Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 307 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 16  Następna
Autor Wiadomość
#101 PostWysłany: 16 Mar 2017 00:41 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1642
niebieski
Cargo bazuje na silnej gospodarce i licznych połączeniach a nie dużym lotnisku. Mamy pusty Radom czy Łódź i jakoś cargo się tam nie pcha.
Żadna firma jest w stanie wypełnić cargo tylko swoim towarem, w większości przypadków to ładunek dodawany jest do maszyn pasażerskich, tam gdzie lecą rozkładowo. Więc jeśli nie będzie połączeń to i na CPL cargo nie będzie.
Z resztą niedawno przepadł jeden duży projekt w okolicach WAW, dlaczego? Bo nie było wystarczającej liczby połączeń do Azji, czy Am.Pd. Inwestycja pójdzie do AMS. Czy CPL by coś zmieniło?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Genua na 4 dni od 1397 PLN. Loty Lufthansą z 7 miast + noclegi w centrum Genua na 4 dni od 1397 PLN. Loty Lufthansą z 7 miast + noclegi w centrum
Wycieczka do Marrakeszu od 936 PLN. Loty Lufthansą z 3 miast + 5 nocy w tradycyjnym riadzie Wycieczka do Marrakeszu od 936 PLN. Loty Lufthansą z 3 miast + 5 nocy w tradycyjnym riadzie
#102 PostWysłany: 16 Mar 2017 00:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
norman7 napisał(a):
...
Kolejne lotnisko nam nie jest potrzebne, nigdy się nie zwróci.

Szybka kolej też się nie zwraca a jakoś każdy ją widzi jako coś obowiązkowego, podstawowego wręcz...
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#103 PostWysłany: 16 Mar 2017 01:09 

Rejestracja: 15 Wrz 2013
Posty: 20
Przecież CPL nie powstanie. Do CPL potrzebny jest silny lokalny przewoznik,
sądzicie że LOT za 10 lat będzie silną dużą linią z siatką połączeń porównywalną do KLM, Lufa itp ? Odpowiedz brzmi NIE-
zobaczcie na plan długofalowy jaką flotę planuje LOT.
W PL jest spory ruch pasażerski ale to wszystko jest niskopłatny.
Mowę o CPL odbieram tylko jako walka wyborcza o głosy mieszkańców południowej W-wy w wyborach samorządowych. Sporo mieszkańców Ursynowa, Ursusa, Włoch jest za zamknięciem Okęcia.
Góra
 Profil Relacje PM off
cyberpunk64 lubi ten post.
 
      
#104 PostWysłany: 16 Mar 2017 06:13 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8995
gosiagosia napisał(a):
Zupełnie zapominacie o cargo. Ile jest tych liczących się lotnisk w Europie-4? Gdzie? W Europie Zachodniej. Polska ma szansę wykorzystać swoja pozycję państwa środka i sądzę, że analitycy brali to pod uwagę. Zbudowanie huba w Europie Wschodniej, którego przecież nie ma wydaje się być rozsądnym posunięciem. Inwestycją, która może być kluczowa.
Nie mamy ropy, gazu, nie mamy rewelacyjnych warunków dla turystyki ale mamy położenie i dużą powierzchnie. Naturalne wydaje się wykorzystanie tych atutów.


Problem jest jeszcze taki, że jak towar przyleci, to priorytet to sprawne rozładowanie samolotu oraz wysłanie towaru w dalszą podróż. Skoro planów dociągnięcia kolei za bardzo nie ma (w tym bocznic towarowych), a o autostradach mówi się, że będą bez jakiś większych konkretów to... żadna firma nie będzie się pchać, bo utknie z towarem na lotnisku, zanim to będzie w stanie wypchnąć gdzieś dalej (vide brak wielkiego cargo na LCJ czy WMI)
Góra
 Profil Relacje PM off
Rockriderr lubi ten post.
 
      
#105 PostWysłany: 16 Mar 2017 09:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2010
Posty: 4831
Loty: 309
Kilometry: 516 019
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
Ilez bylo kpin wokol Modlina, że rzeki, że mgła, że pas startowy
a pozniej MEGA HIT Ryan poleci Malagi , Palmy, Kanary,
MEGA TURBO POWER HIT z Modlina bezposrednio do Faro Lizbony Porto itd....

co do CPL cholera wie -
ma ktos na chwile obecna jakiekolwiek rzetelne kalkulacje?
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#106 PostWysłany: 16 Mar 2017 11:32 

kumkwat_kwiat napisał(a):
Lotnisko Chopina uruchomiono w 1934 roku. Rozumiem, że zamieszkałeś w okolicach wcześniej i nie wiedziałeś, że będzie tam lotnisko.

Tak, w 1410.
Góra
 PM off
vivere lubi ten post.
 
      
#107 PostWysłany: 16 Mar 2017 15:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lut 2012
Posty: 1225
srebrny
Informacyjnie: wszelkie dygresje polityczne w tym wątku będą usuwane, a ich autorzy będą tracić pukty statusowe.
Góra
 Profil Relacje PM off
michzak lubi ten post.
 
      
#108 PostWysłany: 17 Mar 2017 11:55 

Rejestracja: 12 Sty 2013
Posty: 56
Spieramy się czy CPL ma sens ekonomiczny np., a czy nie najważniejszy w tej sprawie jest fakt, że port ma powstać 50 lub 60 kilometrów od centrum Warszawy? Przecież to czysty idiotyzm, Modlin jest bliżej. Jeśli Warszawa powinna być punktem odniesienia, ludzie przyjeżdżający tu w interesach różnego rodzaju, mieszkańcy aglomeracji, etc. to jaki jest powód budowania lotniska tak daleko na wsi? Jeśli nie działki, to co?

Heatrow, Orly, De Gaulle, Barajas są blisko centrum, by ludzie mogli szybko dojechać do stolicy. Nawet Berlin Branderburgia jest budowany rzut beretem od centrum. Nawet Szeremietiewo w Rosji jest "tylko" 35 kilometrów od centrum Moskwy, a to przecież "ruska skala"!

To naprawdę przekręt, albo głupota by tam budować lotnisko. To jakaś wizja rodem z PRL, jak wiele obecnych pomysłów - ein airport i wsie Poliaki mają tam dojeżdżać i się przesiadać. A warszawiacy mają mieć daleko, bo ich nie lubimy...

Co za debilizm lub przekręt. Albo jedno i drugie. Rozbudować bardzo mocno Modlin i Okęcie o tyle, ile można (właśnie to zresztą mają zamiar zrobić). A jeśli już, to CPL powinien powstać parę kilometrów na południe od Okęcia. Jest tam sporo pól i wiosek oraz linie kolejowe.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#109 PostWysłany: 17 Mar 2017 15:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sie 2013
Posty: 4010
Loty: 457
Kilometry: 671 186
platynowy
Spójrz na mapę kolejowo-drogową Polski.

CPL musi powstać w okolicy stolicy i jednocześnie jak najbliżej centrum kraju.

Czyli jedynym rozsądnym kierunkiem jest na zachód od Warszawy na ten moment już uzbrojony w autostradę A2 i na południe od niej S8 (w ciągu 3 lat będziemy mieli gotowe S8 i A1 czyli zapięty przejazd między Warszawą a Śląskiem w standardzie S/A). Wyżej mamy drogę 92 (dawna 2-ka), wobec której nie ma żadnych planów przebudowy do wyższego standardu.

Teraz patrzymy na mapę kolejową w tym kierunku - w tą stronę z Warszawy mamy 2 linie kolejowe:
- linia nr 2 w kierunku Sochaczewa
- linia nr 447 w kierunku Grodziska rozgałęziająca się później w stronę Żyrardowa (linia nr ) i Mszczonowa (linia nr 4).

Na odcinku Grodzisk-Mszczonów linia jest elementem CMK i w tej chwili jest w standardzie 160 km/h.
Na odcinku Warszawa-Grodzisk (aktualnie 100 km/h) linia na dniach idzie do remontu i będzie przebudowana do standardu 160 km/h

Jeżeli w ogóle zakładamy, że lotnisko powinno powstać to powinno się ono zawierać w trójkącie, którego jednym wierzchołkiem jest Warszawa a krawędzie wyznaczają drogi A2 i S8 (a środkiem idzie droga kolejowa 447 i dalej 4)

Jeśli ja miałbym decyodwać o położeniu CPL to wybrałbym jedno z dwóch czerwonych kółek w okolicach Mszczonowa - ze wskazaniem na południowe.

Jedynymi miejscami do lokalizacji CPL bliżej Warszawy są lokalizacje niebieskie - zwłaszcza idealnie pasuje do tego Parzniew - w zasadzie wyłacznie tereny przemysłowe, tuż obok A (węzeł Pruszków), planowana stacja kolejowa pomiędzy Brwinowem a Pruszkowem (w ramach przebudowy linii 447). Tyle, że dałoby się tam wcisnąć lotnisko nie większe od Okęcia więc za mało terenu.

Z kolei druga niebieska lokalizacja ma rezerwy terenowe, ale ma (w stosunku do Mszczonowa) jedną szybką drogę mniej i dostęp do drogi kolejowej Warszawa-Poznań czyli ew. zatrzymanie szybkich pociągów dotyczyłoby tylko pasażerów z zachodniej Polski.

Podsumowując - ten Mszczonów to IMO jednak najlepsza lokalizacja.

Z Warszawy (po przebudowie drogi 8 do standardu S8) dojedziemy tam w ok. 45 minut, z południa (A1+S8 w ok. 2 godziny).
Koleją podobnie, dodatkowo będą mogły się tam zatrzymywać pociągi z południa jadące do Warszawy przez CMK (Kraków, Katowice, Wrocław). Oprócz pociągów dalekobieżnych możnaby tam przedłużyć jedną z linii które aktualnie jeżdżąc do Pruszkowa (SKM S1) lub do Grodziska (Koleje Mazowieckie).

Załączniki:
CPL.jpg
CPL.jpg [ 217.05 KiB | Obejrzany 944 razy ]
_________________
Image

"Podróżować to żyć..."


Ostatnio edytowany przez Tomo14, 17 Mar 2017 16:20, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
pawelos uważa post za pomocny.
 
      
#110 PostWysłany: 17 Mar 2017 21:31 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1642
niebieski
Tomo14 napisał(a):
(w ciągu 3 lat będziemy mieli gotowe S8 i A1 czyli zapięty przejazd między Warszawą a Śląskiem w standardzie S/A)

To akurat nie będzie gotowe nawet przez 5-10 lat, bo odcinek Piotrków - Częstochowa nie ma klasy S/A i jeszcze długo mieć nie będzie. Choć i ta inwestycja będzie szybsza niż CPL.

Ale wracając do lokalizacji to jak zawsze można rozpatrywać pod różnym aspektem. Lokalizacja mszczonowska (czy ogólnie płd-zach) jest lepsza pod względem istniejącej infrastruktury (choć i tak łączniki trzeba dobudować) i jest bardziej centralnie w skali kraju. Jednak takie umiejscowienie zmniejsza dystans pomiędzy CPL a lotniskami POZ, KTW i będzie miało na nie negatywny wpływ bo zmniejszy rentowność połączeń do Warszawy (na RDO, LCJ na pewno też, a zapewne i na KRK i WRO).

Natomiast jeśli by wziąć pod uwagę lokalizację płn-wsch to tam poza WMI i SZY jest lotnicza pustynia. Infrastruktura drogowa jest w budowie lub planowana (i powstanie szybciej niż CPL) - A2 do Terespola, S8 Białystok, S7 Gdańsk, S61 Suwałki + Litwa. Z koleją jest gorzej i tu trzeba by mocniej poprawić. Z pozytywów widział bym lepsza komunikacja tej części kraju (ergo możliwy większy wzrost gospodarczy) plus przyszłościowo można próbować zgarniać część rynków z Kaliningradu, Białorusi czy Litwy. Już teraz te rynki są widoczne na WMI. Poza tym odsunięcie CPL od POZ, KRK, WRO, KTW powodowałoby iż nadal miałyby one mocną pozycję w regionie.


Oczywiście to czysta teoria, bo nie wiem jak tam z gruntami wygląda itp. Ale patrząc geopolitycznie takie umiejscowienie miałoby sens.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#111 PostWysłany: 17 Mar 2017 22:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Gru 2016
Posty: 264
Loty: 54
Kilometry: 101 706
kumkwat_kwiat napisał(a):
Cargo bazuje na silnej gospodarce i licznych połączeniach a nie dużym lotnisku. Mamy pusty Radom czy Łódź i jakoś cargo się tam nie pcha.

Łódź to 3-cie cargo w Polsce, dane na 08/2016 r.
Góra
 Profil Relacje PM off
kumkwat_kwiat lubi ten post.
 
      
#112 PostWysłany: 17 Mar 2017 22:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sty 2013
Posty: 152
Loty: 229
Kilometry: 284 328
@‌kumkwat_kwiat‌ i @‌Tomo14‌
Ładna i pełna konkretów dyskusja. Oby więcej takich głosów w tym temacie
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#113 PostWysłany: 17 Mar 2017 22:27 

A w czym ta dyskusja jest pełna konkretów ?
@ kumkwat-kwiat podstawowych faktów nie zna.
Np napisał że odcinek Częstochowa. Piotrków jeszcze długo nie będzie spełniał standardu drogi S./A
Otóż jest to bajka. Ten odcinek jest dla rządu priorytetem i umowa na budowę będzie podpisana na dniach.
Linkował tu nie będę. Niech sobie zainteresowani sami poszukają.
A Modlin i jego rozbudowa ?
Warszawiacy !
Nie rozśmieszajcie reszty Polski. Najbardziej zaludnionej aglomeracji śląsko-krakowskiej. Dla nas to 3 świat. Gdzie to jest ? Koło Pomiechówka gdzieś ?
Nikt tego nie wie. I stamtąd nie lata i nie poleci. Okolice Mszczonowa to co innego.
Góra
 PM off
sherif14 lubi ten post.
 
      
#114 PostWysłany: 17 Mar 2017 23:03 

Rejestracja: 18 Wrz 2015
Posty: 906
Loty: 54
Kilometry: 71 690
niebieski
Anonymous napisał(a):
@ kumkwat-kwiat podstawowych faktów nie zna.
Np napisał że odcinek Częstochowa. Piotrków jeszcze długo nie będzie spełniał standardu drogi S./A
Otóż jest to bajka. Ten odcinek jest dla rządu priorytetem i umowa na budowę będzie podpisana na dniach.
Linkował tu nie będę. Niech sobie zainteresowani sami poszukają.

Jeden zainteresowany poszukał. Efekt?
W październiku zeszłego roku obiecywali przetarg do końca roku. Oczywiście nie było.

12 stycznia:
Cytuj:
Wkrótce będzie ogłoszony przetarg na ostatni brakujący fragment autostrady A1 między Piotrkowem Trybunalskim a Częstochową. Jak podaje PAP, może to nastąpić w ciągu miesiąca lub dwóch. Taka informację przekazał dziś dziennikarzom wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit


Może to nastąpić... - ale nie nastąpiło.

Artykuł z wczoraj - może będą budować w ramach PPP:
Cytuj:
Adamczyk zapowiedział też w październiku ubiegłego roku, że odcinek A1 będzie budowany ze środków budżetowych, a w połowie stycznia jego zastępca Jerzy Szmit powiedział DGP, że przetarg na A1 ruszy „w ciągu miesiąca – dwóch”. Dzisiaj z MIB płyną bardziej ostrożne oświadczenia, że stanie się to jeszcze w 2017 r.


I tak dalej, i tak dalej.
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
 
      
#115 PostWysłany: 17 Mar 2017 23:21 

I co chcesz tym krytykowamiem udowodnić ?
Tak czy owak powstanie w perspektywie 3-4 lat.
Ja bym zapytał, dlaczego dotychczas nie powstał ?
Bo że jest kluczowy, chyba nikt nie wątpi.
Za to mamy od kilku lat betonową ekspresówkę z Elbląga do Kaliningradu. Po co ? Na co ? Ruch tam znikomy. To peryferie kraju. Łapówki były większe? Bo ekonomicznego sensu 0.
Góra
 PM off  
      
#116 PostWysłany: 17 Mar 2017 23:27 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1642
niebieski
@‌halczyn‌
Dzięki za cenne info nie wiedziałem.

@‌p_mario‌
Dzięki!

@‌jacakatowice‌

niestety znów jesteś w błędzie. Zapewnienia ministerstwa można wstawić między bajki, gdyż nie są spójne z procesem budowy dróg. Minister A. niestety dużo i pięknie mówi ale z realizacją obietnic nie idzie mu tak dobrze.

Na ten odcinek nie może być podpisana umowa, skoro nawet nie ogłoszono przetargu. A od czasu ogłoszenia przetargu do otwarcia drogi wg wiarygodnych wyliczeń zazwyczaj mija ok. 5-6 lat, a z jakimkolwiek poślizgiem to już 7 lat.

Pomijając fakt, że niedawno ministerstwo ponownie zmieniło plan i chcą budować tą drogę w formule PPP. Mimo iż już 21.10.2016 roku ogłaszano, że przetarg będzie do końca 2016 roku. Mamy 03.2017 i zmiana planów. Więc trochę to jeszcze potrwa. Bardzo chciałbym aby to trwało szybciej ale w to nie wierzę. I nie chodzi o to, czy poprzedni zrobili lub nie, tylko o realia i to co mówi minister.

Przy czym weź pod uwagę, że koszt tego odcinka szacowano na 3,6 mld PLN i jednak kasy brak. A koszt CPL szacowany jest chyba na ok 25 mld PLN.

A odnośnie lokalizacji. To nie mówiłem o rozbudowie Modlina tylko ogólnie o lokalizacji w obszarze na północny-wschód od Warszawy. To, że dla Ciebie to 3. świat, to tylko o Tobie świadczy.
W moim stwierdzeniu chodzi o koncepcje rozwojowe:

A) wspieramy regiony, które już są dobrze skomunikowane (Łódz, Śląsk, Małopolska - mają już drogi S/A, szybką kolej, istniejące lotniska o dużym potencjale) i budujemy lotnisko bliżej nich - Mszczonów.

B) staramy się wspomóc region, który jest jednak mniej rozwinięty i budujemy lotnisko bliżej nich.

Te 100 km różnicy (50 km na pd-zach czy 50 km na pn-wsch od Warszawy) nie zrobi wiele różnicy osobom przesiadającym się na CPL, a tym, którzy jadą autem czy pociągiem tak.


Ostatnio edytowany przez kumkwat_kwiat, 18 Mar 2017 00:11, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#117 PostWysłany: 17 Mar 2017 23:33 

Rejestracja: 18 Wrz 2015
Posty: 906
Loty: 54
Kilometry: 71 690
niebieski
Anonymous napisał(a):
I co chcesz tym krytykowamiem udowodnić ?
Tak czy owak powstanie w perspektywie 3-4 lat.


Opisywanie sprzecznych informacji płynących z ministerstw nazywasz krytykowaniem?
A czy powstanie w tym czasie - zobaczymy. Bardzo bym chciał, ale na razie nic nie wskazuje na to, żeby się to udało. Bo nawet jeżeli faktycznie do końca roku ogłoszą przetarg, kolejny rok upłynie, zanim podpiszą umowę. A nie wierzę, żeby w dwa lata zdołali całość wybudować. Zwłaszcza, że po drodze będą wybory - więc pieniądze zostaną "przesunięte" na zdobywanie poparcia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#118 PostWysłany: 17 Mar 2017 23:39 

Spokojnie. Przynajmniej dla mnie. :mrgreen:
Mimo tej "totalnej"krytyki dadzą radę Ja to widzę inaczej niż "oświeceni"
Góra
 PM off  
      
#119 PostWysłany: 17 Mar 2017 23:57 

Rejestracja: 18 Wrz 2015
Posty: 906
Loty: 54
Kilometry: 71 690
niebieski
Przypomnę Ci te słowa w 2021 roku :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#120 PostWysłany: 18 Mar 2017 00:13 

Muszę zadzwonić do Jarka K. żeby pchnął budowę A.1 do przodu, bo przegram zakład. :twisted:
Góra
 PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 307 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 16  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group