| Forum strony Fly4free.pl https://www.fly4free.pl/forum/ | |
| [WB] BRU-JNB RT 4517 PLN bru-jnb-rt-4517-pln,234,180040 | Strona 1 z 1 | 
| Autor: | kacper451 [ 04 Sty 2025 05:56 ] | 
| Temat postu: | [WB] BRU-JNB RT 4517 PLN | 
| Z internetów praktycznie cały rok. Załącznik: IMG_20250104_045353.jpg [ 124.79 KiB | Obejrzany 1703 razy ] Załącznik: Screenshot_2025-01-04-04-49-24-70_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg [ 175.55 KiB | Obejrzany 1703 razy ] | |
| Autor: | marek2011 [ 04 Sty 2025 17:36 ] | 
| Temat postu: | Re: [WB] BRU-JNB RT 4517 PLN | 
| Za loty WB można naliczyć aviosy do QR i według potrzeb przenosić je między innymi programami BA, IB, AY Za ok. 600 zł więcej możliwy jest stop w Rwandzie. | |
| Autor: | Krzysztof___ [ 05 Sty 2025 04:37 ] | 
| Temat postu: | Re: [WB] BRU-JNB RT 4517 PLN | 
| Ponieważ byłem zainteresowany zakupem to rozpoznałem dokładniej temat i: 1. Te bilety można kupić tez bezpośrednio na stronie RwandaAir i są…nawet tańsze niż w OTAs, gdyż działa na nich kod rabatowy „FEST40” (chyba do 08 stycznia), który zbija cenę o kilkadziesiąt USD i ostateczna jest tu 1050 USD ! 2. Nie udało mi się na stronie linii „wymusić” (w opcji multi-city) stopoveru (mimo, że warunki taryfy na niego pozwalają; cena: +100 USD), bo dla każdej daty podaje, że nie ma miejsc w jakimś locie w biznesie (mimo, że faktycznie są). W OTA da radę kupić . 3. Na stronie linii można na 3 dni zabookować bez płacenia (za 10USD – „niezwaracalne”) u nich ta opcja ma nazwę „freeze the price”). 4. W CDG jest tylko „stop” (bez zmiany samolotu) ok 1 godz. (na segmencie: WB701 BRU-KGL lub WB700 KGL-BRU) 5. Na segmencie KGL-JNB w B737 jest też klasa biznes w układzie 2+2 (economy 3+3) czyli o wiele lepiej niż w liniach europejskich „biznes” (są w necie filmiki jak ona wygląda). 6. BRU-KGL /KGL-BRU jest na A330-200. Chwalą się, że ma układ siedzeń w biznesie 1+2+1 (i ten układ i fotele mają b. dobre opinie recenzjach w necie) i taki układ widzi też np. SeatGuru, ale…to nie jest prawda dla tych lotów ! Robiąc rez. na stronie linii można wybrać miejsca (free) i pokazuje się układ 2+2+2. Znalazłem w necie, że 2 z ich 3 szerokokadłubowych samolotów (1xA330-300 i 1xA330-200 mają ww. układ 1+2+1), a trzeci (1xA330-200, który właśnie lata z/do BRU) jest leasingiem właśnie w układzie siedzeń w biznes 2+2+2 i – co najgorsze – nie ma „flat bed”, a tylko „angle flat bed” co przy łącznie 10 godz. podróży BRU-(CDG)-KGL już robi znaczną różnicę „in minus”… Ja z powodu cena/jakość (pkt 5) + inne powody, finalnie zrezygnowałem z zakupu. | |
| Autor: | apadlo [ 05 Sty 2025 11:21 ] | 
| Temat postu: | Re: [WB] BRU-JNB RT 4517 PLN | 
| Filmik Noela pokazuje tylko te szerokie kadłuby, ale jak mówi @Krzysztof___ - można przypadkowo zwiedzić i gorsze produkty   No i jeśli chodzi o jedzenie to pierwszy raz widzę danie które jest jednocześnie do czegoś niepodobne ale jednak i podobne  Załącznik: paruwa.jpeg [ 105.99 KiB | Obejrzany 1286 razy ] @kacper451 dzięki za wrzutkę, zawsze trzeba przeanalizować co tam slychac z przodu kabiny. | |
| Autor: | Robaku [ 05 Sty 2025 14:03 ] | 
| Temat postu: | Re: [WB] BRU-JNB RT 4517 PLN | 
| Mimo wszystko kusi ! | |
| Autor: | tropikey [ 05 Sty 2025 14:12 ] | 
| Temat postu: | Re: [WB] BRU-JNB RT 4517 PLN | 
| Oj, żeby i Twój palec nie wylądował później obok jajecznicy na czyimś talerzu   | |
| Autor: | marek2011 [ 05 Sty 2025 16:30 ] | 
| Temat postu: | Re: [WB] BRU-JNB RT 4517 PLN | 
| @Krzysztof___: skoro jeden 332 ma nową kabinę a 2. jakąś starą to można trafić w praktyce tę i tę na tej trasie, co też potwierdzają dane z ostatnich dni: rotacja do BRU czasem jest robiona na 9XR-WN, a czasem na - WX. | |
| Autor: | Krzysztof___ [ 06 Sty 2025 20:51 ] | 
| Temat postu: | Re: [WB] BRU-JNB RT 4517 PLN | 
| @marek2011: informacje o występowaniu kabiny 2+2+2 w biznesie na rotacjach BRU-KGL (i powrót) czerpałem ze swoich prób rezerwacji. Robiłem kilka prób w terminach wrzesień-październik 2025 r. i w ostatnim kroku rezerwacji, ku mojemu ździwieniu - za każdym razem - system RwandaAir pokazywał miejsca do wyboru właśnie w układzie 2+2+2 (a nie 1+2+1). Potem znalazłem tę recenzję https://www.theflightclub.it/en/2023/11 ... ass-review - potwierdzającą ww. fakt. Trzeba by zatem prześledzić dane historyczne, ale dla dłuższego okresu, żeby określić czy A330-200 z układem 2+2+2 to norma czy nie... | |
| Autor: | marek2011 [ 07 Sty 2025 16:02 ] | 
| Temat postu: | Re: [WB] BRU-JNB RT 4517 PLN | 
| Ostatnio latają naprzemiennie z LHR (i pojednynczcmni rotacjami regionalnymi) raz jeden raz drugi więc szansa na nowy produkt jest pewnie ok 50%. | |
| Autor: | tartal [ 07 Sty 2025 16:34 ] | 
| Temat postu: | Re: [WB] BRU-JNB RT 4517 PLN | 
| raczej 33 % | |
| Autor: | Krzysztof___ [ 07 Sty 2025 17:19 ] | 
| Temat postu: | Re: [WB] BRU-JNB RT 4517 PLN | 
| Ale rozumiem, że robiąc rezerwację na jakąś datę przyszłą  , jeśli system linii lotniczej pokazuje dany układ miejsc w samolocie to oznacza, że RwandaAir ma już ściśle zaplanowane konkretne "nr rejestracyjne" samolotów na konkretne rotację i dni. Innymi słowy np. jeśli przy rez. na dzień X na rejs BRU-KGL system pokazuje miejsca w biznes w układzie 2+2+2 to oznacza, że linia ma już zaplanowane, że tego dnia na tej rotacji będzie leciał ten A330-200 z układem 2+2+2. Czyli z prawdopodobieństwem graniczącym - w momencie dokonywania rezerwacji- niemal w 100% (a nie 33% czy 50%, bo NIE będzie to losowe przydzielenie samolotu) możemy się spodziewać, że będzie to ten egzemplarz samolotu (oczywiście wiem, że z "przyczyn operacyjnych" lub innych istnieje możliwość jakiejś zmiany grafiku samolotów). | |
| Autor: | marek2011 [ 07 Sty 2025 17:30 ] | 
| Temat postu: | Re: [WB] BRU-JNB RT 4517 PLN | 
| Nie ma ściśle zaplanowanej - bo praktyka pokazuje, że lata naprzemiennie. Podejrzewam że domyślnie ma tę konfigurację przypisaną w systemie przy wyborze miejsc na każdy rejs do BRU, ale to kompletnie nie jest wiążące (jak w każdej linii posiadającej różne produkty / konfiguracje) ani w praktyce nie oznacza, że na pewno poleci ten a nie inny egz 332 gdzieś tam za wiele miesięcy. Oczywiście rezerwując trzeba się liczyć z tym, że trafi się rzeczywiście na stary produkt w jedną czy nawet dwie strony, podobnie jak rezerwując BA nie ma pewności, że nie podstawią swojego słynnego antycznego biznesu niezależnie od tego, co tam na mapce przy rezerwacji czy odprawie się wyświetla, czy przy QS w QR nie ma 100% pewności, że poleci QS. | |
| Autor: | jprawicki [ 08 Sty 2025 12:12 ] | 
| Temat postu: | Re: [WB] BRU-JNB RT 4517 PLN | 
| [list=][/list]Dokladnie tak jak piszesz. Ja 2 razy miałem mieć QS w QR, a potem się okazywało, że był zwykły biznes. Nikt nie daje gwarancji. | |
| Autor: | Krzysztof___ [ 08 Sty 2025 19:43 ] | 
| Temat postu: | Re: [WB] BRU-JNB RT 4517 PLN | 
| Ze swojego doświadczenia i wiedzy stwierdziłbym, że należy rozróżnić dwie spawy: 1. Zgodnie z przepisami linia lotnicza określa („gwarantuje „) lot na określonej trasie, w określonej dacie i godzinach oraz w określonej klasie podróży. Tym samym nie gwarantuje nawet jakim modelem/typem samolotu też przewóz się odbędzie (oczywiście najczęściej podaje model/typ samolotu np. B777, ale jeżeli zostanie on przez przewoźnika zmieniony nie jest to np. przesłanka do reklamacji) oraz tym bardziej nie gwarantuje jak „produkt” w danej zarezerwowanej klasie rezerwacyjnej (np. ekonomicznej premium) będzie wyglądał. Stąd słuszne wnioski kolegów, że nawet rezerwując w QR przelot w biznesie, gdzie jest informacja, że na zarezerwowanym locie będzie QS to nie ma 100% pewności, że tak będzie… 2. Natomiast z punktu widzenia planowania siatki lotniczej, dostosowywania do niej środków transportu itd. wygląda to wprost przeciwnie. Linia lotnicza dokładnie planuje (z wyprzedzeniem od kilku miesięcy do 2 lat) całe „drzewo” związane z transportem od góry „drzewa” tj. wyboru siatki połączeń, częstotliwości itp., a kończąc na dole „drzewa” tj. zaplanowaniu jakie modele/typy samolotu mają obsłużyć dane połączenie danego dnia oraz KTÓRE konkretnie („numery rej.”) mają to być samoloty. Po prostu jedno łączy się z drugim. W przeszłości były to procesy trudniejsze (brak pomocy technologii IT), współcześnie jest do tego całą gama oprogramowania, które zarządzają tym niemal automatycznie. Oczywiście inaczej wygląda to w b. dużych holdingach lotniczych (np. Lufthansa Group) mających kilkaset samolotów (gdzie np. w planach zawsze jest uwzględniania rezerwa „nielatająca” na zdarzenia planowane – np. awarie, których % algorytmy też potrafią wyliczyć; przeglądy – jak i zdarzenia nieplanowane; plany na otwieranie nowych tras itd., itp.), a inaczej w RwandaAir, która ma kilkanaście samolotów (w tym tylko 3 A330-200/300) i nie mają dla nich zapasu „nielatającego” na zdarzenia nieplanowane. 3. Reasumując: każda linia lotnicza ma przypisany konkretny samolot (tj. „nr rej”) na wszystkie swoje loty z siatki dostępnej do sprzedaży. Oczywiście: a) klient nie zna tych informacji („nr rej” zaplanowanego samolotu), b) czym dłuższy czas do danego lotu tym większe prawdopodobieństwo – z powodu wielu czynników, gdzie niektóre z nich wymieniłem wyżej – że ten konkretny „nr rej” może ulec zmianie. 4. Odnosząc to do sprawy z tematu tego posta – uważam, że gdy przy próbie rezerwacji w RwandaAir system pokazuje dany układ miejsc w biznesie (w moim przypadku 2+2+2 dla segmentów BRU-KGL i KGL-BRU w kilku terminach we wrześniu/październiku 2025 r.) TO: RwandaAir ma w swoim systemie (dla ww. dat i lotów) zaplanowany konkretny samolot z takim układem siedzeń (co w tym przypadku oznacza jeden z ich A330-200 z takim układem). Czyli – kupując bilet na ten lot – powinienem zakładać na 100%, że taki układ siedzeń zastanę, chyba, że…nastąpi jakieś nieplanowane zdarzenie i linia lotnicza dokona podmianki. Oczywiście wiedząc, że linia ma tylko 1 samolot z takim układem siedzeń, prawdopodobieństwo podmiany (niezależnie z jakich powodów) i w tym przypadku na inny układ siedzeń, jest wyższe, niż prawdopodobieństwo podmiany (niezależnie z jakich powodów) np. w Lufie. | |
| Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) | 
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ | |