największych linii na świecie. Poza tym co będzie jak linia lotnicza nie będzie chciała być polska? Co wtedy zrobi jej właściciel? ![]() Tak na poważnie, dlaczego akurat CPK, a nie duoport WAW-WMI, rozbudowane WAW albo lotnisko w Mszczonowie? Czy może ktoś podlinkować rzetelną rządową analizę, z rozpatrywanymi wariantami, oceną ryzyk, zysków itp? Co z Okęciem? Zamykamy czy nie? dokladnie. taki CPK to bardzo droga inwestycja, zeby miala sens to naprawde ruch musialby byc pewnie na poziomie 50-60 mln pasazerow rocznie jak nie wiecej. rowniez nie rozumiem co jest zlego w duoporcie WAW-WMI, przynajmniej na kilka najblizszych lat. przydalaby sie w WAW rownolegla droga startowa tylko ze niestety za blisko jest obwodnica Warszawy. ale podejrzewam ze taniej by bylo ja wyburzyc i zbudowac dalej od nowa niz zbudowac CPK i cala infrastrukture od zera. tak jak mowisz rattaman brakuje bardzo sensownej analizy porownawczej nie wiadomo dokladnie ile kosztowalaby budowa CPK i kiedy mialoby sie zwrocic. ot taka mania wielkosci bez konkretow tj. liczb. |
Autor: | e-prezes [ 01 Sie 2019 22:17 ] |
Temat postu: | Re: [LO] PLL LOT - nowości, newsy, ciekawostki |
Wg. mnie lepiej coś wybudować od nowa niż dostosowywać stare. Tak przynajmniej ze swojej branży... Pytanie czy to się opłaci w dalszej perspektywie?! Perspektywa rozbudowy Modlina (jako część duoportu) też byłaby ciekawa, ale w polityce obecna jest megalomania, więc nic dziwnego. Za 4-5 lat może zabraknąć pieniędzy na jego dokończenie i skończy się sen o potędze. |
Autor: | e-prezes [ 01 Sie 2019 23:07 ] |
Temat postu: | Re: [LO] PLL LOT - nowości, newsy, ciekawostki |
Jak mawiała (całkiem słusznie) Margaret Thatcher rząd nie ma własnych pieniędzy. Ma tylko te zabrane podatnikom (lub coś w ten deseń). Nasz rząd ma ich coraz mniej, więc kiedyś się skończą. A budowa mega lotniska to nie inwestycja na 1-2 lata, więc przy kolejnych budżetach może się okazać, że dostanie mniej niż zakładano. Co przesunie w czasie dokończenie go. Już teraz drogi krajowe i autostrady są w kryzysie, bo po wyje... wykonawców trzeba dołożyć z własnej (naszej) kasy na ich dokończenie. Kto zagwarantuje, że z portem nie będzie podobnie? |
Autor: | Sudoku [ 02 Sie 2019 12:35 ] |
Temat postu: | Re: [LO] PLL LOT - nowości, newsy, ciekawostki |
W zasadzie każdy może zagwarantować, że tak właśnie będzie z CPK. |
Autor: | suszek [ 02 Sie 2019 13:24 ] |
Temat postu: | Re: [LO] PLL LOT - nowości, newsy, ciekawostki |
ahhh .... nie prowadze własnej działalności, dlatego ciężko mi oceniać skutki budowlanych kryzysów, czy problemów i długów wobec wykonawców, to w sumie dla nich tragedie ... z mojej prostej perspektywy, chciałbym, aby w Polsce takie lotnisko i infrastruktura powstały. Bo kraj który nic nie robi, cofa się wzgędem pozostałych... jedynie słuszne wasze uwagi, jakim kosztem?:) |
Autor: | michcioj [ 07 Sie 2019 20:21 ] |
Temat postu: | Re: [LO] PLL LOT - nowości, newsy, ciekawostki |
e-prezes napisał(a): Wg. mnie lepiej coś wybudować od nowa niż dostosowywać stare. Tak przynajmniej ze swojej branży... w tym wypadku budowa CPK vs rozbudowa Okęcia i Modlina nie ma sensu. lepiej dostosowywac stare niz budowanie nowe od zera w szczerzym polu. chocby nawet dlatego ze do CPK nalezoloby zbudowac dojazdowa infrastrukture. |
Autor: | pemat [ 07 Sie 2019 20:28 ] |
Temat postu: | Re: [LO] PLL LOT - nowości, newsy, ciekawostki |
PKP Intercity też ma wątpliwości Kolejowy przewoźnik boi się CPK |
Autor: | Misiatek [ 07 Sie 2019 20:38 ] |
Temat postu: | Re: [LO] PLL LOT - nowości, newsy, ciekawostki |
michcioj napisał(a): dokladnie. taki CPK to bardzo droga inwestycja, zeby miala sens to naprawde ruch musialby byc pewnie na poziomie 50-60 mln pasazerow rocznie jak nie wiecej. rowniez nie rozumiem co jest zlego w duoporcie WAW-WMI, przynajmniej na kilka najblizszych lat. przydalaby sie w WAW rownolegla droga startowa tylko ze niestety za blisko jest obwodnica Warszawy. ale podejrzewam ze taniej by bylo ja wyburzyc i zbudowac dalej od nowa niz zbudowac CPK i cala infrastrukture od zera. . Drugi pas można zbudować za obwodnicą, albo nawet w poprzek. Wszystko jest wykonalne. Tylko tutaj zapewne znajomi królika nie zdążyli gruntów kupić. ![]() |
Autor: | michzak [ 08 Sie 2019 08:03 ] |
Temat postu: | Re: [LO] PLL LOT - nowości, newsy, ciekawostki |
Misiatek napisał(a): Drugi pas można zbudować za obwodnicą, albo nawet w poprzek. Wszystko jest wykonalne. Tylko tutaj zapewne znajomi królika nie zdążyli gruntów kupić. ![]() Nie do końca możesz, samoloty powinny lądować pod wiatr (najbardziej preferowane), a jak polozysz pas zupełnie w poprzek, to na podejściu będziesz miał wiecznie crosswind - będzie się dało, ale to nie jest lubiane. Obecne ułożenie pasów nie jest bez powodu. Nie mówiąc już o kursach kolizyjnych przy starcie/lądowaniu... Wysłane przy użyciu Tapatalka |
Autor: | becek [ 31 Sty 2020 11:59 ] |
Temat postu: | Re: CPK CPK |
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,25651344,zawrotna-kariera-radnej-pis-pracowala-w-nbp-teraz-w-cpk-zarabia.html#a=351&c=160&s=BoxNewsImg1 jak na firme w powijakach to zarobki maja słuszne właściwie to się powinni modlić żeby nigdy ten port nie powstał byle do emerytury z takimi zarobkami |
Autor: | Legion1 [ 31 Sty 2020 12:50 ] |
Temat postu: | Re: CPK CPK |
@becek to jest to o czym kiedyś już wspominałem. Nie wiadomo w ogóle czy te lotnisko kiedykolwiek powstanie (ja zakładam, że nie) ale przez ten czas wiele osób i firm znacznie się dorobi na tej super inwestycji. Oczywiscie na koszt podatników. |
Autor: | ibartek [ 31 Sty 2020 13:06 ] |
Temat postu: | Re: CPK CPK |
jedni buduja CPK, inni elektrownie atomowa (minister Grad?)... „Prawdziwe pieniądze robi się na drogich, słomianych inwestycjach” |
Autor: | pazur [ 31 Sty 2020 13:15 ] |
Temat postu: | Re: [LO] PLL LOT - nowości, newsy, ciekawostki |
spiggy napisał(a): W poprzek to zacznij od dzis kłaść sie w lozku, zobaczysz jak bedzie ci wygodnie ![]() Dobre.hi,hi Ale dajmy mówić dalej tym domorosłym strategom ekonomicznym i specjalistom od ruchu lotniczego. Niezły ubaw. |
Strona 1 z 114 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |