Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Pocztówki booking :arrow: pocztowka-od-booking-com,81,134957

numer telefonu do obsługi booking.com: 22 3060857


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5930 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234 ... 297  Następna
Autor Wiadomość
#4601 PostWysłany: 05 Kwi 2020 20:41 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8551
złoty
@qwesn
Zupełnie nie rozumiesz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Okołoweekendowy city break w Weronie od 1176 PLN. Loty Lufthansą z 4 miast + apartament Okołoweekendowy city break w Weronie od 1176 PLN. Loty Lufthansą z 4 miast + apartament
Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast
#4602 PostWysłany: 05 Kwi 2020 20:42 

Rejestracja: 03 Sty 2017
Posty: 675
Loty: 34
Kilometry: 47 914
niebieski
Z innego forum informacja:
ZytaS napisał(a):
Bookking wprowadził nowe zasady rezerwacji, a właściwie jej odwoływania, przyjmuje mianowicie, że jeżeli ktoś dokonuje rezerwacji po 6 kwietnia, to bierze na siebie odpowiedzialność co do ewentualnej niemożności wyjazdu w związku z obostrzeniami administracyjnymi. Zostało to sformułowane w następujący sposób (taką informację dostał każdy współpracujący z tym portalem, a też odpowiednie info pojawi się dla klientów):
"Dla rezerwacji dokonanych 6 kwietnia 2020 roku lub później:
1. Procedury okoliczności nadzwyczajnych związane z COVID-19, które wprowadziliśmy w związku z rządowymi ograniczeniami podróżniczymi, nie mają zastosowania.
2. Zastosowanie mają nasze standardowe procedury, w tym również te odnoszące się do rezerwacji bezzwrotnych i częściowo zwrotnych. Dzięki temu będziesz mieć kontrolę nad tym, czy, kiedy i jak dokonywać zwrotów za rezerwacje odwołane w związku z COVID-19, które zostały dokonane 6 kwietnia 2020 roku lub później. Decyzję o dokonaniu zwrotu możesz podjąć na podstawie zasad odwołania rezerwacji wybranych przez gościa, a także Twojej indywidualnej, prawnej lub rządowej sytuacji i prawa konsumenckiego.
3. Wprowadzimy szereg nowych wiadomości na naszej stronie i w aplikacji, odpowiednich do wysyłania zarówno przed, jak i po rezerwacji, aby jeszcze bardziej uświadomić klientów o ryzyku, jakie podejmują, dokonując rezerwacji ofert bezzwrotnych i częściowo zwrotnych w dniu 6 kwietnia 2020 lub później."
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#4603 PostWysłany: 05 Kwi 2020 20:47 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@qwesn Empatia jest,po ludzku jest mi cię żal,ale nie ma pomocnych rad(prośby o zmianę terminu,raczej nie bierzesz pod uwagę) bo zasady bezzwrotnych rezerwacji są bezwzględne.Uderzaj raz jeszcze za pośrednictwem Booking.com ,ale nie oburzaj się na cały świat jak nic z tego nie wyjdzie.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#4604 PostWysłany: 05 Kwi 2020 22:47 

Rejestracja: 10 Lut 2015
Posty: 1979
niebieski
qwesn napisał(a):
Mi ostatnio hotel ze Szwecji na wyczerpującą i uprzejmą prośbę o zwrot za niemożliwą do zrealizowania rezerwację w odpowiedzi tylko bezczelnie wkleił tekst o typie rezerwacji (bezzwrotna). Obsługa Booking umywa ręce. Czy jestem w stanie z tym cokolwiek zrobić, czy muszę się pogodzić, że zostałem w chamski i bandycki sposób po prostu okradziony z pieniędzy?


Z całym szacunkiem: zgodziłeś się na takie warunki rezerwacji bezzwrotnej.

A co byś zrobił na miejscu "hotelarza", który musi z kolei zapłacić innym kontrahentom...?

Naprawdę - uważam, że można i należy prosić, próbować się dogadywać, ale pisanie, że ktoś jest bandytą i złodziejem... Nie przystoi! :shock:
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#4605 PostWysłany: 06 Kwi 2020 10:30 

Rejestracja: 06 Kwi 2020
Posty: 25
Pojechaliście po chłopie, ale chyba niepotrzebnie. Oczywiście nie powinien on wyzywać hotelarzy od złodziei, bo żadna ich wina, że koronawirus krzyżuje plany. Jednak vice versa i żadna tutaj wina gości, że chcieliby odwołać rezerwację, nawet jeśli była bezzwrotna. Wracając zaś do meritum sprawy, to nie wiem czy widzieliście, ale booking właśnie zmienił swój regulamin i już nie prosi (jak wcześniej) właścicieli obiektów o zwrot pieniędzy dla gości, ale ich ZOBOWIĄZUJE do tego (nawet jeśli rezerwacja była bezzwrotna). Nie wiem jak to będzie wyglądać w praktyce, bo przecież to właściciele obiektów mają ostatnie słowo, ale taka zmiana regulaminu daje jednak jakieś światełko nadziei dla osób, które dokonały rezerwacji bezzwrotnych i chciałyby odzyskać pieniądze.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4606 PostWysłany: 06 Kwi 2020 10:34 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
O ile dany rząd jak np we Francji do odwołania na terenie kraju czy w Paryżu nakaze prawnie zamknąć wszystkie hotele itp

Nie jest to bezwarunkowe, przykład wyżej ze Szwecji gdzie takiego nakazu nie ma
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4607 PostWysłany: 06 Kwi 2020 10:45 

Rejestracja: 06 Kwi 2020
Posty: 25
A to akurat booking też dokładnie opisał w swoim nowym regulaminie, z rozbiciem na poszczególne kraje...
https://partner.booking.com/pl/pomoc/bezpiecze%C5%84stwo-i-kwestie-prawne/wa%C5%BCne-informacje-dotycz%C4%85ce-koronawirusa
Pytanie tylko czy właściciele obiektów dostosują się do tych wytycznych, że np.booking zobowiązuje ich do zwrotu pieniędzy nawet w rezerwacjach bezzwrotnych? I co będzie grozić im jeśli nie dokonają zwrotu (np.zakończenie współpracy z booking). Hmm, a może skoro booking liczy się z tym i w razie czego sam będzie zwracał gościom pieniądze z jakiegoś tam swojego konta, a potem rozliczy się z hotelarzami? Sam nie wiem, ale sytuacja jest ciekawa.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4608 PostWysłany: 06 Kwi 2020 10:53 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Ciekawa bym tego nie nazwał, a raczej zła czy nawet tragiczna jeśli chodzo o wynajem krótkoterminowy, hotelarski itp

Nawet Booking tego może nie udźwignąć w dłuższej perspektywie czasu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4609 PostWysłany: 06 Kwi 2020 11:09 

Rejestracja: 06 Kwi 2020
Posty: 25
No tak. Sytuacja ciekawa w sensie, że nowa i nietypowa. Jednak tak jak napisałeś, w rzeczywistości tragiczna.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4610 PostWysłany: 06 Kwi 2020 11:10 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2869
złoty
Umówmy się, tego nikt nie udźwignie. Branża hotelarsko-turystyczna jest w stanie śmierci klinicznej. Pytanie ilu pacjentów uda się reanimować?
Cashflow jest znikomy a do tego są zwroty za odwołane loty i pobyty.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4611 PostWysłany: 06 Kwi 2020 11:15 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1842
srebrny
O jakich odwoływaniach piszecie?
Z tego linka wynika, że booking stwierdza, że od 6.04 każdy kto robi **nową** rezerwację bezzwrotną jest świadom ryzyka i ponosi za to odpowiedzialność. Oznacza to, że bierze na klatę brak możliwości pojechania do hotelu np. w czerwcu, nawet jeżeli jedyny powód to np. zamknięcie polskich granic z uwagi na epidemię. Zwroty za wszystkie bezzwrotne rezerwacje dokonane po tym terminie nie zostaną pokryte ani przez booking, ani przez hotelarza.
W sumie jest to zdroworozsądkowe podejście, teraz można byłoby sobie porobić bezzwrotnych (w założeniu tańszych) rezerwacji na przyszłość i oczekiwać zwrotu za nie w przypadku, gdy się nie stawi w obiekcie. Każdy ma swój rozum i ciężko teraz mówić o zaskoczeniu całą sytuacją. Domyślam się, że takie podejście booking próbuje ratować, przynajmniej w minimalnym stopniu, rynek zakwaterowania.
Góra
 Profil Relacje PM off
ola.a lubi ten post.
 
      
#4612 PostWysłany: 06 Kwi 2020 11:19 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
dg72 napisał(a):
O ile dany rząd jak np we Francji do odwołania na terenie kraju czy w Paryżu nakaze prawnie zamknąć wszystkie hotele itp

Nie jest to bezwarunkowe, przykład wyżej ze Szwecji gdzie takiego nakazu nie ma

Ostatnie kilka postów były o tym co teraz mamy w kontekście głównie rezerwacji bezzwrotnych i co wyżej napisałem


Ostatnio edytowany przez dg72 06 Kwi 2020 11:24, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4613 PostWysłany: 06 Kwi 2020 11:22 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2869
złoty
@opo Przeczytaj dokładniej. Bo jest tam również o odwołaniach, ograniczonych w większości terminami różnych rozporządzeń. A dopiero potem jest napisane, że rezerwacji robionych od dnia 06. 04. 2020 już to nie dotyczy.
Góra
 Profil Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
      
#4614 PostWysłany: 06 Kwi 2020 11:30 

Rejestracja: 06 Kwi 2020
Posty: 25
Tak, te rezerwacje zrobione po 6 kwietnia nie są już traktowane jako łapiące się pod warunki nadzwyczajne, gdyż goście powinni być już świadomi zagrożeń. I takie podejście booking wydaje się być właściwe. Natomiast wszystkie wcześniejsze rezerwacje łapią się pod warunki nadzwyczajne i booking oczekuje od właścicieli obiektów zwrotu pieniędzy nawet jeśli były to rezerwacje bezzwrotne. Przyznam, że sam mam taką bezzwrotną rezerwację na pierwszy tydzień maja, dlatego odezwałem się tutaj, gdyż obserwuję temat i zauważyłem te zmiany w regulaminie booking. Nie wyzywam hotelarzy od złodziei i przeboleję jeśli stracę pieniądze, jednak tak jak napisałem już wcześniej, booking daje w tej chwili jakąś nadzieję tym, którzy dokonali takich rezerwacji. Nie wiem jak podejdą do tego hotelarze, a póki co moja podróż nawet nie łapie się na te warunki nadzwyczajne (bo większość krajów ma ograniczenia podróży co najwyżej do końca kwietnia), jednak skoro już tu się zalogowałem i poruszyłem temat, to zapewne pochwalę się w odpowiednim momencie jak sytuacja zakończyła się w moim przypadku.
Góra
 Profil Relacje PM off
ola.a lubi ten post.
 
      
#4615 PostWysłany: 06 Kwi 2020 11:34 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
W przypadku @qwesn przytoczone przepisy nic nie dają ,gdyż w stosunku do naszego kraju nie ma sformułowania "lub dokonane przez podróżnych z Polski" a Szwecja w ogóle nie jest ujęta. Polska:

Wszystkie rezerwacje w obiektach na terenie Polski z datą zameldowania przypadającą pomiędzy 24 marca a 11 kwietnia 2020 r. włącznie. Podróże krajowe również podlegają procedurom okoliczności nadzwyczajnych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4616 PostWysłany: 06 Kwi 2020 11:39 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Tego nie wiesz, bo bardzo prawdopodobne, że nakaz zamknięcia przedłużą
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4617 PostWysłany: 06 Kwi 2020 11:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lip 2017
Posty: 1660
Loty: 70
Kilometry: 138 694
niebieski
Czegoś tu nie rozumiem, a przecież to jasne.
Robiąc rezerwację bezzwrotną z hotelem zawieram pewien układ
Ja: hotelarzu płacę ci zdecydowanie mniej ale od razu i moje jest ryzyko czy przyjadę i skorzystam czy nie.
Hotelarz: Oferuję ci pokój, znacznie taniej ale płacisz teraz i jak nie przyjedziesz kasa moja.

Fachowo to się nazywa kosztem ryzyka i apetytem na ryzyko. Poniosło się ryzyko, trafił się czarny scenariusz, trudno, powinno się być świadomym konsekwencji własnych działań.

Natomiast jęczenie o zwrot bezzwrotnych rezerwacji jest zwykłą żenującą żebraniną i braniem na litość hotelarzy, którzy i tak teraz mają skrajnie trudno.
_________________
ODZYSK CZĘ!

Tęcza jest Ważnym elementem religii judeo-chrześcijańskich, kolorami czakr, symbolem dzieciństwa i różnorodności w jedności, kolorami siedmiu kontynentów, a nie tylko flagą ruchu LGBT (btw 6. kolorów zamiast 7.). Zależy mi tylko na tym, aby pamiętać o różnorodności znaczenia tęczy.
Góra
 Profil Relacje PM off
10 ludzi lubi ten post.
 
      
#4618 PostWysłany: 06 Kwi 2020 11:56 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Dodatkowo w Szwecji nie ma żadnych ograniczeń w funkcjonowaniu hoteli (a tego kraju dotyczy rezerwacja) Grzeczne zapytanie o możliwość odwołania rozumiem,ale nie akceptowanie z honorem odmowy już nie.


Ostatnio edytowany przez miriam, 06 Kwi 2020 12:05, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4619 PostWysłany: 06 Kwi 2020 12:04 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
eskie napisał(a):
Czegoś tu nie rozumiem, a przecież to jasne.
Robiąc rezerwację bezzwrotną z hotelem zawieram pewien układ
Ja: hotelarzu płacę ci zdecydowanie mniej ale od razu i moje jest ryzyko czy przyjadę i skorzystam czy nie.
Hotelarz: Oferuję ci pokój, znacznie taniej ale płacisz teraz i jak nie przyjedziesz kasa moja.

Fachowo to się nazywa kosztem ryzyka i apetytem na ryzyko. Poniosło się ryzyko, trafił się czarny scenariusz, trudno, powinno się być świadomym konsekwencji własnych działań.

Natomiast jęczenie o zwrot bezzwrotnych rezerwacji jest zwykłą żenującą żebraniną i braniem na litość hotelarzy, którzy i tak teraz mają skrajnie trudno.

Taki Booking, Expedia czy inni rozumieją, a to tylko się liczy

Masz rację, gdybyś pisał w kontekście czasu przeszłego, a nie w przypadkach rezerwacji obecnych np we Francji, Hiszpanii czy we Włoszech z odgórnie zamkniętymi hotelami

Ps. Nie mam czy staram się nie rezerwować bezzwrotnie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4620 PostWysłany: 06 Kwi 2020 12:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lip 2017
Posty: 1660
Loty: 70
Kilometry: 138 694
niebieski
Czeka nas fala samobójstw hotelarzy, nie dość, że mają odgórnie zamknięte biznesy, to jeszcze mają zwracać kasę za bezzwrotne rezerwację.
Uważam to za niesprawiedliwe, ryzyko powinno być rozłożone.
_________________
ODZYSK CZĘ!

Tęcza jest Ważnym elementem religii judeo-chrześcijańskich, kolorami czakr, symbolem dzieciństwa i różnorodności w jedności, kolorami siedmiu kontynentów, a nie tylko flagą ruchu LGBT (btw 6. kolorów zamiast 7.). Zależy mi tylko na tym, aby pamiętać o różnorodności znaczenia tęczy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5930 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234 ... 297  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group