Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
michzak napisał(a):
Człowiek pójdzie sobie na lunch i taki efekt :(
Wiadomo, że nie można rozłączać polityki od tego tematu, ale prosiłbym bez większych natręctw związanych z obecnymi rządami (jak to było),
tylko raczej skupieniu się na samej sytuacji z branżowego punktu widzenia
+ zachowanie poziomu słownictwa dyskusji

correos napisał(a):
Patrzę na to z boku. Wiele tematów sprowadza się do "Polska jest podzielona" My i Oni.
Usilnie stara się by antagonizowac te grupy na siebie. Niestety podział jest na Oni 1. Oni 2. Oni3 i my
Oni1 aktualnie rozdający karty
Oni2 wyproszeni od stolika ale uwielbiający karty
Oni3 kart nie rozdają. Od stolika ich nie wyproszono ale czekają na swój czas przy stoliku i się niecierpliwia

I niestety My którzy zapiepieprzamy by mieli czym grać
Męczy mnie to już ujadanie. Wchodzisz do salonu F4free zostaw portierowi swoje polityczne preferencje.


 [ 234 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Następna
Autor Wiadomość
#61 PostWysłany: 24 Sty 2020 15:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 4372
HON fly4free
Na plus dla całej sytuacji można dorzucić efekt marketingowy. Dawno chyba się tyle o Locie za granicą nie pisało, nie tylko na forach (FT, VFT), ale również w źródłach "branżowych", np.:

https://loyaltylobby.com/2020/01/24/lot ... of-condor/

Ja sam nie mam zielonego pojęcia, czy to dobry ruch. Jako podatnik mam nadzieję, że tak, choć czytając to, co pisze się tu i ówdzie, jest to nadzieja sceptyczna (zwłaszcza, gdy wspomni się inne nasze ekspansje, niezależnie od konotacji politycznych, takie jak miedź w Chile, czy Możejki).

A samemu Condorowi życzę dobrze, bo z powodu wielu lotów mam do niego równie sentymentalny stosunek, jak Niemcy.


Ostatnio edytowany przez tropikey, 24 Sty 2020 20:01, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#62 PostWysłany: 24 Sty 2020 15:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2016
Posty: 920
Loty: 94
Kilometry: 128 347
srebrny
Ciężko stwierdzić czy będzie to dobry ruch, ale na pewno nie brakuje mu rozmachu. W przeciągu paru lat okaże się, czy LOT jest w stanie zrestrukturyzować Condora, a jeśli się to uda to umożliwi to takie przejęcie umożliwi skokowy wzrost udziałów na rynku. W ciężkich czasach, które prędzej czy później nadejdą może to być kluczowe do przetrwania na rynku
Góra
 Relacje PM off  
 
#63 PostWysłany: 24 Sty 2020 15:55 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1302
srebrny
tropikey napisał(a):
Na plus dla całej sytuacji można dorzucić efekt marketingowy. Dawno chyba się tyle o Locie za granicą nie pisało, nie tylko na forach (FT, VFT), ale również w źródłach "branżowych", np.:


Gorzej, że jeśli coś spieprzą to efekt będzie odwrotny.
Góra
 Relacje PM off  
 
#64 PostWysłany: 24 Sty 2020 15:58 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 7907
Wiadomo, że nie można rozłączać polityki od tego tematu, ale prosiłbym bez większych natręctw związanych z obecnymi rządami (jak to było na poprzednich stronach), tylko raczej skupieniu się na samej sytuacji z branżowego punktu widzenia
+ zachowanie poziomu słownictwa dyskusji

Człowiek pójdzie sobie na lunch i taki efekt :(
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#65 PostWysłany: 24 Sty 2020 16:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2013
Posty: 913
srebrny
Super, teraz PGL spłaci niemieckiemu rządowi pożyczkę, na którą sam weźmie pożyczkę. I kółko się kręci, tylko podatnicy (za)płacą :D TVP będzie mogła walnąć świetny reportaż "Polacy kupują niemieckie linie, a za Tuskaaa...".

Jaka jest prawda?
1) Mało kto chciał kupić Condora. 3 firmy, z czego jedna nie mogła przejąć pakietu większościowego, a druga jest w UK. Dlaczego, skoro taki świetny deal?
2) Condor wykazywał zysk... ale do momentu upadłości Thomasa Cooka, czyli kluczowego "klienta". Trzeba zrobić sporą restrukturyzację, uciąć siatkę. Czy eksperci z LOT/PGL, czyli linii która wykazała ledwo 40 mln zysku w 2018, a zysk za 2019 jest niejasny dadzą radę? Moim zdaniem muszą wziąć kosztowny consulting, bo inaczej tylko pogrążą tę linię.
3) Stara flota, niejasne synergie, niejasne przychody

Ogólnie rzecz biorąc LOT robi klasyczny overexpansion, głównie dla PRu, za państwową kasę z państwowych spółek. Żeby zaspokoić mocarstwowe marzenia i pokazać, że LOT miał być sprzedany, a się świetnie rozwija. Pierwsze 2 lata wszystko zweryfikują, IMO będzie bardzo ciężko.

michzak napisał(a):
obecnymi rządami

Jak rozmawiać o spółce skarbu państwa zarządzanej przez polityków bez polityki? Myślisz, że takie decyzje podejmuje Milczarski w zaciszu swojego gabinetu?
Góra
 Relacje PM off
10 ludzi lubi ten post.
 
 
#66 PostWysłany: 24 Sty 2020 16:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Sie 2012
Posty: 2240
platynowy
Obawiam się, że biznesowe to jest jedynie tło tej transakcji, a cel jest czysto propagandowy. Pewnie w czasie negocjacji przyszedł nakaz "kupujemy, cena nie gra roli - potrzebujemy na pasek do TVP Info" potem zobaczymy. To w sumie nie jest taka typowa linia lotnicza, ale z drugiej strony stara, z tradycjami i chyba silną marką. Trudno mi powiedzieć na ile w ogóle integrowalna z Lotem. Czy leisurowe sloty mają dużą wartość? Czy te dodatkowe 50 samolotów ma jakieś znaczenie w kontekście CPK?
Góra
 Relacje PM off
Rockriderr lubi ten post.
 
 
#67 PostWysłany: 24 Sty 2020 16:09 

Rejestracja: 01 Lip 2017
Posty: 131
pabien napisał(a):
Czy te dodatkowe 50 samolotów ma jakieś znaczenie [...]?

Starych, wysłużonych samolotów które nie stanowią przewagi konkurencyjnej w porównaniu z najnowszymi maszynami, którymi dysponuje konkurencja.
Góra
 Relacje PM off  
 
#68 PostWysłany: 24 Sty 2020 16:18 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1302
srebrny
pabien napisał(a):
Czy te dodatkowe 50 samolotów ma jakieś znaczenie w kontekście CPK?


Prędzej Condor zmieni całą flotę niż powstanie CPK.

Moim zdaniem zakup Condora jest pomijalni z punktu widzenia CPK, Klienci z Niemiec prędzej przesiądą się na inne linie niż zamienią wyloty z FRA na przesiadkę w CPK. A jak widać z poprzedniej mapki ( download/file.php?id=177322 ) Condor lata głównie na zachód i południe na LongH, zatem położenie CPK będzie działało wręcz negatywnie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#69 PostWysłany: 24 Sty 2020 16:22 

Rejestracja: 01 Lip 2017
Posty: 131
Z relacji z konferencji prasowej wynika, że :
1. Polacy zapłacą za Condora naprawdę masę pieniędzy (ok. 2 mld zł?).
2. Oczywiście jako, że LOT nie dysponuje takimi pieniędzmi weźmie kredyt od innej państwowej firmy, czyli BGK. W razie niewypłacalności całego interesu co z tymi pieniędzmi? Oczywiście po tym, jak rząd będzie jeszcze próbował ratować ten burdel dodatkowymi zastrzykami pieniędzy...
3. Główny pomysł na to przejęcie jest taki, że Condor będzie częścią obsługującą ruch turystyczny, czartery w grupie. Także w Polsce, Węgrzech a potem na innych rynkach CEE.
4. Milczarski zapowiada synergie w zakresie polityki kadrowej (wspólne szkolenia, załogi obsługujące obie linie). I jednocześnie inwestycje w nowe samoloty.

Czarno to widzę, choć oczywiście życzę jak najlepiej :D

kumkwat_kwiat napisał(a):
Klienci z Niemiec prędzej przesiądą się na inne linie niż zamienią wyloty z FRA na przesiadkę w CPK.

Jak to, nie będą chcieli latać z CPK albo Radomia? Się ich dowiezie Intercity, pendolinami i już! My ich nauczymy latać.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#70 PostWysłany: 24 Sty 2020 16:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5071
srebrny
manyaky napisał(a):
...
1) Mało kto chciał kupić Condora. 3 firmy, z czego jedna nie mogła przejąć pakietu większościowego, a druga jest w UK. Dlaczego, skoro taki świetny deal?
...

Lufthansa też nie mogła (co nie znaczy, że nie chciała) ze względu na możliwy monopol.

Kupno zadłużonej linii lotniczej nigdy nie jest świetnym dealem, więc nie wiem po co te na siłę wydumane złośliwości.
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Airbnb pod Barceloną (to nie jest moje mieszkanie)
Góra
 Relacje PM off  
 
#71 PostWysłany: 24 Sty 2020 16:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Cze 2015
Posty: 2558
Loty: 346
Kilometry: 525 595
platynowy
pemat napisał(a):
@hubson
z księgowego punktu widzenia. to nie do końca tak wygląda
stare są spłacone i zamortyzowane
nowe obciążone kosztem leasingu/kredytu, amortyzacją


A nasze B734 ? Też były nadal leasingowane.
Góra
 Relacje PM off  
 
#72 PostWysłany: 24 Sty 2020 17:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2013
Posty: 913
srebrny
kbk napisał(a):
Milczarski zapowiada synergie w zakresie polityki kadrowej

A jaka "polityka kadrowa" jest w LOTcie? :mrgreen: Całe biuro i personel jedzie na B2B. W Niemczech nie przejdzie i związki zawodowe silne.

Ostatnio liczyłem, że gdyby LOT opłacał składki, jak trzeba, to zjadłoby to cały zysk za 2018.

Ogólnie synergie zakładają zwykle redukcje etatów. A skoro w Condorze ma nie być zwolnień, no to... biedny LOT. ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#73 PostWysłany: 24 Sty 2020 17:05 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 3923
złoty
jak to nie mozemy byc zwolnien w Niemczech? na pewno jest to uzgodnione w postepowaniu przejecia
Góra
 Relacje PM off  
 
#74 PostWysłany: 24 Sty 2020 17:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5071
srebrny
W Condorze już były zwolnienia. W zeszłym tygodniu ok. 150 osób z personelu pokładowego.
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Airbnb pod Barceloną (to nie jest moje mieszkanie)
Góra
 Relacje PM off  
 
#75 PostWysłany: 24 Sty 2020 17:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Sie 2012
Posty: 2240
platynowy
Hola, hola @michcioj nie została kupiona masa upadłościowa tylko spółka. W takiej sytuacji umowa sprzedaży nie zmieni kwestii zapisów umownych między spółką a pracownikami.
Góra
 Relacje PM off
Rockriderr lubi ten post.
 
 
#76 PostWysłany: 24 Sty 2020 17:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Lip 2011
Posty: 796
Loty: 238
Kilometry: 772 487
niebieski
Dobra, to ja mam inne pytanie. Co my z tego będziemy mieli, a konkretnie jak z lotami za mile. Jak lecimy PLL LOT to dopłaty są raczej niskie lub średnie na długich trasach, jak wybieramy Condor to jest ogromnie drogo. Czy dopłaty pozostaną takie same, czy zostaną zrównane z PLL LOT. Jak oceniacie?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#77 PostWysłany: 24 Sty 2020 17:23 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 2180
platynowy
Albo zrownane w gore. Zyczę Lotowi wszystkiego dobrego. Niekiedy taki skok w gore jest impulsem do rozwoji.

A jak nie wyjdzie to zawsze mozna napisac ze Niemcy nie pomagali, a wrecz przeszkadzali w naprawie firmy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#78 PostWysłany: 24 Sty 2020 17:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2013
Posty: 913
srebrny
michcioj napisał(a):
jak to nie mozemy byc zwolnien w Niemczech? na pewno jest to uzgodnione w postepowaniu przejecia

A to już pytanie do specjalisty Milczarskiego.

"Jak zapowiedziano na konferencji, Condor wchodząc w skład PGL będzie latać pod swoimi barwami i marką, nie zwalniając dodatkowych pracowników, z czasem planując zwiększenie zatrudnienia oraz zakup łącznie z LOT-em ponad 30 nowych samolotów w ciągu trzech nadchodzących lat."

A podobno nieredukowanie zatrudnienia to i część oferty kupna, którą PGL wygrał proces.
Góra
 Relacje PM off  
 
#79 PostWysłany: 24 Sty 2020 17:41 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 3923
złoty
troche to dziwne. moim zdaniem przynajmniej. az taki jest potencjal na czartery w Niemczech czy krajach osciennych ? hmm.....
moze lot chce sprzedawac na jednym bilecie codeshare trasy np. warszawa-namibia/warszawa - kuba przez monachium ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#80 PostWysłany: 24 Sty 2020 17:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1126
Loty: 51
Kilometry: 105 571
srebrny
Jak to nie może być zwolnień? :D
Prezes Milczarski będzie biegał po korytarzach i gonił pracowników, wpychając im wypowiedzenia. Co bardziej niepokornych wepchnie do windy, by tam wręczyć im naraz wszystkim jedno wspólne wypowiedzenie prosto od pana prezesa. :lol:
Jeszcze Niemiec się zdziwi.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 234 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group