Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 307 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 14 Mar 2017 21:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 710
Loty: 148
Kilometry: 169 311
niebieski
Dyskusja trwa od ponad dekady. Jeśli cokolwiek z tego wyjdzie, to może być najdłuższy temat na forum.
Dzisiejszy 'Puls Biznesu' podaje, że powstanie portu jest już przesądzone, bo projekt ma pełne wsparcie Jarosława Kaczyńskiego i Mateusza Morawieckiego.
Cytuj:
W najbliższych dniach Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów zatwierdzi decyzję o budowie lotniska centralnego — ustalił „PB” w trzech niezależnych źródłach.
Potem Ministerstwo Infrastruktury oficjalnie o niej poinformuje. W ciągu dwóch miesięcy działający w tym resorcie zespół ds. centralnego portu lotniczego (CPL) przedstawi efekty pracy.
(...)
Prawdopodobnie dopiero wtedy poznamy lokalizację i dokładne plany budowy wielkiego lotniska. Wiadomo, że powstanie od zera, a nie na miejscu Modlina, zapewne między Warszawą a Łodzią. Nowy port ma stać się flagowym projektem PiS w ramach Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju. Według naszych źródeł, w finansowanie budowy zaangażowana zostanie grupa Polskiego Funduszu Rozwoju oraz BGK. Wcześniej politycy PiS mówili też o ściągnięciu kapitału chińskiego, choć nie wiadomo, na jakiej zasadzie. Na dofinansowanie unijne nie można liczyć, bo Bruksela nie chce wspierać budowy lotnisk. Powstanie CPL jest po myśli LOT. Rafał Milczarski, prezes narodowego przewoźnika, uważa, że nowe lotnisko jest potrzebne, aby linia mogła się dalej rozwijać.

https://www.pb.pl/rzad-zbuduje-centraln ... czy-856521
Cytuj:
Nie mamy szans na dofinansowanie z funduszy unijnych, gdyż Wspólnota od dawna nie chce wspierać budowy lotnisk.
Nowe lotnisko będzie w stanie obsłużyć 50 mln podróżnych rocznie. Dla porównania w ubiegłym roku Lotnisko Chopina obsłużyło 12, 8 mln pasażerów). Koszt budowy, bez dróg i linii kolejowych szacuje się na 25 mld zł.

http://metrowarszawa.gazeta.pl/metrowar ... Czolka3Img

Z rządowego dokumentu:
Image
Całość: http://siskom.waw.pl/komunikacja/lotnis ... glowny.pdf
_________________
Piłkarskie podróże - groundhopping i groundspotting
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Tanie loty do Zadaru z Katowic, Krakowa, Poznania, Warszawy i Wrocławia za 118 PLN Tanie loty do Zadaru z Katowic, Krakowa, Poznania, Warszawy i Wrocławia za 118 PLN
Urlop na Malcie za 1549 PLN. Loty z Katowic + 4 noclegi ze śniadaniami w 4* hotelu Urlop na Malcie za 1549 PLN. Loty z Katowic + 4 noclegi ze śniadaniami w 4* hotelu
#2 PostWysłany: 14 Mar 2017 21:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 3225
srebrny
czyli w 20 lat zdobeda 3.5 mln pasazerow i to takie super? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: LOL


ogólnie to bzdura do kwadratu i tyle. Oby nikt się za to na poważnie nie zabrał.
_________________
"lepiej nie jechać i nie żałować niż jechać i żałować" - Tony Halik
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#3 PostWysłany: 14 Mar 2017 21:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3536
srebrny
Byl taki temat pare tyg temu ale chyba skończył w koszu


a generalnie stać nas na to , tak samo jak na olimpiady, mistrzostwa świata i pomniki wielkości Rys
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
 
      
#4 PostWysłany: 14 Mar 2017 21:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lis 2012
Posty: 2942
Loty: 348
Kilometry: 658 488
niebieski
Wydaje mi się, że Warszawa jako mimo wszystko główny port lotniczy w Polsce, nie ma jeszcze aż takiej nie wiadomo jakiej pozycji w szeroko rozumianym świecie, żeby zaraz budować obok kolejnego kolosa i bezstratnie i jego obdzielić pożądanymi (atrakcyjnymi dla linii i pasażerów) połączeniami.

3 lata będą projektować, pewnie zupełnym przypadkiem firma znajomego Zwyciężczyni spod Brukseli, plus zapewne patron jest już znany :lol:
_________________
Azory => Egzotyka tuż za rogiem, czyli azorski "double decker" :)
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
 
      
#5 PostWysłany: 14 Mar 2017 21:54 

A ja bym się chętnie dowiedział czy budowa CPL ma sens, czy nie ma sensu (bo się na tym nie znam) ale zgaduje że zaraz się dowiem kto na kogo głosował...

Jak rozumiem, w wariancie powstania CPL, WAW jest zamykane, a ziemia sprzedana deweloperom, tak?
Góra
 PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#6 PostWysłany: 14 Mar 2017 22:05 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1815
niebieski
Mówienie o zamykaniu Okęcia to duże wróżenie z fusów. W optymistycznym wariancie CPL powstanie za 6-8 lat. Tanie linie w międzyczasie też będą rosły i trzeba będzie porządnie rozbudować Modlin lub... przenosić tanie linie na Okęcie!

To by był paradoks, gdyby tanie linie lądowały bliżej centrum niż regularne ;) Oczywiście to raczej mało prawdopodobne, bo deweloperzy lepiej wykorzystają tę ziemię, ale nie wszystko musi być proste i logiczne... ;)

Pewne jest tylko to, że przy budowie CPL przyszłość LOTu jest bardziej niż pewna ;)


Ostatnio edytowany przez silvershark, 14 Mar 2017 22:08, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 14 Mar 2017 22:05 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1642
niebieski
Slajdy Morawieckiego wszystko przyjmą, widać Power Point jest bardziej cierpliwy od papieru.
A teraz konkrety:

Ad 1. Jaką to siłę przyciągania ma CPL? Ludzie lubią w polu lądować i oglądać kapustę? Oczywiście te miliony ton cargo później trzeba dowieźć do WAW więc koszt dla spedycji większy czy zatem będzie chciała tam przejść tak łatwo? Zwłaszcza, że w WAW baza dla spedycji (sortownie, magazyny itp) już jest.

Ad 2. A koszty doprowadzenie infrasktruktury w szczere pole i zakup trenu? Kolej wysokich prędkości to już dawno miała być...

Ad 3. Dodatkowy efekt podatkowy to także, tysiące ton benzyny spalonych przez pracowników, którzy zamiast do WAW będą jeździć do CPL, większe wpływy taksówek itp. Ale czy o to chodzi?

Ad 4. WAW jest tak nieatrakcyjna, że aż lata tu EK, QR, AC i wchodzą Chińczycy. Jak ktoś będzie miał do dojadzdu do centrum WAW ~50km to dopiero będzie atrakcja.

Ad 5. To na razie jedyny argument, ale jak juz będziemy mieć 4 i 5 pas, przegonimy Dubaj to zbudujemy jeszcze kosmodrom.

Ad 6. Na razie BBI zdominował nie tylko Polskę ale i całą Europę. Nie ma jak porównywalnie lotniska nieotwartego z nieistniejącym.

Ad 7. Ciekawe jakie to tradycyjne polskie linie lotnicze (poza wyszczególnionym LO) chcą tam przyciągnąć. Spedycji nie przyciąga samo lotnisko tylko infrastruktura wokół oraz połączenia, jakoś Łódź nie ma dużo cargo.

Ad 8. To teraz w WAW jest niebezpiecznie, personel jest niewyszkolony a operacje nieefektywne. Trzeba budować lotnisko za miliardy PLN aby wyszkolić personel?

Swoje zdanie już tutaj wyraziłem:
viewtopic.php?f=18&t=77277&p=900823#p900815 ( @beczek )

-- 14 Mar 2017 21:12 --

Anonymous napisał(a):
Jak rozumiem, w wariancie powstania CPL, WAW jest zamykane, a ziemia sprzedana deweloperom, tak?


Tego nie jestem pewnie bo zaraz obok WAW jest przecież teren wojskowy i terminal VIP a czy oni będą chcieli się stąd wynieść?
W najczarniejszych koszmarach widzę to tak, że powstaje CPL, WAW jest likwidowany ale zostaje pas i teren dla MON i VIP. To byłaby jakaś kosmiczna bzdura ale w naszym kraju wszystko jest możliwe.
Góra
 Profil Relacje PM off
9 ludzi lubi ten post.
 
      
#8 PostWysłany: 14 Mar 2017 22:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Gru 2016
Posty: 264
Loty: 54
Kilometry: 101 706
http://metrowarszawa.gazeta.pl/metrowar ... Czolka3Img

tutaj piszą, ze budowa może potrwać...17 lat o.O
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 14 Mar 2017 22:37 

A na CPL nie należałoby się Polsce jakieś dofinansowanie z unijnych funduszy strukturalnych?
Góra
 PM off  
      
#10 PostWysłany: 14 Mar 2017 22:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Lut 2014
Posty: 3076
Loty: 321
Kilometry: 481 404
platynowy
oni już chyba na lotniska nie dają.
_________________
W "relacjach": Filipiny (2018), Armenia(2017), Argentyna(2016), Kazachstan (2016) i Maroko(2015).

Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Rockriderr uważa post za pomocny.
 
      
#11 PostWysłany: 14 Mar 2017 22:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
kumkwat_kwiat napisał(a):
...
Ad 3. Dodatkowy efekt podatkowy to także, tysiące ton benzyny spalonych przez pracowników, którzy zamiast do WAW będą jeździć do CPL, większe wpływy taksówek itp. Ale czy o to chodzi?
...

oj oj oj, coś nie w temacie Kolega! Przecież wtedy CPNy dawno pozamykane będą a auta na prąd będą zasuwać! ;)
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#12 PostWysłany: 14 Mar 2017 22:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Wrz 2011
Posty: 2588
Loty: 371
Kilometry: 601 471
Dali na Kosakowo (Gdynię) , dadza na CPL
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 14 Mar 2017 23:00 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1642
niebieski
Anonymous napisał(a):
A na CPL nie należałoby się Polsce jakieś dofinansowanie z unijnych funduszy strukturalnych?


Za blisko są inne lotniska: WAW, WMI, LCJ. Zatem żadne dofinansowanie nie przejdzie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 14 Mar 2017 23:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3536
srebrny
w sumie świetny argument by wypuścić kolejne 30/40/50 letnie rządowe obligacje
w końcu będzie je wykupował nie ten co wydał
skoro teraz maja płacić dychacza żeby ludzie ni odchodzili na wcześniejsze emerytury...
tylko po co obniżali wiek emerytalny :?:
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#15 PostWysłany: 14 Mar 2017 23:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
A jak to podciągną pod kosmodrom? W okolicy nie ma żadnego...

-- 14 Mar 2017 22:03 --

becek napisał(a):
...
tylko po co obniżali wiek emerytalny :?:

No bo są słowni.
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#16 PostWysłany: 14 Mar 2017 23:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3536
srebrny
wołałbym żeby byli poważni i odpowiedzialni
a dlaczego u nas panie będzie bida?
do poczytania
http://samcik.blox.pl/2017/03/Przez-te-decyzje-wladz-juz-nigdy-nie-bedziecie.html
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Rockriderr lubi ten post.
 
      
#17 PostWysłany: 14 Mar 2017 23:25 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 223
Loty: 35
Kilometry: 22 862
Lotnisk w Polsce chyba już mam sporo. Ja osobiście w szczere pole na CPL w życiu bym nie jechał, jak na podorędziu mam Berlin, dokąd mam bliżej. Wydaje mi się, że mamy już sporo dużych hubów przesiadkowych w Europie m.in. Londyn, Paryż, Frankfurt i raczej na więcej w Europie nie ma już miejsca. Z reszta mamy piękny przykład z lotniskiem w Berlinie, a także wybudowanym, nieotwartym, niszczejącym w Madrycie. Niedługo co 100 km będziemy mieć lotnisko, każde z wymaganiami co do tras krajowych i międzynarodowych.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 14 Mar 2017 23:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
@‌becek‌
Nie czytam gościa chociaż wiem, że ma swoich fanów. A ci fani to pewnie wypadkowa tego, że się fajnie czyta co to pisze, hehehe. Aż prawie mu uwierzyłem :)
Nie będę omawiał wszystkiego co on tam pisze, wezmę sam początek:
Dlaczego za tę samą pracę w Niemczech, czy Wielkiej Brytanii płaci się 3000 euro, a u nas niecały 1000 euro? Dlaczego przeciętny Szwajcar ma na rękę 6000 franków, czyli mniej więcej dziesięć razy tyle, co przeciętny Polak? W najprostszych słowach: bogaci są ci, którzy wytwarzają największe PKB. Jeśli w ciągu ośmiu godzin przykręcasz śrubki, to wytworzysz mniejsze PKB (i zarobisz mniej pieniędzy), niż gdybyś przez te osiem godzin wytwarzał smartfony, silniki do statków kosmicznych, nowe odmiany leków.
Każdy wie, że Niemcy czy UK to światowe fabryki smarfonów i wszelkiej elektroniki. Dziękuję :D
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 14 Mar 2017 23:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Wrz 2011
Posty: 2588
Loty: 371
Kilometry: 601 471
Z tym podkresleniem nadajesz sie do lapu capu bystrzaku :) A Korea Pd. to swiatowy potentat w produkcji silnikow do statkow kosmicznych :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 14 Mar 2017 23:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3536
srebrny
sowo klucz "metafora"
ale ze podajesz przykład Niemiec :lol:
niewazne co pisze ,popatrz w tabelke
ta sa dane sprzed ustawy o obniżeniu wieku emerytalnego
czyli jeszcze mniej będzie uprawiać te jabłka :|
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez becek, 14 Mar 2017 23:43, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 307 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group