Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 158 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
#121 PostWysłany: 03 Mar 2021 21:59 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 900
srebrny
Ta teoria nie jest prawdziwa - a w każdym razie - dysponuję kompletną inną rezerwacją, w której: klasa rezerwacyjna, PNR oraz numer biletu, zostały całkowicie zachowane podczas zmiany z maj'20 na marzec'21. Następnie (po skasowaniu lotu marzec'21) zmieniono na datę luty'22, klasa rezerwacyjna i PNR zostały te same, zmienił się numer biletu. A zatem - da się i taką praktykę wykonywano.
Góra
 Relacje PM off  
 
#122 PostWysłany: 03 Mar 2021 22:07 

Rejestracja: 15 Sty 2011
Posty: 4669
platynowy
No więc jeśli praktykę zachowano pozostaje metoda HUCA, ewentualnie sugerowana już przeze mnie wizyta w "biurze".
Góra
 Relacje PM off  
 
#123 PostWysłany: 05 Mar 2021 17:48 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 900
srebrny
W moim przypadku bilet do piachu. Byłem na lotnisku w biurze LOT-u, cztery panie z LOT-u kiwały się nad moim przypadkiem. Potem była narada z kimś ważnym, a potem oddzwoniły, że "nie". Skracając opowiadanie, chodzi dokładnie o to, że nie wybrałem nowych dat lotu gdy "jeszcze to było możliwe", bo wtedy od tych nowych dat liczy się rok. I nie ma to nic wspólnego ze zmianą klasy rezerwacyjnej itp, wszystko może być takie samo. Oczywiście jest to wbrew logice i zdrowemu rozsądkowi, bo jeśli 7 lutego infolinia mnie przekonuje, że spokojnie mogę wybierać lot, a potem nagle LOT zawija całą siatkę połączeń i po prostu nie zostawia mi żadnej możliwości, którą miałem jeszcze 7 lutego, to wypadałoby zaproponować pierwszy możliwy dogodny termin. I to rozumieją doskonale pracownicy LOT-u niższego szczebla, ale ci "na górze" traktują chyba pasażera jak wroga. Napisałem już wcześniej reklamacje, ale podejrzewam, że rozpatrują je takie same tytany intelektu, które podjęły taką, a nie inną decyzję. Zatem poczekam na oficjalna odpowiedź, biorę kasę i... mam swoje zdanie o "narodowym przewoźniku".
Góra
 Relacje PM off
travellista lubi ten post.
 
 
#124 PostWysłany: 10 Mar 2021 11:03 

Rejestracja: 07 Sty 2016
Posty: 464
niebieski
Miałem właśnie telefon z LO w sprawie rezerwacji z tej wrzutki do Seulu (w sumie to mnie to trochę zaskoczyło bo nikt wcześniej z LO nie dzwonił z propozycja nowych terminów lotu)

Pani powiedziała ze przełożyłem dwa tygodnie temu loty na wrzesień, ale jeden z segmentów został już anulowany, wiec chciałaby mi zaproponować lot powrotny dzień wcześniej lub dzień później i moglibyśmy mieć znów aktualną rezerwacje :D

Podpytałem jak kwestia przełożenia na późniejszy termin, bo bilet jest ważny do lutego 2022, niestety usłyszałem ze bezpłatna zmiana tylko +/- 30 dni a w dalszym terminie z wyrównaniem cen
Góra
 Relacje PM off
hubson lubi ten post.
 
 
#125 PostWysłany: 06 Lip 2021 16:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2012
Posty: 1161
niebieski
Jakby ktoś dostał informację z opóźnieniem, to wygląda że LOT całkowicie skasował SIN z siatki. Będę wdzięczny za informacje na temat prób zmiany na inną linię albo trasę.
_________________
Stop making stupid people famous.
Góra
 Relacje PM off  
 
#126 PostWysłany: 06 Lip 2021 17:32 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 900
srebrny
Tak jak opisałem powyżej (moje starania) - nie ma takiej opcji. Dyskutowałem również ten wariant. Na inną linię tylko w sytuacjach kasowania tuż przed czy w trakcie podróży. Dodatkowo LOT już ma usztywnione reguły typu +-30 dni, nawet jeśli jest to absurdalne (brak lotów). Oczywiście LOT będzie chciał za wszelką cenę wcisnąć "voucher", czyli dalej żerować na nieoprocentowanym kredycie klientów. Jeśli nie ma żadnego połączenia LOT-em do SIN w okresie roku od dnia ostatniej zmiany, to bilet idzie do piachu i szkoda czasu. Najlepiej szybko zadysponować zwrot gotówki.
Góra
 Relacje PM off  
 
#127 PostWysłany: 06 Lip 2021 19:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2012
Posty: 1161
niebieski
Tylko jedną sprawą jest odmowa zmiany na inny termin, inną odmowa na ten sam - tu EU261 jest jasne, LOT ma obowiązek zapewnić alternatywę. Jeżeli nie zgodzą się na polubowne rozwiązanie to ja kupuję bilet konkurencji za pełną cenę i będę domagał się zwrotu, przed sądem jeżeli będzie to konieczne. Czekam tylko na poluzowanie restrykcji przez Singapur.
_________________
Stop making stupid people famous.
Góra
 Relacje PM off  
 
#128 PostWysłany: 06 Lip 2021 20:01 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 900
srebrny
Nie wiem o czym piszesz. Przewoźnik nie ma żadnego obowiązku zapewnić ci alternatywny transport na danej trasie w przypadku skasowania lotów z tak dużym wyprzedzeniem. Wyłącznie w ramach własnej siatki, a skoro takiej nie ma - to zwrócą ci kasę (lub voucher, jeśli zechcesz).
Góra
 Relacje PM off  
 
#129 PostWysłany: 06 Lip 2021 20:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2012
Posty: 1161
niebieski
@man4business Możesz wskazać gdzie w EU261 jest ograniczenie przebookowania do własnej siatki przewoźnika?
_________________
Stop making stupid people famous.
Góra
 Relacje PM off  
 
#130 PostWysłany: 06 Lip 2021 20:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 4473
platynowy
man4business napisał(a):
Nie wiem o czym piszesz. Przewoźnik nie ma żadnego obowiązku zapewnić ci alternatywny transport na danej trasie w przypadku skasowania lotów z tak dużym wyprzedzeniem. Wyłącznie w ramach własnej siatki, a skoro takiej nie ma - to zwrócą ci kasę (lub voucher, jeśli zechcesz).

Nieprawda, ma taki obowiązek jeśli tylko pasażer sobie tego zażyczy. Jedyne z czego zwolniony jest przewoźnik w przypadku odwołania rejsu z dużym wyprzedzeniem to konieczność wypłaty odszkodowania.
Góra
 Relacje PM off  
 
#131 PostWysłany: 06 Lip 2021 20:42 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 900
srebrny
Możesz wskazać zapis obligujący przewoźnika do bezwarunkowego zapewnienia ci alternatywnego połączenia w przypadku skasowania lotu z dużym wyprzedzeniem? Nawet np. 10 miesięcy wcześniej? Wg mnie przewoźnik ma przedstawić ci możliwe alternatywy, z których masz prawo wybrać: - alternatywne połączenie lub zwrot kosztów. Jeśli połączenie nie jest możliwą opcją, dostajesz zwrot kosztów. Chyba nadinterpretujesz zapis wyboru pomiędzy możliwościami.
Góra
 Relacje PM off  
 
#132 PostWysłany: 06 Lip 2021 20:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 4473
platynowy
Mylisz się, wybór należy do pasażera a nie do przewoźnika.

Image

Image


Ostatnio edytowany przez kemot, 06 Lip 2021 20:59, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#133 PostWysłany: 06 Lip 2021 20:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2012
Posty: 1161
niebieski
Cytuj:
Where reference is made to this Article, passengers shall be offered the choice between:
...
(b) re-routing, under comparable transport conditions, to their final destination at the earliest opportunity;

(EU261)

Cytuj:
If the airline does not offer you the choice between reimbursement and re-routing but decides unilaterally to reimburse your original ticket, you are entitled to an additional reimbursement of the price difference with the new ticket (under comparable transport conditions).


Źródło: https://europa.eu/youreurope/citizens/t ... ellation-1

Dla mnie to jest czarno na białym. "at the earliest opportunity" jest moim zdaniem jasnym określeniem że przewoźnik ma obowiązek zapewnić bilet na najbliższy możliwy lot. Skoro nie jest określone czy dotyczy to tylko jego własnych lotów to domyślnie dotyczy wszystkich, nawet jakby mieli własny lot następnego dnia.
_________________
Stop making stupid people famous.
Góra
 Relacje PM off  
 
#134 PostWysłany: 06 Lip 2021 21:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2013
Posty: 890
niebieski
Widzieliście kiedyś Ryanaira czy Wizzaira, który zapewnił połączenie innymi liniami?

Kiedyś nawet dyskutowałem z ULC w tej sprawie i sam ULC twierdził, że przewoźnik może zapewnić połączenie swoimi liniami i nie widzieli w tym problemu...
Góra
 Relacje PM off
bazx lubi ten post.
 
 
#135 PostWysłany: 06 Lip 2021 21:11 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 900
srebrny
Znam ten zapis lepiej niż myślisz i powoływałem się na niego w dyskusji z LOT-em. I zapewniam cię, że ci się nie uda. LOT nie wystawi ci żadnego biletu spoza swojej siatki. Czy uda ci się w sądzie? Bardzo wątpię, ponieważ po pierwsze - nie pójdziesz z tym do sądu :lol: Po drugie: przewoźnik nie zaniedbał niczego w swojej procedurze i przedstawił ci wszystko, co jest możliwe. Znajdź choć jedno orzecznictwo, które nakazywałoby przewoźnikowi wyznaczenie lotu spoza swojej siatki, w przypadku skasowania z bardzo dużym wyprzedzeniem. Czemu ludzie nie egzekwują tego od Ryanaira czy Wizzaira? Przecież to taki sam przewoźnik, a kasuje na maksa. Czemu nie żąda się alternatywy Lufą czy Lotem? Już nawet nie wspomnę, że bez problemu można się powołać na nadzwyczajne okoliczności (pandemia - praktyczny stan prawny ogłoszony przez WHO), co zwalnia linie z wielu roszczeń.
Góra
 Relacje PM off  
 
#136 PostWysłany: 06 Lip 2021 21:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2012
Posty: 1161
niebieski
To że linie regularnie łamią przepisy to odrębny temat. Tak czy owak nie ulega chyba wątpliwości że muszą zaoferować wybór - a że nie będą mieli własnych lotów to zostają im tylko inne.

man4business napisał(a):
Bardzo wątpię, ponieważ po pierwsze - nie pójdziesz z tym do sądu :lol:.

Jeżeli tylko Singapur otworzy granice to bardzo chętnie udowodnię Ci jak bardzo się mylisz.

Co do sytuacji z COVIDem - to zwalnia ich z odszkodowania, nie z zapewnienia alternatywy.

Dodam jeszcze stanowisko brytyjskiego odpowiednika ULC:
Cytuj:
However, in circumstances where there is no re-routing option under Article 8(1)(b) on its own services or, where applicable, on the services of its partner airlines, on the same day as the original flight and via the same route, the CAA’s view is that the airline should next seek to identify rerouting options on the services of alternative airlines on the same day as the original flight and via the same route.
_________________
Stop making stupid people famous.


Ostatnio edytowany przez Mareckipl, 06 Lip 2021 22:15, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#137 PostWysłany: 06 Lip 2021 21:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 4473
platynowy
man4business napisał(a):
Znam ten zapis lepiej niż myślisz i powoływałem się na niego w dyskusji z LOT-em. I zapewniam cię, że ci się nie uda. LOT nie wystawi ci żadnego biletu spoza swojej siatki. Czy uda ci się w sądzie? Bardzo wątpię, ponieważ po pierwsze - nie pójdziesz z tym do sądu :lol: Po drugie: przewoźnik nie zaniedbał niczego w swojej procedurze i przedstawił ci wszystko, co jest możliwe. Znajdź choć jedno orzecznictwo, które nakazywałoby przewoźnikowi wyznaczenie lotu spoza swojej siatki, w przypadku skasowania z bardzo dużym wyprzedzeniem. Czemu ludzie nie egzekwują tego od Ryanaira czy Wizzaira? Przecież to taki sam przewoźnik, a kasuje na maksa. Czemu nie żąda się alternatywy Lufą czy Lotem? Już nawet nie wspomnę, że bez problemu można się powołać na nadzwyczajne okoliczności (pandemia - praktyczny stan prawny ogłoszony przez WHO), co zwalnia linie z wielu roszczeń.

Nie mówimy o tym co się udaje a co nie tylko o tym co stanowią przepisy. To, że przepisy sobie a życie sobie (bo przewoźnicy za wszelką cenę wykręcają się od ciążących na nich obowiązków) to już temat na odrębną opowieść...
Góra
 Relacje PM off  
 
#138 PostWysłany: 06 Lip 2021 23:08 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 900
srebrny
Nie wiem czy zauważasz, że przepisy nie są bardzo precyzyjne i dopuszczają dość szerokie pole do interpretacji. Dlatego orzecznictwo, a już w przypadku UE261 tego orzecznictwa były całe tony (co pokazuje jak nieprecyzyjne i niedoskonałe są te przepisy). Ja w tym zapisie widzę pole do interpretacji oraz werdyktu, który nie nałoży na linię dość absurdalnego nakazu. Zmienię zdanie jeśli znajdziesz jakikolwiek casus, w którym linia, odwołując lot z bardzo dużym wyprzedzeniem i nie mogąc go wypełnić swoją siatką lotów, została prawnie zmuszona do takiego zagrania. To będzie wręcz sensacyjne :lol: FR i W6 chyba zaczną się wtedy mocno bać!
Góra
 Relacje PM off  
 
#139 PostWysłany: 07 Lip 2021 15:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2013
Posty: 890
niebieski
Dokładnie. Co więcej jak już pisałem rozmawiałem w tej sprawie z pracownikiem ULC i on potwierdził, że przewoźnik nie musi zapewnić połączenia innymi liniami.
Góra
 Relacje PM off  
 
#140 PostWysłany: 07 Lip 2021 21:55 

Rejestracja: 15 Sty 2011
Posty: 4669
platynowy
Pracownik ULC to nie jest wiążące źródło wykładni 261.
Góra
 Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
 
 [ 158 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group