Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 16 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 03 Sty 2020 13:40 

Rejestracja: 09 Mar 2015
Posty: 104
Proszę o poradę. Miałem zarezerwowany lot z Brukseli na wyspę Sal liniami Brussels Airline na 16 stycznia (wylot 7.00, przylot 12.45) i powrót 23 stycznia (wylot 13.45 i przylot 23.25). Dziś sprawdziłem swój status lotu i okazało się, że jest anulowany (prawdopodobnie Brussels nie lata w ogóle na Wyspy Zielonego Przylądka) jednak nikt mnie o tym nie poinformował.
Napisałem do Brussels na Facebooku i zaproponowano mi alternatywny lot TAPem z przesiadką w Lizbonie - wylot 16 stycznia o 13.05 i przylot na SAL 00.05 kolejnego dnia / powrót z Sal 23 stycznia, wylot 00.55 i przylot do Brukseli 12.15.

Do lotu jest już tylko 13 dni, teoretycznie zaproponowali mi połączenie alternatywne ale spełniony jest warunek:
- wylot później niż 2 godziny przed pierwotnie planowanym czasem odlotu i
- przylot do miejsca docelowego później niż 4 godziny po pierwotnie planowanym (tu jest przylot dużo wcześniej ale rozumiem, że to też się liczy, czy nie?)

Czy zatem jak się zgodzę na taką propozycję, to rozumiem, że i tak mi się należy odszkodowanie?
A jeśli chciałbym poprosić o powrót dzień później (tak by mi lepiej pasowało do powrotu do Polski) to już nie dostanę odszkodowania, bo było by to na moją prośbę? Tak samo nie dostanę odszkodowania jeśli poproszę o lot do innego lotniska docelowego?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 03 Sty 2020 14:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Sty 2019
Posty: 145
Zbanowany
Na dobrą sprawę loty mogły być anulowane i 3 miesiące temu, a Ty jako pasażer nie sprawdziłeś czy status rezerwacji uległ zmianie. :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 03 Sty 2020 15:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 4905
platynowy
Nie miał takiego obowiązku, to na linii spoczywa obowiązek poinformowania pasażera i im później to zrobi tym potencjalnie poważniejsze konsekwencje dla niej.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 03 Sty 2020 15:10 

Rejestracja: 09 Mar 2015
Posty: 104
No właśnie linie miały obowiązek mnie poinformować o odwołanym locie, a tego nie zrobiły, więc zakładam, że dopiero od dziś jak się do nich odezwałem to liczy się ten termin.

Kluczowe dla mnie jest pytanie czy jak dogadam się z linią na trochę inny lot niż oni zaproponowali, to czy wtedy mogę dochodzić odszkodowania czy nie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 03 Sty 2020 15:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 4905
platynowy
Jeżeli nowy lot mieści się w widełkach godzinowych określonych w Rozporządzeniu to należy się 50% kwoty odszkodowania odpowiadającej długości trasy tylko nie pamiętam w tej chwili czy granicznym terminem poinformowania klienta o odwołaniu rejsu, po którego przekroczeniu linia ma obowiązek wypłacić odszkodowanie, jest 14 czy 7 dni.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 03 Sty 2020 15:32 

Rejestracja: 09 Mar 2015
Posty: 104
No właśnie nowy lot, zarówno ten proponowany przez linię, jak i proponowany przeze mnie nie mieszczą się w widełkach, więc powinno być 100% odszkodowania.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 03 Sty 2020 15:35 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2964
srebrny
W tym wypadku odszkodowanie się należy i to w pełnej wysokości.

Odszkodowanie NIE NALEŻY się jeśli pasażerowie:

i) zostali poinformowani o odwołaniu co najmniej dwa tygodnie przed planowym czasem odlotu; lub

ii) zostali poinformowani o odwołaniu w okresie od dwóch tygodni do siedmiu dni przed planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą im wylot najpóźniej dwie godziny przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca docelowego najwyżej cztery godziny po planowym czasie przylotu; lub

iii) zostali poinformowani o odwołaniu w okresie krótszym niż siedem dni przed planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą im wylot nie więcej niż godzinę przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca docelowego najwyżej dwie godziny po planowym czasie przylotu.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 03 Sty 2020 15:39 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7578
srebrny
Cytuj:
No właśnie linie miały obowiązek mnie poinformować o odwołanym locie, a tego nie zrobiły

Sprawdzałeś dokładnie emaile w spamie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 03 Sty 2020 15:50 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2964
srebrny
I ważna sprawa - czy linie miały podany telefon albo email do kontaktu, bo OTA często podają swój zamiast pasażera.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 03 Sty 2020 16:21 

Rejestracja: 09 Mar 2015
Posty: 104
Linia miała pełne moje dane bo kupowałem bezpośrednio na ich stronie, a nie przez OTA.

Właśnie zgodzili się na moją propozycję i już mam przebukowany lot na TAP z przesiadką w Lizbonie, w dogodnym dla mnie terminie :)

Czyli rozumiem, że jak wrócę, to mogę siadać do pisania skargi o odszkodowanie? :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 03 Sty 2020 16:30 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7336
srebrny
Najpierw wróć,potem pisz i czekaj na odpowiedź.Oby nic nie zmąciło twoich oczekiwań.Na odszkodowanie z powodu zmiany powrotu raczej bym nie liczyła. ;)


Ostatnio edytowany przez miriam, 03 Sty 2020 16:33, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 03 Sty 2020 16:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 1808
złoty
Podczas rozmowy / korespondencji pytałeś ich kiedy lot został anulowany, ew. czy wysłano do Ciebie powiadomienie ?
Linie doskonale zdają sobie sprawę z obowiązujących przepisów i terminów, jeśli lot był anulowany ponad 14 dni przed odlotem to założę się, że mailing w tej sprawie poleciał.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 03 Sty 2020 16:56 

Rejestracja: 09 Mar 2015
Posty: 104
Pytałem o powód anulowania, ale ten temat przemilczeli. Napisałem, też że nie zostałem poinformowany o anulowaniu lotu, ale również i do tego się nie odnieśli. Tylko propozycja lotu alternatywnego i na resztę pytań cisza...
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 03 Sty 2020 17:05 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2964
srebrny
Ciężar dowodu, że pasażer został powiadomiony w terminie o zmianie spoczywa na linii lotniczej.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 03 Sty 2020 17:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3501
złoty
tak,przed sadem
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#16 PostWysłany: 28 Maj 2020 21:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Maj 2011
Posty: 1939
srebrny
Słuchajcie, Brussels Airlines odwołali mi sierpniowy lot z JFK do BRU (prawdopodobnie korekta rozkładu po covid) i w zamian przebukowali mi na ten sam lot dzień później. Wszystko by grało ale dzień później musze już być w PL i nie mogę dłużej zostać w USA.
Mogę się na takie rozwiązanie nie zgodzić oczekując alternatywnego lotu w pierwotnym terminie?
Widzę że w terminie pierwotnym jest lot SN wykonywany przez United ale z EWR.
Dzięki za wszelkie sugestie.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 16 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group