Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 18 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 18 Mar 2015 21:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Paź 2013
Posty: 372
Loty: 88
Kilometry: 206 676
niebieski
Jakie macie odczucia w związku z komfortem podróżowania z powyższymi liniami? Do tej pory do Stanów latałam tylko Lufthansa.
Czy warunki oferowane przez te linie są porównywalne?
Najtańsze bilety zazwyczaj oferuje Air Berlin i Brussels Airlines.
Proszę o opinie.
_________________
Moje relacje:
2017 - Tajlandia/Kambodża
2016 - Bałkany
2015 - Zachodnie Wybrzeże USA
2014 - Maroko
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 18 Mar 2015 21:51 

Rejestracja: 02 Lis 2012
Posty: 413
Loty: 145
Kilometry: 309 536
niebieski
Ciezko odpowiedzieć bo każdy zwraca uwagę na co innego :)
Jak dla mnie subiektywnie oceniając BA na plus w porównaniu z United , Brussels nie miałem okazji sprawdzić :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 18 Mar 2015 22:16 

Rejestracja: 19 Lut 2014
Posty: 314
Maxima0909 napisał(a):
Jakie macie odczucia w związku z komfortem podróżowania z powyższymi liniami? Do tej pory do Stanów latałam tylko Lufthansa.
Czy warunki oferowane przez te linie są porównywalne?
Najtańsze bilety zazwyczaj oferuje Air Berlin i Brussels Airlines.
Proszę o opinie.

Porównuję Qatar Airways, 5 gwiazdkową linię lotniczą i United - linię... no różnie bywa.
Trasy: FRA-IAD vs DOH-NRT, w obu przypadkach 777.
Wyposażenie:
Qatar daje Amenity Pack w ekonomicznej, słuchawki, zatyczki do uszu, poduszkę, koc.
United nie daje nic, pewnie trzeba prosić albo kupić.
Jedzenie:
W Qatar wybór dużo większy, większe porcje. Jedzenie od znośnego po przepyszne. W międzyczasie możliwość dostania kanapek.
W United posiłki o określonych godzinach, porcje ciut mniejsze. Jedzenie dobre, nie powalało, ale też wydawało się smaczniejsze niż w Qatar.
Alkohol:
Qatar daje na luzie, w United trzeba kupić (winko małe 7 USD).
Rozrywka pokładowa:
Qr daje słuchawki dwujackowe, więc swoich zwykłych słuchawek nie wepniesz bez przejściówki (a jak wepniesz to będziesz mieć tylko jeden kanał, prawy albo lewy). W United słuchawki trzeba albo kupić albo mieć swoje. Ale pasują normalne słuchawki o dużo lepszej jakości niż szajs od QR. Oferta rozrywki podobna, w United jest CUDOWNA dla mnie możliwość podpięcia się do kanału na którym leci transmisja z kokpitu :) Więc jak ktoś lubi awiację - super sprawa.
Cabin Crew - jak dla mnie UA bije Qatar. Może dlatego że trafiła mi się załoga amerykańsko-niemiecka, średnia wieku powyżej 40 lat i zachowywali się dużo profesjonalniej niż młode modelki z Qataru.
Wyposażenie fotel i miejsce na nogi - porównywalne...
Upgrade: w QR właściwie niemożliwy, fanatyczne dbanie żeby oko pasażera biznesowego nie zostało zabrudzone widokiem chama z ekonomicznej. W United - "zapraszamy wszystkich do upgradu do klasy biznes i economy plus, nasza załoga pokładowa z przyjemnością odpowie na Państwa pytania i przyjmie od Państwa płatność za upgrade" :D
(choć po prawdzie nie wiem czy ktokolwiek płacił i dość liberalnie CC puszczała do economy plus).
Filmy pokładowe - jednak "Błękitna Rapsodia" Gershwina w instrukcji bezpieczeństwa przebija filmy propagandowe pt "Piękno Kataru" ;)

Konkluzja: W moim przypadku United, mimo że gorsza linia wygrała na całej linii głównie dlatego, że samolot był wypełniony może w 50%. Miałem dużo luzu, nikt mnie nie gniótł fotelem z przodu ani z tyłu. W samolocie QR siedziałem wciśnięty pomiędzy rozwalonych na fotelach Francuzów a Japończyków, których aż żal było prosić o możliwość udania się do toalety. Stąd odpowiadając niejako na Twoje pytanie pośrednio: nawet w fajnej linii będziesz mieć gorzej niż w tej gorszej w prawie pustym samolocie...
Góra
 Relacje PM off
ciacho_majonez lubi ten post.
 
 
#4 PostWysłany: 18 Mar 2015 22:27 

Rejestracja: 28 Sie 2013
Posty: 147
United niedlugo to za" kibel " trzeba placic tak w skrocie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
tartal lubi ten post.
 
 
#5 PostWysłany: 18 Mar 2015 22:49 

Rejestracja: 02 Lis 2012
Posty: 413
Loty: 145
Kilometry: 309 536
niebieski
smok1 napisał(a):
Maxima0909 napisał(a):
Jakie macie odczucia w związku z komfortem podróżowania z powyższymi liniami? Do tej pory do Stanów latałam tylko Lufthansa.
Czy warunki oferowane przez te linie są porównywalne?
Najtańsze bilety zazwyczaj oferuje Air Berlin i Brussels Airlines.
Proszę o opinie.

Porównuję Qatar Airways, 5 gwiazdkową linię lotniczą i United - linię... no różnie bywa.
Trasy: FRA-IAD vs DOH-NRT, w obu przypadkach 777.
Wyposażenie:
Qatar daje Amenity Pack w ekonomicznej, słuchawki, zatyczki do uszu, poduszkę, koc.
United nie daje nic, pewnie trzeba prosić albo kupić.
Jedzenie:
W Qatar wybór dużo większy, większe porcje. Jedzenie od znośnego po przepyszne. W międzyczasie możliwość dostania kanapek.
W United posiłki o określonych godzinach, porcje ciut mniejsze. Jedzenie dobre, nie powalało, ale też wydawało się smaczniejsze niż w Qatar.
Alkohol:
Qatar daje na luzie, w United trzeba kupić (winko małe 7 USD).
Rozrywka pokładowa:
Qr daje słuchawki dwujackowe, więc swoich zwykłych słuchawek nie wepniesz bez przejściówki (a jak wepniesz to będziesz mieć tylko jeden kanał, prawy albo lewy). W United słuchawki trzeba albo kupić albo mieć swoje. Ale pasują normalne słuchawki o dużo lepszej jakości niż szajs od QR. Oferta rozrywki podobna, w United jest CUDOWNA dla mnie możliwość podpięcia się do kanału na którym leci transmisja z kokpitu :) Więc jak ktoś lubi awiację - super sprawa.
Cabin Crew - jak dla mnie UA bije Qatar. Może dlatego że trafiła mi się załoga amerykańsko-niemiecka, średnia wieku powyżej 40 lat i zachowywali się dużo profesjonalniej niż młode modelki z Qataru.
Wyposażenie fotel i miejsce na nogi - porównywalne...
Upgrade: w QR właściwie niemożliwy, fanatyczne dbanie żeby oko pasażera biznesowego nie zostało zabrudzone widokiem chama z ekonomicznej. W United - "zapraszamy wszystkich do upgradu do klasy biznes i economy plus, nasza załoga pokładowa z przyjemnością odpowie na Państwa pytania i przyjmie od Państwa płatność za upgrade" :D
(choć po prawdzie nie wiem czy ktokolwiek płacił i dość liberalnie CC puszczała do economy plus).
Filmy pokładowe - jednak "Błękitna Rapsodia" Gershwina w instrukcji bezpieczeństwa przebija filmy propagandowe pt "Piękno Kataru" ;)

Konkluzja: W moim przypadku United, mimo że gorsza linia wygrała na całej linii głównie dlatego, że samolot był wypełniony może w 50%. Miałem dużo luzu, nikt mnie nie gniótł fotelem z przodu ani z tyłu. W samolocie QR siedziałem wciśnięty pomiędzy rozwalonych na fotelach Francuzów a Japończyków, których aż żal było prosić o możliwość udania się do toalety. Stąd odpowiadając niejako na Twoje pytanie pośrednio: nawet w fajnej linii będziesz mieć gorzej niż w tej gorszej w prawie pustym samolocie...

ale nie miałeś porownywac QR ,
z tych linii , które były wymienione to wydaje mi się ze BA ma najlepsza jakość ( choć nie leciałem Brussels )
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 18 Mar 2015 23:09 

Rejestracja: 22 Maj 2013
Posty: 755
Loty: 91
Kilometry: 180 493
niebieski
Polecam airlineratings.com.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 18 Mar 2015 23:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 4801
platynowy
Spośród linii wymienionych przez autora zdecydowanie BA, tylko poluj na B777,B787,A380 i zdecydowanie unikaj B747.
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 18 Mar 2015 23:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 817
Loty: 69
Kilometry: 196 395
Zbanowany
W AirBerlin po mariażu z Etihad - zdecydowana poprawa.

Słuchawki, koc, poduszka, skarpetki, klapki na oczy :mrgreen: ,pasta i składana szczoteczka do zębów (economy) - For Free
System rozrywki pokładowej ok (niezła muza do spania).
Miejsce na nogi do przeżycia - nawet na średnio długą trasę (leciałem 6h TXL - AUH), na moje 190cm.
Alko - za darmo, no limit.
_________________
Jak żyć, to nie jako widz
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 19 Mar 2015 00:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Paź 2013
Posty: 372
Loty: 88
Kilometry: 206 676
niebieski
Z informacji jakie udało mi się uzyskać póki co wniosek taki, że najgorzej wypada United, a najlepiej British Airways.
Czy mam rozumieć, że British Airways i Lufthansa to ta sama półka?
_________________
Moje relacje:
2017 - Tajlandia/Kambodża
2016 - Bałkany
2015 - Zachodnie Wybrzeże USA
2014 - Maroko
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 19 Mar 2015 01:03 

Rejestracja: 22 Maj 2013
Posty: 755
Loty: 91
Kilometry: 180 493
niebieski
Powiedziałbym, że podobna. Chociaż ostatnio BA wiozło mnie starymi samolotami do/z USA (właśnie te B747-400, o których pisał kemot) i było dość kiepsko.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 19 Mar 2015 10:09 

Rejestracja: 19 Lut 2014
Posty: 314
silazak napisał(a):
smok1 napisał(a):
Stąd odpowiadając niejako na Twoje pytanie pośrednio: nawet w fajnej linii będziesz mieć gorzej niż w tej gorszej w prawie pustym samolocie...

ale nie miałeś porownywac QR ,

Nie wiem co "miałem", a co nie "miałem". Udzieliłem pośrednio odpowiedzi autorowi/autorce wątku wskazując na pewną ogólną zależność dotyczącą jakości w kontekście wypełnienia samolotu. Sam wolę takie rozbudowane odpowiedzi od zwykłego TAK/NIE bo każdemu co innego odpowiada.
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 19 Mar 2015 11:04 

Rejestracja: 02 Lis 2014
Posty: 577
Zbanowany
Ja, powiem tyle:
United: brak danych
British: jedyny 'poważny' konkurent, fajny asortyment w barku.
AirBerlin: nie wiem jak razem z Eithad, ale sam AB to zupełna porażka, jakieś śmieci dają do jedzenia, napoje też bez szału.
Brussels: w klasie biznes czułem się jak na fotelu pb z dodatkowym miejscem na nogi. Eco szkoda słów. Ale za to barek full wypas, % bez limitu. Panini w biznes jest naprawdę gorące. Co przukuwa moją uwagę często, to stewardessy mające po 6X lat i tonę makijażu/szminki. Fajnie wygląda to szczególnie jak się nachyla aby nalać napój. :D
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 19 Mar 2015 12:47 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2888
srebrny
LH - OK, ale pod warunkiem, że nie trafisz na starego 747, wtedy będzie tragicznie . Jedzienie średnie, alkohole za darmo. Raczej jak masz wybór to wybieraj przesiadkę w MUC, bo FRA jest zdecydownie gorsze. Wielkim minusem jest beznadziejny program lojalnościowy i praktycznie brak mil, albo znikoma ilość, jeśli chcesz kredydować mile do innego FFP. Z tego powodu nie latam już LH

UA - w moim odczuciu spośród lini którymi latałem przez ocean (LH, LO, AC, UA) jest to najgorszy wybór - najgorsze jedzenie, płatny alkohol. Do niedawna nadrabiali programem FFP, ale po zmianach nie widzę żadnego argumentu aby z nimi lecieć

Z czwórki którą wymieniłem najlepiej wypada AC (najlepszy serwis, najlepszy wybór alkoholi za darmo (nawet niebieski J. Walker w eco)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 19 Mar 2015 12:51 

Rejestracja: 08 Sie 2013
Posty: 1766
niebieski
Maxima - mowa o Economy czy Business?

Generalnie wszelkie hamerykanskie linie sa slabe w porownaniu z innymi (economy) wiec -1 dla United na starcie.

Z twojego zestawy wybralbym BA i jak zabukujesz przed 28 kwietnia to za lot do USA przy dobrych wiatrach zarobisz sporo Aviosow :).
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 19 Mar 2015 13:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Paź 2013
Posty: 372
Loty: 88
Kilometry: 206 676
niebieski
Znalazłam wczoraj bilety Lufthansy, United i Brussels w cenie 1717-1750 złotych w terminie 24 sierpnia - 18 września. To chyba fajna opcja? Dzisiaj już wiem, że United nie należy brać pod uwagę.
SPLDER napisał(a):
Z czwórki którą wymieniłem najlepiej wypada AC (najlepszy serwis, najlepszy wybór alkoholi za darmo (nawet niebieski J. Walker w eco)

A AC to cóż to takiego? :)
lataczuk napisał(a):
Maxima - mowa o Economy czy Business?
Generalnie wszelkie hamerykanskie linie sa slabe w porownaniu z innymi (economy) wiec -1 dla United na starcie.
Z twojego zestawy wybralbym BA i jak zabukujesz przed 28 kwietnia to za lot do USA przy dobrych wiatrach zarobisz sporo Aviosow :).

Economy. I znowu wychodzi, że w temacie biletów i linii lotniczych jestem słabo doświadczona... "aviosy"??? ;>
_________________
Moje relacje:
2017 - Tajlandia/Kambodża
2016 - Bałkany
2015 - Zachodnie Wybrzeże USA
2014 - Maroko
Góra
 Relacje PM off  
 
#16 PostWysłany: 19 Mar 2015 13:43 

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 936
srebrny
Jakbym miał zgadywać - to powiedziałbym że Air Canada i program lojalnościowy avios.com :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#17 PostWysłany: 19 Mar 2015 15:02 

Rejestracja: 22 Maj 2013
Posty: 755
Loty: 91
Kilometry: 180 493
niebieski
Maxima0909 napisał(a):
Dzisiaj już wiem, że United nie należy brać pod uwagę.

Przy odpowiednio dobrej cenie każdą linię należy brać pod uwagę (poza jakimiś kongijskimi itp.)
Cytuj:
A AC to cóż to takiego? :)

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_airline_codes
Cytuj:
I znowu wychodzi, że w temacie biletów i linii lotniczych jestem słabo doświadczona... "aviosy"??? ;>

Wiedza nie bierze się z kosmosu, tylko (m.in.) z szukania rzeczy, których się nie wie. Wystarczy wpisać "avios" w google.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#18 PostWysłany: 19 Mar 2015 16:36 

Rejestracja: 02 Lis 2012
Posty: 413
Loty: 145
Kilometry: 309 536
niebieski
smok1 napisał(a):
silazak napisał(a):
smok1 napisał(a):
Stąd odpowiadając niejako na Twoje pytanie pośrednio: nawet w fajnej linii będziesz mieć gorzej niż w tej gorszej w prawie pustym samolocie...

ale nie miałeś porownywac QR ,

Nie wiem co "miałem", a co nie "miałem". Udzieliłem pośrednio odpowiedzi autorowi/autorce wątku wskazując na pewną ogólną zależność dotyczącą jakości w kontekście wypełnienia samolotu. Sam wolę takie rozbudowane odpowiedzi od zwykłego TAK/NIE bo każdemu co innego odpowiada.

To super :) Autor pyta o porównanie 4 linii lotniczych Ty wyjezdzasz z piata i mówisz , ze pośrednio odpowiadasz na temat :) Fajnie .
Nie widze tez sensu brania pod uwagę wypelnienia samolotu w porównywaniu linii lotniczych bo wypelnienie nijak się ma do JAKOSCI usług swiadczonych przez linie .
Doceniam za to , ze chciales pomoc i dlatego bez spinki :) pzdr
Góra
 Relacje PM off
smok1 lubi ten post.
 
 
 [ 18 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group