Autor: | Andrew [ 31 Lip 2013 09:48 ] |
Temat postu: | Re: booking.com. artykuł o oszukanych Polakach |
Wielokrotnie korzystałem z booking.com podczas rezerwacji w kraju i zagranicą i nie było żadnych problemów , raz ze strony hotelu dostałem info ze autoryzacja karty kredytowej nie przeszła ( zawsze rezerwacje robię tą samą kartą i nigdy nie było problemu wiec byłem pewny że wszystko z nią jest ok ) i jeśli w ciągu 24h nie poprawie danych to zostanie anulowana, rezerwacja to było w marcu tego roku w Rzymie i termin nałożył się z uroczystościami w Watykanie w związku z wyborem nowego papieża ja rezerwacje zrobiłem w styczniu a w marcu w związku z tym ceny wzrosły 6x ze względu na miliony wiernych. Zadzwoniłem do hotelu ale w żaden sposób nie mogłem się dogadać z personelem bo rozmawiać chcieli wyłącznie po włosku , zadzwoniłem do infolinii booking miła pani powiedziała że się tym zajmie po kilku minutach oddzwoniła że także nie potrafi się z nimi dogadać ale ze wyśle maila w tej sprawie do hotelu. Kolejnego dnia dostałem maila ale z centrali z Wielkiej Brytanii że sprawa została wyjaśniona z menadżerem hotelu i wszystko gra a rezerwacja aktualna. Reasumując nawet jeśli nie zawsze booking ma najniższe ceny można liczyć na profesjonalną pomoc w razie nieoczekiwanych zwrotów akcji a to wg mnie bezcenne ![]() |
Autor: | mm0512 [ 31 Lip 2013 10:56 ] |
Temat postu: | Re: booking.com. artykuł o oszukanych Polakach |
marek2011 napisał(a): agao napisał(a): joael napisał(a): ... gwarantuję że nic nie wskurasz. Reklamację nie składa się do portalu, tylko u właściciela ![]() z pewnością nie będę składała reklamacji u właściela - nie jest dla mnie stroną Własnie to on jest dla ciebie stroną, gdyż booking był tylko i wyłącznie pośrednikiem w zawarciu tej umowy. Booking gwarantuje rezerwację i rzeczywiście w sytuacji, gdy z powodów niezależnych od klienta jest problem z noclegiem (overbooking itp.) , znajdują miejsce zastępcze, zwracaja ewentualne różnice itd. Natomiast booking nie odpowiada bezpośrednio za jakość konkretnych usług świadczonych przez hotelarza . namteH napisał(a): czyli jak np kupujesz bilet na samolot prze tripsta czy gdzieś tam i ten lot anulują to np zwrot kasy dostajesz wg zasad przewoźnika czy pośrednika? W przypadku tripsta i innych pośredników (np. noclegów w hotelach kupowanych na otel.com itp.) kupuje się u pośrednika, płaci się pośrednikowi i z nim zawiera się umowę. Booking.com działa inaczej, jest tylko serwisem do wystawiania ofert, trochę tak jak allegro. Booking.com nie sprzedaje żadnych noclegów, nie zawiera się z nimi umowy i nic im się nie płaci.namteH napisał(a): taka jest rola pośredników, bookingu też. po to im się płaci żeby oni zrobili co do nich należy. "Im się płaci"? Zapłaciłeś kiedyś firmie Booking.com za nocleg? Proponuję najpierw przeczytać "Ogólne warunki handlowe". Istotne fragmenty: Poprzez stronę internetową my (firma Booking.com...) dostarczamy platformę internetową, poprzez którą obiekty... (np. hotele, motele, ...) mogą reklamować swoje pokoje do sprzedaży, i przez którą odwiedzające ją osoby mogą dokonywać rezerwacji pokoi w tych obiektach. Rezerwując pokoje przez system Booking.com wchodzą Państwo w bezpośredni (prawnie wiążący) stosunek umowny z obiektem, w którym dokonują Państwo rezerwacji. Od momentu, w którym dokonają Państwo rezerwacji, my działamy jedynie jako pośrednik pomiędzy Państwem i obiektem, przekazując szczegółowe informacje dotyczące Państwa rezerwacji do odpowiedniego obiektu i wysyłając Państwu e-mail potwierdzający rezerwację w imieniu tego obiektu. |
Autor: | namteH [ 31 Lip 2013 11:16 ] |
Temat postu: | Re: booking.com. artykuł o oszukanych Polakach |
mm0512 napisał(a): ... namteH napisał(a): taka jest rola pośredników, bookingu też. po to im się płaci żeby oni zrobili co do nich należy. "Im się płaci"? Zapłaciłeś kiedyś firmie Booking.com za nocleg? Proponuję najpierw przeczytać "Ogólne warunki handlowe". Istotne fragmenty: Poprzez stronę internetową my (firma Booking.com...) dostarczamy platformę internetową, poprzez którą obiekty... (np. hotele, motele, ...) mogą reklamować swoje pokoje do sprzedaży, i przez którą odwiedzające ją osoby mogą dokonywać rezerwacji pokoi w tych obiektach. Rezerwując pokoje przez system Booking.com wchodzą Państwo w bezpośredni (prawnie wiążący) stosunek umowny z obiektem, w którym dokonują Państwo rezerwacji. Od momentu, w którym dokonają Państwo rezerwacji, my działamy jedynie jako pośrednik pomiędzy Państwem i obiektem, przekazując szczegółowe informacje dotyczące Państwa rezerwacji do odpowiedniego obiektu i wysyłając Państwu e-mail potwierdzający rezerwację w imieniu tego obiektu.owszem. nawet 15% tego co płacisz hotelowi idzie do booking. ja wiem, że jest to pewne uproszczenie typu: gdyby nie booking to bym zapłacił mniej za hotel ale czasami np warto zadzwonić i zapytać czy jak mogę przyjechać wtedy i wtedy ale za nieco mniej niż cena na bookingu. to działa ale traci się właśnie to co booking poniekąd zapewnia. |
Autor: | DMW [ 31 Lip 2013 11:23 ] |
Temat postu: | Re: booking.com. artykuł o oszukanych Polakach |
jacek69 napisał(a): DMW napisał(a): W 90% obiektów z Booking płaci się podczas check-in w recepcji. W około połowie hoteli z booking.com płaciłem podczas check-out, zwłaszcza jeżeli mój pobyt był dłuższy niż 1-2 dni. Często pytano mnie kiedy wolę zapłacić? Troche sie czepie ![]() Jesli w 90% placi sie przy check-in, to zostaje najwyzej 10% i nie ma mozliwosci, by w co drugim przypadku placilo sie przy wymeldowaniu, chyba ze w 50% z 90% Jednak nie wiem, czy autor mial to na mysli, gdyz drugie zdajie zaczal od nowego akapitu z odstepem ![]() Tak, to był cytat z innego postu i moja odpowiedź. Takich byków matematycznych raczej bym nie zrobił.. ![]() ps. nie zawsze mi się udaje prawidłowo skopiować cytat. |
Autor: | szymonpoznan1 [ 31 Lip 2013 11:29 ] |
Temat postu: | Re: booking.com. artykuł o oszukanych Polakach |
mm0512 napisał(a): ... namteH napisał(a): taka jest rola pośredników, bookingu też. po to im się płaci żeby oni zrobili co do nich należy. "Im się płaci"? Zapłaciłeś kiedyś firmie Booking.com za nocleg? Proponuję najpierw przeczytać "Ogólne warunki handlowe". Istotne fragmenty: Poprzez stronę internetową my (firma Booking.com...) dostarczamy platformę internetową, poprzez którą obiekty... (np. hotele, motele, ...) mogą reklamować swoje pokoje do sprzedaży, i przez którą odwiedzające ją osoby mogą dokonywać rezerwacji pokoi w tych obiektach. Rezerwując pokoje przez system Booking.com wchodzą Państwo w bezpośredni (prawnie wiążący) stosunek umowny z obiektem, w którym dokonują Państwo rezerwacji. Od momentu, w którym dokonają Państwo rezerwacji, my działamy jedynie jako pośrednik pomiędzy Państwem i obiektem, przekazując szczegółowe informacje dotyczące Państwa rezerwacji do odpowiedniego obiektu i wysyłając Państwu e-mail potwierdzający rezerwację w imieniu tego obiektu.owszem. nawet 15% tego co płacisz hotelowi idzie do booking. ja wiem, że jest to pewne uproszczenie typu: gdyby nie booking to bym zapłacił mniej za hotel ale czasami np warto zadzwonić i zapytać czy jak mogę przyjechać wtedy i wtedy ale za nieco mniej niż cena na bookingu. to działa ale traci się właśnie to co booking poniekąd zapewnia. Ale to nie Ty płacisz booking'owi tylko hotel płaci prowizję tak jakby za wstawienie swojego ogłoszenia i prowizję od sprzedaży. Więc booking jest on stroną transakcji. Podobnie jest z Allegro, nie ty płacisz prowizję tylko sprzedawca, a mimo wszystko jest coś takiego jak Program Ochrony Kupujących itp ;] Ogólnie jak dla mnie z wszystkiego co w Internecie trzeba korzystać z rozsądkiem, rezerwując hotel można skorzystać dodatkowo choćby z holidaychecka, tripadvisora itp., odwiedzić stronę hotelu, a jak mimo wszystko się nie podoba to skorzystać z innego serwisu, tylko czy to jest rozwiązanie? Przecież jeśli hotel kłamie w ofercie na bookingu to w innym serwisie napisze prawdę? Raczej nie, a booking to chyba mimo wszystko najlepszy serwis jeśli chodzi o reklamacje i ich uznawanie... |
Autor: | mm0512 [ 31 Lip 2013 11:45 ] |
Temat postu: | Re: booking.com. artykuł o oszukanych Polakach |
namteH napisał(a): mm0512 napisał(a): ... owszem. nawet 15% tego co płacisz hotelowi idzie do booking.namteH napisał(a): taka jest rola pośredników, bookingu też. po to im się płaci żeby oni zrobili co do nich należy. "Im się płaci"? Zapłaciłeś kiedyś firmie Booking.com za nocleg? Proponuję najpierw przeczytać "Ogólne warunki handlowe". Istotne fragmenty: Poprzez stronę internetową my (firma Booking.com...) dostarczamy platformę internetową, poprzez którą obiekty... (np. hotele, motele, ...) mogą reklamować swoje pokoje do sprzedaży, i przez którą odwiedzające ją osoby mogą dokonywać rezerwacji pokoi w tych obiektach. Rezerwując pokoje przez system Booking.com wchodzą Państwo w bezpośredni (prawnie wiążący) stosunek umowny z obiektem, w którym dokonują Państwo rezerwacji. Od momentu, w którym dokonają Państwo rezerwacji, my działamy jedynie jako pośrednik pomiędzy Państwem i obiektem, przekazując szczegółowe informacje dotyczące Państwa rezerwacji do odpowiedniego obiektu i wysyłając Państwu e-mail potwierdzający rezerwację w imieniu tego obiektu.DMW napisał(a): Podobnie jest z Allegro, nie ty płacisz prowizję tylko sprzedawca, a mimo wszystko jest coś takiego jak Program Ochrony Kupujących itp I Booking.com też obsługuje reklamacje klientów hoteli. W obydwu przypadkach to jest to samo, allegro czy booking nie mają prawnego obowiązku tego robić ale robią to aby poprawić swoją reputację i przyciągnąć nowych użytkowników. Przecież kiedyś allegro nie miało programu ochrony kupujących i też działało, też można było kupować i sprzedawać na ich stronie. |
Autor: | magda6 [ 20 Wrz 2013 15:10 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie i doświadczenia |
Wyruszam za kilkanaście dni na tour po Italii, codziennie mam zarezerwowany nocleg na booking.com w innej miejscowości. Korzystam z booking.com po raz pierwszy, zobaczę jak to wszystko się ułoży. Trochę się obawiam, czy noc nie zastanie mnie przed drzwiami jakiegoś hotelu. Ale pytanie mam trochę inne: czy trzeba przy zameldowaniu zostawiać paszport/dowód w recepcji na czas pobytu w hotelu? Wcześniej tak było,a teraz? Trochę boję się tak oddawać paszport. Powiedzcie jak było w Waszym przypadku. pozdrawiam |
Autor: | Niva [ 20 Wrz 2013 15:14 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie i doświadczenia |
Nikt z jakiejkolwiek obsługi hotelowej nie ma prawa zbierać Ci dowodu tożsamości, głupotą totalną też byłoby zgodzenie się na ewentualne prośby w tym stylu - zresztą nigdy z taką praktyką się nie spotkałam. Spisują sobie Twoje dane osobowe z dowodu, do własnej dokumentacji, i oddają. |
Autor: | bronek40 [ 20 Wrz 2013 15:44 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie i doświadczenia |
czy hotel ma prawo a) kserować sobie mój dowód b) kserować sobie moją kartę kredytową? czy to jest zgodne prawem w Grecji, zgodziłem się na to, bo pani mnie poinformowała że taki mają regulamin ... |
Autor: | tartal [ 20 Wrz 2013 15:50 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie i doświadczenia |
dowód tak, kartę niekoniecznie ale nie wiem |
Autor: | boryzo [ 20 Wrz 2013 16:02 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie i doświadczenia |
Kontrahent ma prawo do zrobienia ksera Karty kredytowej. - info z Alior Banku. |
Autor: | klayton [ 20 Wrz 2013 16:04 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie i doświadczenia |
Na wszelki wypadek należy zakleić kod cvv. |
Autor: | Zeus [ 20 Wrz 2013 16:11 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie i doświadczenia |
bronek40 napisał(a): czy hotel ma prawo a) kserować sobie mój dowód b) kserować sobie moją kartę kredytową? czy to jest zgodne prawem w Grecji, zgodziłem się na to, bo pani mnie poinformowała że taki mają regulamin ... tak, ale tak samo można poproszyc zeby cy tylko nr kartę odpiszał ![]() |
Autor: | littleboy1989 [ 27 Paź 2013 11:32 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie i doświadczenia |
Hej. Skorzystałem ostatnio pierwszy raz z booking.com. Nocleg na jedną noc, przy rezerwacji NIE podawałem numeru karty, całość płatna przy przyjeździe - tak też zrobiłem w hostelu. Dzisiaj przyszło mi na maila powiadomienie od bookingu o "noshow" i informacja, o canncelation policy wg której trzeba zapłacić 100% sumy rezerwacji. Co mam z tym zrobić ? napisać im, że tam byłem ? |
Autor: | Spy [ 27 Paź 2013 11:36 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie i doświadczenia |
Też tak kiedyś miałeś. W hostelu pokazywałeś druk z booking? Masz jakieś potwierdzenie pobytu? Napisz mail, wytłumacz się, jak masz dowód to załącz. Mi uwierzyli "na słowo". |
Autor: | marcino86 [ 27 Paź 2013 11:58 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie i doświadczenia |
Mam pytanko: Zarezerwowałem pobyt z opcją bezpłatnej anulacji, wiadomo drożej. Jeśli zrezygnuję 2 dni przed wyjazdem i zarezerwuję je ponownie bez możliwości zwrotu to wyjdzie mnie to sporo taniej. Pytanie dla doświadczonych, czy po anulacji pierwszej rezerwacji zarezerwowany pokój wróci od razu do puli wolnych czy niekoniecznie ? |
Autor: | klayton [ 27 Paź 2013 12:13 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie i doświadczenia |
Niekoniecznie |
Autor: | Kasia111 [ 27 Paź 2013 13:54 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie i doświadczenia |
marcino86 napisał(a): Mam pytanko: Zarezerwowałem pobyt z opcją bezpłatnej anulacji, wiadomo drożej. Jeśli zrezygnuję 2 dni przed wyjazdem i zarezerwuję je ponownie bez możliwości zwrotu to wyjdzie mnie to sporo taniej. Pytanie dla doświadczonych, czy po anulacji pierwszej rezerwacji zarezerwowany pokój wróci od razu do puli wolnych czy niekoniecznie ? Nawet jeśli, to niekoniecznie cena przy ponownej rezerwacji będzie niższa niż ta, którą masz w dotychczasowej rezerwacji. |
Autor: | zorro36 [ 27 Paź 2013 14:17 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie i doświadczenia |
Ja kiedyś rezerwowałem bez możliwości zwrotu na trzy dni przed przyjazdem pokój w hotelu. Wychodził dużo taniej niż wcześniej zarezerwowany pokój w tym samym hotelu z możliwością odwołania bezpłatnie rezerwacji do 48h przed planowanym przyjazdem.Rezerwacji dla świętego spokoju dokonałem na nazwisko małżonki.Osobiście polecam śledzenie cen w wybranym hotelu i terminie. |
Autor: | dmirstek [ 27 Paź 2013 17:30 ] |
Temat postu: | Re: Booking.com - opinie i doświadczenia |
marcino86 napisał(a): Mam pytanko: Zarezerwowałem pobyt z opcją bezpłatnej anulacji, wiadomo drożej. Jeśli zrezygnuję 2 dni przed wyjazdem i zarezerwuję je ponownie bez możliwości zwrotu to wyjdzie mnie to sporo taniej. Pytanie dla doświadczonych, czy po anulacji pierwszej rezerwacji zarezerwowany pokój wróci od razu do puli wolnych czy niekoniecznie ? Wróci do puli wolnych, ale nie wiadomo, po jakiej cenie. Najlepiej najpierw zarezerwować coś nowego, a potem kasować pierwotny. |
Strona 17 z 313 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |