Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 10 Lis 2021 15:28 

Rejestracja: 14 Wrz 2016
Posty: 103
Czesc,

W pazdzierniku wynajmowalem auto w Avis/Budget przez posrednika booking.com. W mailu potwierdzajacym dokonanie rezerwacji była informacja ze moj całkowity koszt wynajmu to 741,88zł i dokładnie taka kwota została pobrana z mojego konta tego dnia. Po powrocie z wakacji zauważyłem ze moja karta została obciążona jeszcze kwotą 187,24zl. Gdy złożyłem reklamacje dowiedziałem się że w umowie którą podpisałem była dodatkowa usługa assistance. Czy ktoś miał podobną sytuacje, ze w umowie najmu był usługi dodatkowe, których nie zamawialiscie na etapie robienia rezerwacji? Dzwonilem na infolinie i babka mnie zbyła ze usługa była w umowie którą podpisałem a z umową powinienem się zapoznać. Owszem, nie doczytałem, mój błąd... tylko czy taka praktyka jest w ogóle legalna? Równie dobrze mogliby małym druczkiem nawciskać mi innych pierdół albo wziąć na mnie kredyt. Jestem tym trochę zaskoczony, nie spodziewałem się takiej zagrywki ze strony Avis/Budget, przecież nie jest to jakas firma-krzak, tylko duża korporacja.

Moge cos z tym dalej zrobic, oprocz tego zeby na przyszlosc czytac umowe od deski do deski? (tak, tak... nie nie musicie mi tego wypominać) Złożenie skargi do UOKIKu wchodzi w gre? Na dowód mam mail z bookingu w ktorym jest jasno napisane ze moj całkowity ksozt rezerwacji to 741,88zł, mam tez umowe w PDF z Avis gdzie doliczona jest ta usługa assistance. Facet w punkcie próbował mi wcisnąć pełne ubezpieczenie ale podziekowalem i powiedzialem ze zostaje przy podstawowym. O innych dodatkowo platnych uslugach nie wspominal przed wreczeniem mi umowy...

z gory dziekuje za pomoc
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 10 Lis 2021 15:32 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7022
srebrny
1. Jest legalna
2. Jedyne, co możesz zrobić, to wyciągnąć wnioski na przyszłość.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 10 Lis 2021 15:47 

Rejestracja: 14 Wrz 2016
Posty: 103
tak, tak, wiem, czytac umowy... tylko interesuje mnie dlaczego umowa zawierała usługę dodatkową której nie zamawiałem? Mam przeciez potwierdzenie rezerwacji i tam jest wyszczegolnione co zamawialem i ile za to mialem zapłacic. Za wszelkie usługi dodatkowe podziękowałęm na etapie składania zamówienia , więc musiałbym wychodzić z założenia ze firma chce mnie okraść, aby póżniej doszukiwac sie tych samych usług dodatkowych na umowie która została mi wręczona do podpisania. Trochę wygląda mi to na nieuczciwą praktykę firmy jesli stosują taki manewr w przypadku wszystkich swoich klientów. Załóżmy że 50% nie doczyta umowy tak jak ja i połowa z tych 50% oleje temat i firma robi wynik na takim nadużyciu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 10 Lis 2021 16:09 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7022
srebrny
Zaproponowano Ci na miejscu dodatkowo płatną usługę, którą zaakceptowałeś.
Umowy czyta się przed podpisaniem - ale o tym to już wiesz.
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 10 Lis 2021 16:42 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 9750
Loty: 350
Kilometry: 594 669
@kieras86 czy umowa z Avis wskazuje kwotę (lub jej równowartość w innej walucie), którą potem zostałeś obciążony?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 10 Lis 2021 17:13 

Rejestracja: 14 Wrz 2016
Posty: 103
@Kashpir

I tak i nie. Przy additional service (na dole strony wyjaśnione że chodzi o assistance) widnieje opłata o jakies 4 euro nizsza niz ta która rzeczywiscie została pobrana z konta. Generalnie nie umniejszam swojego gapiostwa, wydaje mi się po prostu, że pracownik wypożyczalni powinien chociażby zapytać się czy chce rozszerzyć swoją rezerwację o opcję assistance, zamiast po prostu dac mi do podpisania umowę z już uwzględnioną usługą, której przecież nie zamawiałem...
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 10 Lis 2021 18:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2014
Posty: 2395
platynowy
To nie jest tak że Avis to porządna firma bo jest duża. Każda jedna firma w tej branży jest warta funta kłaków i każdą trzeba dokładnie sprawdzać bo nawet mając statusy i wydane setki tysięcy każdego roku na wynajmy robią bezczelne wały, powtarzam wszyscy, nie tylko Avis. Taki urok tej branży - oszukają cie nawet jak spytasz która godzina - odruchowo :mrgreen:
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#8 PostWysłany: 10 Lis 2021 19:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Wrz 2014
Posty: 169
Loty: 814
Kilometry: 2 753 202
Praktycznie w każdej wypożyczalni zdarzają się takie wyłudzenia, bo pracownicy mają prowizję od dodatkowych usług. Z reguły pracownik wypożyczalni z uśmiechem wita podróżnego, pyta jak minęła podróż, czy jest tutaj pierwszy raz. Jeśli potwierdzimy, że jesteśmy pierwszy raz i jesteśmy zmęczeni podróżą, to jest duża szansa, że nawet jeśli odmówimy wszystkie propozycje upgradu, ubezpieczenia itp, to pracownik i tak coś dopisze do umowy. Najlepiej powiedzieć, że bywamy tu często i zawsze korzystamy z tej wypożyczalni, wtedy pomyśli sobie, że znamy stosowane tu sztuczki i zmniejszymy szansę na dodatkową opłatę. Trudno jest czytać i analizować umowę przed podpisaniem, bo za nami stoi kolejka zniecierpliwionych klientów. Można podpisać bez czytania, potem usiąść sobie na boku i spokojnie przeczytać. Jeśli znajdziemy coś, czego nie zamawialiśmy, można podejść jeszcze raz do tego samego okienka i poprosić urzędnika o zmianę. Będzie się tłumaczył zmęczeniem, roztargnieniem, ale bez problemu zmieni umowę. Ważne, żeby to zrobić przed wyjazdem z wypożyczalni, bo potem już nie ma szans na zmiany.
Góra
 Relacje PM off
kieras86 lubi ten post.
kieras86 uważa post za pomocny.
 
 
#9 PostWysłany: 10 Lis 2021 19:11 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7022
srebrny
Cytuj:
Trudno jest czytać i analizować umowę przed podpisaniem, bo za nami stoi kolejka zniecierpliwionych klientów.

No nie żartuj...
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 15 Lis 2021 15:19 

Rejestracja: 16 Wrz 2017
Posty: 84
boots napisał(a):
2. Jedyne, co możesz zrobić, to wyciągnąć wnioski na przyszłość.


Można jeszcze złożyć reklamacje. Miałem podobna sytuacje z Sixt’em, po złożeniu reklamacji i wymianie kilku maili, zwrócili pieniądze.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 10 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group