Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 88 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 04 Sie 2013 22:52 

Rejestracja: 11 Kwi 2013
Posty: 150
tartal napisał(a):
tylko paypass to co innego niż karta debetowa... na karcie debetowej środki mogą być blokowane ale wtedy muszą zejść realnie z konta o tych zasadach które napisałeś to zasady karty kredytowej...

ale w miarę możliwości będę informował o rozwoju sytuacji...


Proszę, czytaj ze zrozumieniem. Jeżeli transakcja rozliczana jest offline, to może zostać rozliczona w późniejszym terminie. Chociażby moja płatność debetową MC za posiłki w Ryanie. Nie ma tutaj znaczenia, czy debetowa, czy kredytowa, czy Paypass czy nie.


Ostatnio edytowany przez illumanti, 04 Sie 2013 22:58, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#22 PostWysłany: 04 Sie 2013 22:56 

Rejestracja: 05 Cze 2011
Posty: 1477
niebieski
ale nie może być rozliczana offline skoro z 6 rezerwacji jedna jest pobrane środki i wystawiony bilet po 18 godzinach a pozostałem po 30 min. a rezerwacje robione w ciągu 15 min wszystkie...
Góra
 Relacje PM off  
 
#23 PostWysłany: 04 Sie 2013 22:59 

Rejestracja: 11 Kwi 2013
Posty: 150
Bywa, może, nie wiesz - zapytaj się linii lotniczej. W zasadzie, tutaj to jest jedno wielkie wróżenie.. Masz dwa rozwiązania: czekać i samemu się dowiedzieć po tym co wyniknie, albo zadzwonić do pośrednika, twój wybór.

Generalnie, sądzę, że i tak kasę od Ciebie wyciągną.
Góra
 Relacje PM off  
 
#24 PostWysłany: 04 Sie 2013 23:03 

Rejestracja: 05 Cze 2011
Posty: 1477
niebieski
a pewnie tak.... ja sie nie zapieram zapłaty... miałem to w zamiarze zapłacić.... ale tak to można traktować jako opcję bezpłatnej rezygnacji z lotu...
Góra
 Relacje PM off  
 
#25 PostWysłany: 04 Sie 2013 23:18 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1843
niebieski
tartal napisał(a):
a pewnie tak.... ja sie nie zapieram zapłaty... miałem to w zamiarze zapłacić.... ale tak to można traktować jako opcję bezpłatnej rezygnacji z lotu...


What, jaka opcja? Podałeś dane karty i kasa zostanie pobrana. Nikt nie zobowiązał się do tego, że nastąpi to za 15 minut, 5 godzin czy 5 tygodni. Czego się spodziewasz - że ktoś zapomni o tym, żeby pobrać kasę z Twojej karty? Szansa taka sama, jak to, że znajdziesz stówę na ulicy - zdarza się, ale stosunkowo rzadko.
Góra
 Relacje PM off  
 
#26 PostWysłany: 04 Sie 2013 23:31 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 6126
HON fly4free
1. Teoretycznie pośrednik nie może anulowac rezerwacji po upływie pewnego, uzgodnionego z przewoźnikiem, czasu : w praktyce jednak zdarza się nierzadko, że to robi, niektóre linie z resztą często idą w takim przypadku pośrednikowi na rekę. Zwłaszcza robią to pewne OTA i domyślam się , że z usług jednego z nich skorzystałeś :D . Kiedy anulowanie może nastąpić? Nawet w trakcie podróży, były takie przypadki choć w innych okolicznościach (chodziło o błąd taryfowy). Kilka tygodni temu jeden z pośredników anulował bilety 1-2 dni przed datą wylotu (rezerwacja z dumpem). Więc wszystko może sie zdarzyć, niestety.

2. Rozliczenie transakcji na karcie : może nastpiąć nawet parę miesięcy po jej dokonaniu i autoryzowaniu. Mój rekord to pół roku po transakcji, mniejsze poślizgi kilku tygodniowe nie raz mi się już trafiły.
Góra
 Relacje PM off  
 
#27 PostWysłany: 04 Sie 2013 23:41 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1843
niebieski
marek2011 napisał(a):
1. Teoretycznie pośrednik nie może anulowac rezerwacji po upływie pewnego, uzgodnionego z przewoźnikiem, czasu : w praktyce jednak zdarza się nierzadko, że to robi, niektóre linie z resztą często idą w takim przypadku pośrednikowi na rekę. Zwłaszcza robią to pewne OTA i domyślam się , że z usług jednego z nich skorzystałeś :D


Powiedz to ludziom, którzy dowiedzieli się o anulowaniu biletów na kilka dni przed wylotem z RGN. Oczywiście nie była to sytuacja standardowa, ale warto napisać, że do takich niecnych praktyk posuwają się nie tylko edreamsy czy inne travelgenio, ale także tak duże i doświadczone OTA jak travelocity, orbitz czy expedia.
Góra
 Relacje PM off  
 
#28 PostWysłany: 04 Sie 2013 23:43 

Rejestracja: 02 Kwi 2013
Posty: 884
Zbanowany
Cytuj:
2. Rozliczenie transakcji na karcie : może nastpiąć nawet parę miesięcy po jej dokonaniu i autoryzowaniu. Mój rekord to pół roku po transakcji,

Moj ponad rok. :D
Góra
 Relacje PM off  
 
#29 PostWysłany: 04 Sie 2013 23:48 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 6126
HON fly4free
blasto napisał(a):
marek2011 napisał(a):
1. Teoretycznie pośrednik nie może anulowac rezerwacji po upływie pewnego, uzgodnionego z przewoźnikiem, czasu : w praktyce jednak zdarza się nierzadko, że to robi, niektóre linie z resztą często idą w takim przypadku pośrednikowi na rekę. Zwłaszcza robią to pewne OTA i domyślam się , że z usług jednego z nich skorzystałeś :D


Powiedz to ludziom, którzy dowiedzieli się o anulowaniu biletów na kilka dni przed wylotem z RGN. Oczywiście nie była to sytuacja standardowa, ale warto napisać, że do takich niecnych praktyk posuwają się nie tylko edreamsy czy inne travelgenio, ale także tak duże i doświadczone OTA jak travelocity, orbitz czy expedia.


Dokładnie tak, o tym przecież napisałem. Takie anulowania "last minute" nie zdarzają się bardzo często, ale ostatnio było własnie parę przypadków. A w RGN i ZRH działał też LX we własnej osobie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#30 PostWysłany: 04 Sie 2013 23:52 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1843
niebieski
marek2011 napisał(a):
blasto napisał(a):
marek2011 napisał(a):
1. Teoretycznie pośrednik nie może anulowac rezerwacji po upływie pewnego, uzgodnionego z przewoźnikiem, czasu : w praktyce jednak zdarza się nierzadko, że to robi, niektóre linie z resztą często idą w takim przypadku pośrednikowi na rekę. Zwłaszcza robią to pewne OTA i domyślam się , że z usług jednego z nich skorzystałeś :D


Powiedz to ludziom, którzy dowiedzieli się o anulowaniu biletów na kilka dni przed wylotem z RGN. Oczywiście nie była to sytuacja standardowa, ale warto napisać, że do takich niecnych praktyk posuwają się nie tylko edreamsy czy inne travelgenio, ale także tak duże i doświadczone OTA jak travelocity, orbitz czy expedia.


Dokładnie tak, o tym przecież napisałem. Takie anulowania "last minute" nie zdarzają się bardzo często, ale ostatnio było własnie parę przypadków. A w RGN i ZRH działał też LX we własnej osobie.


Jasne, miałem na myśli tylko pierwszą część Twojej wypowiedzi. Dla mnie xp była łaskawa, bo udało mi się nie tylko dodać dwa stopovery na bilecie z RGN, ale także dwukrotnie zmienić daty podróży i dostać przed wylotem mailowe potwierdzenie, że uznają mój bilet. No i bilet był z self-dumpem, więc już totalnie tani. :D
Góra
 Relacje PM off  
 
#31 PostWysłany: 04 Sie 2013 23:55 

Rejestracja: 22 Maj 2013
Posty: 440
co to self-dump
Góra
 Relacje PM off  
 
#32 PostWysłany: 04 Sie 2013 23:59 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1843
niebieski
bronek40 napisał(a):
co to self-dump


Błąd systemowy, sprawiający, że bilet był tańszy, niż chciał przewoźnik. Zasadniczo to był to auto-dump, a nie self-dump - to różne pojęcia. Mój bilet był więc połączeniem błędu systemowego i taryfowego.

Odeszliśmy od tematu wątku. Konkluzja jest taka - kasa z karty autora z dużym prawdopodobieństwem zostanie, prędzej czy później, pobrana.
Góra
 Relacje PM off  
 
#33 PostWysłany: 05 Sie 2013 11:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2011
Posty: 6311
Loty: 171
Kilometry: 188 843
srebrny
proszę skończyć dyskusje o tym, kto jest bardziej moralny lub niemoralny. Nie jest to miejsce ku temu. w pierwszym poście tego tematu było jasno postawione pytanie i jeżeli ktoś nie chce na nie odpowiedzieć to niech nie pisze nic.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#34 PostWysłany: 24 Sty 2014 03:00 

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 1127
niebieski
Hej,

zakupiłem na jednym OTA bilety na stocku Austrian. Była blokada. Blokada zniknęła, ale pieniądzy nie zostały rozliczone. Tak jakby nie było zakupu.
Natomiast sprawdzam na stronie Austriana oraz Lufthansy (część lotów jest LH) i w obu miejscach loty są potwierdzone. Na stronie OTA też wszystko OK, jak i na CheckMyTrip.
Średnio wierzę, że właśnie dostałem lot za 2000 zł gratis.

Bank powiedział ze ściągnął blokadę automatycznie po okresie 7 dni.

Co powinienem w takiej sytuacji zrobić, bo trochę zgłupiałem? Spokojnie czekać na zaksięgowanie przez OTA czy pisac do nich?
_________________
www.farfrombreaking.net - photoblog
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#35 PostWysłany: 24 Sty 2014 05:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lip 2013
Posty: 1482
platynowy
Jeżeli na CMT i stronie OTA w rezerwacji widzisz numer E-Ticket (jeżeli na stocku Austrian to powinien zaczynać się od 257-) to wszystko jest w porządku. Pieniądze Ci ściągną i to co mówi bank jest prawdą (chociaż to zależy od banku - jedne trzymają autoryzacje 3 dni, inne 7, a jeszcze inne 14 - różne są też te okresy w zależności od rodzaju transakcji, np. taka zwykła w sklepie może być trzymana 7 dni, a MO-TO/Internetowa 14 dni).

Qantas często ściąga obciążenia dopiero po 3-4 tygodniach więc przykro mi, ale prezentu w postaci darmowego biletu raczej nie ma. ;)
Wszystko zależy od tego jak często punkt sprzedaży przesyła dane do swojego centrum rozliczeń. Ewentualna różnica w tym iż raz transakcja jest rozliczana po 5 dniach a raz po 14 wynika też z tego, że wiele punktów ma ustawienie przesyłu danych nie w progach czasowych (np. raz na 72 godziny) a w ilościach transakcji (np. co 1000 transakcji).

Jeszcze jedno: zdjęcie przez bank blokady autoryzacyjnej nie oznacza, że bank później odrzuci transakcję. Nawet jeżeli po zdjęciu tej blokady ktoś wydałby zablokowane wcześniej pieniądze na inne produkty/usługi kwota ta ostatecznie obciąży konto i w przypadku braku środków dostępnych spowoduje niedozwolony debet, a co za tym idzie dodatkowe opłaty wobec banku.

Napisz z ciekawości po rozliczeniu ile to trwało.
Góra
 Relacje PM off  
 
#36 PostWysłany: 24 Sty 2014 12:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Mar 2011
Posty: 1061
Loty: 94
Kilometry: 122 440
niebieski
a jakby teraz zastrzegł kartę ?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#37 PostWysłany: 24 Sty 2014 13:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lut 2012
Posty: 1224
srebrny
Przy podpisywaniu umowy o kartę, klient z reguły zobowiązuje się do pokrycia wynikłych obciążeń na plastiku nawet po zamknięciu karty.
Góra
 Relacje PM off  
 
#38 PostWysłany: 24 Sty 2014 13:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Mar 2011
Posty: 1061
Loty: 94
Kilometry: 122 440
niebieski
mezzo napisał(a):
Przy podpisywaniu umowy o kartę, klient z reguły zobowiązuje się do pokrycia wynikłych obciążeń na plastiku nawet po zamknięciu karty.


dziwne to trochę, zakładając że zastrzegam kartę ponieważ ją zgubiłem i za jakiś czas przychodzi do banku obciążenie to mam je uregulować?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#39 PostWysłany: 24 Sty 2014 14:00 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3553
złoty
04patryk12 napisał(a):
dziwne to trochę, zakładając że zastrzegam kartę ponieważ ją zgubiłem i za jakiś czas przychodzi do banku obciążenie to mam je uregulować?

Jeśli była blokada to nawet jak zniknęła a przyszło obciążenie w ciągu 60 dni (albo 90 dni, nie pamiętam jakie stanowią przepisy) to z karty i tak te pieniądze zejdą. Jeśli to kredytówka to zrobi się debet który będzie trzeba spłacić.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Relacje PM off  
 
#40 PostWysłany: 24 Sty 2014 14:01 

Rejestracja: 30 Maj 2013
Posty: 423
Loty: 644
Kilometry: 1 419 433
Można złożyć reklamacje i jeżeli wydatek nastąpił po zastrzeżeniu karty to zostanie uznana. W przeciwnym przypadku można byłoby nie płacić za żadne transakcje, które nie spowodowały natychmiastowej blokady - po prostu zastrzec kartę.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 88 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group