Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Booking.com - noclegi - opinie, problemy, doświadczenia
booking-com-noclegi-opinie-problemy-doswiadczenia,20,1154
Strona 155 z 313

Autor:  tasma [ 22 Mar 2018 16:48 ]
Temat postu:  Re: booking.com status Genius

I tu właśnie dochodzimy do sedna. Booking przekazuje otwartym tekstem numer karty, datę ważności i CVV z informacją o rezerwacji. W hotelu ktoś to drukuje i trzydzieści osób włącznie ze sprzątaczką ma do tego dostęp, bo leży to sobie na jakiejś kupce na recepcji (sam wielokrotnie widziałem). Gdyby te dane były jakoś zabezpieczone nie miałbym problemu.
Sam w rezerwacjach podaje numer karty jeszcze ważnej w sensie daty, ale zastrzeżonej, nie dlatego, że chcę kogoś oszukać, a dlatego że nie podoba mi się polityka bookingu w kwestii przekazywania numerów kart do hoteli.
Nawiasem mówiąc zablokowana karta, którą podaje przy rezerwacjach została zablokowana na 99,9% po rezerwacji hotelu na bookingu, skąd ktoś wykradł dane.
W ostatnim czasie miałem dwie albo trzy sytuacje kiedy pisał do mnie hotel, że podana karta nie daje się obciążyć i mam 24 godziny na zmianę, ja odpisywałem że kartę zablokowałem ze względu na fraud, podawałem działającą, hotel potwierdzał utrzymanie rezerwacji i nie było problemu.
Kolejna rzecz to kwestia zaliczek, która nijak ma się z opisem. Często w informacjach od hotelu nie ma o tym ani słowa, a po rezerwacji przychodzi mail że nie mogli pobrać, choć nie powinni i nie mówię o blokadzie 1 EUR dla sprawdzenia karty a o obciążeniu na 50% wartości rezerwacji mającej się odbyć za pół roku z możliwością odwołania przez kolejne 5 miesięcy. Takie rzeczy mają miejsce i mi osobiście to przeszkadza. I znowu nie jest to dlatego że ktoś potrzyma moje pieniądze (choć nie powinien), ale dlatego że nie mam kart rozliczanych w malediwskich rupiach czy brazylijskich realach co przy ewentualnych zwrotach będzie się wiązało z przewalutowaniem w drugą stronę. Tutaj znowu sprawdza się podanie niedziałającej karty. Jeśli hotel próbował obciążyć a nie powinien, kasuje rezerwacje i szukam innego.
Nie mam problemu moralnego z podawaniem zablokowanej karty. Nikogo nie oszukuję, a sam chronię siebie przed oszustwem.

Autor:  HandSome [ 22 Mar 2018 16:52 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

hicarian ...a tak na poważnie to masz dwa wyjścia. Strzelisz focha na to forum lub zaczniesz logicznie myśleć. Oferta była bezzwrotna zatem zostałeś już obciążony kosztami. Domniemywam , że jednak dzwoniono z Polski? Może Hotel lub pensjonat lub apartament ma recepcje gdzie pracują bardzo ,,zmeczeni,, ludzie i najzwyczajniej pomylili osoby do której mieli wykonać tel. Trafiło na Ciebie chociaż to nie Ty byłes targetem. Wszystkie zmiany jak ewentualnie maja się dokonać nie rób poprzez tel tylko za potwierdzonym mailem. Wtedy masz prawo do roszczeń. Kto pobrał kasę od Ciebie? Booking czy obiekt? Nie kontaktuj się bo to nie ma sensu. Jak zajdzie coś istotnego to będą się kontaktować z Toba mailowo :oops: :oops: :oops:

Autor:  forni [ 22 Mar 2018 16:57 ]
Temat postu:  Re: booking.com status Genius

Nie zgadzasz sie z zasadami funkcjonowanie - nie korzystaj.

Autor:  Hose [ 22 Mar 2018 17:09 ]
Temat postu:  Re: booking.com status Genius

Kwestia niesłusznie pobranej zaliczki nie wygląda w Bookingu tak tragicznie.

Hotel w Pradze ściągnął mi z karty 50% wartości rezerwacji, oferta na stronie była bez przedpłaty.
Jeden telefon do Booking i po kilku dniach kasę miałem z powrotem na koncie.
W przypadku niekorzystnego przewalutowania (CZK->PLN) prosili o ponowny kontakt i, że wyegzekwują od obiektu dodatkowo różnice.

Autor:  cccc [ 22 Mar 2018 17:25 ]
Temat postu:  Re: booking.com status Genius

Hose napisał(a):
Kwestia niesłusznie pobranej zaliczki nie wygląda w Bookingu tak tragicznie.

Dla tych co pobieraja, czy dla tych co podaja karte? 8-)
Btw na zwrot zaliczki, ktora pobrano 2 x za ten sam hotel, czekalem ponad 2 tyg. i musialem sie upominac.

Autor:  le_szek [ 22 Mar 2018 17:35 ]
Temat postu:  Re: booking.com status Genius

tasma napisał(a):
ja odpisywałem że kartę zablokowałem ze względu na fraud, podawałem działającą, hotel potwierdzał utrzymanie rezerwacji i nie było problemu.


I uważasz, że wtedy tych danych nie można "wydrukować i położyć na kupce w recepcji"?

Autor:  Misiatek [ 22 Mar 2018 17:37 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

A to ma być jakiś konkurs? Mamy zgadywać kto dzwonił i w jakim celu? Są jakieś nagrody przewidziane? ;)

Autor:  tasma [ 22 Mar 2018 18:02 ]
Temat postu:  Re: booking.com status Genius

le_szek napisał(a):
tasma napisał(a):
ja odpisywałem że kartę zablokowałem ze względu na fraud, podawałem działającą, hotel potwierdzał utrzymanie rezerwacji i nie było problemu.


I uważasz, że wtedy tych danych nie można "wydrukować i położyć na kupce w recepcji"?

Można. Ale zamiast na około 40-50 hoteli, które rezerwowałem na przestrzeni ostatniego roku, dane karty którą można obciążyć ma tylko dwa. Przynajmniej dla mnie jest różnica.

Autor:  tmk [ 22 Mar 2018 19:26 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Wróciłem z pracy i juz tyle postów się namnożyło... Powiem tak. Gdybym nie przeżył różnych historii (związanymi przeważnie z preautoryzacjami choć zdarzały się i o wiele trudniejsze przypadki gdy moje dane karty wyciekły w hotelu w Niemczech i kasę mi ktoś z konta bankowego pociągnął) hotelami i booking, miałbym pewnie to wszystko gdzieś. Naprawdę staram się tylko w wyjątkowych przypadkach rezerwować noclegi tam gdzie trzeba podać kod CVV ale to też nie zawsze zabezpieczy mnie przed ściągnięciem kasy w najmniej odpowiednim momencie. Raz mi jeden obiekt ściągnął bez CVV ale to już odrębna historia. Blokowanie kasy na koncie przez preautoryzację (mylnie tu interpretowaną przez jedną z osób jako przedpłata) niesie za sobą spore ryzyko zablokowania Wam sporej ilości kasy jeśli robicie kilka rezerwacji w krótkim okresie. Dziś dostałem kolejną odpowiedź z booking. Pani zrobiła testowo rezerwację i zaznaczyła mi żółtą ramką "płatność dziś"
Image

A tu moja testowa, dziś zrobiona rezerwacja. Zwracam uwagę na to samo pole...

Image

Powyższą rezerwację robiłem jako niezalogowany użytkownik. Czemu u pani pojawia się płatność dziś a u mnie nie? Cholera go wie. Daty są inne, to fakt ale nie zmienia to też faktu, że na kilka dni naprzód więc jeśli jest tak jak twierdzi pani w emailu, mnie też powinna wyskoczyć kwota różna od zera w w/w polu. Ciul z tym, leję już na to bo nerwów szkoda, ale przynajmniej człowiek bogatszy w doświadczenie, teraz, zanim coś zarezerwuję, będę robić zrzuty ekranu i gromadzić dowody do ewentualnych reklamacji :lol:

Autor:  miriam [ 23 Mar 2018 01:05 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

tmk napisał(a):
Daty są inne, to fakt ale nie zmienia to też faktu,

Zmienia dużo i tu masz odpowiedź dlaczego jest u pani tak ,a inaczej u pana tmk ;)

Autor:  Wycinanka [ 23 Mar 2018 15:44 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Witam

Jakie możliwości ma hotel/hostel etc możliwości anulowania rezerwacji? Pytam się ponieważ godzinę po rezerwacji pokoju hotel prosi o anulowanie rezerwacji i zastanawiam się czemu sami tego nie zrobią? Podejrzewam raczej że cena była za niska bo to centrum moskwy lub że rezerwowałem tylko na 1 dzień podczas mundialu, a ich tłumaczenie są takie że te pokoje nie istnieją. Jest jakaś możliwość wystawienia im opinii?
Otrzymałem również maila od booking.

Cytuj:
Szanowni Państwo!
Gospodarz obiektu XXX chciałby odwołać Państwa rezerwację (xxx), data zameldowania: 2018-06-17. Gospodarz zgodził się zrezygnować z opłaty za odwołanie tej rezerwacji.
Otrzymaliśmy od personalu obiektu XXXX informację, że chcieliby Państwo odwołać swoją rezerwację.

Nie muszą Państwo płacić za odwołanie rezerwacji. Aby potwierdzić bezpłatne odwołanie, należy kliknąć:
Bezpłatnie odwołaj moją rezerwację Zobacz rezerwację
Jeśli chcą Państwo zatrzymać tę rezerwację, prosimy zignorować ten e-mail. Rezerwacja pozostanie potwierdzona, dopóki nie klikną Państwo przycisku BEZPŁATNIE ODWOŁAJ MOJĄ REZERWACJĘ.

Autor:  d-t-x [ 23 Mar 2018 15:47 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Namawia Cię do odwołania, aby nie płacić kary booking.com - zapłaci, jeśli to on odwoła rezerwację.

Autor:  jarp [ 23 Mar 2018 15:58 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Z tego co obiło mi się o uszy, są problemy żeby właściciel obiektu sam anulował rezerwację robioną przez booking.com, stąd takowy @ do Ciebie.

Autor:  miriam [ 23 Mar 2018 20:07 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Nie ma możliwości bez błogosławieństwa Booking.com anulować .Jeśli im zgłosi,że wystawił nieistniejące noclegi, pewnie zaproponują ci alternatywę a jego obciążą kosztami różnicy ceny.Jednak powinieneś to zgłosić bookingowi aby coś poszukali póki jeszcze coś w tym okresie jest.Czasami po interwencji booking jednak noclegi się odnajdują ;)

Autor:  Wycinanka [ 23 Mar 2018 20:43 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Po tym jak zapytałem czy mają chociaż 2 pokoje bo rezerwowałem 4 i napisałem ze mogę zapłacić nawet więcej to podali że nie mają a następnie przyszła informacja że moja karta kredytowa nie działa i mam 24h na dodanie nowej czyli próbują mnie zmusić do odwołania takim sposobem. Czyli za 24h rezerwacja sama zniknie..

Autor:  miriam [ 23 Mar 2018 20:57 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Dzwoń do Booking.com bo ewidentnie cwaniakują.

Autor:  Wycinanka [ 23 Mar 2018 21:20 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

zadzwoniłem i szczerze mówiąc jestem zaskoczony tą miłą obsługą : ) zobaczymy jak sprawa potoczy się dalej.

Autor:  d-t-x [ 23 Mar 2018 21:25 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

No to może pochwal się, co załatwiłeś.

Autor:  Wycinanka [ 23 Mar 2018 21:50 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Pani powiedziała, że bardzo dobrze że to zgłosiłem bo hotel nic nie zgłaszał że jest jakiś problem, następnie zadzwoniła do hotelu, a po rozmowie powiedziała że zostanie mi zaproponowana alternatywa. Powiedziała też żeby nie anulować tej rezerwacji ani nie dodawać nowej karty. Nie wiem co z tego będzie, ale mam nadzieję że narobiłem im problemów bo bardzo mnie wkurzyli tą informacją że moja karta nie działa. Serio mogą zaproponować mi coś podobnego? raczej będzie to trudne bo troszkę mniej jak kilometr do placu czerwonego i to podczas mundialu :)

Autor:  miriam [ 23 Mar 2018 21:57 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

@Wycinanka Może nie aż tak blisko,ale coś w zbliżonych warunkach i lokalizacji poszukają,sam też możesz zobaczyć co jeszcze jest dostępne,bo często też akceptują twoją alternatywę jeśli nie odbiega zbytnio od tego co było.

Strona 155 z 313 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/