Autor: | onufry_z [ 11 Lis 2023 15:08 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia |
Hotel/Booking sam obciąża kartę gdy minie termin bezpłatnego odwołania. Ale jak widać nie zawsze. Dość ciekawa jest też kwestia konieczności potwierdzenia, natychmiastowego zezwolenia przez klienta, autoryzacji obciążenia karty. |
Autor: | dg72 [ 11 Lis 2023 15:18 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia |
A przed tym Booking zawsze informuje, kiedy to uczyni ![]() Dyskutujesz i podejmujesz wątek nie warty tego. A dlatego, że płatności możesz dokonać kiedy i kartą jaką chcesz, gdyż od dokonania rezerwacji jest taka opcja |
Autor: | malediwy [ 11 Lis 2023 17:31 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia |
dg72 napisał(a): @malediwy Nie zgodzę się z Tobą. W momencie robienia rezerwacji miałem do wyboru albo płatność od razu albo na miejscu w hotelu. Poza tym pisałem, że wcześniej byłem we Włoszech i hotel bez problemu ściągnął płatność z mojej karty, Ten hotel natomiast zażądał autoryzacji karty poprzez potwierdzenie tego w aplikacji mobilnej. Poza tym, nawet gdybym nie dotarł do hotelu to jak rozumiem musiałbym się liczyć z tym, ze hotel mnie obciąży zgodnie z warunkami.Masz po zalogowaniu możliwość samodzielnego zainicjowania płatności za dany nocleg. Z Twojego opisu wynika, że zależało Ci na tej rezerwacji i miałeś świadomość konieczności dokonania płatności za nią przed przyjazdem. Czyli zafundowałeś sobie kłopoty na własne życzenie. Do tego kontakt z Booking był wskazany z recepcji hotelu w Dubaju, a nie po powrocie. dg72 napisał(a): A przed tym Booking zawsze informuje, kiedy to uczyni Tak jak wyżej napisałem, w momencie robienia rezerwacji miałem wybór zapłacenia od razu lub w hotelu... ![]() Dyskutujesz i podejmujesz wątek nie warty tego. A dlatego, że płatności możesz dokonać kiedy i kartą jaką chcesz, gdyż od dokonania rezerwacji jest taka opcja |
Autor: | sanchopan [ 11 Lis 2023 19:28 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia |
Zły tok rozumowania, bo taki sposób zakłada, że "na pewno" wszystkie hotele/apartamenty, gdzie zarezerwowałem - chcą specjalnie i złośliwie anulować mi ją. Generalnie wszyscy są źli, a ja jestem biedny, podejrzliwy muszę być na każdym - czyli wpadać w paranoję. Zasadniczo IMHO sprawa jest prosta: Zarezerwowałem. Ma być pokój. A jak nie ma mnie, to niech mnie obciążą. A nie - wpadać w paranoję. Wtedy lepiej nigdzie nie jeździć. Przypadki chodzą po ludziach, to fakt. Ale to absurd pokazywać, że tak należy traktować drugą osobę i każdą spotkaną: jak oszusta, złodzieja, bandytę. Absurd. Paranoja. Inna sprawa, że Booking dawno temu zszedł na psy, a teraz już daleko niżej. ![]() |
Autor: | malediwy [ 11 Lis 2023 21:12 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia |
Generalnie w moim przypadku hotel ewidentnie skorzystał z okazji, żeby sprzedać dwa zarezerwowane przeze mnie pokoje komuś innemu za znacznie pewnie wyższą cenę. Nie opisałem tej sytuacji, żeby ktokolwiek wpadał w paranoję ale na przestrogę dla tych, którzy potencjalnie będą chcieli dokonać rezerwacji w tym hotelu. I podkreślę jeszcze jedną rzecz, która uszła uwadze komentującym. Hotel próbował autoryzować kartę jako Crown Plaza a nie Millenium Downtown w którym dokonałem rezerwację. Sama praktyka żądania potwierdzenia autoryzacji zamiast po prostu obciążenia na karcie jest co najmniej dziwna. Tym bardziej, ze taka możliwość jest już w momencie dokonywania rezerwacji na booking.com. Tym bardziej jest więc dziwne, ze jest ona dokonywana przez inny podmiot niż ten którego rezerwacja dotyczy. |
Autor: | boots [ 11 Lis 2023 21:41 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia |
Cytuj: Sama praktyka żądania potwierdzenia autoryzacji zamiast po prostu obciążenia na karcie jest co najmniej dziwna Nie jest w ogóle dziwna, bo przecież wybrałeś płatność na miejscu. |
Autor: | Chupacabra [ 11 Lis 2023 22:00 ] | ||
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia | ||
onufry_z napisał(a): A faktycznie. W Viber miesiąc/cały świat 29zł. Konieczny dobry internet i przebicie z nr rezerwacji i pinem na klawiaturze. Tak na przyszłość: Skype jest za free na darmowe numery w USA. Na screeni'e bookingowy nr. w USA.
|
Autor: | malediwy [ 11 Lis 2023 22:20 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia |
boots napisał(a): Cytuj: Sama praktyka żądania potwierdzenia autoryzacji zamiast po prostu obciążenia na karcie jest co najmniej dziwna Nie jest w ogóle dziwna, bo przecież wybrałeś płatność na miejscu. |
Autor: | boots [ 11 Lis 2023 22:29 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia |
Dlatego, żeby mieli pewność zapłaty, gdybyś jednak się nie pojawił. |
Autor: | jabollus [ 11 Lis 2023 22:34 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia |
malediwy napisał(a): kiedy jeszcze siedziałem w samolocie hotel próbował autoryzować moją kartę w taki sposób, że powinienem potwierdzić w aplikacji bankowej. A co jeśli ktoś nie korzysta z bankowości mobilnej? Który to bank? |
Autor: | pemat [ 11 Lis 2023 23:14 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia |
potwierdzenie w aplikacji bankowej wybiera się samodzielnie (zamiast np. kodów sms) i ta opcja jest dostępna tylko w przypadku korzystania z aplikacji |
Autor: | onufry_z [ 12 Lis 2023 01:23 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia |
No właśnie… Czyli jeśli ktoś autoryzuje kodami sms to ma podać hotelowi kod? To zabronione. Mało tego. Np. w PKO BP płacąc kartą czasem trzeba wpisać nr klienta i hasło do bankowości internetowej jeśli nie mamy ustawionych potwierdzeń w aplikacji. |
Autor: | malediwy [ 12 Lis 2023 09:55 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia |
boots napisał(a): Dlatego, żeby mieli pewność zapłaty, gdybyś jednak się nie pojawił. Bez sensu... Przecież opcji rezygnacji już nie mam w tym momencie więc gdybym nie dotarł do hotelu spokojnie mógłby pobrać po prostu opłatę z mojej karty a nie próbować ją autoryzować. Jaki w ogóle jest sens autoryzowania karty w dniu przyjazdu klienta??? Rozumiem w momencie robienia rezerwacji ale po co w dniu przyjazdu? |
Autor: | onufry_z [ 12 Lis 2023 20:26 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia |
Akurat to czy wskakuje konieczność autoryzacji nie zależy raczej od sprzedawcy, usługodawcy, w tym wypadku hotelu a od banku. |
Autor: | malediwy [ 12 Lis 2023 22:49 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia |
No i w tym rzecz. gdyby hotel chciał, żebym zapłacił to pobrałby po prostu z karty pieniądze. Natomiast najwyraźniej liczył na to właśnie, że nie autoryzuję tej operacji i zapewne dzięki temu spokojnie sprzedał pokoje komuś innemu. Przypomnę po raz kolejny, że próba tej autoryzacji była z innego podmiotu (Crown Plaza) a nie z Miellenium Downtown, którego rezerwacja dotyczyła. Nawet więc gdybym nie siedział w samolocie i był akurat w miejscu gdzie miałbym darmowe wi-fi to i tak bym tej transakcji nie autoryzował. Przypominam też, że dostałem maila z booking.com od otrzymania którego miałem dwie godziny na dotarcie do hotelu i dokonanie płatności. Nie tylko dotarłem w tym czasie ale przede wszystkim dotarłem w godzinach, w których zapowiedziałem swoje przybycie. I przypominam, że pomimo tego nie tylko została anulowana moja rezerwacja ale też nie było już więcej wolnych pokoi w hotelu. Był to więc ewidentny wał ze strony hotelu, który sprzedał pokoje drożej. I piszę o tym właśnie na przestrogę tym, którzy potencjalnie mogą znaleźć się w podobnej sytuacji wybierając ten hotel. |
Autor: | jenta [ 13 Lis 2023 21:51 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia |
Coniferka napisał(a): sanchopan napisał(a): Bez urazy, ale ja to w sumie zawsze "uwielbiam", jak ktoś pisze, że jest jakieś "nie-halo" (nawet drobne!) z obiektem/gospodarzem i nie chce(!!) napisać jaki to obiekt. ![]() ![]() ![]() Swoją drogą to nie rozumiem też - ponoć się to nazywa "(h)amerykańskim" sposobem - zaokrąglania liczb: zapłacone praktycznie 1200, ale napisano 1100 USD. Co prawda widziałem taki system w niektórych samochodach dot. odczytu ciśnienia powietrza w oponie, gdy w rzeczywistości jest 2,19 bar, ale system pisze na desce, że "2,1 atm" - ale osobiście uważam to za wprowadzające w błąd. Tak jak te dolary ![]() ...o pisaniu na forum w stylu - bez urazy - "natychmiast tutaj mi macie absolutnie pomóc", przy jednoczesnym braku chęci rzeczywistego rozwiązania problemu na linii klient-Booking-gospodarz, też nie pojmuję. Ale może ja za prosty człowiek jestem. ![]() ![]() ![]() Zabłysnąłeś tym postem!! Jak będziesz się wybierał na Barbados,to ci powiem jaki to obiekt abyś się nie naciął... Ta różnica w kwocie to widzę,że też dla ciebie taka bardzo istotna była... Wybieram sie na Barbados - daj znac jaki to obiekt zebym sie nie naciela ![]() |
Autor: | Radzijak [ 23 Lis 2023 23:44 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia |
Mieliście taka sytuację? Zarezerwowałem apartament na bookingu, wymagana była płatność z góry, więc użyłem karty. Podałem wszystkie dane, zatwierdziłem płatność i wyrzuciło mnie na stronę główną, gdzie mój apartament był już niedostępny. Żadnego potwierdzenia rezerwacji, na maila też nic nie dostałem. Ale sprawdzam konto i pobrało mi pieniądze. Co gorsze, rezerwacji dokonałem bez logowania się na swoje konto w Bookingu i teraz nie mam żadnego potwierdzenia i udokumentowania, że coś rezerwowałem. A pieniądze z konta ściągnięte. Na dodatek właściciel tego apartamentu sprzedaje noclegi tylko przez Booking, nie ma żadnego innego kontaktu. Natomiast Booking do sprawdzenia rezerwacji wymaga numeru rezerwacji i PIN-u, które powinienem dostać na maila. Uprzedzę - spam sprawdzony, nic tam nie ma. Na Bookingu opisałem sytuację w formularzu kontaktowym, zadałem też pytanie na stronie bookingowej apartamentu do właściciela, ale na razie cisza. A, po kilku godzinach, jak sprawdziłem Booking, ten apartament znów stał się dostępny i teoretycznie mógłbym go znowu zarezerwować... Mieliście takie doświadczenia? Co robić? |
Autor: | Kothson [ 23 Lis 2023 23:49 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia |
Kontakt telefoniczny z booking, kontakt z bankiem, chargeback.. |
Autor: | xyrxis [ 23 Lis 2023 23:51 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia |
Po pierwsze - czy pobranie na karcie wisi jako blokada czy już jako rozliczona transakcja? Jeśli blokada to możliwe, że sama zniknie po 14 dniach. Po drugie - czy w tytule płatności nie ma jakiegoś numeru, identyfikatora na który mógłbyś się powołać? |
Autor: | dg72 [ 23 Lis 2023 23:52 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie, problemy, doświadczenia |
Radzijak napisał(a): Mieliście taka sytuację? Zarezerwowałem apartament na bookingu, wymagana była płatność z góry, więc użyłem karty. Podałem wszystkie dane, zatwierdziłem płatność i wyrzuciło mnie na stronę główną, gdzie mój apartament był już niedostępny. Żadnego potwierdzenia rezerwacji, na maila też nic nie dostałem. Ale sprawdzam konto i pobrało mi pieniądze. Co gorsze, rezerwacji dokonałem bez logowania się na swoje konto w Bookingu i teraz nie mam żadnego potwierdzenia i udokumentowania, że coś rezerwowałem. A pieniądze z konta ściągnięte. Na dodatek właściciel tego apartamentu sprzedaje noclegi tylko przez Booking, nie ma żadnego innego kontaktu. Natomiast Booking do sprawdzenia rezerwacji wymaga numeru rezerwacji i PIN-u, które powinienem dostać na maila. Uprzedzę - spam sprawdzony, nic tam nie ma. Na Bookingu opisałem sytuację w formularzu kontaktowym, zadałem też pytanie na stronie bookingowej apartamentu do właściciela, ale na razie cisza. A, po kilku godzinach, jak sprawdziłem Booking, ten apartament znów stał się dostępny i teoretycznie mógłbym go znowu zarezerwować... Mieliście takie doświadczenia? Co robić? Pilnie zmień limity karty na bardzo małe lub czasowo ją zablokuj. Prawdopodobnie będziesz musiał zastrzec i wymienić KK. Jak zostałeś oszukany wystąpisz pisemnie o chargeback do banku wystawcy KK. |
Strona 289 z 313 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |