Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Booking.com - noclegi - opinie, problemy, doświadczenia
booking-com-noclegi-opinie-problemy-doswiadczenia,20,1154
Strona 202 z 297

Autor:  marcin.krakow [ 18 Kwi 2019 16:47 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia

Nie zapomnij rachunku z nowego obieku, bo na tej podstawie oddają różnicę.

Autor:  jabollus [ 21 Kwi 2019 13:17 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia

Miałem ostatnio niemiłą sytuację z Booking.com. Hotel anulował moją rezerwację (z powodu rzekomo nieważnej karty kredytowej). Karta jest aktywna, z wysokim limitem, cały czas nią płacę (również przez Internet). Dzwoniłem do banku i powiedzieli mi że Booking.com dokonał transakcji sprawdzającej na 0 EUR (zakończona pozytywnie) i później nie było już żadnych prób obciążenia karty. Dzwoniłem do Booking.com i powiedzieli mi, że nie są w stanie mi pomóc. Wychodzi więc na to, że jeśli chce się być pewnym, że rezerwacja się utrzyma, to lepiej opłacić ją z góry, bo inaczej hotel zawsze może sobie ją odwołać z powodu "nieważnej karty kredytowej" i nie poniesie za to żadnych konsekwencji.

Autor:  miriam [ 21 Kwi 2019 15:22 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia

@jabollus Powinieneś najpierw dostać powiadomienie mailem,że obciążenie karty nie powiodło się i masz 24 godziny na podanie danych innej karty lub nawet tej samej po sprawdzeniu limitu,dostępnych środków itp.Jeśli po takim mailu nie ma reakcji z twojej strony to faktycznie mogą anulować rezerwację nawet jeśli karta ci działa w innych sytuacjach.Swoją drogą nigdy próba obciążenia karty nie będzie skuteczna jeśli w polu kwota(na jaką chcemy obciążyć) wpiszemy 0.Wygląda to na celowe działanie ale z nimi nie wygrasz, zwłaszcza jak już coś anulowali.Sprawdź ile obecnie kosztuje twój lub zbliżony termin w tym obiekcie?Często rezerwacja wraca do puli już ze sporo wyższą ceną i zagrywka z kartą jest tylko fortelem.Opłacenie rezerwacji z góry też nie jest 100% gwarancją uniknięcia anulacji choć oczywiście powód wtedy znajdą inny niż zastosowany w twoim przypadku.

Autor:  Hose [ 21 Kwi 2019 15:28 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia

@jabollus
Wydaje mi się, że jest to zagrywka nieuczciwych "hotelarzy".
W przypadku, gdy oznaczy on brak autoryzacji karty (nawet nie sprawdzając tego) i klient nie poda poprawnych danych karty (na co ma 24h) to hotelarz taką rezerwacje może w każdej chwili anulować nie ponosząc konsekwencji i jako powód podając problem z kartą.

Trafiłem raz w New Jersey takiego kwiatka z bliskiego wschodu, który na dodatek próbował mnie przekonać żebym nie podawał danych nowej karty.
Podbijaliśmy kilka razy piłeczkę (cały czas podawałem dane tej samej karty), aż mu napisałem, że za kolejnym razem zgłoszę sprawę do Bookingu i się uspokoił :)

Autor:  jabollus [ 21 Kwi 2019 15:37 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia

@miriam @Hose Dokładnie, tak jak mówicie - jest to ewidentnie zagrywka nieuczciwego hotelarza. Tym bardziej, że po pierwszym e-mailu o rzekomym problemie z kartą, zaktualizowałem dane karty przed upływem 24h, a hotel i tak odwołał rezerwację (nawet nie próbowali obciążyć tej karty).
Najgorsze jest to, że Booking.com nie jest w stanie (nie chce?) pomóc klientowi w takiej sytuacji.

Autor:  boots [ 21 Kwi 2019 15:38 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia

Cytuj:
zaktualizowałem dane karty przed upływem 24h

A co było nieaktualne?

Autor:  jabollus [ 21 Kwi 2019 15:43 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia

@boots Wszystko było aktualne. W momencie, gdy dostaje się e-mail od Booking dot. problemu z kartą, trzeba w ciągu 24h podać jej dane jeszcze raz (ew. dane innej karty).

Autor:  boots [ 21 Kwi 2019 15:46 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia

Pisałeś, że zaktualizowałeś dane karty...

Autor:  jabollus [ 21 Kwi 2019 15:50 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia

@boots Tak, podałem jeszcze raz dane tej samej karty (po uprzednim upewnieniu się w banku że jest aktywna i że nie ma żadnych limitów).

Autor:  miriam [ 21 Kwi 2019 15:51 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia

Jeśli zareagowałeś przed upływem 24 godzin podając na nowo dane karty i nie otrzymałeś nowego powiadomienia,że tym razem też jest coś nie tak to ewidentnie jest wina booking,że doszło do anulacji.Ich system nie powinien czegoś takiego przepuścić,chyba że to im była na rękę ta anulacja. ;) Dodatkowo przemawia za tym fakt,że próba obciążenia wg.twojego banku była ze strony bookingu a nie de facto obiektu .Oni doskonale wiedzą,że wpisanie kwoty 0 dyskwalifikuje każdą kartę ,tłumaczył mi to kiedyś ich konsultant w podobnej sytuacji.Tyle,że wtedy to hotel stosował taką taktykę i jako dowód podsyłał im poświadczenie,że preautoryzacja nie udała się.Pomogło dopiero wyraźne polecenie z ich strony by hotel wpisał jako kwotę minimum 1 E.

Autor:  jabollus [ 21 Kwi 2019 15:58 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia

To działa tak, że w momencie dokonywania rezerwacji Booking.com sprawdza czy karta jest aktywna (obciążenie na 0 EUR). Właściwego obciążenia miał w tym przypadku dokonać hotel, ale tego nie zrobił, tylko oznaczał kartę jako nieważną (bank potwierdził, że nie było próby obciążenia tej karty ze strony hotelu).

Autor:  miriam [ 21 Kwi 2019 16:07 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia

Zapytaj w banku czy wpisanie kwoty 0 potwierdzi aktywność karty.Dodatkowo nie sprawdzają zazwyczaj kart w momencie rezerwacji jeśli płatność ma nastąpić w późniejszym terminie.Potwierdzenie rezerwacji często otrzymasz nawet wtedy jak wpiszesz dane karty zastrzeżonej i dopiero potem jeśli następuje próba preautoryzacji możesz podać dane karty działającej.

Autor:  jabollus [ 21 Kwi 2019 16:12 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia

To była rezerwacja w ofercie bezzwrotnej, dlatego Booking sprawdzał ją w momencie dokonywania rezerwacji. Wpisanie przez Booking 0 EUR potwierdziło aktywność karty (konsultantka banku mówiła, że Booking zawsze tak robi).

Autor:  miriam [ 21 Kwi 2019 16:26 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia

Wpisanie 0 nie sprawdzi czy masz środki na karcie.Mnie tłumaczono,że hotel otrzymuje informacje o nieudanej preautoryzacji dlatego,że właśnie celowo wpisuje 0.Sprawdzenie karty polega na próbie obciążenia choćby na symboliczną kwotę,ale nie na 0.

Autor:  jabollus [ 21 Kwi 2019 16:28 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia

Ta preautoryzacja na 0 EUR jest oznaczona jako udana. To nie hotel preautoryzował tą kartę na kwotę 0 EUR, tylko Booking.com. Hotel wogóle nie próbował obciążyć tej karty.

Autor:  miriam [ 21 Kwi 2019 16:38 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia

Więc bank może wystawić ci potwierdzenie,że nie było próby obciążenia karty .Zapytaj booking czy jak coś takiego im doślesz to zmienią zdanie.Dodatkowo czemu po anulacji nie próbowałeś ponownie zarezerwować tego obiektu jeśli ci zależy?

Autor:  jabollus [ 21 Kwi 2019 16:48 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia

Konsultantka Booking.com powiedziała mi, że oni nie mają możliwości przywrócenia anulowanej rezerwacji (wątpię zatem, że zaświadczenie z banku w czymś by pomogło). Miała skontaktować się z obiektem, żeby zapytać na czym polegał problem z obciązeniem karty, ale minęły już 2 tyg. i nie otrzymałem żadnej odpowiedzi.

Autor:  miriam [ 21 Kwi 2019 16:55 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia

Czyli zostało ci dać za wygraną i dokonać nowej rezerwacji tam lub ,jeśli to już niemożliwe, w innym obiekcie,bez gwarancji że sytuacja się nie powtórzy ;)

Autor:  jabollus [ 21 Kwi 2019 17:01 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia

Dokładnie tak, gorzka lekcja na przyszłość. Jeśli będę ponownie zmuszony użyć Booking.com (w co wątpię, bo jednak często zdarza się że inni pośrednicy mają niższe ceny), to wybiorę rezerwację z opcją płatności za pośrednictwem Booking.

Autor:  makesiu [ 22 Kwi 2019 12:12 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia

U mnie na Revolut tak wygląda sprawdzenie karty przez Booking... Jeżeli jest aktywna - to ok, jak nie, zaraz mam info o błędzie w systemie rezerwacji..

Załączniki:
book_aut.jpg
book_aut.jpg [ 77.7 KiB | Obejrzany 1477 razy ]

Strona 202 z 297 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/