Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 158 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
#101 PostWysłany: 19 Maj 2020 07:20 

Rejestracja: 28 Kwi 2012
Posty: 350
niebieski
Faktycznie 3000 dopłaty
Góra
 Relacje PM off  
 
#102 PostWysłany: 19 Maj 2020 09:00 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 4529
Loty: 304
Kilometry: 583 665
To w sumie niewiele
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off  
 
#103 PostWysłany: 01 Gru 2020 20:43 

Rejestracja: 07 Sty 2016
Posty: 464
niebieski
chciałem odświeżyć temat i zapytać jak Wasze rezerwacje, czy trzymają się, czy może były jakieś istotne zmiany w godzinach lotów ? [bo z tego co widzę loty są wykonywane więc o anulację LOTu nie podejrzewam]

czy ktoś w niedługim czasie ma loty ? [@piotrger chyba luty czy ktoś może wcześniej?]
bo z tego co widziałem, zarówno Singapur jak i Korea są zamknięte lub objęte obowiązkową kwarantanną co nie przeszkadza w wykonywaniu połączeń :PLL

ja mam loty do Korei na kwiecień ale nie widzę dużych szans na zniesienie obowiązkowej kwarantanny [chyba że np. wprowadzą zwolnienie dla zaszczepionych] i zastanawiam się, jakie macie plany w takim wypadku - zwrot biletów / tranzyt i dalszy lot czy ew. próba elastycznej zmiany rezerwacji w PLL ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#104 PostWysłany: 01 Gru 2020 22:42 

Rejestracja: 15 Sty 2017
Posty: 31
Miałem bilet na luty. W związku z redukcją siatki, moje loty zostały anulowane - postanowiłem je przesunąć na czerwiec - Singapur nikogo nie wpuszcza i z relacji znajomych, którzy tam mieszkają - długo nie będzie.
Zadzwoniłem na infolinię - zapytałem pani CZY mogę zmienić bilet na czerwiec, który jest poza datą ważności biletu - stanowcza odmowa... Podziękowałem. Zadzwoniłem jeszcze raz i postanowiłem, że nie będę pytał CZY, tylko po prostu rzucę nową datę i POPROSZĘ ;) Odebrał dziwnie uprzejmy pan, bardzo pomocny, "jednym kliknięciem" zmienił mi bilet na czerwiec, jeszcze powydziwiałem z dolotami.... Przyszedł nowy dokument - okazało się, że pan był z biura LO w NYC - dlatego pan był taki pro-kliencki. :D Mam nową datę ważności biletu - lato 2022.
Co dalej - zobaczymy ;-)
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
Zjadacz uważa post za pomocny.
 
 
#105 PostWysłany: 02 Mar 2021 14:01 

Rejestracja: 15 Sty 2017
Posty: 31
Mój czerwcowy wylot do SIN został anulowany. Wczoraj miałem okazję być na lotnisku w Warszawie przy okazji innej podróży. Udało mi się zmienić wylot na luty 2022.
Nie zadawałem pytań do kiedy mogę itd - po prostu podszedłem i poprosiłem. Pan znalazł mi nowe połączenia, po czym przed zatwierdzeniem, poszedł na chwile na zaplecze (tu mnie zmroziło),
wrócił i powiedział, że jest ok i czy wystarczy potwierdzenie na maila, czy chce wydruk..... i koniec ;)
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#106 PostWysłany: 03 Mar 2021 16:10 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 900
srebrny
Cześć, a w moim przypadku kolejna runda telefonów - bez powodzenia. Pani kasjerka konsultowała się z jakąś "wyższą" instancją. Oddzowniła do mnie i powiedziała, że dostała odmowę w moim przypadku, żeby wystawiać bilet z datą poza rok od pierwotnego lotu. Na nic się zdało podawanie przykładów innych osób (nawet konkretnego, z konkretnym PNRem), które dostały bilety np. na luty 2022. Na nic się zdało powoływanie na UE261/2004 Artykuł 8 pkt 1c, który jasno mówi o tym, że konsument ma prawo wybrać sobie nowe daty lotu, możliwe i dogodne. I teraz jestem w przysłowiowej kropce: jedyna różnica mojego przypadku jest taka, że ja nie wyznaczałem nowej daty lotu po anulowaniu poprzedniego, bo pani na infolinii (6 lutego) jeszcze mnie zapewniała, że mogę sobie do 6.03.2021 (rok od dnia zakupu) wybierać nowe daty. I tak bym zrobił, ale LOT zdążył skasować wszystkie połączenia aż do listopada 2021. Zastanawiam się, jak to wygląda z prawnego punktu widzenia: - czy mam prawo żądać zamiany na analogiczne połącznie LH lub LX (w datach poniżej roku), no i czy jest szansa wywalczyć jednak daty listopad'21 lub później...
Góra
 Relacje PM off  
 
#107 PostWysłany: 03 Mar 2021 16:17 

Rejestracja: 15 Sty 2011
Posty: 4669
platynowy
Zadzwoń jeszcze raz albo idź do kasy lotowskiej na lotnisku lub gdziekolwiek ; bez problemu zmieniają ludziom te bilety na początku. 2022. Wymuszenie na nich zmiany na inne linie będzie ciężkie (jeśli sami się nie zgodzą) , w zasadzie jedyną drogą jest samodzielny zakup analogicznego biletu i potem pozwanie LO o zwrot kosztów ; ale efekt nie jest 100% gwarantowany. Jaką masz aktualną ważność biletu?


Ostatnio edytowany przez marek2011, 03 Mar 2021 16:43, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#108 PostWysłany: 03 Mar 2021 16:29 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 900
srebrny
No tak, piszesz, że "bez problemu ludziom zamieniają", ale wszystkie przypadki, które ja znam, to są przypadki takie, że komuś skasowali ten pierwszy bilet, potem sobie ustawili kolejną datę np. wiosna 2021, ten też skasowali i wtedy wystawiają nawet na luty 2022. Jest więc, między kolejnymi wystawionymi biletami, "ciągłość" odcinków czasu < 1 rok. Ja miałem bilet na 30.04-3.05.2020, kupiony 6 marca 2020. LOT się upiera, że może mi wystawić tylko do 30.04.2021, no ale... w drugim zdaniu mówi, że nie może, bo przecież skasowali całą siatkę lotów. To oczywiście jest bez sensu, ale taki punkt widzenia teraz prezentują. I to nie była gadka z byle konsultantem, bo konsultant przełączył mnie na "kasjerkę", a ta z kolei potem rozmawiała z kimś innym i po kilku godzinach oddzwoniła do mnie, że nie :-(
Góra
 Relacje PM off  
 
#109 PostWysłany: 03 Mar 2021 16:35 

Rejestracja: 07 Sty 2016
Posty: 464
niebieski
Ja upierałem się chwile na konkretne daty na które LO skasował połączenia i konsultant po chwili znalazł loty by LH, nawet już mi je przeczytał dla potwierdzenia czy pasują, ale po dłuższej chwili zasugerował ze nie ma pewności czy może to zabookowac i musiałby skonsultowac czy dostanie akcept - wiec szybko zmieniłem zdanie i wziąłem loty LO w datach +/- 1 dzień.

Na Twoim miejscu spróbowałbym wiec tez tej opcji
Góra
 Relacje PM off  
 
#110 PostWysłany: 03 Mar 2021 16:43 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 900
srebrny
Nie bardzo rozumiem, co miałbym spróbować. Moja sytuacja jak opisałem jest taka: nie ma lotów operowanych przez LO na daty poniżej 1 rok od pierwotnego lotu, więc nie ma czego wybierać. Są dopiero od listopada'21 i właśnie na takie terminy (powyżej roku) cały czas mi odmawiają przesunąć. Pierwotny lot miał być w kwietniu/maju 2020.
Góra
 Relacje PM off  
 
#111 PostWysłany: 03 Mar 2021 16:47 

Rejestracja: 07 Sty 2016
Posty: 464
niebieski
Odnosiłem się do tego fragmentu Twojej wypowiedzi (o ile Cię to by urządzało)

„czy mam prawo żądać zamiany na analogiczne połącznie LH lub LX (w datach poniżej roku)”
Góra
 Relacje PM off  
 
#112 PostWysłany: 03 Mar 2021 16:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Cze 2015
Posty: 2922
Loty: 399
Kilometry: 585 793
platynowy
U mnie wygląda to tak.

SIN:
- bilet miałem zmieniony na marzec BUD-WAW ( skasowane ) + maj WAW-SIN ( skasowane ). Nie chcieli zgodzić się na 2022 zasłaniając się zmianą regulaminu. Deadline 31.12. Próbowałem kilka razy i nic...

ICN:
- wylot zmieniałem drugi raz na kwiecień. Jak mantra zmiana max +/- 30 dni. Zadzwoniłem w sobotę i nagle spoko zmieniamy na listopad..

Także pieprznik jest monstrualny.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#113 PostWysłany: 03 Mar 2021 17:03 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 900
srebrny
Ech... no nie wiem. Oczywiście, mieszkając w Krakowie, mogę się przejechać na lotnisko bądź na Stradom (biuro LOTu) i zobaczyć co tam powiedzą... zna ktoś jakąś kumatą kancelarię prawną specjalizującą się w prawie lotniczym (ale nie tych wyłudzaczy odszkodowań)?
Góra
 Relacje PM off  
 
#114 PostWysłany: 03 Mar 2021 19:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Cze 2015
Posty: 2922
Loty: 399
Kilometry: 585 793
platynowy
I będziesz się procesował ? Proszę Cię.. Realnie to jest ich dobra wola, żeby Cię przebukować.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#115 PostWysłany: 03 Mar 2021 20:16 

Rejestracja: 15 Sty 2011
Posty: 4669
platynowy
Wola / niewola - dopóki pax posiada ważny bilet to jego prawem jest zostać przebukowanym, stosownie choćby w tym wypadku do 261/04, no ale właśnie jest kwestia ważności biletu - a tu linia nie ma obowiązku jej wydłużania w nieskończoność, a ogólne reguły dot. ważności biletów wynikają m.in. z zasad IATA. Oczywiście sporo linii wydłuża tę ważność w ramach polityk covidowych, ale to już jest ich dobra wola (i często też interes - chodzi o zatrzymanie paxa a raczej jego kasy).
Góra
 Relacje PM off  
 
#116 PostWysłany: 03 Mar 2021 20:38 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 900
srebrny
Nie robiłbym kwestii, gdyby wszyscy dostali tak samo (np. odmowa). Na teraz zaś wygląda tak, jak kredytowanie przez rok LOT-u i zero dobrej woli z ich strony. W "Ogólne warunki przewozu pasażerów i bagażu" Art.3 Bilet napisane jest, z czym się zgadzam:

3.2. OKRES WAŻNOŚCI
3.2.1 Bilet jest ważny do przewozu jeden rok od daty rozpoczęcia podróży lub, jeśli żaden odcinek biletu nie został wykorzystany, jeden rok od daty jego wystawienia (...)

ale następnie jest napisane też:

3.2.2. Jeżeli pasażer nie może odbyć podróży w okresie ważności biletu, gdyż w czasie, gdy prosi o rezerwację, przewoźnik nie jest w stanie jej potwierdzić, ważność biletu takiego pasażera będzie przedłużona zgodnie z obowiązującą taryfą (...)

Ponadto w UE 261/2004 napisane jest:

Artykuł 8 Punkt 1:
Prawo do zwrotu należności lub zmiany planu podróży
1. W przypadku odwołania do niniejszego artykułu, pasażerowie mają prawo wyboru pomiędzy: (...)
c) zmianą planu podróży, na porównywalnych warunkach, do ich miejsca docelowego, w późniejszym terminie dogodnym dla pasażera, w zależności od dostępności wolnych miejsc.

Kupując bilet zawarłem wiążący prawnie obie strony kontrakt. LOT swoimi poczynaniami uniemożliwia realizację tego kontraktu, bo najpierw anulował loty (ok), potem zapewniał mnie, że spokojnie mam cały rok, żeby podjąć decyzję, potem zapewniał mnie (infolinia) jeszcze 6 lutego, że mogę wybrać nowe daty (ok), po czym chwilę później uniemożliwił to, kasując wszystkie połączenia aż do listopada 2021. Tak więc kolego @hubson to nie jest kwestia dobrej woli, bo ja nie zawierałem z LOT-em "gentlemen's agreement" jak z kolegą, tylko prawny kontrakt. Jako konsument mam prawa - a one stanowią, że mogę wybrać pierwszą możliwą do realizacji datę lub lot realizowany przez inną linię. Wszystkie opcje przedstawiłem w rozmowie telefonicznej, ale widzę, że konieczny będzie bardziej zdecydowany ruch prawny. Nie mam zamiaru kredytować darmowo przez rok firmy LOT, która sama stwarza sytuacje, według nich, nierozwiązywalne. Natomiast nie jestem prawnikiem i nie wiem, które prawo - konsumenta (zapisy jak wyżej) - czy taryfy lotniczej (rok ważności) są stawiane wyżej.


Ostatnio edytowany przez Gadekk, 10 Mar 2021 21:45, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#117 PostWysłany: 03 Mar 2021 20:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Cze 2015
Posty: 2922
Loty: 399
Kilometry: 585 793
platynowy
Jeżeli miałeś tą samą klasę rezerwacji tj. bilet nie był wystawiany ponownie, a tylko zmianę daty to ważność biletu liczy się od daty zakupu.

Gdyby natomiast byla zmiana klasy rezerwacji na wyższą to następuje wtedy ponowne wystawienie biletu i tu data liczy się od nowa. Przynajmniej tak to powinno wyglądać, choć mogę się mylić.
Góra
 Relacje PM off  
 
#118 PostWysłany: 03 Mar 2021 21:11 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 900
srebrny
Ja nie miałem żadnego ponownego biletu więc oczywiście, z tego punktu widzenia - do podjęcia decyzji mam rok od daty zakupu (nie mylić z datą lotu). Natomiast szereg osób, które miały skasowany lot, potem wystawiony bilet na nową datę (ta sama klasa rezerwacyjna, ten sam bilet - ten sam pnr i numer etix) i ponownie skasowane (np. wiosna tego roku) mieli normalnie bezproblemowo wystawiane bilety np. na luty 2022. To ja się pytam: na jakiej podstawie mieli?


Ostatnio edytowany przez dmirstek, 03 Mar 2021 22:27, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
#119 PostWysłany: 03 Mar 2021 21:41 

Rejestracja: 15 Sty 2017
Posty: 31
U mnie przy przedostatniej zmianie biletu, z lutego na czerwiec 2021, zostala zmieniona klasa rezerwacyjna z F na Z i zmienil sie numer biletu... teraz wszystko ma sens... a przy poniedzialkowej zmianie terminu w kasie LO w WAW, zmienili daty, klasy rezerwacyjne zostaly zachowane, numer pozostal ten sam i daty waznosci tez sie zachowaly... czyli moge go wykorzystac do marca 2022 wg wpisow w bilecie.
Czyli przy przedostatniej zmienia, wygralem na loterii ;-)
Góra
 Relacje PM off  
 
#120 PostWysłany: 03 Mar 2021 21:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Cze 2015
Posty: 2922
Loty: 399
Kilometry: 585 793
platynowy
man4business napisał(a):
hubson napisał(a):
Jeżeli miałeś tą samą klasę rezerwacji tj. bilet nie był wystawiany ponownie, a tylko zmianę daty to ważność biletu liczy się od daty zakupu.
Ja nie miałem żadnego ponownego biletu więc oczywiście, z tego punktu widzenia - do podjęcia decyzji mam rok od daty zakupu (nie mylić z datą lotu). Natomiast szereg osób, które miały skasowany lot, potem wystawiony bilet na nową datę (ta sama klasa rezerwacyjna, ten sam bilet - ten sam pnr i numer etix) i ponownie skasowane (np. wiosna tego roku) mieli normalnie bezproblemowo wystawiane bilety np. na luty 2022. To ja się pytam: na jakiej podstawie mieli?


Błędu osoby zmieniającej.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 158 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group