Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 29 Cze 2021 12:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Wrz 2011
Posty: 1771
platynowy
Mija kolejny rok pandemii i na podstawie swoich własnych doświadczeń (oraz części wypowiedzi na forum) przyszło mi do głowy, aby zrobić ranking OTA które powinno się unikać przy zakupie biletów oraz tych "bardziej przyjaznych" (o ile funkcjonują takowe jeszcze).

Oczywiście ktoś napisze: "kupuj zawsze u przewoźników", ale zdarzają się sytuacje (często), że różnica w cenie biletu na oficjalnej stronie vs cena u pośrednika dochodzi do kwot rzędu kilkaset złotych.
Czasami ta różnica jest warta użerania się z OTA, czasami nie.
Zdaję sobie sprawę, że przy tak ograniczonej liczbie sprzedawanych biletów ta grupa biznesowa funkcjonuje obecnie właśnie ze środków pozyskanych od nas: korzystają z nieświadomości części podróżujących lub na ciułaczach, dla których różnica w cenie o której pisałem bywa znacząca.
Niemniej najbardziej irytujące są wg mnie takie które:
* potrącają haracz za każdą zmianę która zajdzie w rozkładzie,
* nie odpowiadają na korespondencję i nie sposób się do nich dodzwonić,
* nie chcą w żaden sposób pomóc w temacie zmiany (albo żądają absurdalnych kwot za takowe),
* nie informują o zmianach, a Ty się dowiadujesz o nich wchodząc w rezerwację na stronie przewoźnika,
* ...

Może na bazie naszych doświadczeń stworzymy mini ranking które OTA można polecić.

Na dobry początek - na nie: przedstawiciele skandynawskiej szkoły - DTF Travel (należące do StenaLine), grupa Etraveli (Travelpartner, Supersaver, Travelstart, seat24, Flygresor, Gotogate, Mytrip, Trip).
Jak nie zakupisz wsparcia, to możesz zapomnieć o wsparciu.
I dodatkowa opłata za zmiany, nawet takie jak odwołanie przez linię lotu (często linie nie chcą rozmawiać, tylko odsyłają do pośrednika).

Wasze typy i przemyślenia, a może metody na minimalizowanie strat?
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
Enzym uważa post za pomocny.
 
 
#2 PostWysłany: 29 Cze 2021 12:46 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 1764
Loty: 116
Kilometry: 251 354
platynowy
Do tej pory mam same dobre doświadczenia z Expedią - brak anulacji biletów z EF, świetny support w sprawach zmian i przed covid jak i teraz w tych durnych czasach.
Góra
 Relacje PM off
Cicha_Woda lubi ten post.
 
 
#3 PostWysłany: 29 Cze 2021 12:56 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3130
platynowy
szwedzkie i inne OTA przy platnosci przez trustly - jest to traktowane jako przelew, wiec zaden chargeback nie pomoze, gdy OTA przestanie odpowiadac.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 29 Cze 2021 13:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 771
Loty: 226
Kilometry: 264 905
niebieski
A ja uważam, że absolutnie żadne OTA. Po co? Dla kilku złotych dawać się związywać przez instytucję, która zawsze będzie pomiędzy przewoźnikiem a pasażerem? Przed pandemią zdarzyło mi się zapewne kilkadziesiąt razy korzystać z OTA (głównie za sprawą super ofert dla np. płatności kartą Diners Club czy Maestro). Ale wtedy praktycznie nie było anulacji czy zmian. Teraz nie dosyć, że jest nieustanna szarpanina z liniami lotniczymi (które to przeciągają wypłaty jak tylko się da), to na dodatek będzie jeszcze przeciąganie ze strony OTA zanim łaskawie oddadzą pieniądze. Praktycznie każda zaplanowana podróż w te wakacje wymagała jakichś zmian. Owszem, to LO też się ciężko dodzwonić, ale zawsze można sobie podejść do kasy biletowej i spokojnie coś tam wybrać. Jakbym miał dodatkowo za pośrednictwem OTA rozmawiać, to pewnie w grę wchodziłby zawsze zakup nowego biletu + miesiące oczekiwania na zwrot. W dodatku ile to razy słyszałem u agenta linii lotniczej "no u nas by się dało, ale proszę zadzwonić do OTA i u nich prosić o zmianę". Polecam mimo wszystko przewoźników - bezpośrednio.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#5 PostWysłany: 29 Cze 2021 13:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2016
Posty: 1087
Loty: 115
Kilometry: 171 896
srebrny
jedyne porzadne OTA to Expedia.
Góra
 Relacje PM off
Cicha_Woda lubi ten post.
 
 
#6 PostWysłany: 29 Cze 2021 13:28 

Rejestracja: 07 Maj 2014
Posty: 1056
Loty: 28
Kilometry: 14 467
złoty
@1955845624 no nie zgadzam się... Ja tam te parę złotych (a czasem więcej) wolałbym zostawić w swojej kieszeni. Jeśli mówimy o pandemicznej rzeczywistości to mogę tylko na minus. Bo przed to neutralnie z nastawieniem na +. Rozumiem to tak, że OTA bierze ryzyko na siebie kupując sporą pulę biletów i niech to ryzyko u nich zostanie, a nie przenosi na pasażera.
Ja nie polecam UK MyTrip z grupy Etraveli.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 29 Cze 2021 13:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lip 2014
Posty: 1221
Loty: 365
Kilometry: 880 745
srebrny
Opodo, edreams - dramat, ale tym stwierdzeniem Ameryki nie odkryje - tak już było przed pandemią. Ogólnie w epoce Covid kupuje praktycznie tylko LCC po Europie więc temat OTA nieco zszedł u mnie na drugi plan. O Expedia mogę wypowiadać się w samych superlatywach ale dotyczy to doświadczeń wcześniejszych.
Góra
 Relacje PM off
Cicha_Woda lubi ten post.
 
 
#8 PostWysłany: 29 Cze 2021 13:51 

Rejestracja: 20 Maj 2019
Posty: 27
Kiwi to raczej unikać, mimo tego że cena była niższa niż na stronie Ryanair, bo (przynajmniej przy zakupie biletu Ryanair) rezerwują na swój email, co uniemożliwia check-in przez stronę RYR. Ale podają wszystkie dane (też numer karty którą robili zakup), także da się wypytać wsparcie RYR o ten adres email.
W moim przypadku to był imienazwisko@tarmadeworks.com
Góra
 Relacje PM off
Cicha_Woda lubi ten post.
 
 
#9 PostWysłany: 30 Cze 2021 21:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2015
Posty: 2016
Loty: 119
Kilometry: 211 388
złoty
A ja pomimo trudności polecam BudgetAir :)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 30 Cze 2021 22:25 

Rejestracja: 04 Sty 2013
Posty: 1990
Loty: 285
Kilometry: 460 659
platynowy
Etraveli (mytrip, gotogate) nie polecam ze względu na dopłaty za zmianę lotu w przypadku skasowania połączenia przez linię. Na plus łatwy kontakt z infolinią, ale za ich pomoc trzeba dopłacać.
Budgetair to już kompletne dno - nie da się z nimi nijak skontaktować, bo wyłączyli infolinię, a na maile ani czat nie odpisują. W tej sytuacji jeśli linia nie chce pomóc, to nie można zupełnie nic zrobić z biletem.
Góra
 Relacje PM off
Cicha_Woda lubi ten post.
 
 
 [ 10 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group