Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Booking.com - noclegi - opinie, problemy, doświadczenia
booking-com-noclegi-opinie-problemy-doswiadczenia,20,1154
Strona 154 z 313

Autor:  Washington [ 20 Mar 2018 21:15 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Proszę zakończyć ten offtop. Temat jest o OTA. Dalsze posty nie na temat będą usuwane.

Autor:  tmk [ 22 Mar 2018 01:24 ]
Temat postu:  Re: booking.com status Genius

Moi drodzy. Chciałem Was zapytać czy orientujecie się jakoby w ostatnim czasie w Booking.com zaszły jakieś poważne zmiany, na gorsze niestety? Jestem w programie Genius, już ładnych parę lat i w ostatnich dniach spotkała mnie dziwna sytuacja. Zarezerwowałem hotel dla mojego gościa którego się spodziewam. Hotel na obrzeżach miasta, podałem dane karty przedpłaconej ale hotel się pospieszył i próbował zarobić preautoryzację, oczywiście w mojej rezerwacji pojawiła się adnotacja o nieprawidłowych danych karty. Rezerwację tą mogłem anulować do północy (która właśnie minęła ale o tym później). Dzisiaj znalazłem nocleg w znacznie lepszej lokalizacji więc postanowiłem zarezerwować (z bezpłatną anulacją do 23 marca). System booking.com wymagał danych karty, podałem tą samą ale nie przeszło, podałem więc debetówkę i po sfinalizowaniu rezerwacji ściągnęło mi od razu całą kasę z konta i w statusie rezerwacji pojawiło się "zapłacono". Myślę sobie "o co kurna chodzi???". Piszę do właścicielki apartamentu, za chwilę oddzwania i dowiaduję się, że miała podobną sytuację ostatnio bo booking.com stwierdziło, że dwaj jej klienci nie mają środków na swoich kontach więc im anulowali te rezerwacje, klienci wkurzeni dzwonili do niej i zarzekali się, że mają wystarczającą ilość kasy na kontach. Z tego co pamiętam z kilku moich "przygód" z booking.com to zawsze twierdzili, że oni nie dokonują preautoryzacji a tym bardziej nie ściągają klientom kasy z kart i że robi to hotel. Teraz widzę, że to się zmieniło i booking.com stwierdził, że skoro nie dało się zrobić preautoryzacji mojej pierwszej rezerwacji to przy kolejnej już nie pozwolą mi w ten sposób zarezerwować i ściągną od razu kasę z konta. Właścicielka się wkurzyła bo powiedziała, że w ten sposób to ona teraz za mój nocleg dostanie kasę od booking.com dopiero 15go kolejnego miesiąca (tak jej płacą). Źle się dzieje w booking.com, oj źle. Napisałem do nich w tej sprawie, nie wiem co odpowiedzą. Tą pierwszą rezerwację anulowałem przed północą.

Autor:  cccc [ 22 Mar 2018 03:03 ]
Temat postu:  Re: booking.com status Genius

@tmk slusznie zauwazyles, niestety nie tylko hotele, ale booking.com potrafi pobrac kase z karty klienta. Zarezerwowalem hotel przez booking.com, bo tylko u nich bylo wolne miejce i od razu ok. 50% zostalo sciagniete z karty. Przez pomylke anulowalem i zarezerwowalem ponownie ten sam hotel. Zadzwonilem do hotelu, aby drugi raz nie pobierali. Hotel odpowiedzial, ze to nie oni pobrali kase. Skontaktowalem sie z booking.com i potwierdzili, ze pobrali z karty 2 zaliczki :mrgreen: oraz zobowiazali sie do zwrotu zaliczki z pierwszej rezerwacji, ale moze potrwac kilkanascie dni.
Mit obalony, ze booking.com nie pobiera kasy. ;)

Autor:  elwirka [ 22 Mar 2018 07:50 ]
Temat postu:  Re: booking.com status Genius

Kiedyś tak było, teraz jest inaczej. Trzeba uważnie czytać. Opcje są różnorodne. Włącznie z takimi, że Booking pobiera kasę.

Autor:  DaDa [ 22 Mar 2018 08:34 ]
Temat postu:  Re: booking.com status Genius

Ja się kilka razy spotkałam z prośbą, głownie od właścicieli małych obiektów, z prośbą żeby następnym razem rezerwować przez ich stronę. Dawali też zniżki. Więc pewnie prowizja nie jest niska.

W kwestii wcześniejszego zameldowania, problemy miałam tylko w hostelu i apartamencie gdzie meldując się czasie obiekty nie wyglądały na przed chwilą posprzątane. W hotelu mi się zdarzyło, że obsługa sama zaproponowała pokój, choć chciałam się tylko zameldować, zostawić bagaż i iść gdzieś na śniadanie.

Mam pytanie, bo mi booking nigdy kasy nie pobrało. Jak pojawiam się w hotelu dopłacam resztę sumy czy płacę całość a booking po jakimś czasie zwraca pobraną sumę?

Autor:  jacek96 [ 22 Mar 2018 08:53 ]
Temat postu:  Re: booking.com status Genius

Dopłacasz tylko resztę należności.

Autor:  tmk [ 22 Mar 2018 08:54 ]
Temat postu:  Re: booking.com status Genius

"Booking.com pobiera od Ciebie płatność za pobyt w imieniu obiektu. Pamiętaj, by wziąć ze sobą pieniądze do wykorzystania na dodatkowe usługi."

Faktycznie, coś takiego jest w opisie tego drugiego hotelu (czy raczej apartamentu) ale to nie zmienia faktu, że przez x lat, nigdy czegoś takiego mi Booking nie wywinęło. Dziś dostałem maila o następującej treści

"Całkowita kwota została pobrana zgodnie z warunkami rezerwacji widocznymi podczas jej dokonywania. W przypadku anulacji do końca dnia dzisiejszego - (23:59 dnia 22/03/2018) - otrzymają Państwo automatyczny zwrot środków na kartę użytą do zagwarantowania tej rezerwacji. "

Czyli są to nieuczciwe praktyki, niezgodne z opcją "bezpłatnej anulacji" wprowadzające klientów w błąd bo gdybym wiedział, że taka sytuacja będzie miała miejsce, nigdy nie zarezerwowałbym tego apartamentu.

Na koniec ciekawostka... Wiadomość z booking po anulowaniu pierwszej rezerwacji:

"Obiekt .... mógł bezpośrednio pobrać już od Ciebie płatność, co jest normalną procedurą.
Wkrótce powinieneś otrzymać zwrot środków. Jeśli masz więcej pytań, skontaktuj się z obiektem: ..."

Normalną procedurą, w przypadku rezerwacji z możliwością bezpłatnego odwołania może być preautoryzacja a nie normalna transakcja. Pozostawię to bez komentarza...

Autor:  Hose [ 22 Mar 2018 09:51 ]
Temat postu:  Re: booking.com status Genius

Wydaje mi się, że błędnie zakładasz, że "możliwość bezpłatnej rezygnacji" = "brak przedpłaty".
Bezpłatna rezygnacja oznacza brak dodatkowych kosztów w przypadku anulowania rezerwacji, jeśli obiekt wymagał przedpłaty i ją pobrał (obiekt lub booking) to po rezygnacji (w dozwolonym terminie) dostaniesz zwrot całej tej kwoty.
Najlepiej podaj link do tego obiektu to wszystko się wyjaśni.

Autor:  miriam [ 22 Mar 2018 09:59 ]
Temat postu:  Re: booking.com status Genius

@tmk Ich maile z powiadomieniami bardzo często nie są indywidualizowane tylko korzystają ze schematów często nie pasujących do konkretnej sytuacji.Pobieranie opłaty w imieniu obiektu pojawiło się ponad rok temu, i o ile początkowo ta opcja dotyczyła znikomej ilości malutkich obiektów ,to obecnie staje się częstsza,ale trzeba przyznać,że jest to podane do wiadomości.W przypadku opcji bezzwrotnej rezerwowanej z dużym wyprzedzeniem dysponują sobie kasą nawet rok(nieoprocentowany kredyt?),a obiekt dostaje zapłatę nawet po kilku tygodniach po pobycie gościa.Tyle,że pewnie w umowie na to się zgodził,a że źle się dzieje w państwie Booking to słuszna uwaga,pragnienie zwiększania zysków przesłania zasady i coraz trudniej mieć do nich zaufanie.Akurat w twoim przypadku błędu nie ma ,bo miałeś to opisane w warunkach i niestety trzeba czytać przed kliknięciem rezerwuj ;)

Autor:  becek [ 22 Mar 2018 10:36 ]
Temat postu:  Re: booking.com status Genius

najpierw podajecie puste karty a potem się dziwicie ze firma ma dosyć takich klientów
pretensje miejcie do siebie, to dzięki wam

Autor:  lot [ 22 Mar 2018 10:51 ]
Temat postu:  Re: booking.com status Genius

W przypadku pustej karty to powinno nastąpić po prostu anulowanie rezerwacji i koniec. To co robią to po prostu szukanie dodatkowego zysku na obrocie pieniądzem (i prowizjach od obiektów za obsługę płatności) a nie jakakolwiek reakcja na puste karty.

Autor:  miriam [ 22 Mar 2018 10:59 ]
Temat postu:  Re: booking.com status Genius

@becek Każdy ma prawo preautoryzować kartę i utrzymać rezerwację tylko po podaniu danych karty mającej środki,to raz, dwa to karta ważna dziś nie oznacza tego samego za 2-3 miesiące. Weź też pod uwagę przypadki konieczności zastrzeżenia podanej karty, po przypadkach nieautoryzowanych transakcji(udanych lub nie)

Autor:  Anonymous [ 22 Mar 2018 11:01 ]
Temat postu:  Re: booking.com status Genius

Kwestia zabezpieczenia się i tylko tyle, co poniektórym wydaje się, iż i oni pozostaną jedynie na etapie czeku i płatności gotówką

Oczywiście wszędzie zdarzają się zachowania wykraczające poza standardowe blokady, ale jak wyżej napisano często gęsto jesteśmy sobie sami winni (np. wymóg podania karty kredytowej, podanie prepaid, przy czym oni obecnie od razu wiedzą jaka to jest karta)

Autor:  mechiko [ 22 Mar 2018 11:31 ]
Temat postu:  Re: booking.com status Genius

Pobieranie opłaty za rezerwację przez Booking, a nie przez obiekt ma też ten plus, iż ogranicza ilość osób mających kontakt z danymi karty.

Autor:  hicarian [ 22 Mar 2018 15:36 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Czy spotkaliście się z taką sytuacją?

Ktoś po raz drugi dzwoni do mnie i mówi, że dzwoni w sprawie rezerwacji na booking.com. Że będzie remont i za głośno. Telefon nie pasuje do żadnej rezerwacji. Pyta się, czy ja - to ja (mówi moje imię). Mówi, żebym odwołał rezerwację (bezzwrotną). Kontakt z booking - wszystko OK. Na telefon, skąd dzwoniono do mnie, nie można oddzwonić.

Wszystkie hotele na rezerwacjach, odpisuja ze potwierdzaja rezerwacje. Nie ma problemu :(

Autor:  d-t-x [ 22 Mar 2018 15:53 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

A nie zapytałeś, z jakiego obiektu dzwonił?

Autor:  miriam [ 22 Mar 2018 16:01 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

@hicarian Jak jeszcze raz zadzwoni dopytaj którą rezerwację masz odwołać(miasto ,adres),bo masz kilka różnych.Są sytuacje,że pojedyncze apartamenty mają różnych właścicieli, ale są zrzeszone w grupę z jednym zarządzającym i telefon jest do niego.

Autor:  becek [ 22 Mar 2018 16:19 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

po raz drugi dzwoni i się nie dopytałeś o co chodzi ?ale za to napisałaś posta na forum :?
brawo ty

za 3 razem przekaz telefon komuś ogarniętemu

Autor:  HandSome [ 22 Mar 2018 16:26 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

hicarian...a tak BTW to w jakim języku sobie gaworzyliście? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Autor:  hicarian [ 22 Mar 2018 16:33 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Wcześniej dzwoniła babka, drugi raz facet. Wiem na 95%, bo pytałem go o jaki mu dokładnie chodzi (5% zostawiłem, aby napisać do 2 innych rezerwacji na wszelki wypadek), o jaki mu nocleg chodziło - mam go w rezerwacji, ale:

- to inny numer tel niż w rezerwacji
- nie można na niego oddzwonić
- numer tel na rezerwacji wiecznie zajęty

Zapytałem więc poprzez e-mail ten obiekt i mi odpisali, że wszystko OK, że nie muszę niczego odwoływać. Nie rozumiem tych heheszków? Przecież napisałem, że to dziwna sytuacja. Taty nie potrzebuje dawać do telefonu, śmieszki.

Strona 154 z 313 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/