Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
michzak napisał(a):
Człowiek pójdzie sobie na lunch i taki efekt :(
Wiadomo, że nie można rozłączać polityki od tego tematu, ale prosiłbym bez większych natręctw związanych z obecnymi rządami (jak to było),
tylko raczej skupieniu się na samej sytuacji z branżowego punktu widzenia
+ zachowanie poziomu słownictwa dyskusji

correos napisał(a):
Patrzę na to z boku. Wiele tematów sprowadza się do "Polska jest podzielona" My i Oni.
Usilnie stara się by antagonizowac te grupy na siebie. Niestety podział jest na Oni 1. Oni 2. Oni3 i my
Oni1 aktualnie rozdający karty
Oni2 wyproszeni od stolika ale uwielbiający karty
Oni3 kart nie rozdają. Od stolika ich nie wyproszono ale czekają na swój czas przy stoliku i się niecierpliwia

I niestety My którzy zapiepieprzamy by mieli czym grać
Męczy mnie to już ujadanie. Wchodzisz do salonu F4free zostaw portierowi swoje polityczne preferencje.


 [ 234 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Następna
Autor Wiadomość
#41 PostWysłany: 24 Sty 2020 13:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 1716
Loty: 134
Kilometry: 362 216
złoty
Mihal09 napisał(a):
@monroe dowiedz się proszę dlaczego LH nie.mogla przejąć Condora, a potem dyskutujmy.


Challenge accepted ;)
Oświeć mnie proszę i napisz czemu. Nie znalazłem żadnych informacji dlaczego LH nie mogła przejąć samego Condora (były wątpliwości co do całej grupy Thomas Cook). Tylko informacje dlaczego "nie chciała" ale widocznie coś przeoczyłem. Czekam ;)
Góra
 Relacje PM off
Mihal09 lubi ten post.
 
 
#42 PostWysłany: 24 Sty 2020 14:01 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 5419
Loty: 817
Kilometry: 775 834
platynowy
samaki9 napisał(a):
Ile jest linii lotniczych w Europie ,że 13-14 miejsce to ekstraklasa?


Nie oglądam ze względu na poziom, ale chyba w naszej ekstraklasie piłkarskiej jest 16 drużyn, przynajmniej kiedyś tyle było?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#43 PostWysłany: 24 Sty 2020 14:03 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1302
srebrny
kostek966 napisał(a):
a jak wyjdziemy my ?, czarterami zamiast na 787 Lotu z WAW, będziemy latać od nowego sezonu na 767 Condora z Radomia


Akurat podmiana samolotów na czarterach jest możliwa. Niemiecki Klient zapłaci więcej za LOTowskie 787, a Polski Klient zawsze chce najtaniej więc dostanie Condorowskie 767. Jest to nawet sensowna podmiana z biznesowego punktu widzenia.
Góra
 Relacje PM off  
 
#44 PostWysłany: 24 Sty 2020 14:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Cze 2017
Posty: 189
Loty: 246
Kilometry: 554 097
niebieski
Current fleet
As of December 2019, the Condor fleet consists of the following aircraft
Aircraft In service
Airbus A320-200 9
Airbus A321-200 10
Boeing 757-300 15
Boeing 767-300ER 16
Total 50

źródło: wiki
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#45 PostWysłany: 24 Sty 2020 14:04 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1302
srebrny
Sudoku napisał(a):
samaki9 napisał(a):
Ile jest linii lotniczych w Europie ,że 13-14 miejsce to ekstraklasa?


Nie oglądam ze względu na poziom, ale chyba w naszej ekstraklasie piłkarskiej jest 16 drużyn, przynajmniej kiedyś tyle było?


W nas LOT zawsze był w ekstraklasie :lol:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Linie_lotnicze_w_Polsce
Góra
 Relacje PM off  
 
#46 PostWysłany: 24 Sty 2020 14:04 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 2180
platynowy
350 nie mają?
Góra
 Relacje PM off  
 
#47 PostWysłany: 24 Sty 2020 14:16 

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 1878
Ostrzeżenia: 1
platynowy
wrzucam zdjęcie z mojego przelotu Condorem, uwaga na LF!


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off
elwirka lubi ten post.
 
 
#48 PostWysłany: 24 Sty 2020 14:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Cze 2015
Posty: 2558
Loty: 346
Kilometry: 525 595
platynowy
Ta transakcja ma moim zdaniem ręce i nogi.

Bardziej zastanawia mnie co będzie dalej w perspektywie kilku lat:

- Co z hubem w Budapeszcie ? Wychodzi na to, że PGL będzie miało WAW, BUD, FRA
- Czy będziemy mieli dowozy z regionów do FRA ?
- Jak zakup wpłynie na rynek czarterowy w Polsce ? Czy Condor pojawi się i w Polsce ?
- Jak LO wykorzysta Condora do negocjacji z Boeingiem i Airbusem ?
- Kiedy pojawią się kolejne samoloty szerokokadłubowe ?

Zapowiada się ciekawy czas :)

p.s. dalej pozostaje otwarta kwestia zakupu Croatia Airlines co wpisywałoby się w strategię okopania się w regionie.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#49 PostWysłany: 24 Sty 2020 14:22 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 990
srebrny
kumkwat_kwiat napisał(a):
Akurat podmiana samolotów na czarterach jest możliwa. Niemiecki Klient zapłaci więcej za LOTowskie 787, a Polski Klient zawsze chce najtaniej więc dostanie Condorowskie 767.

Obawiam się, że będzie troszkę inaczej - niemiecki klient dostanie drimka bez podnoszenia cen, bo tam konkurencja większa. U nas natomiast będą 767 troszkę drożej co obecnie, bo latamy w super warunkach z Niemcami. Przeciętny klient nie rozróżnia 787 od 767, patrzy na kolory malowania i michę na pokładzie. Jak zobaczy na samolocie flagę niemiecką to będzie +100 do jakości i solidności, do tego pilot pogada po niemiecku i doda od siebie łamane "dzień dobry", będzie od razu tak zachodnio, wakacyjnie. Co nie zmienia faktu, że faktycznie każdy (poza nami) będzie zadowolony.


Ostatnio edytowany przez opo, 24 Sty 2020 14:24, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
marcinsss lubi ten post.
 
 
#50 PostWysłany: 24 Sty 2020 14:23 

Rejestracja: 24 Paź 2012
Posty: 890
platynowy
@kostek966 To o niczym nie swiadczy. Mol lot do Whitehorse byl prawie pusty bo to byl ostatni lot w sezonie. Za to inne loty Condorem byly przy pelnych maszynach.

@hubson Condor lata bezposrednio po swiecie z wielu miejsc w Niemczech, nie tylko z FRA. Wiec hubow byloby wiecej.
_________________
Yukon - tworzy sie
Azerbejdżan - zakończona

Laponia | Komory | Bahrajn | Senegal | Santiago de Chile | Guca | Ladakh | Palestyna | Athos | Ziemia Ognista | Syberia zimą

Instagram: @podruuznik
Góra
 Relacje PM off  
 
#51 PostWysłany: 24 Sty 2020 14:29 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 3923
złoty
kumkwat_kwiat napisał(a):
kostek966 napisał(a):
a jak wyjdziemy my ?, czarterami zamiast na 787 Lotu z WAW, będziemy latać od nowego sezonu na 767 Condora z Radomia


Akurat podmiana samolotów na czarterach jest możliwa. Niemiecki Klient zapłaci więcej za LOTowskie 787, a Polski Klient zawsze chce najtaniej więc dostanie Condorowskie 767. Jest to nawet sensowna podmiana z biznesowego punktu widzenia.

o nie, ja tak nie chce ! proponuje - lotowskie 787 z bazy w WAW, a Niemcy niech sobie lataja 767.
jak uwazacie ? :-)
Góra
 Relacje PM off  
 
#52 PostWysłany: 24 Sty 2020 14:39 

Rejestracja: 22 Lip 2015
Posty: 439
srebrny
pbak napisał(a):
Condor lata bezposrednio po swiecie z wielu miejsc w Niemczech, nie tylko z FRA. Wiec hubow byloby wiecej.

Może i lata, ale praktycznie wszystkie połączenia są krótko i średniodystansowymi trasami turystycznymi dla ruchu p2p. Także dalekie trasy z Monachium można uznać za p2p, bo latają zazwyczaj raz w tygodniu. W praktyce pozostaje więc tylko FRA jako hub.

Przy okazji polecam rozkład lotów w sezonie lato 2020. https://www.condor.com/pl/generated/roz ... _S2020.pdf
Seattle codziennie, Las Vegas, Toronto, Vancouver do 5 razy w tygodniu,
Anchorage na Alasce, Minneapolis, Portland (Oregon), Halifax 4 razy,
Calgary, Kapsztad, Phoenix 3 razy.

Według strony głównej jesteśmy już w gronie europejskich gigantów. Co tam, że Ryanair ma ponad 150 milionów pax, a my 21, prawie to samo. https://www.fly4free.pl/najwieksze-lini ... awans-lot/ Jeszcze nie tak dawno SAS był nazywany średniakiem z jego ponad 30 mln. :lol:
Góra
 Relacje PM off
kbk lubi ten post.
 
 
#53 PostWysłany: 24 Sty 2020 14:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2634
Loty: 439
Kilometry: 1 037 948
złoty
50 samolotow to spora flota, chociaz faktycznie 757 i 767 sa juz troche starsze. Lecialam jednym z tych 757 jak byl jeszcze u Thomasa Cooka, ale juz pomalowany w Condora i byl ladnie odnowiony w srodku i wygodny. Ciekawe jak polacza siatke lotow z LOT-em. Pewnie bedzie dowoz pasazerow na polaczenia z Niemiec. Uwazam, ze niektore trasy maja ciekawe.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#54 PostWysłany: 24 Sty 2020 14:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2011
Posty: 1618
srebrny
monroe napisał(a):
Mihal09 napisał(a):
@monroe dowiedz się proszę dlaczego LH nie.mogla przejąć Condora, a potem dyskutujmy.

Nie znalazłem żadnych informacji dlaczego LH nie mogła przejąć samego Condora (były wątpliwości co do całej grupy Thomas Cook). Tylko informacje dlaczego "nie chciała" ale widocznie coś przeoczyłem. Czekam ;)

Dwa podstawowe powody, ktore mogly zniechecic LH z procesu zakupu DE:
- regulacje antymonopolowe,
- wciaz trwajaca integracja pozostalosci Air Berlin i restrukturyzacja Eurowings+Brussels
(przykladowe zrodlo: https://www.wiwo.de/unternehmen/dienstl ... 114-2.html)

pbak napisał(a):
@kostek966 To o niczym nie swiadczy. Mol lot do Whitehorse byl prawie pusty bo to byl ostatni lot w sezonie. Za to inne loty Condorem byly przy pelnych maszynach.

Otoz to. Sredni LF na lotach Condora w 2019 r. to bylo ok. 90% (przy czym tylko nieco ponad polowa to klienci wlasni Condora, reszta to biura podrozy, touroperatorzy, rejsy wycieczkowe na statkach...). Co wiecej, pomimo slabej drugiej polowy roku spolka zanotowala EBIT na poziomie 57m€. Co prawda oznacza to marze tylko ok 3%, ale jednak na plus.

Jako ciekawostka, loty longhaulowe Condora zaladowane na lipiec 2020:
Załącznik:
de.JPG


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez Gregggor, 24 Sty 2020 15:09, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
 
 
#55 PostWysłany: 24 Sty 2020 15:03 

Rejestracja: 01 Lip 2017
Posty: 131
Na ile ta decyzja była biznesowa a na ile polityczna? Finansowanie transakcji zapewnia BGK, czyli państwowa instytucja finansowa. Czyli my zapłacimy za ten zakup, za spłatę zobowiązań Condora i za ew. upadek tego "giganta" na glinianych nogach również my.

Abstrahując od powyższego -
Chyba jednak można coś jeszcze wycisnąć z tej starej floty?

LOT będzie mógł wykorzystywać wszystkie swoje samoloty do normalnych połączeń a klientów czarterowych przejmie Condor (cyt. "We współpracy z PLL LOT [Condor] ma budować pozycję wakacyjnej linii lotniczej na kluczowych rynkach w Polsce i w Niemczech"). Poza tym pracownicy, infrastruktura no i sloty Condora są do wykorzystania przez LOT.

Zyskowność Condora jest na styk, jak to będzie wyglądało przy większych inwestycjach? Przy droższym paliwie?


Ostatnio edytowany przez michzak, 25 Sty 2020 12:41, edytowano w sumie 1 raz
Ciach nieco polityki
Góra
 Relacje PM off  
 
#56 PostWysłany: 24 Sty 2020 15:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Cze 2015
Posty: 2558
Loty: 346
Kilometry: 525 595
platynowy
Jeśli przy starszych samolotach jest plus to mając nowe zysk będzie na logikę jeszcze większy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#57 PostWysłany: 24 Sty 2020 15:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 1716
Loty: 134
Kilometry: 362 216
złoty
Sęk w tym, że trzeba je jeszcze kupić/wyleasingować i to nie będzie za darmo... ;)

Gregggor napisał(a):
Dwa podstawowe powody, ktore mogly zniechecic LH z procesu zakupu DE:
- regulacje antymonopolowe,
- wciaz trwajaca integracja pozostalosci Air Berlin i restrukturyzacja Eurowings+Brussels


To wiemy, chodziło o to, że nikt oficjalnie nie zabronił grupie LH kupna Condora. Tak samo jak grupie IAG oraz wielu innym podmiotom (np. niemieckim) z większym kapitałem niż PGL. Pytanie czemu Niemcy oddają nam tak "dobrą" linię lotniczą? ;)


Ostatnio edytowany przez monroe, 24 Sty 2020 15:15, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#58 PostWysłany: 24 Sty 2020 15:14 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 3437
HON fly4free
@hubson
z księgowego punktu widzenia. to nie do końca tak wygląda
stare są spłacone i zamortyzowane
nowe obciążone kosztem leasingu/kredytu, amortyzacją
Góra
 Relacje PM off
monroe lubi ten post.
 
 
#59 PostWysłany: 24 Sty 2020 15:23 

Rejestracja: 01 Lip 2017
Posty: 131
@pemat Przejrzyj na https://www.airfleets.net/flottecie/Condor.htm strukturę własnościową floty używanej przez Condora. Większość A321 i B767 nie jest ich własnością.
Góra
 Relacje PM off
pemat lubi ten post.
 
 
#60 PostWysłany: 24 Sty 2020 15:31 

Rejestracja: 22 Lip 2015
Posty: 439
srebrny
pasazer.com podaje, że są już pierwsze przymiarki do odnowienia floty. 30 nowych szerokich kadłubów (20 - Condor, 10 - LOT).

Jest tam tez jeszcze jedna ciekawa informacja. "Dyrektor finansowy Condora powiedział, że wszystkie propozycje były na tyle wysokie, że można byłoby spłacić pożyczkę w wysokości 380 mln euro, jednak oferta polskiej grupy była zdecydowanie najwyższa."

Czyli co, zapłacili 2 mld zł czy tam 0,5mld €? No to ciekawie. Z drugiej strony IAG zapłacił za AirEuropa ok. 1mld €. Należy pamiętać, że choć ta druga jest porównywalna z Condorem wielkościowo, to miała dwa razy większy zysk, nie musi szybko spłacić 380 mln€ i nie straciła ostatnio bardzo dużego klienta (pewnie co najmniej 1/3 foteli)
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 234 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group