Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Ciekawe przeloty z Flightradar24.com
ciekawe-przeloty-z-flightradar24-com,18,81700
Strona 21 z 83

Autor:  QbaqBA [ 03 Lis 2017 18:00 ]
Temat postu:  Re: Ciekawostki z flightradar24

vincenz napisał(a):
LO3943 to callsign i po tym FR24 dopasowuje trasy. Natomiast LOT3837 to numer lotu, jaki pasażer widzi na bilecie (numer handlowy, czy jakoś tak to nazywają). Z jakiegoś powodu samolot leciał do Gdańska z callsignem z jakim zazwyczaj lata do Poznania.


Oba to callsigny, tylko jeden błędny - Lo3943 - wpisany w mod S (z tego FR24 w pierwszej kolejności czerpie swoje dane), a drugi prawidłowy wynikający z planu lotu przypisanego do prawidłowo ustawionego squawka - Lo3837. W sporym uproszczeniu ATC korzysta głównie z tego drugiego, więc widocznie pilot zostawił w mod S callsign wpisany w poprzednim locie i nikt mu nie zwrócił na to uwagi.

Autor:  vincenz [ 04 Lis 2017 13:00 ]
Temat postu:  Re: Ciekawostki z flightradar24

Nie do końca tak jest, że pilot zostawił wpisany callsign z poprzedniego lotu, bo callsign jest też wpisywany do planu lotu, który z kolei jest składany przez dispatchera z biura operacyjnego. Gdyby pilot leciał z innym callsignem niż wpisanym w plan lotu to ATC delivery nie wydałoby zgody na lot, bo nie znaleźliby konkretnego planu lotu. Moim zdaniem FR24 coś namotał w tym konkretnym przypadku.

Autor:  Bartec [ 04 Lis 2017 14:29 ]
Temat postu:  Re: Ciekawostki z flightradar24

Co taki samolot bada/testuje?

Załączniki:
4EB43FC3-4717-4E59-8192-CC5C64202BC8.jpeg
4EB43FC3-4717-4E59-8192-CC5C64202BC8.jpeg [ 126.86 KiB | Obejrzany 2663 razy ]

Autor:  kemot [ 04 Lis 2017 14:35 ]
Temat postu:  Re: Ciekawostki z flightradar24

Jeśli mieszkasz na tym terenie to nie chcesz wiedzieć... ;)

Autor:  vincenz [ 04 Lis 2017 14:52 ]
Temat postu:  Re: Ciekawostki z flightradar24

Robi zdjęcia terenu.

Autor:  krasnal [ 04 Lis 2017 16:24 ]
Temat postu:  Re: Ciekawostki z flightradar24

LIDAR - NMT.

Autor:  Amcio [ 04 Lis 2017 16:39 ]
Temat postu:  Re: Ciekawostki z flightradar24

Kilka ciekawostek:

Załączniki:
Komentarz do pliku: 21 ‎października ‎2017, ‏‎11:33:23
a350-10002.png
a350-10002.png [ 399.59 KiB | Obejrzany 2556 razy ]
Komentarz do pliku: 21 ‎października ‎2017, ‏‎05:28:46
wzz2.png
wzz2.png [ 284.39 KiB | Obejrzany 2557 razy ]
Komentarz do pliku: 17.10.2017
antonow2.jpg
antonow2.jpg [ 105.42 KiB | Obejrzany 2564 razy ]

Autor:  Bartec [ 04 Lis 2017 21:20 ]
Temat postu:  Re: Ciekawostki z flightradar24

kemot napisał(a):
Jeśli mieszkasz na tym terenie to nie chcesz wiedzieć... ;)

Wiesz, wcześniej się nie przejmowałem... ale od kilku godzin Bioflight „lata mi nad głową” :shock:

Z tego, co pisał @krasnal to robią laserowe skanowanie terenu. Czy to są jakieś prywatne zlecenia czy bardziej jakiś rządowy (ogólnopolski) projekt?

Załączniki:
4DF43980-3EB7-4DEB-A612-BF65F11401AD.jpeg
4DF43980-3EB7-4DEB-A612-BF65F11401AD.jpeg [ 264.45 KiB | Obejrzany 2417 razy ]

Autor:  QbaqBA [ 05 Lis 2017 14:56 ]
Temat postu:  Re: Ciekawostki z flightradar24

vincenz napisał(a):
Nie do końca tak jest, że pilot zostawił wpisany callsign z poprzedniego lotu, bo callsign jest też wpisywany do planu lotu, który z kolei jest składany przez dispatchera z biura operacyjnego. Gdyby pilot leciał z innym callsignem niż wpisanym w plan lotu to ATC delivery nie wydałoby zgody na lot, bo nie znaleźliby konkretnego planu lotu. Moim zdaniem FR24 coś namotał w tym konkretnym przypadku.


Mylisz callsign wpisany ręcznie przez pilota w mod S z callsignem przyporządkowanym do planu lotu skorelowanego ze squawkiem z mod A.

Autor:  szfarcjeger [ 11 Lis 2017 13:46 ]
Temat postu:  Re: Ciekawostki z flightradar24

Załącznik:
wow.320.png
wow.320.png [ 150.14 KiB | Obejrzany 2128 razy ]

Taki A320 z KEF do TLV doleci bezpośrednio, czy ma tankowanie na trasie ?

Autor:  WaldekK [ 11 Lis 2017 14:02 ]
Temat postu:  Re: Ciekawostki z flightradar24

Doleci - 6850km zasięgu http://www.aircraft.airbus.com/aircraft ... y/a320neo/, a KEF do TLV jest 5285km http://www.gcmap.com/mapui?P=kef-tlv&MS=wls&DU=km

Autor:  dj3500 [ 18 Lis 2017 14:17 ]
Temat postu:  Re: Ciekawostki z flightradar24

Może to nie flightradar24, ale chyba pasuje...
https://www.theguardian.com/us-news/2017/nov/18/penis-in-the-sky-us-navy-pilots-grounded-over-obscene-drawing

Autor:  Amcio [ 23 Lis 2017 15:06 ]
Temat postu:  Re: Ciekawostki z flightradar24

ok 14:00 co on tam robił? teraz zniknął...

Załączniki:
747.jpg
747.jpg [ 156.34 KiB | Obejrzany 1859 razy ]

Autor:  walen78 [ 08 Gru 2017 19:00 ]
Temat postu:  Re: Ciekawostki z flightradar24

a to co za rotacja? LOT wozi zagraniczne czartery?https://www.flightradar24.com/EWG130/fc611c9

Autor:  kemot [ 08 Gru 2017 19:24 ]
Temat postu:  Re: Ciekawostki z flightradar24

LOT ma po ostatnich dostawach chwilową nadwyżkę, a że Eurowings był w potrzebie (być może jakaś grubsza awaria ich samolotu) to zamiast paść się na płycie WAW lata i zarabia niemieckie pieniądze.

Autor:  dj3500 [ 10 Gru 2017 16:48 ]
Temat postu:  Re: Ciekawostki z flightradar24

Swiss lata na trasie ZRH-SFO. Czy ktoś z Was wie lub domyśla się, czym może być spowodowane to, że w jedną stronę lata północną trasą: https://www.flightradar24.com/data/flights/lx38#fc2bc18 a w drugą stronę bardzo południową: https://www.flightradar24.com/data/flights/lx39#fc76356? Geodezyjna jest zbliżona do tej północnej: http://www.gcmap.com/mapui?P=sfo-zrh. Jakby tego było mało, trasa SFO->ZRH jest średnio o ponad godzinę szybsza, mimo że jest dużo dłuższa...

Autor:  kemot [ 10 Gru 2017 16:56 ]
Temat postu:  Re: Ciekawostki z flightradar24

Każdy lot z zachodu na wschód jest krótszy od realcji odwrotnej.

Autor:  scotsman [ 10 Gru 2017 16:59 ]
Temat postu:  Re: Ciekawostki z flightradar24

Trasa 'północna', czyli ortodroma, jest krótsza.
Trasa 'południowa' wykorzystuje prądy strumieniowe nad Atlantykiem - zwróć uwagę na prędkość przelotową nad Atlantykiem, która wzrosła do >650 kts.

Autor:  vincenz [ 11 Gru 2017 09:08 ]
Temat postu:  Re: Ciekawostki z flightradar24

@dj3500 oprócz wiatru, jaki wieje nad północnym Atlantykiem jest jeszcze dość charakterystyczna organizacja ruchu w tym regionie świata. Ruch lotniczy nad północnym Atlantykiem organizowany jest poprzez wyznaczanie tzw. NATów (North Atlantic Tracks), czyli korytarzy powietrznych, jakimi poruszają się samoloty. Ze względu na brak pokrycia radarowego nad oceanem ze względów bezpieczeństwa każda trasa jest jednokierunkowa. Ponadto trasy te zmieniają się co ok. 7h. Na obrazku poniżej możesz zobaczyć aktualne trasy. Trasy zielone A-K prowadzą na zachód. Trasy niebieskie U-Z na wschód.

Załączniki:
Untitled.png
Untitled.png [ 810.26 KiB | Obejrzany 1405 razy ]

Autor:  hubski [ 11 Gru 2017 16:29 ]
Temat postu:  Re: Ciekawostki z flightradar24

Gdzie jest Szczecin?? ;)

Załącznik:
szz.jpg
szz.jpg [ 298.39 KiB | Obejrzany 1281 razy ]

Strona 21 z 83 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/