Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

[opinie] - cheapoair.com
cheapoair-com,1568,156565
Strona 1 z 1

Autor:  Mareckipl [ 30 Gru 2020 09:00 ]
Temat postu:  [opinie] - cheapoair.com

Nie znalazłem wątku na temat tego pośrednika, a mogłoby mi to zaoszczędzić sporo nerwów, więc zostawiam ostrzeżenie dla potomnych: trzymać się od nich z daleka.

Historia:
Miałem u nich zarezerwowany bilet z okazji wlochy-am-pld-500-eur-rt,234,149781 (mieli dostępne połączenia do Limy, których na stronie Iberii nie dało się zarezerwować). Sama rezerwacja w normie, pośrednik jak każdy inny. Piekło zaczęło się jak Iberia odwołała loty i trzeba było je przebookować.
Poniżej lista taktyk jakie stosowało Cheapoair:
  • "zaczeka pan minutkę, sprawdzę rezerwację" (po godzinie straciłem cierpliwość)
  • maile "próbowaliśmy się z panem skontaktować", gdzie na moim telefonie nie było po tym żadnego śladu, wysyłane dziwnym trafem w piątek o 17 ich czasu
  • zrywanie bez słowa połączenia przez ich agentów po wyjaśnieniu przeze mnie o co chodzi
  • czas czekania na połączenie średnio około 20-30 min
  • "może się pan skontaktować bezpośrednio z linią i to załatwić" (gdzie kilkukrotnie próbowałem tego zanim się skontaktowałem z Cheapoair, i Iberia twardo odmawiała jakiejkolwiek pomocy, odsyłając do agenta)
  • "nie ma dostępności lotów" (gdzie sam miałem przygotowane konkretne daty i numery lotów na które chciałem przebookować, dostępne bez kłopotów)
  • "dzwonię w sprawie wniosku o zwrot pieniędzy który pan składał kilka dni temu" (gdzie ja stanowczo odmawiałem zwrotu, to oni i linia starali się mnie do tego zmusić)
  • gdzieś 1/3 agentów z jakimi miałem do czynienia miała tak silny hinduski akcent że nie dało się z nimi porozumieć (a celowo dzwoniłem do nich zawsze w amerykańskich godzinach pracy)

Po dobrych kilku godzinach spędzonych na połączeniach z nimi w końcu udało się trafić na (jak mi się wydawało) w miarę pomocnego agenta i załatwić zmianę, chociaż nie w datach które chciałem (celowałem we wrzesień 2021, oni twierdzili że można max do czerwca, więc zgodziłem się na kwiecień). Zgodziłem się na dopłatę $110, co miało być różnicą w podatkach, ale na fakturze okazało się ich "pakietem wsparcia" i jakąś inną bliżej niezidentyfikowaną opłatą, która z linią nie miała nic wspólnego - to było czyste wyłudzenie, gdyby byli w Polsce to zgłaszałbym to prosto do urzędów ochrony konsumenta.
W każdym razie, po paru tygodniach kolejny mail "próbowaliśmy się z panem skontaktować", i po tym jak oddzwoniłem okazało się że linia odmówiła wystawienia e-ticketa. Kolejna zmiana, kolejne kilka tygodni i sytuacja się powtarza. Ostatnia wersja jaką mi podali to że problemem jest ważność biletu - rok od daty zakupu i nie da się z tym nic zrobić poza zwrotem pieniędzy, mimo tego że ludzie którzy rezerwowali bezpośrednio w Iberii nie mieli takich problemów. W tym momencie stwierdziłem że szkoda mi nerwów i zgodziłem się na zwrot, byle zakończyć czym prędzej kontakty z tą firmą. Wiem że OTA to generalnie zaraza, ale Cheapoair to szczególna plaga, nigdy więcej.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/