Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 15 Kwi 2015 12:39 

Rejestracja: 27 Mar 2012
Posty: 22
Witam serdecznie!

Postanowiłem opisać tu moją miniprzepychankę z Voloteą w nadziei, że starzy wyjadacze forumowi podpowiedzą jak uporządkować sprawy. Choć mam dziwne wrażenie, że posłuży ona, co najwyżej, jako ostrzeżenie na przyszłość dla innych.

Pod koniec stycznia 2015 pojawiła się na fly4free megaoferta. Oferta jakiej nie było na rynku lotów od czasów wczesnego Ryanaira - loty po 1 euro z relatywnie nowym graczem - Voloteą. Ale... jak zawsze był haczyk. Trzeba było być członkiem klubu Supervolotea za... 50 euro. Cóż! Tak czy siak - całkiem nieźle.

Zatem kupuję - Supervolotea, loty Valencia - Bordeaux - Valencia. Cud, miód.

Aż do kwietnia. 2.4, kiedy to moje loty zostały anulowane (wraz z całym mnóstwem innych, które były za 1 euro). Częściowy tekst wiadomości poniżej:

Cytuj:
We regret to inform you that for operational reasons your booking under confirmation number (...), has at least one flight cancellation. Your flight's cancelled schedule is as follows:
(...)
If you want, we can offer the option to flight with origin/destination Nantes in the same period or to change the flight to a later date in the same route without extra cost. For further information about these options, please contact us.

If you are not interested in any of these options, we will proceed automatically to refund of the reservation 7 business days after this notification. Remember that you can always consult the general terms and conditions of the transport agreement in our Conditions of Carriage.

In compensation for the inconvenience caused, we would be pleased if you would accept a €25.00 discount voucher for each passenger included in your booking, which may be used against your next Volotea purchase.


Czyli - na dzień przed świętami wielkiej nocy anulują loty i dają 7 dni na podjęcie decyzji: zwrot 1 euro (supervolotea zostaje, a jak!), lot do Nantes albo zamianę na inną datę.

W parę godzin odpowiadam, że nie chcę refundacji i chcę, za wszelką cenę dostać się do Bordeaux, bez względu na komfort (mam tam już rezerwacji wszelakich na 500 pln) i... cisza przez 5 dni. Zaniepokojony, piszę komentarz na facebooku volotei:
https://www.facebook.com/Volotea/posts/814550568633845
Ale cisza trwa. 8-ego (!!) dnia otrzymuję następującą wiadomość:

Cytuj:
(...)
We apologize for the delay of our reply.

We’re informing you that unfortunately it’s impossible to restore a flight on the same date when this has been deleted.

Your flight has been deleted for operational reasons.

On the 11th of april, the booking has been refunded by yourself by clicking the “refund button”.

This booking is no-longer available.

If you wish we can restore the booking and provide you new dates for your flight, however the original time of departure cannot be restored.


Bardzo wymijająca i częściowa odpowiedź. Po krótce - anulowałem mój lot (co nie jest prawdą) i 1 euro już zostało mi zwrócone. Szybko okazało się, że lot sam się refundował, bo minęły dane mi 7 dni. Dodam, że pomiędzy 2.4 i 11.4 w Hiszpanii same święta i prawie wszystko zamknięte. Ilu pasażerów nawet nie zdało sobie sprawy z tego co się działo, ciężko oszacować.

Troszeczkę sprawa zaczyna śmierdzieć scamem. Ile Supervolotei opchnęli w ten sposób - nie mam pojęcia. Ale biznes jest złoty.

TL:DR:
1) wrzucają ofertę za 1 euro, która wymaga jednorazowej dopłaty 50 euro.
2) anulują loty po cichutku, tuż przed świętami, dają opcje refundacji, albo zmiany, ale nie dotarcia do celu innymi środkami.
3) nie odpowiadają na wszelkie wołania przez ponad 7 dni, domyślnie przyjmując, że pasażer chce refundację.
4) wszystko odwołane, 1 euro zwrócone, 50 euro nie, przepraszamy, zapraszamy ponownie.


Obecnie jestem na etapie przepychanki słownej na stronie facebookowej volotei, do której jest serdecznie zaproszony każdy:
https://www.facebook.com/Volotea/posts/816949121727323
Pani Lucia twierdzi, że nic się nie stało, bo loty anulowano wcześniej niż 14 dni przed odlotem i nie są mi winni odszkodowania, a ja się upieram, że absolutnie nie chcę odszkodowania, bo faktycznie się nie należy. Chcę jedynie dotrzeć do miejsca docelowego - Bordeaux.


Moje pytanie brzmi: zgodnie z regulacją 261/2004, artykuł 8, punkt 1, muszą mi zagwarantować, albo refund, albo dotarcie na miejsce w innym czasie, albo dotarcie na miejsce innymi środkami transportu. Czy tak jest faktycznie? Zakomunikowałem mój wybór prawie natychmiast, dosłownie kilka godzin po anulowaniu lotu i jasno powiedziałem, że jestem gotów dotrzeć do celu dowolnym środkiem transportu. Całą sprawa już trwa prawie dwa tygodnie i końca nie widać.

Jestem otwarty na wszelkie sugestie.
Dzięki wielkie za wszelką pomoc.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 15 Kwi 2015 13:03 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 920
niebieski
Sądź się, bo racja jest po Twojej stronie. Ale nie wiem czy chociaż KOPP odpowiedniego kraju przyzna Ci rację. Ja w takiej sytuacji z W6 i KOPP norweską poległem.

A Volotea zdobyła u mnie już punkty ujemne na samym starcie - kiedy anulowali KRK-VCE. Też wówczas ich wsparcie techniczne ograniczało się głównie do ciszy. Jedyne co mają fajne to B717 które ciężko złapać w Europie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 15 Kwi 2015 15:47 

Rejestracja: 27 Mar 2012
Posty: 22
Hmm... mam wrażenie, że rozpętałem tam wojnę. Zadzwoniłem do customer care i poprosiłem obsługę po angielsku. Nie mieli pojęcia, że rozumiem dobrze hiszpański i wyłapywałem ich rozmowy w tle. Przewinęło się: "espera, espera, ha llamado", co znaczny "poczekaj, ON zadzwonił". Czyli już jestem, szeroko rozumianym, "on". Nieźle.

Więc wydaje się, że masz rację shiver. I oni to wiedzą, i wiedzą, że ja wiem, że wiedzą :)

Jak tylko coś się zmieni - umieszczę tu dla wszystkich zainteresowanych. Będzie ładny case-study.
Góra
 Relacje PM off
13 ludzi lubi ten post.
 
 
#4 PostWysłany: 16 Kwi 2015 14:13 

Rejestracja: 27 Mar 2012
Posty: 22
Mały update!

Zadzwonili do mnie i powiedzieli, że nie i kropka. A gdy ich odesłałem do ich własnego "Conditions of Carriage" otrzymałem odpowiedź: "tak, ale nie" :) Na zasadzie "bierz, albo spadaj". A jak włączyłem nagrywanie to pani się zrobiła mniej rozmowna, bardziej głośna i zdecydowanie bardziej nieprzyjemna. Zacząłem nalegać by odpowiedziała jasno: "mogę czy nie mogę dotrzeć do Bordeaux?" to... odłożyła słuchawkę.

Dla ciekawych - tak wygląda moja odpowiedź na ich wall'u:

Kod:
Dear Lucia,

I have just had a conversation with the Customer Care. When faced with their own conditions of carriage they denied any responsibility, simply pretending that they don't exist. And then they hung up on me. Let me repeat that - I was hung up by Volotea's Customer Care.

Of the three solutions (refund, change dates, change means of transport) I'm only given 2. After notifying the person I was speaking to, I recorded with my phone the sentence: "yes, but we give you just 2 options".

Regardless of what happens from now on I will supply all the documentation, our correspondence to appropriate authorities (starting with AENA). It will include everything - suspicious dates of the flight cancellation, ignoring communication, forceful refund and denying passenger rights guaranteed by the resolution 261/2004.

In addition, if I'm not provided means of transportation to my final destination on the dates that correspond to the flight, within the next 7 days, I will seek legal help.

Rest assured that your image will suffer. This sort of behavior must not take place in a civilized country. Ever.


https://www.facebook.com/Volotea/posts/816949121727323

Jestem w iście burzycielskim nastroju :)
Góra
 Relacje PM off
9 ludzi lubi ten post.
 
 
#5 PostWysłany: 16 Kwi 2015 14:24 

Rejestracja: 22 Maj 2013
Posty: 755
Loty: 91
Kilometry: 180 493
niebieski
Można by jeszcze zainteresować hiszpański odpowiednik UOKiK tymi anulowanymi lotami za 50+1€, z których zwracają tylko 1€ (zwłaszcza jeśli anulowano wiele lotów i jest wielu poszkodowanych w tej sprawie). Niby wszystko w zgodzie z prawem (jeśli ktoś wybiera refund), ale...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#6 PostWysłany: 16 Kwi 2015 14:37 

Rejestracja: 10 Mar 2014
Posty: 217
Tak odnośnie kwestii prawnych:
Rzeczywiście z rozporządzenia 261/04 wynika, że jeśli poinformowali Cię o odwołaniu lotu co najmniej 2 tygodnie przed jego planowaną datą to nie należy Ci się odszkodowanie - chodzi tutaj jednak wyłącznie o odszkodowanie w rozumieniu ww. rozporządzenia. Rozporządzenie ma zaś na celu uproszczenie dochodzenia odszkodowań, a nie zastępuje w całości odpowiedzialności za szkodę. Tym samym, fakt, że nie możesz skorzystać z rozporządzenia, nie oznacza, że nie możesz uzyskać odszkodowania na zasadach ogólnych. Przypuszczam, że w ogólnych warunkach przewozu Volotei jest zapisane prawo właściwe do rozstrzygania sporów i wg tego prawa należałoby dochodzić odszkodowania - możesz np. wykazywać, że straciłeś rezerwacje za 500 zł (jeśli były niezwracalne) i domagać się zwrotu tej kwoty przez Voloteę. Dodatkowo, ostatnio w orzecznictwie TSUE zaczęło się klarować coś takiego jak "prawo do niezmarnowanego urlopu" - nie znam szczegółów, ale być może dałoby się dzięki temu otrzymać jakieś zadośćuczynienie....
Góra
 Relacje PM off
Kmail lubi ten post.
 
 
#7 PostWysłany: 16 Kwi 2015 14:45 

Rejestracja: 22 Sty 2012
Posty: 1767
złoty
Volotea to mistrz anulacji lotów. Najpierw akcja krakowska, później anulowany mój lot VCE-JMK. Niepoważna firma.
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 16 Kwi 2015 15:57 

Rejestracja: 27 Mar 2012
Posty: 22
@mnowakrgw Bardzo ciekawy komentarz! Dzięki wielkie.

Tak czy inaczej - zgłaszam się na ochotnika by eksperymentalnie sprawdzić co się dzieje, gdy linie lotnicze starają się nas oszukać i jak daleko trzeba się posunąć by problem rozwiązać.

Krok 0, czyli polubownie: załatwić się nie da nic.
Krok 1: instytucje regulujące i egzekwujące prawa pasażera na poziomie państwa członkowskiego. W Hiszpanii - AESA y AENA. W toku.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#9 PostWysłany: 23 Kwi 2015 17:56 

Rejestracja: 27 Mar 2012
Posty: 22
Niewiarygodne! Niewiarygodne!! Bez zbędnych komentarzy - zapraszam do lektury:

Mój email:

Cytuj:
17 APR, 2015 | 16:52

Kamil wrote:

Dear Volotea

As I have already received a negative answer to my claims: #757007 y #767829 I'd like to inform you that I will resort to reporting to a national authority.

Regardless, I am obligated to inform you officially about the claim.

A brief summary:
- my flights with confirmation number ... were canceled, but I wasn't offered an alternative way to my destination on the dates that correspond to the original reservation, as such, I was denied my rights guarantied by the regulation EC 261/2004
- I was given a refund against my will, after not receiving any response from the customer care service for more than 7 consecutive days from the date of the cancellation (2. April 2015).
- After insisting on my passenger rights I was treated rudely by the customer care. In the said conversation I was repeatedly and directly denied my passenger rights. In addition, the own Conditions of Carriage of Volotea were violated.

I would also like to reiterate the solution to the problem I chose from the available options, given by the regulation EC 261/2004:
- rerouting by other means of transport to the final destinations
Which I was denied by Volotea.

The regulation states I should report to national passenger rights enforcement body after 6 weeks of not receiving an answer or after having received an unsatisfactory answer. As I have already received unsatisfactory answers I choose to proceed with the claim to higher authorities, unless, in less than 6 natural days (before 23 April 2015, inclusive):
- I am offered an alternative transportation to the final destination on the dates that correspond to the flights in question, or
- I am to receive a direct monetary compensation of an amount corresponding to: gross losses, resulting from the cancellation, increased by the totality of the costs of the claiming process, and moral damages caused by the lost holiday.

Please see the attached file for the formal claim sheet.

Kind regards,


I odpowiedź (6 dni później... ale wyczekali!)

Cytuj:
We acknowledge receipt of your emails of 14th and 17th April regarding your reservation number ....

Should you choose the option of alternative transportation we can confirm that Volotea will bear the cost of ground transportation for two people (up to 80, 00 EUR) and upon receipts to arrive at your final destination from Nantes to Bordeaux on the 19th and from Bordeaux to Nantes on 22nd June.

In order to arrive at Nantes, we will need to restore your original booking from Valencia to Bordeaux to Valencia to Nantes on the 19th June and from Bordeaux to Valencia from Nantes to Valencia on the 22nd June at the same cost paid for your original booking ....

Therefore we invite you to contact our Customer Service so we can proceed with the change of flight.

Kind regards,
Volotea


Cudów nie ma, ale wooow...

Niech ktoś przyklei temat, by ludzie wiedzieli co robić :)
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
scomin uważa post za pomocny.
 
 
#10 PostWysłany: 23 Kwi 2015 19:25 

Rejestracja: 10 Cze 2014
Posty: 241
Gratuluje. Jedyna mała - malutka - uwaga. Jak znasz jakiegoś prawnika co zna dobrze angielski to poproś o pomoc. Twój email można by napisać bardzo ładnym żargonem prawniczym. Co to daje? Ano to ze każda ich odpowiedz na pewno była konsultowana z prawnikiem. Nawet byle jaki prawnik szybko sie połapie ze druga strona wali z grubej rury tzn, ze jeszcze pozwu nie ma ale jest blisko. Zwykle działa :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 24 Kwi 2015 11:27 

Rejestracja: 07 Maj 2013
Posty: 179
Czym zapłaciłeś za Supervolotea?Jeżeli karta kredytową lub paypal to skontaktuj się ze swoim bankiem i opisz zaistniała sytuację.
Być może ściągną Twoje 50 euro.

A tak na marginesie ja już dawno nie korzystam z tego typu supermegaextra deali.W końcu samoloty na wode nie latają wiec jakiś profit muszą wygenerować. :mrgreen:
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 15 Maj 2015 14:20 

Rejestracja: 27 Mar 2012
Posty: 22
Aż mi się ręce trzęsą z niedowierzania... udało się.

Po moim ostatnim mailu sprawa trafiła w ręce ludzi z centrali we Francji. Od razu ton był inny. Po pierwsze - zawsze dzwonili do mnie, na ich koszt. Po drugie - mojej sprawie został przypisany stały konsultant (do którego już mówię po imieniu, w ostatnich tygodniach rozmawiałem z nim więcej niż z moją własną rodziną). Po trzecie - jak tylko zdali sobie sprawę, że nie jestem "pieniaczem", który chce wyłudzić kasę od linii lotniczej "bo mu się należy", znieśli limit 80 euro.

Koniec końców ustaliliśmy następujące warunki:
- wynajęli mi samochód (Fiat 500, najtańszy dostępny, ale jest) - opłacony
- zwrócą za benzynę post factum (zobaczymy... )
- ja muszę opłacić koszty autostrad

Tym samym zamykam miniblog :)

Suma summarum - jeśli mamy rację to udać się "musi". Trzeba tylko pamiętać o ustawieniu upierdliwości na 10/10, cierpliwości na 9/10 i cytować 261/2004 z głowy.

Mam nadzieję, że komuś się przyda moja historia. Powodzenia!
Góra
 Relacje PM off
17 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
 [ 12 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group