Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 19 Kwi 2018 11:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Maj 2014
Posty: 1338
Loty: 154
Kilometry: 347 723
srebrny
Cześć,
W sumie dziwne, że nie ma takiego wątku, albo nie mogę znaleźć. Ale do rzeczy:

Lecę w najbliższym czasie do USA. Powiedzmy WRO-MUC-JFK-CVG, bo akurat tam mnie posłali. Wszystko wystawione na jednym bilecie, na stocku LH, ostatni odcinek realizowany jako przez UA. Bilet wystawiło mi jakieś OTA, i mam czasy przesiadki 1h w MUC i 1h w JFK (generalnie w drugą stronę jest FRA i ORD ale chodzi o zasadę). Oczywiście 1h przesiadki w ORD/JFK jest nieralne i mi to przebookowali, ale 1h w Niemczech został.

I teraz pytanie: co jeśli nie wyrobię się z przesiadką. Czyli np. mam słabą kondycję i nie jestem w stanie cisnąć sprintem przez cały terminal FRA/MUC, skoro na 100% lot z WRO będzie parkował gdzieś w szczerym polu na płycie, wiadomo, autobus, czekanie, wielki terminal. Przecież wystarczy 15m opóźnienia z WRO i w zasadzie pozamiatane.

Moje pytanie jest następujące: w jaki sposób jest to udowadniane (bądź nie jest) czy to, że nie zdążyłem z przesiadką wynika z tego, że ona była nierealna, a nie z tego, że zasiedziałem się w saloniku albo w toalecie i realnie było to możliwe, a przypał wynika z mojego zaniedbania. Idealnie by było mieć innego zupełnie pax'a, który miał identyczną przesiadkę i zdążył bądź nie, ale co jeśli nie ma z kim tego porównać?
_________________
R.

Najnowsza relacja na Forum F4F: Grudzień w Kolumbii
Nasze podróże, relacje i różne opowieści znajdziecie na blogu: FiveToFly (Tajlandia, Malezja, Kolumbia, USA, Izrael, Panama, Kuba)
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 19 Kwi 2018 12:35 

Rejestracja: 10 Sty 2014
Posty: 558
niebieski
Trochę mieszasz dwie różne sprawy. Zupełnie inaczej sprawa wygląda jeżeli nie dotrzesz na bramkę w ustalonym czasie w przypadku opóźnienia wcześniejszego lotu, a inaczej jeżeli wszystko odbyło się rozkładowo (i np. się zasiedziałeś w pubie).

W opcji pierwszej istotną sprawą jest wielkość opóźnienia wcześniejszego lotu. O ile przylot mieści się w granicach Minimum Connection Time ustalonego pomiędzy przewoźnikiem, a lotniskiem, to na Tobie leży odpowiedzialność za dostanie się na bramkę o czasie. Przylot (choćby o minutę) po MCT automatycznie umożliwia Ci odpuszczenie kolejnego lotu i udanie się do obsługi z prośbą o przebukowanie (a później możliwą rekompensatę o ile docelowo dolecisz po...). Ale jest haczyk: jeżeli kolejny lot jest również opóźniony, to automatycznie "wydłuża" Ci się MCT i realnie możesz nadal zdążyć na ten lot.

Inna sprawa jest jeżeli przylot odbył się o czasie, a Ty nie możesz zdążyć na kolejny lot w wyniku obsuwy obsługi lotniska (np. autobus się psuje i czekacie na następny, co trwa długo). Podobno obsługa ma obowiązek powiadomić o takiej sytuacji przewoźników, a oni mają obowiązek poczekać. Czy tak się dzieje w rzeczywistości to nie potrafię powiedzieć. Zakładam jednak, że zdarzenie tego typu jest gdzieś odnotowywane i umożliwia udowodnienie, że wina nie leżała po Twojej stronie.

(powyższa wiedza pochodzi od obsługi LH w Monachium)
Góra
 Relacje PM off
Tufli lubi ten post.
zawiert uważa post za pomocny.
 
 
#3 PostWysłany: 19 Kwi 2018 12:42 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3328
srebrny
gdzie znajde MCT per lotnisko?
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 19 Kwi 2018 12:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2011
Posty: 2093
Loty: 26
Kilometry: 45 127
złoty
raczej per lotnisko / linia / trasa ?

przykład :

https://www.aircanada.com/ca/en/aco/home/plan/check-in-information/minimum-connection-times.html
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
rob_sad lubi ten post.
 
 
#5 PostWysłany: 19 Kwi 2018 13:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Maj 2014
Posty: 1338
Loty: 154
Kilometry: 347 723
srebrny
Chodzi mi raczej o coś takiego: przewoźnik sprzedał mi bilet (można go kupić bez problemu, ja zrobiłem modyfikację na inne godziny) na lot jak na screenie.
Nawet jeśli przylecę na ORD punktualnie to 57 minut jest raczej fizycznie niewykonalne (zmiana terminala/airtrain/border control). Więc jeśli lot z CVG wylądował o czasie, a ja nie pojawię się na czas przy gate (który jak wiadomo zamyka się wcześniej nieco niż godzina odlotu), to - w uproszczeniu - miałem pecha i trzeba było szybciej biegać, tak?


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
R.

Najnowsza relacja na Forum F4F: Grudzień w Kolumbii
Nasze podróże, relacje i różne opowieści znajdziecie na blogu: FiveToFly (Tajlandia, Malezja, Kolumbia, USA, Izrael, Panama, Kuba)
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 19 Kwi 2018 13:25 

Rejestracja: 24 Paź 2012
Posty: 1190
niebieski
Jak dalo sie kupic taki bilet to wychodz z zalozenia, ze to wykonalne.
_________________
Yukon - tworzy sie
Azerbejdżan - zakończona

Laponia | Komory | Bahrajn | Senegal | Santiago de Chile | Guca | Ladakh | Palestyna | Athos | Ziemia Ognista | Syberia zimą

Instagram: @podruuznik
Góra
 Relacje PM off
rob_sad lubi ten post.
 
 
 [ 6 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group