Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 18 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 07 Sty 2016 20:42 

Rejestracja: 07 Sty 2016
Posty: 7
Witam. W dniu dzisiejszym wykupiłam w biurze podróży bilet czarterowy na lot Dreamlinerem w klasie economy premium. Rezerwacja została opłacona ipotwierdzona przez przewoźnika. Wylot nastąpić miał w poniedziałek , tymczasem zadzwoniono do mnie z wiadomością ze nastąpił overbooking w klasie premium i mogę lecieć w klasie niższej bądź otrzymać zwrot pieniędzy. Żadne z tych rozwiązań mi nie odpowiada. Czy mogę żądać od przewożnika jakiś innych rozwiązań ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 07 Sty 2016 20:53 

Rejestracja: 22 Maj 2013
Posty: 755
Loty: 91
Kilometry: 180 493
niebieski
Prawdopodobnie należy Ci się 600€ odszkodowania. Przeczytaj poradnik.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 07 Sty 2016 21:24 

Rejestracja: 07 Sty 2016
Posty: 7
Przepraszam , jestem tu nowa. O jakim poradniku mówisz ? Czy odszkodowanie należy sie tylko w przypadku rezygnacji z lotu , czy także jeśli polecimy jednak w niższej klasie ? . Nie wykluczam do końca takiej możliwości bo na miejscu mam już pobukowane świadczenia. Czy biuro podróży z którym defacto zawarłam umowę zakupu biletu podlega takim samym prawom jak przewoźnik lotniczy ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 07 Sty 2016 21:31 

Rejestracja: 22 Maj 2013
Posty: 755
Loty: 91
Kilometry: 180 493
niebieski
Ten http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/
Należy się chyba w obu przypadkach.
Ja bym leciał - Premium Economy chyba nie może się bardzo różnić od Economy.
Biuro podróży nie podlega takim prawom jak przewoźnik. Z lotami czarterowymi może jest inaczej, ale dla rejsowych biuro może być tylko pośrednikiem w umowie, którą zawiera pasażer z przewoźnikiem.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Gbogusia lubi ten post.
 
 
#5 PostWysłany: 07 Sty 2016 22:55 

Rejestracja: 07 Sty 2016
Posty: 7
Przekopałam cały internet i znalazłam rozporządzenie Parlamentu Europejskiego z lutego 2004 które mówi o umieszczeniu w niższej klasie niż wykupiona. Nalezą się wtedy odszkodowania w wysokości do 75 procent ceny biletu. Biuro chce ode mnie deklaracji ze zgadzam się na niższą klasę ale takowej nie dostanie. Trochę to ryzykowne bo nie mogę sobie pozwolić na niedotarcie na miejsce na czas , ale zamierzam się zjawić normalnie na odprawie i zażądać realizacji wykupionego biletu. Zobaczymy co sie stanie.
Góra
 Relacje PM off
zbyhu lubi ten post.
 
 
#6 PostWysłany: 08 Sty 2016 08:25 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 3593
złoty
Wlasnie tak zrob. Nie podpisuj nic wczesniej. Na lotnisku, beda musieli wydac Tobie bilet bez warunkow z ..."kosmosu".
Odszkodowanie bardziej w kwocie o ktorej napisalas, na zadne 600€ sie nie nastawiaj, gdyz nie ma takiego przepisu prawnego.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 08 Sty 2016 09:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2014
Posty: 562
Loty: 167
Kilometry: 204 307
srebrny
jest jeszcze inna opcja - jak się stawisz i będziesz uparta to może dostaniesz bez dopłaty klasę wyższą
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 08 Sty 2016 10:13 

Rejestracja: 07 Sty 2016
Posty: 7
Wiem ze takie sa przepisy i po cichu trochę na to liczę. Niestety w biznesie mają tylko jedno miejsce. Inna rzecz która mnie zastanawia to czy fakt ze ostatnia kupiłam bilety stawia mnie w jakiejś gorszej sytuacji. Na to powołuje sie przewoźnik , ale moim zdaniem chyba nie ma racji. Wszystkie rezerwacje powinny być jednakowo traktowane bez względu kiedy zostały wykupione.
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 08 Sty 2016 10:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lut 2012
Posty: 1224
srebrny
Sprawdź w warunkach przewozu. A jeśli są w wersji cyfrowej, to może prześlij na forum.
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 08 Sty 2016 10:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2843
Loty: 449
Kilometry: 1 059 116
niebieski
A skad oni wiedza, ze ktos nie wypadnie do czasu wylotu? Za ile ten lot?
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 08 Sty 2016 10:56 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 4026
Loty: 362
Kilometry: 832 158
srebrny
pewnie chodzi o lot w poniedziałek 11/01 - Rainbow leci wtedy chyba do Colombo
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 08 Sty 2016 11:16 

Rejestracja: 07 Sty 2016
Posty: 7
No i mój upór ( ale i znajomość przepisów ) został nagrodzony. Lecę w klasie biznes ?. Pan kierownik wprawdzie początkowo żądał ode mnie dopłaty ale kiedy przedstawiłam mu przepisy zmienił zdanie.
Góra
 Relacje PM off
9 ludzi lubi ten post.
 
 
#13 PostWysłany: 08 Sty 2016 11:18 

Rejestracja: 22 Gru 2015
Posty: 146
Z ciekawości, umowę do podpisu dostałaś z załączoną informacją iż jest to przelot w klasie premium? Wiem że Rainbow oprócz rezerwacji wymaga też podpisania umowy i wtedy jest to wiążące obie strony.
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 08 Sty 2016 11:27 

Rejestracja: 07 Sty 2016
Posty: 7
Jasne że dostałam. Bez tego rezerwacja nie była by wiążąca. Już podpisałam nawet nową na biznes. Wszystko dobrze sie skończyło , tylko moich nerwów szkoda ?.
Swoją drogą biuro czy przewoźnik powinni sami oferować przewidziane prawem rozwiązania a nie liczyć że ktoś nieświadomy zgodzi sie na niekorzystne dla siebie rozwiązania ...
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 08 Sty 2016 11:42 

Rejestracja: 22 Gru 2015
Posty: 146
Jeszcze x lat zanim dojdziemy do standardu frontem do klienta :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#16 PostWysłany: 08 Sty 2016 12:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2014
Posty: 562
Loty: 167
Kilometry: 204 307
srebrny
czyli najlepsza opcja o której wspomniałem ;)
Góra
 Relacje PM off
Gbogusia lubi ten post.
 
 
#17 PostWysłany: 08 Sty 2016 18:50 

Rejestracja: 08 Sty 2016
Posty: 1
Ogromna prośba do Gbogusi o kontakt w sprawie nazwiska "kierownika" bo mam bardzo podobny problem i biuro rainbow traktuje mnie jak idiotkę. Mój mail to tesknota@o2.pl
Z góry dziękuję
Góra
 Relacje PM off  
 
#18 PostWysłany: 09 Sty 2016 14:54 

Rejestracja: 07 Sty 2016
Posty: 7
Niestety nazwiska kierownika nie znam bo sprawę przedstawiłam kontaktującej sie ze mną pani która do kierownika udała się tylko po aprobatę. Ale tak naprawdę nazwisko nie jest tu ważne . Trzeba rzeczowo przedstawić podstawę prawną ( ja zacytowałam nawet stosowny artykuł ) i uświadomić że tak naprawdę jest to dla biura tańsza opcja bo kwota ewentualnego odszkodowania przewyższa wartość różnicy pomiędzy biletami klasy biznes i premium . Przede wszystkim jednak nie zgadzać sie na proponowany zwrot pieniędzy lub podróż w klasie economy. Nawet jeśli tam finalnie wylądujesz ( może nie być miejsca w klasie biznes która cieszy sie na dłuższych lotach dużym zainteresowaniem ) brak twojej zgody będzie podstawą do odszkodowania i wtedy podróż w klasie economy , choć może mniej wygodna będzie cię kosztowała śmiesznie mało.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 18 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], Google Adsense [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group